Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smetiště

10. 10. 2021
13
21
549
Autor
bixley

„Poď, pudem se podívat na smetiště,“ navrhl cestou ze školy Lukáš. Martina to překvapilo. Nikdy tam nechodili.

„A proč jako? Ty myslíš, že tam najdem nějakej poklad?“

Poslední dobou se o tom dost bavili. Na internetu si našli film Ostrov pokladů a viděli ho už několikrát. To by bylo, kdyby něco takového objevili!

„Ale né,“ zatvářil se Lukáš podrážděně. „Běhají tam toulaví psi. Napadlo mě, že bysme je mohli odchytit a dát do útulku.“

„A jak víš, že nikomu nepatří?“ Martinovi se do takové akce moc nechtělo. Psi můžou být nemocní a plní blech.

„Vím to, vždycky po škole jim nosím svoji svačinu, nikdo je nekrmí.“

Martina to opět překvapilo. Netušil, že je Lukáš takový milovník zvířat. „Tak jo,“ souhlasil s povzdechem.

Smetiště se nacházelo dost daleko za sídlištěm. Byla to vlastně skládka, která vznikla na opuštěném dětském hřišti. Lidé sem postupně odnášeli různé nepotřebné věci  a suť. Martin si uvědomil, že nějaké psy v okolí pobíhat viděl.

„Tak dělej, oni tam už na mě čekaj,“ pobízel ho Lukáš. Martin tedy přidal do kroku.

Když přišli na místo, Lukáš hbitě prolezl dírou v plotě a dál se prodíral kopřivami. Martin musel za ním.

„Maxííí!“ uslyšel Martin Lukášův hlas. Tak on už je má i pojmenované, pomyslel si. Když přelezl několik pneumatik a dostal se na malé volné prostranství, všiml si, že Lukáš je trochu zmatený.

„Nevím, co to je, vždycky hned přiběhnou,“ řekl trochu sklíčeně.

„Třeba si hrajou na schovku,“ snažil se to Martin obrátit v žert.

Prohledali celé smetiště, jak místu Lukáš říkal, ale psi tam nebyli.

„No vidíš, tak nás někdo předběhl,“ ulevilo se Martinovi. Do odchytu toulavých psů moc žhavý nebyl. Přesto se snažil Lukášovi dodat lepší náladu.

„To není normální, něco se jim muselo stát,“ Lukášovi zakolísal hlas. „Musíme je najít.“

Vylezli tedy zase dírou v plotě ven a obcházeli okolí zarostlé plevelem. Lukáš nohou rozhrnoval vysoké trsy trav.

„Maxí! Bambulkó!“ volal ze všech sil.

Ale všude bylo ticho. Martinovi začalo být Lukáše líto. Kam ti psi mohli zmizet? Někdo je odvedl?

„Támhle vidím Maxův kožich!“ zaradoval se najednou Lukáš. Martin se podíval tím směrem. Uviděl šedou srst.

Lukáš k psovi přiběhl. Ovčák ležel na trávě s přivřenýma očima a otevřenou tlamou. Už ale nedýchal. Ve hřbetě měl malou ranku a kolem ní zaschlou krev.

„Někdo ho zastřelil!“ Lukáš se rozbrečel a začal mrtvolku hladit po hlavě.

„Maxíku, Maxíku…,“ vzlykal. Chvíli ležel vedle psa. Celé jeho tělo se třáslo velkým smutkem. Takový krásný pes, myslel si Martin. Jak mu mohl někdo ublížit?

Lukáš se náhle vzchopil. „Musíme najít Bambulku! To je bílej pudlík!“

„Neměli bysme zavolat policajty?“ napadlo Martina, ale Lukáš ho vůbec nevnímal. Pudlíka nikde neviděl, tak ho běžel hledat do blízkého parku.

„Bambulkó!“

Z jednoho křoví se ozvalo zakňučení.

„Bambulko, kde jsi?“ Lukáš utíkal tím směrem.

Třeskla rána. V Martinovi hrklo. To byl určitě výstřel! Snad nezasáhl Lukáše…

Martin se probudil. Ještě dobře, že to byl sen. Tohle by zažít nechtěl.

Brácha si hrál v posteli s nákladním autem a s rachotem sklápěl jeho korbu. Aha, tak to byl ve snu asi ten výstřel, umál se Martin.


21 názorů

bixley
12. 10. 2021
Dát tip

Karle, díky, ano, aby to bylo reálné, byl původní záměr.


K3
12. 10. 2021
Dát tip

Taky jsme chodili hledat na smeťáky poklady. Pro kluky je to opravdu vzrušující. Tady by se mi asi víc "líbilo", kdyby to byla skutečnost, protože spíš než snu to bohužel odpovídá jí. Takhle mi to přijde takové spíš až moc dětské.


bixley
12. 10. 2021
Dát tip

To mě těší. :-)


zvedavec
12. 10. 2021
Dát tip

bola si k nám milosrdná, vďaka

veľmi zaujalo


bixley
12. 10. 2021
Dát tip

Přemku, moc děkuji za pochopení. 


lastgasp
12. 10. 2021
Dát tip

Psáno jako sen, ale živý, odpovídající realitě. Příběh není daleko od nálezu psa přivázaného ke stromu u silnice. Zhoubná lidská krutost v konfrontaci se zeměmi, kde se psí maso konzumuje jako pochoutka.


bixley
11. 10. 2021
Dát tip

To jsem rádam blacki.


Tys mi dala.......uf.........máš štěstí, že jsi to tou poslední větou...vlastně dvěma...napravila :-))))...*/**********


vesuvanka
11. 10. 2021
Dát tip

Pěkně napsané, smutné... Poslední věta mě potěšila, že to byl naštěstí jen sen :-))). TIP


bixley
11. 10. 2021
Dát tip

Děkuji za tipy, Ireno a Milane


bixley
11. 10. 2021
Dát tip annnie

Děkuji, annie a Revírníku.


revírník
11. 10. 2021
Dát tip

Tak to vlastně dopadlo dobře.


annnie
11. 10. 2021
Dát tip

No to je nálož, po ránu... Uf... Psi - moje láska, moje bolest, moje téma... Tip a.


bixley
10. 10. 2021
Dát tip

Díky, dievča


napínavý a smutný príbeh ... na konci som si vydýchla*


bixley
10. 10. 2021
Dát tip

Kočkodane, jako vždy smajlík radostný :-)


Kočkodan
10. 10. 2021
Dát tip

Ať žijí nákladní auta, hlavně ta dětská!


bixley
10. 10. 2021
Dát tip

Díky.


Alegna
10. 10. 2021
Dát tip

Napínavé a reálné, uf, taky jsem ráda, že to byl sen


bixley
10. 10. 2021
Dát tip

jamardi, takové věci se bohužel dějí i v reálu. :-( Díky.


Jamardi
10. 10. 2021
Dát tip

Smutné. Kvůli útulku i kvůli střílení. Naštěstí sen. :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru