Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lao-c'

24. 10. 2021
3
14
337
Autor
Norsko 1

 

 

Lao-c'

 

Co to znamená 

být nejmocnější 

Ovládnout 

sám sebe 

A mít výmluvu 

která 

i revizorovi 

zavoní 

jako

smažená 

telecí žebírka 

 

 

 


14 názorů

Norsko 1
25. 10. 2021
Dát tip

Takhle mě v hospodě po pár pivech zkoušel bývalý ředitel. Obstál jsem


Kamamura
25. 10. 2021
Dát tip

Norsko - vůbec nevím, vybavuje se mi akorát Lagrangeova věta, ale dohromady bych už nedal ani tu. 

Takže jedna nula pro tebe, vyhrál jsi, gratuluji, teď už celkem fakt věřím, že jsi bývalý pedagog!


Bačkovský
25. 10. 2021
Dát tip

Chtěl bych panu Kamamurovi napovědět, ale ja jsem chemik a znám jen inzulin.  To je ale mimo.


Norsko 1
25. 10. 2021
Dát tip

Tak mi řekni komu patří Lagrangeovy ostrůvky


Kamamura
25. 10. 2021
Dát tip

Jestli chceš, můžeš teď naoplátku vyzkoušet ty mě, ať je to spravedlivé - slibuji na svou čest a na svůj rezatý jedenapůlruční meč, že nebudu googlovat!


Kamamura
25. 10. 2021
Dát tip

No dobrý, příjemně jsi překvapil! Musím říct, že v dnešním podělaném dni je tohle jeden z mála důvodů k radosti!

BTW proč tě nemám zkoušet, tuhle jsi psal, že jsi deset let trávil na jakémsi gymnáziu (pevně doufám, že na té správné straně barikády), takže jsem si myslel, že tě známé rekvizity alespoň trochu potěší a rozveselí! S maňáskovým divadlem míval velký úspěch už legendární Matěj Kopecký.


Norsko 1
25. 10. 2021
Dát tip

Nezkoušej mě. Ten druhej


Kamamura
25. 10. 2021
Dát tip

A teď otázka z orientální filozofie za 500: Autorem jednoho ze tří mnou citovaných výroků je tebou zmíněný čínský filozof Lao C', neboli Starý Mistr. Dokážeš určit, o který výrok se jedná?


Kamamura
25. 10. 2021
Dát tip

"Jistý muž věnoval deset let tréninku, aby dokonale ovládl umění, jak zabíjet draky. Když se stal po deseti letech mistrem, nenašel po zbytek života jedinou příležitost, jak své umění uplatnit v praxi."


Kamamura
25. 10. 2021
Dát tip

"Co je ohebné a pružné, směřuje k životu. Co je strnulé a rigidní, směřuje ke smrti."


Kamamura
25. 10. 2021
Dát tip

"Dobrý vojevůdce nalezne cestu k vítězství dříve, než vytáhne do boje. Špatný vojevůdce dá bez přemýšlení povel k útoku a pak se teprve snaží najít způsob, jak bitvu vyhrát."


Norsko 1
25. 10. 2021
Dát tip

Tvoje slabost, moje síla. Klidně jsi mohl pokračovat


Kamamura
25. 10. 2021
Dát tip

Norsko - mám pro tebe sice slabost, ale do hlubokých vod orientální filozofie bych ti frivolní turistické výlety spíše nedoporučil.

Tak například takový Lao-C', Lao-Tzi, Laozi nebo Lao-Tze (záleží na transkripci) prokazatelně nikdy na černo nejezdil, a žádnému revizorovi se proto nemusel vymlouvat. 

A to není ještě to nejzávažnější, co bych této miniatuře mohl vytknout. 


annnie
21. 10. 2021
Dát tip

:)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru