Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V MLČENÍ ČERVENÝCH PLODŮ . . .

15. 10. 2021
20
39
811
Autor
blacksabbath

Podzim loupe barevný nátěr léta
holé stromy oblékají mléčný šál
trávu uspává šustí
zem si obouvá boty do bláta.

Utichl svist - znavený
chvíli stojí, chvíli se kymácí
snad tím
že nedohonil poslední list
mračí se do závětří.

V těch chvílích hřbitov sní
věncem červených plodů
sen zesnulých

v dlaních prokřehlých
mihotají tiché modlitby  . . .


39 názorů

neukrývej se....vidím tě:-)))))))))))))...děkuji a přeji krásné nedělní odpoledne!


Peter....ďakujem krásne ... príjemný večer


Vom to maluje malíř Podzim....a já mu to trošku kradu:-)))))).....děkuji Janino ....užij si krásný víkend!


Janina6
16. 10. 2021
Dát tip

Ty jsi prostě malířka... maluješ obrazy, člověk na ně kouká a nechce se mu od nich odejít :-)


Kamo.....ty jsi samá legrace......prý Sesterstvo Štrikujících Mudlů....znáš to ne?...Kdo se směje naposled - ten se směje nejlépe...nebo nejvíce?????....Ale vono to je jedno - Vonosetohukáže:-))))))....podzim a podzim života (jak tomu ty říkáš)....v mém věku už musí být jededn připraven na všechno....ale to neznamená, že stále nekřepčím:-))))))....tak se jdi sehnout pro ten klobouk......hele díky a užij si príma den:)))))))

 


Kamamura
16. 10. 2021
Dát tip

No tedy, Iví, klobouk dolů! (Doufám, že si ho s tím proklatým kolenem pak dokážu znovu zvednout). 

Na Sesterstvo Štrikujících Mudlů skutečně velmi solidní verše! Pár opravdu pěkných poetických obrazů a přirovnání. 

Při čtení tvých posledních kousků se sice nemůžu ubránit dojmu, že na tebe podzim života poněkud doléhá, ale to není žádná hanba. Aspoň to má čtenářsky zajímavou formu. 

Téda... kdo by čekal v Bábi Zlopočasné takovou emoční hloubku?!

;-D


Děkuji za přečtení a zanechanou stopu.....


cassy.....nefantazíruješ.....cesmínu používám na dušičkové věnce každoročně...doplňuji variegovaným břečťanem......děkuji a užij si parádní víkend....u nás už od rána svítí slunce....:-))))))


Milane....díky....krásnou sobotu!


Safiáne...ano....měla jsem před očima spoustu obrazů....a ano, svádělo to k jejich vykreslování....když....v hlavě potažmo na papíře je toho na začátku tolik...co bych chtěla říct.....děkuji moc za tvůj komentář.....že sis dal tu práci mi vysvětlit dva pohledy na tentýž obraz....budu víc přemýšlet a u další básně uvidíme........d ě k u j i !!!!.


Safián
16. 10. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath

Tvůj odklon od výběru obrazů, které se upínají spíše k dojmu, kterým mají působit, než ke skutečnosti samé, je zřejmý. Obraz jako obraz. Člověka to svádí k jejich hromadění. Většině čtenářů bude asi tento aditivní způsob vyhovovat více, než citově i intelektuálně náročnější první způsob. Něčím připomíná současný nadějný neoimpresionismus. ten ale právě zkoumá na principu posunu poezii chvíle a je v tomto smyslu velmi citový (ale vůbec ne sentimentální).


MilanH
16. 10. 2021
Dát tip

Nádherně podzimní


cassy
15. 10. 2021
Dát tip

možná že fantazíruju

ale co když je to cesmína

s tím jejím panašováním

ostře řazanými listy

ze kterých kape krev...

 


děkuji za tvou stopu zde....


dyť píšu...milý šotek.....:-)))))))))))))))))prostě ji uspává tím...že ji ucpává:-)))))


Jamardi
15. 10. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath

Vidíš a mně to vůbec nevadilo. :) Měla jsem knížku o čtyřech sestrách - Vesna, Léto, Podzim a Zima. A když se popisovalo, co dělá Podzim, psalo se, že je lehkomyslná a rozhazuje listí a až v poslední chvíli se snaží ucpat kdejakou škvíru, aby to ochránila před Zimou.


Jarmilo....to mě těší.......jen....uspává ne ucpává....:-)))...vloudil se ti milý šotek-překlepíček...:-))))))))


hanka....také mám raději samotu než davy lidí....chvilku ticha na zamyšlení-vzpomínky-modlitbu


Jamardi
15. 10. 2021
Dát tip

Trávu ucpává šustí, zem si obouvá boty do bláta - země se balí. Pěkný podzimní čas. Naladilo mě to podzimně. :)


8hanka
15. 10. 2021
Dát tip

blackie, dnes si mi udrela na citlivú strunu, pomaly chystám kvety, sviečky a premýšľam, ako sa dostanem na cintorín skôr ako na Dušičky, mám rada samotu hrobov, možnosť premýšľania, postátia pri opustených náhrobkoch a..."v dlaních prokřehlých mihotají tiché modlitby  . . ."


Renato......tvůj komentář mě potěšil.....děkuji

Markel.....jjjj...mají své ....tiché kouzlo

8hanko....děkuji za tvou stopu u dílka


Markel
15. 10. 2021
Dát tip

mám hřbitovy ráda, souznění s tebou *


bixley
15. 10. 2021
Dát tip

Tohle se mi líbí hrozně moc! Ta personifikace!


Al. , Nikolasi......děkuji vám......krásný večer!


Luboši, jak jinak - máš stoprocentní pravdu - usměvavý smajlík


Čudla
15. 10. 2021
Dát tip

Zaujalo /*


Alegna
15. 10. 2021
Dát tip

Hezké podzimně nostalgické


Kočkodan
15. 10. 2021
Dát tip Gora

„Podzim loupe barevný nátěr léta“

...a pak to létu vždycky natře...

 

„Utichl i svist - znavený

chvíli stojí, chvíli se kymácí“

...to platí i pro spoustu vožungrů...


Aru
15. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

neeeee, tebe né, iví :)

to je skvělý iví kolik toho víš ;)


blacksabbath
15. 10. 2021
Dát tip Aru

Jjjj, Aru.....snad mě nebude chtít nikdo upálit

Beltine znamená jasný, zářivý oheň. Právě oheň byl pro lidi dříve velmi tajemnou silou a v určitých okamžicích měl i magickou moc. Keltové ohněm uctívali slunečního boha Belena. V předvečer tohoto svátku Keltové zhasínali všechny ohně, protože věřili, že v nich má skončit vše špatné. Následně pak zapálili ohně nové, aby vše mohlo začít čisté, neposkvrněné, nanovo. Ohni lidé dávali oběti bohům, aby si zajistili jejich přízeň.


Aru
15. 10. 2021
Dát tip

iví, dřív bude 30.4. :D

ty jo iví, pěkně rozsahlý čtení si našla ;)


dievča/tko...ďakujem pekně....

Maruško....to je krásné!!!!!!

Posílám úsměv a přeji vám krásný víkend:-))))


blacksabbath
15. 10. 2021
Dát tip Aru

Aru..... v noci z 31. října na 1. listopadu...určitě už něco tvoříš a já se těším na tvé tajemno...http://druidova-mysteria.cz/…htm 

děkuji:-))))........hezký večer


Hřbitovy, místa tichá,

šlyším tady život svůj,

jak děsně nahlas tiká.


krásne, smutné, tiché ... neviditeľné***


Aru
15. 10. 2021
Dát tip

no prosím iví, pěkná předSamhainí báseňka ;)

ale napřed je potřeba vrátit se včase pro Beltain :D


blacksabbath
15. 10. 2021
Dát tip Gora, Alegna

Já vim, Irčo.....ještě více proškrtat.......popis podzimu je dlouhý ...ale na mojí obranu......je stejně vice než třetinový.....když jsem byla na procházce s psíkem a nasávala očima i nosem.....v hlavě jsem toho měla tolik...že by vystačilo na tři.......děkuji...na první verš jsem pyšná:-))))


Gora
15. 10. 2021
Dát tip

Ivi, být na mně:-), však tušíš... ale nakonec jsi napsala decentní báseň. I svátky, o nichž píšeš, zasluhují v poezii své místo. A vypichuji první verš, je kouzelný...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru