Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Praha - ante covidum

21. 10. 2021
8
14
512
Autor
Abakus

teraz sa sem tak skoro nedostanem...

Praha s anjelom a anjelikmi

Bavili sme sa o všeličom a najmä o tom, že ak niečo neexistuje, treba to dokázať. Oproti nám šiel anjel. V čiernom trikote s nádhernými bielymi krídlami – s perím ako dobre naladená labuť. Pod krídlom mal futrál s nástrojom, sadol si na Václavák – hneď pri mojom strategickom bode – nástup na metro a začal ladiť. Moje dve vnučky stíchli a neveriacky krútili hlavami. Anjel a na Václaváku! Vždy som mala pocit, že mať krídla nie je veľmi praktické.  Ale nikdy som ešte nebola v koži, v perí a páperí  anjela na Václaváku.

Hľadala som Golema, mal byť niekde v Starom meste. Myslím, že patrím k tým vzácnym ľuďom – jeden človek,  čo majú vo vrecku šém a nie a nie nájsť toho správneho Golema. Skôr nájdem ihlu v kope sena, než to seno. 

Lucia zahlásila, že je víla a vie urobiť tmu. Minimálne dva večery jej to Danka verila. Ja ešte o dva večery viac. Jeden nikdy nevie. A na posledný deň urobila dážď. Trochu to prehnala, bolo to aj s bleskami, ale bolo to na spiatočnej ceste a aj víly sa to niekde musia na niečom naučiť.

V Prahe je možné všetko.  Je možné, že vám presťahujú staré zámocké schody – no nenašla som ich. Zároveň niekto pohol so schodmi a s múzeom hračiek a tak sa ničomu nedivím. Ani tomu, že pri príchode na staromestské námestie spomaľujem, kupujem konečne trdelník a sledujem čas. Mám ešte dobrú polhodinu do toho, než sa vyroja apoštoli a začnú obiehať a vybiehať  a najmä zaliezať pred davom turistov a ich cvakajúcich fotoaparátov. Dav bol poskromný. Na orloji sa vznášal veľký kus textilu s obrázkom a hovoril o tom, aké by to bolo keby.... Orloj mimo prevádzky, schody preč, múzeum hračiek preč jediné čo ako tak funguje sú anjeli s futrálmi na Václaváku. Aspoň tí za niečo letia.

Dala som konečne Tróju – ZOO, motýle a kúsok botanickej záhrady. V ZOO sme mali jasný cieľ – tučniaky, ľadové medvede a ja som skromne pridala surikaty. Niekto deň predtým nechal v autobuse mapu ZOO v angličtine a my sme mali zároveň s kurzom čítania z mapy kurz zvieracej angličtiny. Tučniaky sme našli, ale ich kŕmenie malo nastať až o hodinu – toľko sme neboli ochotní čakať ani na orloj. Vlci majú hlasité kŕmenie prvú sobotu v mesiaci – to už sme asi neboli ochotní čakať ani my a ani personál ZOO. Teda asi žerú aj inokedy, ale bez hlasitého komentára zo strany zamestnancov. Do supej klietky niekto hodil sadu rebier s trochou mäsa a hlavný sup prešľapoval z nohy na nohu a pozorne kontroloval stav rebier. Nakoniec ich uznal za požívateľné. S týmto nasadením zobáku by bol schopný asi spracovať aj obed v školskej jedálni  za jednotku času.

Ľadový medveď mi pripomínal orloj. Zjavil sa iba občas a okamžite zaliezal do druhej diery. Takže dosť dlho trvalo, než som pochopila, že sú tam dva medvede a možno oba živé. Skôr pripomínali dvoch dobre vykŕmených apoštolov rotujúcich vysoko na skale.

„Chceš vidieť aj jedovaté  pavúky ?“

„A nebudú voľne, nemôžu ublížiť ?“

„Budú dobre chránené, oni pred nami a my pred nimi.“ Ani jedno nebola pravda. V malom priestore spore osvetlenom sa nič nedialo a nehýbalo. Chcela som sa pohnúť ďalej. V tom sa zhora odklonil kus priesvitného krytu, zjavila sa ruka s pinzetou a na jej konci bol cvrček. Pinzeta jemne štuchla do škorpióna a ten sa pohol. Nie za cvrčkom, ale preč z dosahu pinzety. Tá ruka na druhom konci si vzápätí privrzla prst tým priesvitným krytom. A tak sme mali konečne dlho sľubované komentované kŕmenie.

„Auvajs“ zahromžila ruka a stratila pinzetu.

Ďalšie komentované kŕmenie bude o týždeň, možno o rok.


14 názorů

Abakus
25. 10. 2021
Dát tip

Ahoj Annie,

Praha ma sklamala a veľmi v momente, keď  prišlo k rozdeleniu Československa. Mala som pocit, že mi zase raz vzali niečo, čo mi patrí - obrazovo, srdcovo a poriadne hmatateľne. 

Až vznik EU ma potešil - pocit, že sme zase niekde spolu. A to nie som veľmi  spolkový tip.  

Chystám sa neviem koľký krát na koncert Lang Langa - prvý raz sme došli omylom o rok skôr. Potom kvôli covidu sa koncert  posunul do budúcnosti, asi by som si mohla dokúpiť ďalší lístok naň - ďalšie vnúča je už dosť veľké, aby obsedelo.... radšej dokupujem, ako sa ich zbavujem. 


annnie
24. 10. 2021
Dát tip

Je mi líto, že tě mé rodné město zklamalo - ale zato já jsem teď velmi velmi velmi pobavena :)

Až tam pojedeš příště, dej vědět!!!


Alegna
21. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

Za bloudění se nestydím, alespoň nejsem nudná 


Abakus
21. 10. 2021
Dát tip

Vadí vám, že blúdim, ale anjel na Václaváku nikomu nepríde divný, nemiestny....


Abakus
21. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

V roku 1976 som márne hľadala na Václaváku metro. "Vy pojdote na levo i potom napravo" - no na niečo ta bratská pomoc predsa len bola.


myslím, že bych to takhle nedala ani s mojí oblíbenou buzolou:-)))))...*/***********


Norsko
21. 10. 2021
Dát tip

Děvčata, ani nevíte, jak jste s tím orientačním nesmyslem zábavné. Netvrďte mi, že se vyznáte v mapách


Alegna
21. 10. 2021
Dát tip

Praha je krásná, tvoje vyprávění úsměvné a tvůj orientační smysl stejný jako můj, početlajsem si


Norsko
21. 10. 2021
Dát tip

Praha už je v Nitre alebo v Liptovskom Mikuláši


Abakus
21. 10. 2021
Dát tip

Schody tam neboli! Odsťahovali schody  a múzeum hračiek v jednom.


Abakus
21. 10. 2021
Dát tip

mám blbý orientačný talent, preto poznám dokonale Uhelný trh - pri Staromáku. Niekoľkokrát som sa tam točila - ako pešiak  a márne som hľadala každý večer naše úbytko. 


kedysi v bratislavskej zoo sa nám ukázali surikaty v plnej hromadnej paráde ... odrazu natočili hlavy k nebu a samozrejme rovnakým smerom ... v okolí rástli vysoké stromy, až po chvíli sa vynoril dravec a oni šup do dierok"


Norsko
21. 10. 2021
Dát tip

Schody jsou tam, co pořád. Sbíhám dolů na tramvaj, a co nevidím, borec v trenýrkách dýchá a dupe nahoru


8hanka
21. 10. 2021
Dát tip

:)

moja milovaná Praha...ďakujem za prechádzku... veľmi mi chýba, nebola som tam posledné roky, nechce sa mi chodiť po srdcudrahých miestach bez slobodného nadýchnutia sa atmosféry...v ZOO som ešte nebola, mám rada zvieratá, možno práve preto, že v ZOO nemajú slobodu a ani pokoj...ale chápem, že niektoré prežijú len vďaka tomu...

to by ma teda naštvalo, keby zmizli staré zámocké schody, moje obľúbené, Orloj mal oddychový čas, jedine Golem by mi nechýbal, kamarátke urobil Golema manžel do záhrady, veľkého s červeno svietiacimi očami, takže keby som ho chcela vidieť...

kedysi som v práci robila na Mikuláša anjela, už aj vzhľadom na vyvydaté priezvisko...mala som  dlhé biele vyšívan= šaty, čelenku aj krídla s perím, no neuniesli by ma, bola som typický barokový anjel...

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru