Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kryštof

22. 10. 2021
23
29
897

Zjistila jsem, že mám ve svém okolí několik kamarádek, které (stejně jako já) měly být stoprocentně kluk a měly už vybrané klučičí jméno. Myslím, že uspořádám párty nenarozených chlapů...

Kryštof

Asi jsem se narodila
omylem.
Měla jsem být kluk.
Už pro mne měli
vybrané jméno,
ale pak se to celé nějak
zvrtlo.
Mám pocit,
jako bych na tenhle život
nebyla stavěná!
Na všechny ty normální noci
plné starostí,
kdy nezamhouříš oka.

Jako Kryštof bych
třeba nebyla tak emocionálně
nestabilní
a věděla bych,
kam se nalévá
chladící kapalina.

 

 


29 názorů

Pro mě na pomezí poezie

a to nemyslím negativně, velmi rád v těch okrajových luzích hledám


Ponocnej Venca
29. 10. 2021
Dát tip Thea v tramvaji

A tak jo, tohle vysvětlení beru. Tak se měj!


Venco díky za ktitiku! Neberu to zle, neboj :) A vůbec nevadí, že máme každý na poetiku textu jiný názor. Je přirozené, že se né všechno všem líbí. Pro mne je poetika dost často úplně mimo tradiční básnický slovník. Díky za návštěvu a krásný pátek přeji.

A máš pravdu - možná by to byl spíš námět na povídku, ale já mám strašně málo času na delší literární útvary :)))


Podle mě tohle vůbec není báseň, ale šest oznamovacích vět zapsaných netradičně do sloupečků, přimlouval bych se tedy spíše za prozaickou formu.

Proč to není báseň? Protože se autorka nevyjadřuje básnickými výrazovými prostředky. V celé "básni" jsem našel jedinou metaforu, a to přirovnání dětské duše k motoru, kdo kterého lze nalít chladící kapalinu - dře to, ale jde to, nicméně na báseň to je málo. 

To si neber nijak zle, Theo; vidím, že své čtenáře sis už našla. 


Alenakar
26. 10. 2021
Dát tip

Kluci jsou možná ještě méně emocionálně stabilní než dívky. Já si myslím, že vždycky hlavně záleží na tom, jací lidi nás obklopují. Zhrzení tatínci, kteří chtěli syna - pokračovatele rodu, a mají jen dcery, to musí být pohroma. Tip.


Zuzulinko (Lukáši) tak to je pecka s tou kozou :))) Ségra mne taky nechtěla. Chtěla místo mne nanuk :)


Zuzulinka
25. 10. 2021
Dát tip

já měla být Lukáš:-) ségra mě za to, že jsem holka nenáviděla... a holčičí jméno neměli... až babička řekla, že budu Zuza jako její koza:-)


annnie
24. 10. 2021
Dát tip

Kdysi jsem si myslela, že muži to mají lehčí. Myslím, že jsem se pletla. 

Text je výbornej. Tip a.


guy
23. 10. 2021
Dát tip Thea v tramvaji

Můžu Tě ujistit, že ani Kryštof není zárukou emocionální stability, vím to, máme ho v rodině  :)


black8
23. 10. 2021
Dát tip Gora

Sandra a Kryštof, keby viem ako, tak sem dám srdiečkové emoji :-) vy ste sa tuším naozaj našli. Prajem vám obom všetko dobré :-)


Janina6
23. 10. 2021
Dát tip

To je super... svěží a vtipné.


Štírka
23. 10. 2021
Dát tip

No a tohle se už dneska nemůže stát ....


Evženie Brambůrková
23. 10. 2021
Dát tip Thea v tramvaji, blacksabbath

Moje dcera by byla Tadeáš a já prý Václav.  Kam se lije nemrznoucí směs vím. A prala jsem se líp než kluci. Ale jako ženská jsem velmi spokojená :-)))


Thea v tramvaji
23. 10. 2021
Dát tip black8, Gora

Black8 - můj muž David měl být Sandra :) Ale pokud by to tak bylo, tak by určitě Kryštof chodil se Sandrou! Díky za návštěvu :)


black8
23. 10. 2021
Dát tip Gora

Pekný postreh, myslím si, že je veľa žien, ktoré mali byť chlapcami, ale neviem, či sa to aj opačne tak často vyskytuje... kluci, ktorí mali byť dievčatami... kto vie, aké majú oni problémy :)) *


cassy
22. 10. 2021
Dát tip

i klubíčko malého "omylu" lze po-rozvinout s úsměvem...


Alegna
22. 10. 2021
Dát tip

Úsměvné, je dobře, že jsi, co jsi, ale párty není špatný nápad


Aru
22. 10. 2021
Dát tip

ale ale nikdo tu není omylem, o jaký emoční stabilitě to mluvíš? já to měl hromadu let jako na horský dráze, naštěstí mám žaludek jako z ocele, takže jsem při tom ani nezvracel :D


blacksabbath
22. 10. 2021
Dát tip Gora

já jsem měla být Ivan...po narození mi k vybranému jménu dodali jen "a"....ale sígr jsem byla jako kluk...a dokonce to umím s vrtačkou...:-)))....*/***


Thea v tramvaji
22. 10. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath

Goro - děkuji :) Mne to napadá až teď, poslední dobou, když už nejsme nesmrtelní, ani nikdo kolem nás. 


Gora
22. 10. 2021
Dát tip

Ještě - ať se daří, paní redaktorko!


Gora
22. 10. 2021
Dát tip blacksabbath, Alegna

Jsem taky ráda, že tu máme Theu /v tramvaji/, kdo ví, z jakého dopravního prostředku by se vyřítil Kryštof!

Pěkná myšlenka, taky mne mnohdy napadají podobné... 


Markel
22. 10. 2021
Dát tip

zajímavé a pobavilo :-))-*


Kočkodane, gabi a zvedavče - díky za podporu :)

No já už to od minulého víkendu taky vím... Rupla mi v transporteru nějaká hadička, co vede vodu a hned bylo vidět, kde ta chladící kapalina má být a není :) Všechno vyteklo a dým jako u Rákosníčkova rybníku. Ale všechno zlé je k něčemu dobré :)


zvedavec
22. 10. 2021
Dát tip Alegna

poznám kopec emocionálne nestabilných chlapoov, dokonca aj takých, ktorí neveia, kam sa nalieva chladiaca kvapalina ;)

drž sa! a držím palce


moja Ivana mala byť Tomáš a s istotou viem, že ona vie, kam sa nalieva  chladiaca kvapalina aj kopec iných mužských záležitostí ovláda... to dáš, Kryštofe :)


Kočkodan
22. 10. 2021
Dát tip

Jako Kryštof bys ale možná až moc dobře věděla, kam se nalévá zrzavá voda a měla teď třeba už pivní mozol a tvrdší jatýrka. Mně se tvoje pohlaví moc líbí. (ale i bez brzdové kapaliny již brzdím... mrk)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru