Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Niet krajšieho mena ako Hanka

18. 10. 2021
13
16
411

Bábiky Hanka a Jurko. Neviem, čo vyviedol Jurko, od rána je Jujo. Ustavične ho napomína, zvyšuje na neho hlas.

„Tie bábiky sa volajú Hanka a Jurko?“ dávam kontrolnú otázku.

„Hanka a Jujo,“ opraví ma.

„Takže Hana a Juro,“ snažím sa uplatniť rovnoprávnosť.

„Nie Hana. Hanka!“

Pri slove Hanka sa naladí do nežnej tóniny, akoby ho sladko obrátila na jazýčku.

***

„Ako sa volá bábätko v brušku?“ pýta sa Haňa mamy Monky.

„Ešte nemá meno. Vyberieme mu nejaké spoločne. Aké by sa páčilo tebe?“

„Hanka.“


16 názorů

áno, annnie, bolo by to super...keď mama zakričí - Hana, vysávať! Pribehnú obe, budú mať preventívne dva vysávače a raz dva bude hotovo :)


annnie
25. 10. 2021
Dát tip

No to by bylo! Dvakrát Hana! Jsem určitě pro!!! Tip a.


To je milé.


Abakus
19. 10. 2021
Dát tip

Myslím, že to nie je podstatné.  Problém bol v tom, že mi rodina povedala iba časť pravdy, aby som nemala problémy v škole. 


a neprezradíš, aké to je? :)


Abakus
19. 10. 2021
Dát tip

ja som so svojím menom dlho nebola nadšená. Plus to malo byť po partizánke. Trvalo niekoľko  desaťročí, než som si zvykla a vzala to meno na milosť, aj s jeho pôvodným nositeľom. 


snáď jej to vydrží...moje dievčatá nie sú spokojné so svojimi menami, ani jedna


bixley
19. 10. 2021
Dát tip

Je hezké, že se jí její jméno líbí. :-)


Hanka, Haňa, Hanička......přesladká je růžička.....:-))))))...tak mě to napadlo, když si jí představuju...:-)))))))))))))))))))))


gabi tá istá
18. 10. 2021
Dát tip Benetka, blacksabbath

aj v slovenčine je hana podstatné meno s významom ako u vás, v Čechách, ale keď sa tá naša na vás pozrie a usmeje, napadajú vás len samé pekné veci


Benetka
18. 10. 2021
Dát tip

Neviem ako po vašom ale po česky je jméno Hana když už jej děvčátku rodiče vyberou přesně to co zní. Tedy hana (pohana/ostuda). Proto je Hanka mnohem lepší než hana. A úplně nejlepší je Hanička. To je totiž ta úplně nejmalilinkatější hana.


revírník
18. 10. 2021
Dát tip Gora

Budu to mít těžké, až se narodí.


Kočkodan
18. 10. 2021
Dát tip

Ja by som sa možno aj stavil, že rodiče Hančinina favorita nezohlední...


Alegna
18. 10. 2021
Dát tip

:)) *


8hanka
18. 10. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath

 

súhlasím:)

Hanka je čarovnejšie oslovenie ako Hana:)


Lili.
18. 10. 2021
Dát tip

Děti,no...:)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru