Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Shrbená

10. 10. 2021
12
9
373
Autor
sveřep

(Nejedná se o nářek, ale o pokus o literaturu :)  )

 

Jako bych nesla mršinu

a co hůř

já jí nevidím

cítím její tíhu

ale necítím její smrad

 

co proti mně máte

 

nic proti tobě nemáme

ale jdi pryč

s tou otřesnou

červy prolezlou

páchnoucí mršinou co neseš

 

myslí si druzí

 

ale nahlas mi to nikdo

nikdy neprozradil

a tak si myslím celý život

že tak vypadám a páchnu já sama

proč odvracíš ode mne obličej

s výrazem hnusu

 

já jsem jen shrbená

.


9 názorů

obsahově slušná výpoveď či popis mínusového sebevědomí

 


Musaši
11. 10. 2021
Dát tip

Může to být i o mně. Táhnu na zádech mršinu "klasické Poézie"...

Ale na druhé straně si říkám: dokud mě ještě někdo čte -  Musashi not Dead. 


cassy
11. 10. 2021
Dát tip sveřep

silná, aktuální (snad to nezní zprofanovaně)...jak unést člověka...


atkij
10. 10. 2021
Dát tip sveřep

Mně se naopak líbí ten kontrastní různopohled prvních dvou slok. Vnímám je jako hotovou báseň.


lencza
10. 10. 2021
Dát tip sveřep

Uf, za mě taky silné, vzbuzuje úzkostný pocit. Vede mě k přemýšlení o různých možnostech intepretace.


Alegna
10. 10. 2021
Dát tip sveřep, Gora

verše vyvolaly ve mně silný pocit .....

(pro mě by nemusely být řádky  - a tak si myslím celý život, že tak vypadám a páchnu já sama)


annnie
10. 10. 2021
Dát tip sveřep

Silné. Přiznávám, že sama s tím mám problém: kudy jdu, pozoruju (a někdy zapisuju), co vidím. A když spatřím něco, co se vymyká, pozoruju o to víc. Ale pokud je to nějaká deformita člověka, ať už fyzická či psychická, nikdy nevím... Slýchám stížnosti na trapné okounění (ne moje, obecně) i na "neviditelnost" ze strany handicapovaných. Tak se snažím být taktní a zároveň přirozená a nenucená - ale určitou nejistotu si nesu dál...

Ke komentům výše: mně ta "prozaičnost" naopak vyhovuje, a druhou sloku bych pravděpodobně postrádala - čímž nepolemizuju s tím, jak to čtou jiní, pouze přidávám svůj pohled.

Tip a.


Gora
10. 10. 2021
Dát tip sveřep, blacksabbath

Strofu:

nic proti tobě nemáme...

bych nepostrádala, čtenář si podrobnosti sám domyslí... jinak s pocitem v básni /jinakost, samota atd./ se dá souznít - je plasticky podaný...


Luzz
10. 10. 2021
Dát tip

mám pocit, že by to mohlo být kratší

takhle je to dost "prozaické"

- možná zhustit a ta myšlenka vyzní zřetelněji (?)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru