Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rodinný erb

06. 10. 2021
8
30
602
Autor
Abakus

Čo si dáme do erbu

 

Čo si dáme do erbu,

mám tam ešte rezervu.

Kačky, husy, kukučky,

labute pôjdu na značky.

Osol híka v pozadí,

kto mi ďalšie poradí? 


30 názorů

Abakus
11. 10. 2021
Dát tip

Pri mojej smole vidím vyhodenie Temelína neplánovane a  náhodou - to by bolo skôr na popravu, než na erb. 

Nikdy som nehrala s tarotovými kartami - tak som si musela pozrieť, ako vyzerá veža. Nemá málo chladiacich veží? 


Musaši
11. 10. 2021
Dát tip

Být monarchou bych opravdu nechtěl. Vždyť se stačí podívat, jak nyní dopadl náš monarcha Miloš Zeman. ...Ale to, že se může pouhý zeman dostat až na královský hrad, to se může stát jen v Česku. Jinde je třeba být minimálně vévodou, aby se člověk stal králem.

Kdybychom se vrátili ke klasické formě vlády, k monarchii a ty bys vykonala hrdinský čin- a sice vyhodila Temelín do povětří, třeba by ti panovník dal do erbu Temelín v povětří. Byl by to podobný obrázek jako na tarotové kartě Věž.


Abakus
11. 10. 2021
Dát tip

Do pokorného poddaného som mala ďaleko aj za socializu. Asi by som bola radšej monarcha, než monarchista. Pri mojej smole by sa v erbe mohlo zjaviť niečo, čo naozaj nemám rada - napríklad temelínske zátišie.


Musaši
11. 10. 2021
Dát tip

Já jsem monarchista, proto bych vždy, jakožto pokorný poddaný, čekal na rozhodnutí panovníka. Nejprve bych se ale snažil vykonat co nejvíce hrdinských činů. V českém království bych se dokonce teoreticky mohl jako úspěšný voják posouvat výš a výš a dostat se nakonec mezi vysokou šlechtu. Ve středověkém Japonsku to ale nešlo. Každý musel být tím, kým se narodil.


Abakus
10. 10. 2021
Dát tip annnie

Ahoj Annie,

dať si medveďa s medvieďaťom v našich zemepisných šírkach znamená veľkú spotrebu hnedej na jeden erb. Ale aspoň by mal erb nádherne pazúry, ktoré sa nezaťahujú. Dík za zastavenie a prečítanie,


Abakus
10. 10. 2021
Dát tip

Nie som šľachtica a teda si o tom, čo mrsknem do erbu rozhodujem sama. Je to o niečo lepšie, ako čakať čo mi panovník milostivo alebo menej milostivo vyberie. Dík za zastavenie.


annnie
08. 10. 2021
Dát tip

Já bych si do erbu asi vybrala medvědici s medvídětem v objetí. Tip a.


Musaši
07. 10. 2021
Dát tip

Ach, kdyby to tak šlo - dát si do erbu, to, co člověk chce... Šlechtici ale byli hlavně, ba téměř výhradně, vojáci a kdo byl povýšen do rytířského stavu, byl povýšen za nějaký válečný hrdinský čin. A o tom, co na erbu bude, nerozhodoval nikdy budoucí šlechtic sám.

Za básničku tip.


bodejť...arci, že je to snesitelnější....když pomáhají určitě neštípají....ale stejně jsem je v v žádném erbu neobjevila....:-)))))


Abakus
06. 10. 2021
Dát tip Benetka

Benetka - radšej niekoho od Erb-ena Erby starnú a podliehajú plastickým zásahom.


Abakus
06. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

Blacksabbath -  u nás je to dobrú noc, všetky blšky na pomoc - to už nadobúda iné grády a  je to s tými blchami o n iečo znesiteľnejšie..


Benetka
06. 10. 2021
Dát tip

Co třeba Vlaďku Erbovou? :D


Kamamura
06. 10. 2021
Dát tip

Aru, blacksabbath - mě se stejně líbí, jací jste vy dva dobří kamarádi, když si někde začnete notovat, tak je radost se na to dívat, a to myslím úplně vážně. 

S Aruem se už známe docela dobře, tak se třeba jednou s blacksabbath poznám natolik dobře, že jí také budu moci říkat "Iví", což by mi dost ulevilo, protože je to o hodně kratší a na napsání snažší oslovení, a zkratka BS, kterou jsem chtěl používat, už bohužel znamená něco jiného! ;-) Nabídl bych na oplátku, že mi můžeš říkat "Kama", jako mnozí, je to o celých 50 procent kratší! ;-)


dievča z lesa
06. 10. 2021
Dát tip Benetka

čo takto pavúka, salamandru škvrnitú alebo vzducholoď nesenú kŕdľom netopierov?


Aru
06. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

to je žertík pro nejmenší, víš ivi? ;)


tak mě napadlo...proč se v té říkance na dobrou noc říká: "Dobrou noc, ať tě blechy štípou celou noc".....no proč????


Aru
06. 10. 2021
Dát tip

když tě kousne blecha, tak to kýč rozhodně není :))


Abakus
06. 10. 2021
Dát tip

Proti blchám nemám nič,

ale nie je to tak trochu gýč? 


Aru
06. 10. 2021
Dát tip

ale iví, Baron von Blecha měl ve svém erbu blechu, která seděla na lučním koníkovi a založil vesnici Blešov, ale moc lidí tam nechce neznámo proč bydlet :D


Kamamura
06. 10. 2021
Dát tip

Já bych zas dal do znaku

Maximovu kloaku

Ať je léto, nebo zima,

teče kanál od Maxima.

Uvnitř, venku přečistý je,

odplaví i fekálie!


Aru.....blechy jsem mezi heraldickýma zvířatama nenašla....od Bé....jenom bažanta, berana, bobra a býka...:-)))


Aru
06. 10. 2021
Dát tip

iví, ještě ti tam chybí blechy, aby byl erb správně zablešený :D


blacksabbath
06. 10. 2021
Dát tip Alegna

Holubici a taky jelena

jepici a havrana

netopýra, racka, rybu

sovu, supa, a ještě včelu

pštrosa, vránu ba i vola

nezapomeň na medvěda....................*/****************


Aru
06. 10. 2021
Dát tip

samozřejmě ;))


Abakus
06. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

Aru - stačí na miesto hradu pekná ruina?


Abakus
06. 10. 2021
Dát tip

Kočkodan že pekne ďakujem.


Aru
06. 10. 2021
Dát tip blacksabbath, Alegna, MilanH

vraž tam spoře oděnou

vnadnou děvu

taky pár jednorožců

ani pytel hvězd neuškodí

a pár kopců do pozadí

ještě zbývá trochu místa

dej tam hrad

a turistickou mapu

:D


Kočkodan
06. 10. 2021
Dát tip blacksabbath, Alegna

 

Poradím ti s tvorbou erbu

a své snaze dodám vervu,

v znaku vaší famílije

šikly by se amfibie,

což mít třeba v dolní pulce

dva veselé vodní pulce?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru