Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Standing ovation na BHS

19. 10. 2021
7
9
375
Autor
Abakus

...možno je to v českej zemi ináč...

Standing ovation na BHS

Skončil koncert dirigent sa poklonil a zaznel potlesk. Nie síce obrovský aplauz so stojacimi divákmi a nadšenými fanúšikmi vážnej hudby, ale tak primerane repertoáru a plus sme o cenili natrhnutý frak počas dirigovania.

Vyzdvihli sme si kabáty a pomaly – z môjho pohľadu, ktorý bol veľmi zúžený, veľmi pomaly sme sa presúvali k prvým schodom  a dosť neskôr k prvým dverám a potom druhým schodom a k druhým dverám. Tam som pochopila, prečo si všetci pomaly a dôstojne vychutnávame architektúru budovy Reduty. A že tá pomalosť nie je spôsobená dozvukmi koncertu.

Z dverí bolo otvorené iba jedno malé polkrídlo. Inak nádherné  dvere s originálnym pákovým mechanizmom. S veľkou chuťou som potiahla hornú páku z poctivého železa s ozdobenou hlavou, uvoľnila spodnú páku a mechanizmus zo začiatku dvadsiateho storočia sa dal do pohybu a otvoril brány umeniu dokorán. Zrazu zozadu zaznel potlesk a ja som mala svoje malé prvé standing ovation, asi aj posledné. Nič mi nebránilo, aby som si tú chvíľu patrične nevychutnala.

Asi je to slovenská špecialita, nech je budova akokoľvek veľká a rozľahlá, a má viacero vchodov, ten pre ľudí je vždy ten najmenší, zásadne otvorená je jedna malá časť nejakých krídlových dverí. Kľúče od druhej časti dverí sa nachádzajú na druhom konci budovy v ohňovzdornom sejfe – pod zámkom.


9 názorů

annnie
21. 10. 2021
Dát tip

Tleskám ti!


Abakus
19. 10. 2021
Dát tip

A  to som si pritom ani nenatrhla krovky ako chudák dirigent. Inak je fajn nepretrhnúť sa  a mať aj napriek tomu potlesk. Ale určite najlepší pocit bol zachrániť topiace sa  dieťa /aj keď  bez potlesku/. Kam sa na to hrabe Reduta?


tak predsa len toho večera po koncerte bol v Redute standing ovation***


jeden si musí umět poradit:-)))))....skvěle....tleskám.....*/**************


Norsko 1
19. 10. 2021
Dát tip

Nie


Abakus
19. 10. 2021
Dát tip

Sľubujem, že až budem dobrá,  nebudem nič od vás čítať. Stačí?

Mea culpa. 

Na koncerty chodím, pretože mám uši a pretože sú niekedy krásne, niekedy lístky gratis...


Abakus
19. 10. 2021
Dát tip

No ja mám odvahy dosť - zamknuté dvere mám rada - asi som bola v budúcom živote sejfar. Mám rada historické staré zámky.


Alegna
19. 10. 2021
Dát tip

myslím, že je to u nás stejné, alespoň tam, kde jsem byla ..... málokdo má odvahu otevřít dveře,  potlesk sis zasloužila


Norsko 1
19. 10. 2021
Dát tip

Proč chodíte na koncerty vážné hudby ? A lezete pak ke mně ? Co čekáte od pardála, jako jsem já


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru