Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Od jezerní paní Nimue/Vivienne

08. 10. 2021
11
39
716
Autor
Aru

Pro všechna vodní znamení ;)

Vyhlašuju soutěž o lepší variantu téhož, můžete hlasovat která varianta je lepší. Horší bude smazána a zapomenuta :D

a)

Je ticho a klid

jdeš po klidné hladině

objeví se paní jezera

Ukloníš se jí

zvedne se kolem tebe

vír vody který chrání tě

Vše negativní se odráží

zatímco vše harmonické

tebou prochází

 

b)

V tichu a klidu

vstup na vodní hladinu

po jezeře jdi

tam sloup vody

kolem sebe vem

bude tvým štítem

Máš vodu ve znamení

pracuj s ní

Odraz štítem negace

harmonie nechť proudí


39 názorů

Rajmund
13. 10. 2021
Dát tip

Svádí mne to k nějakým nepublikovatelným zážitkům..takže sorry:-)


Jjjj, Aru nic áčku neříkej...bylo by mu to líto


Aru
09. 10. 2021
Dát tip

Alegno, tak to béčko vyhrálo na plný čáře, ale nebudem to áčku říkat :D

díky ;)


Aru
09. 10. 2021
Dát tip

víc než je patrné, díky bixley ;)


Aru
09. 10. 2021
Dát tip

Kamamuro, rozum se hádal s intuicí, no vyhráli oba asi? :))


Alegna
09. 10. 2021
Dát tip

líbí se mi obě! .... no dobře, přidávám se k b


bixley
09. 10. 2021
Dát tip

Ano, voda nás očistí.


Kamamura
08. 10. 2021
Dát tip

Aru - i ty jsi mě, Aru, inspiroval, příště nechám také múzy natvořit víc básní, a básně se pak můžou hádat, která mi bude smět umýt nohy, dělá mi to dobře u srdíčka, je to takové květinové pohlazení, jako když se brouzdáš záhonem narcisů. 


Aru
08. 10. 2021
Dát tip

no, prosím Evži, stačilo dát na intuici, a) bylo původně jen koncept z kterýho vzniklo b), který bylo i chvíli samo tady, ale pak začaly ty pochyby a vír myšlenek, která že to varianta je ta správná, tak třeba to někomu i tak něco dá


Aru
08. 10. 2021
Dát tip

ok, každej to sice vidíme jinak, ale víš co taková je prostě situace ;)

navnadil jsi mě na ty moje kartičky, už dlouho jsem je nevytáh z krabičky :D


Kamamura
08. 10. 2021
Dát tip

Aru - správně, nic nemaž! Stačí, že mažou cenzoři...

Jinak já věřím jenom tomu, co někdo dokáže demonstrovat opakovaně v laboratorních podmínkách. Chůzi s přerušenými/poškozenými nervy k tomu IMO nepatří. Pokud by to bylo opravdu tak, existovaly by k tomu stohy studií a odborné literatury. Četl jsem článek o nějakém železničním dělníkovi z 19. století, který jednou pěchoval železnou tyčí nálož ve skále, a vybouchlo mu to pod rukama, a ten výbuch mu tu tyč prohnal hlavou tak, že měl úplně čistý "průstřel", bylo vidět skrz, a zasáhlo to část mozku - ale ten člověk měl štěstí, motorické funkce úplně v pořádku, zakryli mu to destičkou ze stříbra, a studovali ho po zbytek života, a ještě dnes se o jeho případu píšou další práce. 

Kdyby někdo chodil s přerušenými nervy v páteři, tak by se to neobešlo bez doslova skladů dokumentace a rozborů. 


Dávám za b).


Aru
08. 10. 2021
Dát tip

doporučuji ti Clemense Kubyho, kterej chodí i když má přerušenou míchu, protože se rozhodl, že se uzdraví, ačkoli mu v nemocnici říkali, že nikdy chodit nebude. za jakýmkoli doktorem jde, tak mu říká, že není možný, aby se vůbec hýbal, natož chodil.

když připustíš, že tohle je jeden velkej herní simulátor, pak je možný naprosto cokoli, ale víš co věřit tomu nemusíš, to je na tom to úžasný ;))


Aru
08. 10. 2021
Dát tip

Bubulíno, to jsem taky slyšel, že řezník tam namele, kůže, šlachy, babičku, kosti, ale sám si to v životě nedá, pro sebe jenom to nejlepší :D

jo, nechám obě, už to nebudu odmazávat, b) těžce předělaný a), byla tomu věnová péče, ale a) je zase spontanní intuitivnost, díky ;)


Kamamura
08. 10. 2021
Dát tip

Počkejpočkejpočkej, Aru, co to povídáš? ;-) Systémy kolem nás fungují, jenom, pokud jim věříme? Když třeba nevěříš v cyankáli, tak se neotrávíš?


Aru
08. 10. 2021
Dát tip

to jsou karty ze hry? :D

a Gwent nemáš? :))

já měl ale tarotový karty, chápeš, malá, velká arkána.

čéče, to že tomu nevěříš přece neznamená automaticky, že tomu nevěří nikdo, nebo že to nefunguje, když tomu nevěříš, tak je zbytečný to používat

karty mám svoje, vílí, takže, vyložím si sám, ale díky za zdarma nabídku :))


Kamamura
08. 10. 2021
Dát tip Bubulína

Bubulína - hmmm, to, co říkáš, dává smysl. Uznávám, že jsem vycházel z nějakého lidového rčení, a že to ode mě byla lajdáckost. Rovněž o řeznících, které jsem potkal, nemohu s určitostí říci, jestli byli skuteční nebo nikoliv, to připouštím. Je pravda, že jsem se žádného fyzicky nedotkl. Poblíž Mánesa je řeznictví, které se jmenuje "Real Meat Society", tam jsem jednou kupoval stařený rib-eye steak, a ten rozhodně skutečný byl, dokonce skutečně dobrý. Jestli mi ho ale prodal nějaký řeznický fantóm a má tu drzost říkat si "Skutečnomasná společnost", tak to je opravdu na energické svraštění obočí. 


Bubulína
08. 10. 2021
Dát tip

Nech oboje, a pokud se musím rozhodnout, tak víc se mi líbí B.

Kamamura, je vidět, že jsi nikdy skutečného řezníka nepotkal. Každej řezník dělá víc variant a naopak nejí salámy od nikoho jiného než ty, co si udělal pro sebe a svou rodinu. Řezníci patří k sortě lidí, kteří svou hubu neošidí. Svou opravdu ne.


Kamamura
08. 10. 2021
Dát tip

Aru - jako každá kartářka, snad si nemyslíš, že kartářky věří vlastním věštbám?! Řezník taky nikdy nejí vlastní salámy!

Co se temnosti týče, to asi nedokážu posoudit, rozhodně to není žádná prvoplánová řezničina. Obsahují lore ze hry Cultist Simulator, která mě totálně uchvátila, a která se stala inspirací pro napsání básně "Mansus". Ostatně, podívej se sám!

Vyložím ti, až mě o to požádáš - jako příteli samozřejmě zadarmo! Profesionálové za to chtějí peníze, já nikdy (zlí jazykové tvrdí, že jsem musel s cenou dolů pro nedostatek zájmu). Ovšem proti vůli nikomu vykládat nebudu, a platit si publikum také nehodlám ;-) Když bude nejhůř, zamixluji to do nějaké prózy. 

Tobě, Iví, vyložím samozřejmě zdarma také - vážím si tvojí moudrosti, myslím, že bys klidně mohla dělat rabína, kdybi ortodoxní Židé nebyli takoví šovinisté!


Aru
08. 10. 2021
Dát tip

Kamamuro, jak mi můžeš vyložit karty, když na to něvěříš ;)

šak já měl taky věštecký karty, leč jsem je vyhodil. vypadá to zajimavě, ale nejsou moc temný ty tvoje karty? víš co 25 let jsem se brodil svinstvem, ty vílí karty jsou perfektní


Kamamura
08. 10. 2021
Dát tip

Aru - karty ti vyložím já, mám krásné, věštecké, malované, nadarmo jsem je nekupoval od Weather Factory. 

Chvíli počkej, jen co dodělám ty dva zatracené servery...


Aru
08. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

jak říkal ten rabín, i ty máš pravdu :D

iví, právě jsi zachránila první verzi, před jejím úplným zničením pro budoucí pokolení, jež za tlustým sklem vitríny v muzeu by se jala ji za tučné vstupné obdivovati :))

já nevím co mi vládne, planety jsou mooooooooc taaaaaakhle daleko, ale můžu si vyložit vílí karty :D

dííííííky ;)


blacksabbath
08. 10. 2021
Dát tip Aru

mám vodu ve znamení...pluju pod ní.....zasněná s bujnou fantazií....vládne mi Neptun...můj domov má paměť-vnímá...občas vystrčím hlavu z tůňka.....hlavě zvečera.......:-)))))

obě máš moc pěkné!!!!!


Aru
08. 10. 2021
Dát tip

Danny, pak ohnivý kruh kolem tebe.

no, prosím propracovanost zvítězila, nad spontálností, a) bude navždy zapomenuto v našich tajných archívech, jejichž koncept je jak známo naprosto nedobytný! :D chvála Písmáku :))

díky Danny, konečně to dilema někdo rukou pevnou rozštíp a nemuseli jsme kvůli tomu pořádat sjezd G4, ani přivodit kvůli tomu velké schizma :D


Aru
08. 10. 2021
Dát tip

přímo mě zajímá víla Nimue a její příběh.

Morgana je přijatelná, protože je to další víla, je královnou ostrova Avalon.


Danny
08. 10. 2021
Dát tip

Nejsem narozen ve vodním znamení (naopak v ohnivém), báseň je to zajímavá. Více se mi líbí možnost B.


Kamamura
08. 10. 2021
Dát tip

Určitě, ale nevím, jestli v ní vystupuje víla Nimue, a záleží na kulturním okruhu, který tě zajímá. 

Vílu Nimue znám tuším z Malloryho (?) verze Artušovské legendy, která je z nějakého 12. století; v tom Bormanově filmujejí roli zastoupila Morgana, asi aby se ušetřilo na honorářích. 

Beowulf je tuším o něco starší. Samozřejmě, když půjdeš do staré Číny, Sumeru nebo Egypta, najdeš hromadu mnohem starších pověstí. 


Aru
08. 10. 2021
Dát tip

tož díky ;)

a znáš nějakou předartušovskou pověst? něco fakt starýho a původního, pokud možno, dost by mě to zajímalo, ale zdroje mlčí.


Kamamura
08. 10. 2021
Dát tip Aru, blacksabbath

c)

Jen záblesk a třpyt

jsi zahlédl na jezerní hladině,

a víš, žes navždy pozbyl klid.

Byla krásná 

jako vojsko pod praporci

a její výsměch

bodal jako zobáky Symfalidů.

"Tančit na zpěněných vrcholcích vln,

a objevovat taje jezerních hlubin

se ti zachtělo, Merline, 

ty legrační staříku s měkkým srdcem."

Poslední, co zaslechneš,

je kámen, co zavalil ústí jeskyně.

Tma a celá věčnost na lítost nad vlastní pošetilostí.

Mladý král Artuš si snad nějak poradí sám...


Aru
08. 10. 2021
Dát tip

díky! no vidíš, to mě nenapadlo, ale to už by nebyla vůbec báseň :)

ve druhý to jakože říká sama Vivienne, jelikož je zmíněná pouze v jedničce.

mimochodem o Nimue jsem nenašel prakticky nic původního, překryly to ty artušovský legendy, vím že to je jezerní víla, i to dvojméno je hodně zvláštní, myslím že pod tím se skrývá mnohem zajímavější příběh, než ten co zbyl v našem prostoru


dievča z lesa
08. 10. 2021
Dát tip Aru

obidve pekné ... ťažký výber ... b) by som možno celé dala do prvej osoby ... bude mojim stítom ...***


Aru
08. 10. 2021
Dát tip

Evži a? nebo b¿ ;))

je to navoooooooood, Evži :)

děkujiiiiii 


To by se mi líbilo. Je to jako krásná báje.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru