Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vyhnálovské pohlednice I

07. 10. 2021
15
18
501
Autor
Musaši

Další vyhnálovské pohlednice jsou v mém undergroundu.

 

 

Vyhnálovský lokál

 

Už jenom z tělesných výparů

člověk by omdlel tu rázem.

Dechovka spojila do párů

chasu, jež cítí se blaze.

 

Činely, trubky a štěbenec,

červené tvářičky, trylky.

Tebe chci, tebe též, tebe ne.

Dojde i na hezké chvilky.

 

Za zvuků úderů do bubnu

po sále páry se točí.

Aby snad nikdo moc nezhubnul,

rty v pěně dobré je smočit.

 

Vepřové, knedlíky se zelím,

kuchařky a jejich vnady...

Mám ještě ve spíži chcete-li.

Hospůdky z Josefa Lady!

 

Jen rvačka chybí už ku štěstí

všem, co se ukrutně baví.

K půlnoci dojde i na pěsti.

Ne každý pohyb je zdravý.

 

 

 

Nádraží Vyhnálov - sever  II

 

Vlak na nádraží přisupěl

a sebral cestující.

Hvizd píšťaly pak zaúpěl

kdes v dáli ve vánici.

 

Mráz štípal, já jak sněhulák

stál v roji bílých vloček,

ni brva se mi nehnula

kol přimhouřených oček.

 

Též po trati bych svištěl rád

ku pohostinné Praze,

zřel od Vltavy Pražský hrad

a housky rackům házel,

 

pak někde v přítmí u kávy

se s literáty sblížil,

vyhrnul bych si rukávy,

leč mouše neublížil.

 

S kým diskutovat o básních 

na samém konci světa?

Kol semaforů tančí sníh

a v oponu se splétá.

 

 

 


18 názorů

Musaši
08. 10. 2021
Dát tip

Hanko,

když jsme u těch ptáčků, tak ty krmil v zimě děda taky. Byl totiž ptáčník. Nechoval jen kanárky, ale i různé naše ptáky: křivku, hýla, stehlíka, čečetku a všeliaké křížence.

Babička zase připravovala skvělé španělské ptáčky. Nejlepší byli ti z koniny.


8hanka
08. 10. 2021
Dát tip

U nás bol podobná kuchyňa s mamou, skvelou kucharkou, vtáčiky prilietali na okno, vždy tam mali zrno, rada som na ne pozerala...

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Musaši
08. 10. 2021
Dát tip 8hanka

Hanko,

jsem rád, že tady máme někteří společné vzpomínky. Teď právě jsem četl Gořinu novou básničku a bylo to, jako bych se ocitl v naší kuchyni před dávnými lety.


8hanka
08. 10. 2021
Dát tip

I ja som bývala pri maličkej stanicii, zažila parné rušne, teraz žijem neďaleko inej, väčšej...vlaky mám rada, patria k môjmu životu, nedávno bola v neďalekej Trenčianskej Teplej výstava lokomotív,. aj parných, dalo sa previezť vlakmi, ktoré historické rušne ťahali, videla som foto, nádhera...


Musaši
08. 10. 2021
Dát tip

lenczo,

já už nikdy nikam odjet nemohu. Jsem hospodář a mám na starosti zvířátka a rostlinky, hlavně kaktusy. Třeba dnes odpoledne budu vykopávat banánovníky a odvážet je na zimní stanoviště, budu sklízet dovnitř též různé euphorbie, brugmaansie a epiphylla, protože má v noci přijít velký mráz. U nás ve Vyhnálově bývají veliké mrazy.


Musaši
08. 10. 2021
Dát tip

Safiáne,

díky. Podiskutujeme tedy někdy jindy pod něčím jiným.


Musaši
08. 10. 2021
Dát tip 8hanka

Hanko,

já bydlím blízko jistého malého nádražíčka a proto se tohle nádražíčko, i železnice jako taková, vyskytují v mých básničkách velice často. Ale myslím, že mi to čtenáři promíjejí. Železnice je spojena s romantikou a zvláště parní lokomotivy mají ohromné množství fanoušků. Teď si vzpomínám na jistý zažitek z jednoho velkého města. Před pár lety tam na nádraží vystavovali repliku legionářského vlaku. Ten vlak sám o sobě zas až takové nadšení nebudil. Ale když pro něj přijela velká zelená parní lokomotiva, bylo to, jako by se objevil prezident nebo pan král. Davy se nahrnuly k lokomotivě a mobilem si ji fotili starci i děti. Já jsem si zaze foťákem fotil selfíčkáře u lokomotivy a podařily se mi krásné záběry.


Musaši
08. 10. 2021
Dát tip 8hanka

blackie,

teď jsi mě zase dostala ty. Znám několik Ladových kresbiček hospodské rvačky, ale všechny jsou jen černobílé. Tahle je dokonce krásně barevná a moc se mi líbí. Je vidět, že pro mistra Ladu byla hospodská rvačka velmi inspirujícím námětem.

A vůbec - Josefa Lady si velmi vážím. Jako jediný český malíř totiž zaujal svého poněkud známějšího současníka Pabla Picassa. Mně zase zaujal tím, že byl linearistou, kresil plošné obrázky, protože viděl pouze na jedno oko. Nakreslil postavičky tužkou, pak je obtáhl cěrnou tuší a nakonec vše vybarvil. Nemohl malovat jako Leonardo. Prostor a vzdušná perspektiva, tedy tzv. sfumato, mu nic neříkly. Za to byl z mého pohledu předskokanem českého komiksu. A to píšu jakožto jeho součást: Musaši - komiksová postava a jistý(málo známý) kreslíř, též autor komiksů.


lencza
07. 10. 2021
Dát tip

mě oslovila víc druhá, tak první je na mě taková moc... tělesná? :) a u druhé mě zajímá, proč autor do té Prahy neodjel?


Safián
07. 10. 2021
Dát tip

Já dám jen tip. Krásné.


8hanka
07. 10. 2021
Dát tip Gora

veľmi pekné obrázky, ten druhý mi je obzvlášť blízky, spomínam na množstvo ciest, čakanie na meškajúce vlaky na malom nádraží, sneh, mráz, cesty (aj) do Prahy ....

*****


blacksabbath
07. 10. 2021
Dát tip Gora

Pane kolego....dostal jste mě.......

jo a ... stačil by tenhle vobrázek?

http://www.artnet.com/…jpg


Musaši
07. 10. 2021
Dát tip Gora, 8hanka

Goro,

hospodská rvačka je velmi vděčný námět nejenom pro básničku nebo pro kresbičku. Existuje i rockový hit na toto téma: Když se u nás chlapi poperou od skupiny Kabát. Ta písnička je dost možná o Vyhnálově.


Gora
07. 10. 2021
Dát tip

:-)) to ano...


Musaši
07. 10. 2021
Dát tip 8hanka

Goro,

chtělo by to ještě nějaký obrázek od Josefa Lady. Věřím ale, že si čtenáři vzpomenou na jeho kresbičku "Hospodská rvačka". Kam se hrabe saloon na divokém západě?


Gora
07. 10. 2021
Dát tip blacksabbath, 8hanka

U první mě převapil humorný závěr, obě jsou bezvadné...


Musaši
07. 10. 2021
Dát tip

Moc děkuji, Marku. Písňové texty zveřejním zítra.


Muamarek
07. 10. 2021
Dát tip

Oba texty si umím představit i jako písňové, ten první je vyloženě rozverný. Detailně prokreslená atmosféra. Oceňuji hru se slovy a formu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru