Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Diskuze klubu: Klub přátel gramatiky :o)

24. 08. 2001
0
0
2324
Autor
dokonaley

~*~ za dokonaley svět bez hrubek ~*~

1) Hrubky jsou značně neestetické. 2) Bezchybné užití gramatických pravidel je v oblasti literárního umění minimálně slušností: autor by měl mít úctu k rodnému jazyku, a vůbec k jakémukoli jazyku, ve kterém hodlá umělecky tvořit; tedy neprznit tento jazyk svou neznalostí či leností. 3) Výjimka z hodnocení hrubek jakožto značně neestetických se, pochopitelně, uděluje uměleckému záměru :o)
Bez hrubek?? To je TEROR!

Lyryk
30. 08. 2003
Dát tip
žádám o smazání z klubu

A to si to jsem nedomejšlim, jako si můžu domejšlet podstatný jméno, nebo co, já už si to přesně nepamatuju

Wopi
20. 07. 2003
Dát tip
Ne, v tom je právě ta finta - rozhoduje sloveso. :)

A učili jsme se to ve škole?????

Wopi
20. 07. 2003
Dát tip
Vim já, jestli jste se to učili? Já chodil o pár ročníků vejš :))

Já byla asi nemocná, protože něco takhle podstatnýho bych nemohla zapomenout :-))))) Navíc se teď děsně stydim, ale budu se k tomu muset přiznat......kristepane, to je potupa!!!!! A můžeš za to ty!!!!!

Wopi
20. 07. 2003
Dát tip
já vim, tuhle větu slyšim 7-9x denně :))

To je divný..... já ti jí řikám prvně!

Wopi
20. 07. 2003
Dát tip
no, napsanou ji tolikrát nevidim, ale do ouška ji slyšim často! naposled před půlhodinou :))

A cos proved? A proč to děláš? Proč vy nás vůbec tak provokujete?????

Wopi
20. 07. 2003
Dát tip
:)

Nicollette
20. 07. 2003
Dát tip
:-)

Nicollette
20. 07. 2003
Dát tip
Wopi: :)))

Kvakín
20. 07. 2003
Dát tip
Protože ženský to pořád znovu a znovu zkoušej s chlapama a čekají bůhvíco. Přitom ani ten nejlepší chlap nemá na žabáky.

Mám dotaz. Která varianta je správná? Jsi větší hnidopich, než já. Nebo Jsi větší hnidopich než já. ?????

Wopi
19. 07. 2003
Dát tip
ta bez čárky

A kurnik.....jak to? Jak to, že když napíšu "než jsem já" je tam čárka správně?

Wopi
19. 07. 2003
Dát tip
jo

Wopi
19. 07. 2003
Dát tip
vidíš, jakej rozdíl dělá jedno slovo :))

No ale JAK TO?????

Wopi
19. 07. 2003
Dát tip
páč napřed je to "já" jenom normální větnej člen, ale když dodáš "jsem", vznikne místo něj věta

PS
19. 03. 2003
Dát tip
Hurá, hurá, teď nemám tolik času, ale rád bych se do klubu přihlásil. Příště vám už možná přispěju k diskuzi o spisovné a hovorové češtině. :o) Předem díky!

Digero
29. 12. 2002
Dát tip
Na gramatiku (y) sere pes :-)

Mahoney
05. 10. 2002
Dát tip
méďo :) gramatika přece nikoho nespoutává, naopak: básník má právo dělat ZÁMĚRNĚ jakékoli chyby.. když to člověk umí správně použít, dělá to divy.. ale hrubka z neznalosti - to je asi jako kdyby v kapele někdo hrál krásně, ale měl nástroj naladěný o čtvrt tónu výš než ostatní: dokud hraje sám, je to nádherné.. ale v kontextu celé kapely se stává rušivým elementem, protože s ostatními NELADÍ - prostě tahá za uši.. člověk by skoro řekl, že to není fér - vyžadovat technickou uniformitu; že to omezuje svobodu a možnosti autora; ale - každý muzikant, než začne hrát, se sladí s ostatními; je to samozřejmost, protože je to objektivní, technicky jednoduchá věc, kterou není těžké se naučit a hlavně - nesladěný nástroj by všechny rušil.. prostě to patří k řemeslu..

Méďa
03. 10. 2002
Dát tip
gramatika je řetězemi poezie...

Ikvous
25. 07. 2002
Dát tip
Moc živé to tu nemáte, co?

Mahoney
05. 06. 2002
Dát tip
Wopi: to už je skoro na pranýř :) ..ale jen skoro - von má StvN totiž tak trochu pravdu s tím, žes ho na chybu neupozornil zrovna nejslušněji :)

Wopi
05. 06. 2002
Dát tip
No, já to bral humorně, ale přiznávám, že moje pojetí humoru může někomu nesedět... jsem už takovej prostořekej od narození... těch poznámek v žákovskej, co bylo... :-/

Vole
28. 05. 2002
Dát tip
este ze je to len recesia....inak by som povedal ufffffffff...

Yenn
27. 05. 2002
Dát tip
:-) Ze by hydra hrubek schovala hlavy? To sotva... Dekuji za prijeti :)

Wopi
27. 05. 2002
Dát tip
Milí přátelé z klubu, koho zajímá marný boj za správnou češtinu, může se podívat na StvN: "Onoho bizardně samolibého večera" (vyšlo 4.5.01, ale dohady jsou zcela čerstvé) :)

blb
19. 04. 0002
Dát tip
konecne nekdo,kdo taky reaguje...

Atalanta
11. 04. 0002
Dát tip
Lide, bdete! :)))

blb
06. 04. 0002
Dát tip
Tady to spi...

blb
02. 01. 0002
Dát tip
Vážení gramatici, přeji pravopisu i Vám šťastný Nový rok!

blb
20. 12. 0001
Dát tip
no, doufám, že jenom dvě...

Atalanta
19. 12. 0001
Dát tip
blbjenko, to jsme dvě :) (a doufám, že nejenom dvě...)

blbjenka
15. 12. 0001
Dát tip
jééé... to ´sem netušila, že něco takovýho existuje, jináč bych tu už dávno byla :o) Tož já se teda k vám hlásím, můžu? Protože když už tady některé autory "prudim" tím, že jim opravuju hrubky, ... tak teď k tomu budu mít aspoň trochu zplnomocnění, když budu členka klubu... jestli vám to teda neva... češtině zdar :o)

Mahoney
14. 12. 0001
Dát tip
hele nejseš ty ňákej psychopat? :)

blb
14. 12. 0001
Dát tip
kdo dneska neni???

blb
14. 12. 0001
Dát tip
ale jo...

Rivka
03. 09. 0001
Dát tip
Dokonaley - myslíš si to správně, aspoň kam mé chabé vědomosti sahají:)) (chce se vysvětlení?:)) Zatím-? B.Ez něj, hezký den:) )

Bezejmenny
03. 09. 0001
Dát tip
Přišel, viděl, a ničeho nenalezevši, opět zklamaně odešel, neb o čárkách a jejich umístění mezi větami, kterýžto úkon mezi odborníky interpunkce sluje, se zde ničeho nedozvěděl. ;o))))

JDqH
29. 08. 0001
Dát tip
Toť bude vždy problémem... vztah jazyka obecného ke spisovnému, hovorového ke spisovnému, obecného k hovorovému... Spisovný jazyk jest mnohdy pouze konstrukcí (ivrit, nynorsk) nebo zakonzervovaním nějaké historické formy jazyka (čeština)... Třebas Tamilové mají tak diametrálně odlišný hovorový jazyk od spisovného, že jsou si vzájemně tyto jazyky nesrozumitelné (říká se tomu diglosie). co je potom správné, psát hovorově a vytvářet tak další spisovnou formu nebo užívat onu jazykovou mumii?
Albi, hovorový jazyk není závazně kodifikovaný a tudíž nelze ho srovnávat se spisovným. V hovorovém jazyce nelze dělat pravopisné chyby! :))))

Bix
29. 08. 0001
Dát tip
Ja by som sa prihlásila ! :o))

dokonaley
29. 08. 0001
Dát tip
nespisovnou formu jazyka v žádném případě nepovažuji za hrubku - je to prostě jedna z forem vyjadřování; ale myslím (Rivko?) ža ani hovorový jazyk nelze psát úplně libovolně - že i tam jsou určité normy (například apostrof za vynechané písmeno: " 'sem"; nebo "dal jsem to stylovÝmu člověku" - nedokážu to vysvětlit, ale cítím, že "stylovÍmu není správně) Bix: vítám tě... vlastně jsem byl zvědav, jestli vznikne slovenská korektura jako zvláštní klub, nebo se stane součástí tohoto klubu :-)) a děkuju, že tu střežíš slovenštinu - to je něco, co čech hned tak nezvládne...

Rivka
26. 08. 0001
Dát tip
Albi - hovorové tvary chybné nejsou... (aspoň to tvrdí pan profesor Uličný, jeho jméno budiž...:))) )

Albireo
24. 08. 0001
Dát tip
Pokud někdo považuje hovorové tvary za "chybné", tak by sem asi zařadil celou tvorbu FLO. Já naštěstí ne, a její povídky hodnotím velmi vysoko. Tam je to evidentní umělecký záměr, tak by se do 1. kategorie dalo zařadit snad všechno.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru