Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Manželka

Výběr: atkij
08. 10. 2021
26
29
895

Některá slova mne děsí už od ranného dětství. Asi to bude fóbie :) Manžel mi zní jako petržel a manželka...

 

Každá část mého těla
je tvou provincií.
Jsi kolonizátor,
dobyvatel i misionář.
Odvážný a silný!
Tvé stopy ve mně
jsou posvátné 
jako ty Armstrongovy na měsíci.
Já - probádaná krajina,
o které už není potřeba psát
vědecká pojednání - 
přesto kladu pasti.


Možná to netušíš,
ale mám
spoustu špatných vlastností,
vyloučené lokality,
no-go zóny
a hluboké
temné
myšlenky.

 

 


29 názorů

Thea v tramvaji
09. 10. 2021
Dát tip Gora

Moc vám všem děkuji :) Jsem ráda, že jste se mých vyloučených lokalit nezalekli! 


cassy
08. 10. 2021
Dát tip

ten pohled je zvláštní, neotřelý...a přitom tak nezkaleně osvětluje krajinu obývanou dvěma lidmi...


Benetka
08. 10. 2021
Dát tip

***PARÁÁÁDA!!!***

Zřejmě jsem ve své obluzenosti... Obludnosti...? Nebo tak dnes NIC LEPŠÍHO NEČETL!!!

Obyčejná slůvka hozená na "papír" s TAKOVOU LEHKOSTÍ!!!

PARÁDA!

(Neřikal jsem to už...?)


Norsko 1
08. 10. 2021
Dát tip

.. a na ty se těším


Markel
08. 10. 2021
Dát tip

souhlas, líbilo *


Mně ruší no-go zóny a vyloučené lokality. Do té doby mi to přišlo pěkné. Je v tom zvláštně cítit zápas.


Evženie Brambůrková
08. 10. 2021
Dát tip Thea v tramvaji

Nikdy nesmíš odhalit vše. Stále musí hledat a objevovat.


petržel - aby dlouho vydržel.......:-))))...nojono...už mlčím....ale.......můžu ještě něco dodat?.....pasti už nekladu, ale četla jsem moc ráda....*/**************


atkij
08. 10. 2021
Dát tip

Famózní...


Štírka
08. 10. 2021
Dát tip

text má vyloženě "šmrnc"....podařilo se zachytít víc než to co je dáno slovy... jsou procesy horotvorné... a toto je pocitotvorný... Líbí se...


Janina6
08. 10. 2021
Dát tip Gora

Pěkné. To já bych byla ráda, kdyby můj manžel naopak tušil, že mám i spoustu dobrých vlastností :-)


Dan TM
08. 10. 2021
Dát tip

Abych byl co nejpřesnější: vzkřikl jsem "tý brďo!" Fakt dost dobrý!


Dales
08. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

To máte snad všechny. Temné tajné krajiny, o kterých my chlapi nevíme, a  ani nemáme chtít vědět.

/*


Musaši
08. 10. 2021
Dát tip Thea v tramvaji, Gora

Kdysi jsem dělal jógu.  Stoj na hlavě - širšásána skvěle prokrví mozek, což může přinést nové pohledy na svět a svěží tvůrčí energii.


Máš pravdu, někdy stačí jen postavit se na hlavu a hned je svět pěknější :)


Musaši
08. 10. 2021
Dát tip

Navrhuji otočit obraz vzhůru nohama. Je možné, že až pak bude mrak na svém místě. 

Taky rád občas hledám nové pohledy na svět, i když jsem v podstatě zarytý archaik a konzervativec.   Bylo by ale nudné žít jen v té jediné a zaručeně nejlepší názorové bublině.


Musaši - ale určitě jinam, než chci já a moje vysněná kompozice :)))


Musaši
08. 10. 2021
Dát tip

Theo,

co se toho mraku týče, stačí chvilku počkat a on odpluje sám.


Kamamuro to bude nemoc z povolání což naprosto chápu! Já jsem taky postižená... Furt bych něco retušovala - třeba mrak co vybočuje z kompozice na obloze :)

Musaši - Díky! 


Musaši
08. 10. 2021
Dát tip

Skvělé. Nejprve se mi líbila jen ta první sloka, ale když jsem to četl podruhé, pod kůži se mi dostala i ta druhá.  Myslím, že by jí tleskal i Sigmund Freud. Tip. 


annnie
08. 10. 2021
Dát tip Thea v tramvaji, Štírka

Petržel patří do polívky a manžel... to bych nerozpitvávala :)

Vždycky jsem měla z manželství hrůzu... a pak jsem se šťastně vdala... a pak šťastně rozvedla a vrátila se k hrůze :) A nakonec pochopila, že hrůza nepramení z manželství...


Kamamura
08. 10. 2021
Dát tip Aru, Thea v tramvaji

Tohle přirovnání manžela ke kolonizátorovi a misionáři mi připomíná jeden kreslený vtip z internetu - je v něm zachycený chlápek, jak se obléká do kvádra s kravatou, a nahá žena sedící v posteli, samozřejmě přikrytá, a všude okolo strašný nepořádek, zpřeházený nábytek, cáry ženského oblečení, atd. A ta ženská říká tomu chlápkovi:

"Vidím, pane poslanče, že se i v itimních chvílích chováte jako v parlamentu. Člověče, vy jste nade mnou nezvítězil, vy jste mě znásilnil!!!"


Aru
08. 10. 2021
Dát tip

teď už to tuší, když dostal básničku :))


Annnie - máš nebo nemáš ráda petržel? :)))


annnie
08. 10. 2021
Dát tip

Výbornej text!!! Tip a.


Thea v tramvaji
08. 10. 2021
Dát tip Gora

Goro děkuji! Ano, temné myšlenky jsou přirozeně půvabné :)


Gora
08. 10. 2021
Dát tip

Theo, lépe zní misionář než manžel:-)

Ze tvé básně si pro sebe vypichuji poslední čtyři verše první strofy... a že jsem ráda početla.

A propo - kdo by /občas/ neměl temné myšlenky...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru