Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

druhá povolební úvaha

12. 10. 2021
2
6
263
Autor
aleš-novák

když Hillary Clinton

dostala víc hlasů

než Donald Trump,

kdo se pak stal

presidentem?


6 názorů

Markel
13. 10. 2021
Dát tip

*


Kamamura
12. 10. 2021
Dát tip

Americký systém dávali dohromady oligarchové-zakladatelé, to znamená majitelé plantáží, dolů a ranchů. Ti měli panickou hrůzu, že je obrovská masa černochů, která získala po občanské válce svobodu a občanská práva, přehlasuje, a vrátí jim vše i s úroky. Tak by vymyšlen jakoby demokratický systém, který umožňuje bohaté menšině vládnout chudé většině - nevolí se přímo, volí se přes "elektory". Toho se také pokusil zneužít Trump, když se minulý rok pokoušel udělat z americké (nominální) demokracie tyranii. 


bixley: to je fakt... v našem systému dostanou strany nějaké hlasy, k tomu se přičtou hlasy těch, co neprošli přes 5%, pak se to poměrně rozpočítá podle nějakých vzorečků a podle toho se rozdělí křesla ve sněmovně. Kdo má nejvíc křesel, vyhrál volby...

ale prakticky to může dopadnout úplně jinak...:o)


supizmus
12. 10. 2021
Dát tip

Tam jsou teď populární ta práva menšin, takže to vlastně dává smysl. Nebo ne?


Norsko 1
12. 10. 2021
Dát tip

Jistej vůl


bixley
12. 10. 2021
Dát tip

V Americe mají jinej systém.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru