Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Diskuze klubu: Klub slovenských Písmakov

19. 07. 2001
3
0
4166
Autor
Naso

Ave, účelom klubu nie je snaha dištancovať sa od väčšiny autorov na tomto serveri na báze etnicity. Ď. za pochopenie!

Mňa len zaujímalo koľko slovensky píšucich autorov sa na projekte Písmak aktívne zúčastnuje. Po niekoľkých dňoch usilovného pátrania som zistil, že dodnes (19.07. 2001) sa na Písmak zapojilo okolo 80 autorov zo SR, presnejšie povedané po slovensky píšucich autorov (lebo píšu aj zo zahraničia: V. Británia, USA, Belgicko, Rumunsko...). Z toho tých, ktorí uverejnili aspoň jedno (!) vlastné dielko je 65. Veľa? Málo? To nie je podstatné. Dôležité je to, že mnohí z nich majú vlastný štýl písania, originálne videnie chodu vecí sveta, pozoruhodnú senzuálnosť a zaujímavú poetiku. Cieľom klubu je predstaviť to najlepšie z tvorby slovenských Písmakov. Snáď sa mi, NÁM, to podarí... -Naso- Druhá správa o slovenských Písmakoch Po ďalších 7 mesiacoch, ku dňu 27.02.2002 bola na Pismaku zaregistrovanych 112 slovenských autorov, pričom týchto 5 nickov nejak zmizlo: Peto, Po3_Rai3n, TEUD-TWEUT, tulak a Zlatovlások. Krátko z mojich štatistických zisťovaní: POHLAVIE Viac fandia poézii chalani ako baby. Zo 112 autorov podľa pohlavia je 70 rodu pánskeho (62,5 %) a 40 dám (37,5 %). VEK Zo 73 identifikovaných autorov podľa veku som vyrátal vekový priemer slovenských Písmakov - 22,5 roka. Najmladší sú dvaja 14-roční autori a vekovo najpokročilejších (ale duševne stále mladých) máme vo veku 42 rokov. Dominuje kategória od 20 do 30 rokov: pod 20 rokov - 23 autorov (31,5 %) od 20 do 30 rokov - 41 autorov (56,16 %) od 30 do 40 rokov - 7 autorov (9,58 %) nad 40 rokov - 2 autori (2,7 %) BYDLISKO Po preštudovaní 95 položiek, kde figuruje domicil, môžem skonštatovať, že dominuje Bratislava a okolie. Bratislava - 37 autorov (38,9 %) ČR a zahraničie (Veľká Británia, Kanada, Rumusko, Juhoslávia) - 9 autorov (9,4 %) Nitra - 5 autorov (5,2 %) Košice - 5 autorov (5,2 %) Poprad - 3 autori (3,15 %) Prešov, Levice, Žilina, Piešťany, Trnava, Trenčín, Bánovce nad Bebravou - 2 autori (2,10 %) A po 1 autorovi (1,05 %) sú z nasledovných lokalít (podľa abecedy): Banská Bystrica, Bardejov, Dubnica, Golianovo, Komárno, Lehnice, Liptovský Mikuláš, Michalovce, Poltár, Považská Bystrica, Prievidza, Ružomberok, Sabinov, Senec, Senica, Sereď, Slovenské Pravno, Stupava, Svidník, Zvolen, Žiar nad Hronom. KLUB V Klube slovenských Písmakov je registrovaných 80 autorov. Tak indikujú písmacke ukazovatele. Keď ich však všetkých zrátam, vychádza mi iba číslo 62, z toho Naso je tam raz aj ako kritik, takže 61 ľudí v klube. Nazvime sa skromným, ale aktívnym klubom. Z počtu 61 (už bez Naso_kritik) ešte môžeme odrátať 2 členov, ktorí píšu takmer iba po česky, jedného, ktorý v písmackom systéme už alebo ešte nefiguruje, takže je to 58 duší (51,78 % z celkového počtu slovensky píšucich autorov prihlásených na Písmak). Naso P.S. Dnes, 18.03. 2002 musím doplniť, že od dátumu stvorenia predošlej správy, sa počet slovenských autorov zvýšil o 10 nasledovných nickov: Bučková, Lucija, haijin, Machuľa, NASOjunior, petrík, Pexess, rablo, romario27, tanganika.
Pepo
23. 04. 2005
Dát tip
Poézia, pri akejkoľvek príležitosti... :o) Áno.

Lenkina
22. 04. 2005
Dát tip
Ahoj! Zvykneme robiť večer poézie (my študenti ZUŠ )...u nás v Košiciach Fra Angelico- Cinefil Tak mi napadlo, čo keby sme jeden takýto večer spravili z výberu pismákov. Niekedy v júni alebo v septembri- teraz strašia matúri, prijímačky a máme aj "štvrtákov".. : )) Napíšte názor, môžeme sa potom dohodnúť... PA!!! Lenkina

ale tfuj, ze poezia ;)

Motyl85
13. 03. 2005
Dát tip
hej ta ja slovak a nesom v klube?????

Pepo
24. 08. 2004
Dát tip
Alaire, keď sa tu zastaví Naso, on Ťa prihlási. Prípadne mu napíš do pošty.

Alaire
20. 08. 2004
Dát tip
ako sa mozemdostat do klubu?

Dobrý den, já bych měl prosbu. Napsal jsem básničku pro jednu slovemslou Písmačku a bojím se, aby jí dobře rozuměla. Není dlouhá. Nepřeložil byste mi ji někdo do slovenštiny? Jo tu básničku najdete tady. Díky moc.

Ave, účelom klubu nie je snaha dištancovať sa od väčšiny autorov na tomto serveri na báze etnicity. Ď. za pochopenie!

bitter
05. 02. 2004
Dát tip
dakujem za radu:-)))

Naso
03. 02. 2004
Dát tip
Ahoj bitter, stačí keď klikneš na link Kluby a potom na Klub slovenských Písmakov a kolónku že sa chceš stať členkou. Ja tvoje členstvo už uba potvrdím! S radosťou. -Naso-

bitter
01. 02. 2004
Dát tip
neviem sice...o com je to tu...ani neviem,ci niekam patrim...vzdy som bola "outsaider"a bola som sama osobitna skupinka/osamotena lampa vo vlastnej tme/...neviem,preco sem pisem...mozno je to len zvedavost...alebo snaha sa konecne niekam zaradit...asi mi chyba spol.....no...neviem sice,ako sa sem dostat,ale asi by to nebolo zle.....co mam robit,aby som sem mohla patrit aj ja?

Naso
10. 11. 2003
Dát tip
Ambra: v posledných dnoch som menil zamestnanie, takze som dlhsie nepismakoval... Pozdravujem!

schatzi
20. 09. 2003
Dát tip
nasla som co som vobec nehladala....urcite sa sem pozriem znova...:-)

815_0
16. 08. 2003
Dát tip
Do klubu: Autorka - Kira, dílko - Čierne srdce :-) Dík, mrkněte na to, zatím čau a mějte se pěkně :-)

gennaro
05. 07. 2003
Dát tip
hmmm.... mas pravdu, dlho som sa sem nedostal ale vidim, zue aspon niekto sem chodi :o) ja som z bratislavy, co tak nejaka "skryta reklama" nejakeho zaujimaveho baru, restauracie, diskoteky....

gennaro
24. 06. 2003
Dát tip
nejako tu viazne "diskusia", nezda sa mi, ze by klub mal malo clenov...

Naso
24. 06. 2003
Dát tip
gennaro: máš pravdu. Členov pribúda - sme tuším druhý čitretí nakjpočetnbejší klub - ale diskusia viazne. Chce to nadhodiť nejaké zaujímavé až provokačné témy!

SuzVanDr
02. 06. 2003
Dát tip
Gramatika je doležitá... ale osobne si myslím, že sú chvíle, kedy je podstatnejšia "dušička" textu :-)

SuzVanDr
01. 06. 2003
Dát tip
Ďakujem za prijatie do klubu :-)

Cirri
06. 05. 2003
Dát tip
o tej gramatike suhlasim ;-) tiez som cca 2 roky v prahe ;-)))

Riana
05. 05. 2003
Dát tip
slovenska gramatika je veru osemetrna vec.stacili 2 roky v cexax a je uplne v keli:-)

iLLi
05. 05. 2003
Dát tip
wow! Naso, ty si aktivista :o)

Cirri
30. 04. 2003
Dát tip
ako mozem pridat odkaz na dielo ?

cvok
25. 04. 2003
Dát tip
"dal jsem avízo slovenským autorům, aby se vyjádřili, jestli je pravda, že gramatika ve slovenštině není důležitá vsadím se, že je stejně důležitá jako v češtině" tak to sa teda stavim aj ja (pozna niekto jazyk, kde by gramatika nebola dolezita?)

Astrálka
30. 03. 2003
Dát tip
* gennaro, cudzinci, ktorí sa učia po slovensky určite majú s gramatikou ťažkosti, ale na druhej strane, kto z nás by nemal problém naučiť sa japonsky alebo čínsky :o) * angličtina je síce po gramatickej stránke ľahká, lenže je tým pádom výrazovo chudobnejšia * nie je mi ukradnuté, keď vidím gramatické hrubky, snažím sa písať správne, a občas sa pozriem do pravidiel, pretože ma dlhodobý pobyt v Čechách dosť ovplyvňuje :o)

gennaro
30. 03. 2003
Dát tip
astra :o) nechcel som nijako znevazit pracu a snahu kohokolvek, kto sa po slovensky uci, naopak obdivujem ludi, ktori sa pustia (ked nemusia) do takychto pre nich exotickych jazykov. co sa tyka ale slovenskej gramatiky....hmmm...tak to by bolo na dlhu debatu a nie na tomto mieste. ps: ak si si vsimla, nijako som nevyzdvihol anglictinu, lakaju a fascinuju ma uplne ine jazyky :o)

gennaro
29. 03. 2003
Dát tip
nie žeby ma to nejako nadchýňalo, ale slovenská gramatika a hlavne výslovnosť je veľmi, veľmi ťažká a čo sa týka tej výslovnosti, tak nepoznám "cudzinca" ktorý by hovoril gramaticky a prízvukovo správne. opakujem ešte raz, že to nie je nič čím by sa trebalo chváliť, skôr si myslím, že v gramatike je veľa zbytočných komplikácií. :o) toť môj názor (neviem či je toť spisovné cheche)

gennaro
29. 03. 2003
Dát tip
ááááááá..... aby som nezabudol, chcem privítať moju "skorosusedu" :o) Neewoa vitaj medzi nami, čítaj a píš...

dick
27. 03. 2003
Dát tip
aj ja som tu bol a jedol som . presne o tomto čase išla okolo loď a len náhodou som vyliezol na jej pirátsku vlajku

Yenda
26. 03. 2003
Dát tip
"premíja" přišlo mi lepší, než "prepačuje" :-) i česky rád vytvářím nová slova:-))

Neewoa
21. 03. 2003
Dát tip
aj ja sa rada pripojím:))....tiež dieťa Bratislavských ulíc:))

gennaro
27. 02. 2003
Dát tip
"premíja" :o)) to som ešte nepočul... inak vitaj a zaraď sa...

Yenda
26. 02. 2003
Dát tip
tež som historicky "zo Slovenska", iba dlho žijem v Prahe... to sa premíja? a asi by som musel preložiť svoje dielka do Slovenčiny... no nič... možno len pozrite, čo tu počesky "vystrájam":-) majte sa...

maj0
24. 01. 2003
Dát tip
Hm, xcem povedat to iste, co predchadzajuci clovek...

gennaro
11. 01. 2003
Dát tip
naso dovolil som si sa zapisat medzi clenov, len mi to blblo, neviem ci som to neklikol 2x. ak ano tak omluva...

gennaro
24. 12. 2002
Dát tip
karmea a ako si to myslela prosim, ta sa pod tou vetou predstavit si viacero pricin preco nezavids tu ba :o)

karmea
10. 12. 2002
Dát tip
tu bratislavu vam nezavidim teda...

gennaro
01. 12. 2002
Dát tip
ahoj :o) som tiez zo slovenska, z bratislavy....

Naso
01. 12. 2002
Dát tip
Gennaro: to je fayn, tak to dýchame ten istá vzduch a tie isté múzy sa nám v električkách a v ulicicach pletú pod nohy... :-)

Correggio
12. 10. 2002
Dát tip
Nezapomeňte se podívat na výstavu Evropa kolem roku 1000 na bratislavském hradě 9-18 h do 20. října, vstupné 100 Sk - svatoštěpánská koruna, koruna Karla Velikého, rukopisy, hebrejský nápis kolem poloviny 11: století z Wormsu, velkomoravský nápis v latinském písmu z 9. století z dnešního Maďarska (v kameni), runové nápisy ze Skandinávie a Polska...

Correggio
12. 10. 2002
Dát tip
jo a čtěte i celý text popisek, výjimečně si to zaslouží. Celkem 6 sálů, chce to celý den, dvě hodiny vám stačit nebudou, za sedm hodin by se to dalo stihnout (bez ironie).

Marco
10. 09. 2002
Dát tip
:-) ak už je to ako chce píšete naozaj dobre ... Naso, Bix, Pepo.. aj. ... :-) Majte sa skvelo ... °° pište dialej :)))

Krel
24. 08. 2002
Dát tip
Tenhle klub se mi vážně líbí...třeba ty závody s těmi kritikami a tak:-)) asi se přestěhuju na slovensko a bude:-)) Držím palce!

vajda
13. 08. 2002
Dát tip
Naso...tu ani tak by nemalo ist o kvantitu ako kvalitu...jedno vyborne je za sto priemernych...ze ano...:)

chuan
08. 08. 2002
Dát tip
AUTORSKA ZBIERKA SP:naso, ocuj, ja sa asi vo vybere neobjavym,ale bude mat z vybratych autorov kazdy rovnaky pocet basni?lebo ak nie tak asi nebude spravodllive platit kazdy rovnako

Sýkorka
09. 07. 2002
Dát tip
Ahoj Greed, rada Ťa tu vidím. Prepáč, že to trvalo tak dlho, kým som sa ozvala, ale oddychujem po skúškach a zväčša mimo Bratislavy. Dostal si mail? :o)

Kosty
30. 06. 2002
Dát tip
kde sa mozem prihlasit?

Greed
21. 06. 2002
Dát tip
Ahoj, tak pokial to cita Sisa, ahoj, uz som sa teda prihlasil do klubu. Pre vas ostatnych, poslal som nejake poviedky, cize ak mate chut, citajte, ak nie, nechajte tak. Ak som nieco zmrvil, tak pardon, nebol som tu 2 roky

Grass
18. 06. 2002
Dát tip
Nazdar.Našla som aj Slovákov.Ako sa mám prihlásiť?

Prokletí
03. 06. 2002
Dát tip
Děcka, se mi tu líbí Vaše závody, xixi ;o))))) m.

Naso
21. 04. 0002
Dát tip
Dnes (nedeľa 2104.02´) som ma službu, trochu som sa nudil, a tak opäť trochu štatistiky. Ja len, že slovenskí autori si nevedú zle ani čo sa týka rebrička 100 TOP (viď sekcia Autori). V Top del (počet uverejnených diel) máme 9 autorov. Musím celkom neskromne povedať, že prvá priečka pripadá akémusi Nasovi (364 diel). Zo slovenských Píásmakov sa potom činia najmä Bix (157 diel, 15 pozícia), ktorú svojou autorskou plodnosťou "ohrozuje" Ziggy. Ten uzatvára prvú dvadsiatku najrozpísanejších autorov (147 diel - 20 priečka). Nasledujú Junkie_23 (109 - 36), nebraska (83 - 63), ktorá sa už dlhší čas neprezentovala, podobne aj Akado (75 diel - 76 miesto), potom je tu tvorivá Pen (73 - 80), parný valec s nickom dick (68 - 88) a slovenský pelotón v prvej stovke uzatvára Silvinka (66 diel - 93 priečka), ktorú keď však zrátame so sýkorkou (jej predošlý nick) a jej 44 diel poskočí pred Junkie_23.

Anonym
21. 04. 0002
Dát tip
Zaujímavá je aj položka Top kritik - 100 najaktívnejších Písmakov podľa počtu odoziev, kritických názorov a pravdaže intenzívnosti komunikácie. Hranicu nad desaťtisíc (!!!) odoziev zatiaľ (do 21.4.´02) prekročili iba dvaja autori Merle (10937) a Wopi (10114) Zo slovenských Písmakov je v prvej stovke sedem autorov: Naso - 3621 odoziev (21 priečka) Bix - 2179 (40) Pepo - 2008 (46) nebraska - 1384 (70) tanganika - 1209 (78) Silvinka - 1156 (81) Pen - 1015 (100) Pen nesmie poľaviť zo svojej aktivity, ak nechce zo stovky vypadnúť. Ak však Pen (penny podľa Ziggyho) poznám, nehrozí jej to. Prekvapila ma vysoká komunikačná intenzivita tanganiky, ktorá na Písmak len nedávno zavítala. Aj tu opäť cítiť neprítomnosť nebrasky-Žanety, ktorá komunikovala ako guľomet a aj tu ak zrátame Silvinku so Sýkorkou, autorka s dvoma S dosiahne 1526 bodov a zaradí sa za Pepa a pred nebrasku.

chuan
18. 04. 0002
Dát tip
co znamena tip? lebo som ix par dostal a neviem co snimi:) chuan@miesto.sk

Pepo
27. 03. 0002
Dát tip
... a tú správu vyąąie si uľ nevąímajte. Za tých niekoµko dní sa veµa zmenilo. (Je mi z toho nanič.)

Pepo
22. 03. 0002
Dát tip
Zdravím. :o) Keďže odchádzam do Čiech pracovať, neviem, ako často a či budem mať prístup k internetu. Písmak mi bude chýbať, preto dúfam, že nejakú tú škáročku si už nájdem a budem môcť pozrieť, ako sa darí, atď. Majte sa všetci krásne a píšte a píšte a... :o)

Pepo
21. 03. 0002
Dát tip
Ááá, diskusia nám zmizla.

Naso
21. 03. 0002
Dát tip
tiež pozerám, že dialógy nie sú... Hmm!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru