Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bábkové divadlo a rezervné pančucháče

12. 10. 2021
9
21
364
Autor
Abakus

...všetkým čo sa boja neznámých vecí a tmy zvlášť...

Bábkové divadlo a rezervné pančucháče

Slnko mi svietilo do očí a bola som rada, že mám aspoň ruky voľné a zakryla som si oči. Zabočili sme za roh a už zase! Bolo to už druhý raz čo so mnou vybabrali a zamávali. Do ruky mi strčili niečo, čo je teraz aj tak mazľavé a ulepené – niečo mám z toho na tričku a na vlasoch a zvyšok na bugine. Ja nechápem, čo s tým bábkovým divadlom majú. Prečo majú každý pol rok pocit, že by som tam mala ísť. Nič zlé som predsa dnes nevyviedla. Teda aspoň odkedy som sa zobudila. A ťahať mačku za chvost v tomto veku je predsa normálne!

Zase sme v bábkovom divadle. Neviem, kto si myslí, že ma práve toto má zaujímať. A že je to vraj pre deti! Je tu tma. A príliš veľa detí a rev. Teraz už aj môj. A zisťujem, že mám celkom slušné hlasové rozpätie. Za to vstupné som mohla mať niekoľko balónov, kriedy, čokoľvek rozumné a hmatateľné a možno aj trochu lepkavé.

.

4. pokus

Kým nosím plienky, nik neberie moje slová vážne. Začínam plienkovú odvykačku.

,

,

10.pokus

Nastúpila som do škôlky. Už tam chodím niekoľko mesiacov. A zatiaľ to celkom ujde. Teda až do dnešného dňa. Naši varovali učiteľky, ja som ich varovala tiež. Vrazila som si prst do pusy  a zostala som stáť pred dobre známymi dverami. No dobre, dalo sa to vydržať.  Bábkové predstavenie - O nejakom vtáčikovi a domčeku. Nakoniec už mám tri roky a niečo vydržím.

Myslela som si, že už to zvládnem. Ale niekto mal vynikajúci nápad a po skončení divadla nám ukázali zákulisie bábok, kde visia bábky, sú tam kulisy a kde bola zase všade tma.

Ešte že mám v škôlke rezervné pančucháče.

11.

Lístky sú vypredané.

15.

Zase sme šli okolo známej vyrezávanej brány.

„Tak, čo pôjdeme tam aj s tvojou sestričkou?“ spýtala sa mama. Medzitým nám do rodiny pribudla malá sestrička. Menšia ako ja.

Hlboko som sa zamyslela.

„Až bude staršia, ešte je príliš malá.“

Tak snáď budem mať aspoň pár mesiacov pokoj.

Dnes mi rodičia oznámili, že idú večer do divadla. Chvíľu som váhala a rozmýšľala, čo vyviedli. A keďže som si nemohla na nič, čo by oni vyviedli za posledných pár hodín spomenúť /dlhšie tresty sa v našej rodine nepestujú/, tak som sa spýtala:

„Prečo ?“

A dúfam, že si mama so sebou vezme rezervné pančucháče.


21 názorů

Abakus
02. 02. 2022
Dát tip 8hanka

maňušky sú úžasné a ...poletíš až na kraj sveta, až sa bude  dať.


8hanka
02. 02. 2022
Dát tip

uvidím, čo vnúčatko, ešte som len babka -čakateľka, škoda, že sú ďaleko, lietanie nepatrí medzi moje najobľúbenejšie zábavky, v tejto dobe o to viac...ale ktovie, čo to so mnou porobí, keď drobček príde na svet, možno dokážem aj nemožné, len aby som bola s ním...už jedným očkom obzerám, aké sú hračky, aké maňušky...


Abakus
02. 02. 2022
Dát tip

8hanka - nebáli sa ťa tvoje najvlastnejšie deti a nebolo to asi potme a bolo to fajn.

Moje posledné vnúča sa asi tak skoro do divadla nedostane, a  ak už sa asi nebude báť.  

Ja som robila v divadle šeplkárku, kulisáka, čokoľvek aby som nemusela hrať. 


8hanka
02. 02. 2022
Dát tip

hm...nemám asi čo ľutovať:)

V bábkovom divadle som v živote nebola, ako dieťa som žila na malej dedine ďaleko od veľkomesta s divadlami...v prvom zamestnaní som sa zoznámila s manželkou režíséra ochotníckeho divadla pod záštitou veľkej fabriky so závodným klubom, dala som sa na amatérčinu, boli to pekné časy, hoci som mala pred každým predstavením obrovskú trému, samotné vystúpenie som si naplno užívala...už len spomínam na preplnené sály kultúrnych domov, úžasných divákov, ktorí sa bavili spolu s nami...a bábkové divadlo som predvádzala doma malým synom, nebáli sa (ma):)


To hej :))   malí sme aj doma bábky a divadlo, aj som hrala v amatérskom jednom. Bolo to ťažké, velo.


Abakus
12. 11. 2021
Dát tip

Ahoj rebecca - aspoň ťa to pobavilo.


Hlboko som sa zamyslela.

„Až bude staršia, ešte je príliš malá.“

 

Neznam velo hutorec, no toto je bars bars šumne!

 


Lili.
09. 11. 2021
Dát tip

To jsi napsala velmi krásně,inu jak se říká:Slova se nepočítají,slova se váží.


Abakus
09. 11. 2021
Dát tip

F.M.R.C - ďakujem veľmi pekne, som rada, že to niekoho pobaví.

A vstaneš?

Pretože ja už si rozmyslím, komu sa vrhnem k nohám, vzhľadom na pokročilý vek, artrózu... 

Mám nádherné niekoľkominútové video, keď som jednému vnúčaťu požičala paddleboard - jačí a reve a ja točím, namiesto toho, aby som ho ratovala. Až tu bude  súťaž o vzornú starú mamu, tak sa hlásim dopredu.


Lili.
09. 11. 2021
Dát tip

Atmosféricky plné,hodnotné obsahem i formou,proto obdivně vrhám k nohám tip.


Aru
15. 10. 2021
Dát tip

nikdy, proto píšu, že jsem byl ušetřen ;)


Abakus
14. 10. 2021
Dát tip

Aru - kedy si bol prvý raz v bábkovom divadle?


Aru
14. 10. 2021
Dát tip

výborný, jsem rád, že jsem byl podobných horrorů ušetřen :D


Abakus
14. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

Ahoj Gora, ja som iba opísala pocity môjho vrieskajúceho vnúčaťa. 

Bojím sa iných vecí, tma v divadle k nim nepatrí. Ale to neznamená, že sa ich bojím menej. Mám strach zo streľby a nemám rada uniformy a vládne garnitúry.

Môj krstný bol bábkar a moja mama robila spojáky a forbíny pred drahnými rokmi.


Gora
14. 10. 2021
Dát tip

Psychologická stránka miniatury mne docela překvapila, hrála jsem loutkové divadlo celé dětství a tu tmu a atmosféru naprosto zbožňovala... 

napsala jsi to však přesvědčivě... ze svého pohledu.


Abakus
14. 10. 2021
Dát tip

Ďakujem pekne za zastavenie.

Boli to jedny z najdrahších lístkov vôbec - tri minúty vnútri stáli asi dve eurá.  Ale bábkové divadlo je už niekoľko rokov zavreté a  vyzerá to, že ho tak skoro neotvoria!


Alegna
13. 10. 2021
Dát tip

V divadle jsem jako malá nebyla, ale na focení jsem potřebovala náhradní punčocháče :)


pekne horrorovo napísané***


Gora
13. 10. 2021
Dát tip

Zajímavé... mám to přesně naopak.


Abakus
13. 10. 2021
Dát tip annnie

Ahoj Annie,

už sa mi to nestáva, niekedy zdrhnem z divadla už po prvej tretine /keď je ten kus mimoriadne slabý/.

Takže stíham. 


annnie
13. 10. 2021
Dát tip

Perfektní text. Tip!

Já jsem se v první třídě ztratila v divadle Sluníčko paní učitelce. To byl teprve horor!!!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru