Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Diskuze klubu: mikro

24. 06. 2001
0
0
2174
Autor
Javert

Pro všechny přítelé literárních mikroútvarů.

Ať už se jedná o prózu či poezii, mikro vždy více skrývá než odhaluje. Mikropovídka je sama básní, románem v kostce, na dřeň sedřeným, pointa předchází pochopení - musí se číst rychle a několikrát. Mikrobáseň je hozeným nožem, jedna rána a je pryč, jenom krvácení nejde zastavit. Mikro je možná styl, ale nebývá to minimalismus. Je to prostředek terče, který si každý musí zasadit do svého kontextu, je to iluze, kterou si musí každý sám okořenit.
Javert
03. 08. 2004
Dát tip
Javert je na dovolene, v Turecku...

Elyn
03. 08. 2004
Dát tip
:) Dobrý, užij si to..;)

Elyn
23. 07. 2004
Dát tip
Javerte, jsi živ?

chalmin
24. 05. 2004
Dát tip
+++ (kde je mrtvo, sluší se hřbitov)

Drago
03. 06. 2003
Dát tip
zdravím a děkuji za přijetí i za důvěru ve mne vloženou s udělením administrace... a k diskusi - není nad pěkný blbiny :o)

(G)eorge
20. 05. 2003
Dát tip
Tak jest, ještě definujem co je a není blbina a tadá...

Javert
20. 05. 2003
Dát tip
Tak se ukažte, chlapci...

Javert
19. 05. 2003
Dát tip
No, kdybyste byli hodní a slíbíli, že nebudete přidávat hlouposti, tak by se dalo uvažovat o povolení přidávání děl i členům klubu... :-)

(G)eorge
18. 05. 2003
Dát tip
To je tím že Javert drží adminy pěkně zkrátka :))

(G)eorge
09. 04. 2003
Dát tip
A tak to nemmá být, dík že sem tady a tak, řekněte někdo něco mikrohezkýho a nemyslím tím :

(G)eorge
09. 04. 2003
Dát tip
Ne!

Javert
09. 04. 2003
Dát tip
Náhodou, pár děl jsem přidal a spoustu děl jsem nepřidal, protože nesplňovala, co by měla splňovat. Ale i tak jste rádi, že tu jste, že jo! :)

Radost
08. 04. 2003
Dát tip
řekl příští týden a od té doby o něm nikdo neslyšel...:-))

(G)eorge
07. 04. 2003
Dát tip
Ahoj Ryclý Šípy, vemte mě do klubůůůůů! :)) Ne, vážně to zní docela zajímavě...

FARAMIR
13. 11. 2002
Dát tip
Fakt sympaticky klub.... Len to nepokazte a nepridavajte k tomu "soft" Mam minimalne jednu minipoviedku, a jedno "neviemco" (nerymuje sa to ale...)

Javert
13. 11. 2002
Dát tip
Nezlobte se na mě, že se k přidávání nových děl dostanu až přístí týden...

možná bych měl pár věcí do téhle sešlosti: dopis ježíškovi, krimi...jestli si to teda dobře vykládám :o)))

Naso
01. 07. 2002
Dát tip
Vítam zrod takéhoto klubu... Minimalizmus je mi blízky a hneď by som vás odkázal napr. na Pepa, ktorý exceluje v tomto smere a ak máte čas aj na Klub slovenských Písmakov, kde máme celkom šikovnú zbierku básní-miniatúrok, ktoré tam Naso zaradil práve kvôli jeho záľube k mikro...

bogart
03. 05. 0002
Dát tip
hm - minimalismus - jakýkoli kód se dá ořezat ještě o řádek... platí to i pro poezii? In the Station of Metro - viz tato báseň, osobně bych zkrátil Eliotovu Pustou zemi ještě více než suchotinka Pound, covynato?

Radost
22. 04. 0002
Dát tip
nějak se tu nic neděje...

Javert
18. 03. 0002
Dát tip
Dobrá haiku jistě...

Radost
11. 03. 0002
Dát tip
taky bych se pripojil... patri sem i haiku? mam jich celou sbirku... miniatury jsou esence

Kami
10. 11. 0001
Dát tip
Vypadá to, že nemůžu. :o( No vnucovat se nebudu....

Kami
31. 10. 0001
Dát tip
Můžu taky do klubu? Zítra se sem vrátím a nebídnu nějakou pidipovídku (jestli bude zájem).

Javert
14. 10. 0001
Dát tip
Vítám upozornění na mikro útvary, protože všech si nevšimnu!

Javert
23. 07. 0001
Dát tip
Milí drazí, draze milí, "When we speak of free software, we are referring to freedom, not price," říká se v GNU GPL. Stejně tak, mluvíme-li o mikro útvarech, nemluvíme o délce, ale o hutnosti myšlenky vyhledem k délce, mluvíme - lapidárně řečeno - o poměru cena/výkon. To já jen, abychom si začali ujasňovat pojmy. :)))

Danny
05. 07. 0001
Dát tip
mikro

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru