Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Abeceda

23. 10. 2021
4
9
310
Autor
tessie

Dvacetiminutový výtvor z hodiny tvůrčího psaní

A sakra

Blbej den, zase

Co s tím?

Dlouze se zadívám přes zčeřenou hladinu Vltavy obarvenou zapadajícím sluncem.

Energičtí běžci, pro něž by možná nebyla škoda použít ani výrazu extatičtí, mou frustraci ještě zhoršují.

Frustrace, parťák posledních dní nebo snad déle, bylo to vlastně někdy jinak? 

Gól do vlastní brány, Terezo.

Hlas, který mě v mé vlastní hlavě tím nejzákeřnějším způsobem šikanuje, ví přece, jak na mě, se rozchechtal.

Chytrák, zase má navrch a jinak už to asi nebude.

I kdybych prošla všechny terapie světa, meditovala do zbláznění a myslela víc pozitivně, než se v dnešní době sluší vůbec říkat nahlas, nezbavím se ho.

Jak s tím žít?

Konečně se odtrhnu od pohledu na vodu, která mě vždycky tak děsila, ukončuju tak aspoň jednu z fází svého masochismu a rozcházím se. 

Letní večery už jsou dávno pasé.

Musím přidat do kroku.

Na displeji telefonu svítí čas, který by ještě před pár týdny sliboval dlouhé minuty, možná i hodiny slunečního svitu.

Ovšem ne teď.

Po červeném nádechu přechází svět do odporné šedi stmívání a já už téměř běžím, abych alespoň téhle tmě unikla.

Quo vadis?

Rázem se zastavím.

Slyším tu otázku tak jasně, jako by najednou zazněla z amplionů na každé lampě v zšeřelých pražských ulicích, které mají ještě pár chvil, než je právě světlo těch lamp změkčí a promění znovu na běžné třídy.

Tep se mi zrychlí, ale nemůžu se hnout, jsem tou otázkou naprosto paralyzovaná.

Ubíhající čas jako by najednou neexistoval. 

Všechno se zastavilo a svět se najednou zprimitivnil jen na ta dvě slova.

Wagnerovy opery jako by najednou měly být pouze holými tóny.

Xylofon, který vezme do ruky neopatrné dítě a paličkami bezmyšlenkovitě drtí klávesy.

Zastavení. Zoufalství. Zemřu? Zemři! Zen...


9 názorů

Kočkodan
27. 10. 2021
Dát tip

Děvčata díky, jsem pochopitelně potěšen, že vám z mého komentíku nebylo špatně. ( úsměv ne úplného analfabeta)


tessie
27. 10. 2021
Dát tip Gora

Moc děkuji všem!

A Kočkodanovi samozřejmě extra, to mi fakt vyrazilo dech


bixley
27. 10. 2021
Dát tip

Hezky napsané.


Kočkodan
25. 10. 2021
Dát tip

Ale pozor, tohle tvoje dílko vůbec není špatný!

Byl bych blbeček, kdybych tvrdil, že je to naprostá slátanina.

Cože, tobě se můj komentář nelíbí?

Dobře, dám ti ještě šanci na změnu názoru a napíšu pár dalších vět.

Ehm, ale aby to pro mě naopak nebylo stále horší...

Fakt se ti to už začíná nepatrně líbit?

Gut, dann schreibe ich noch weiter.

Házej na ten vnitřní hlas bobky, tak zní moje rada.

Chmury potom budou podstatně menší.

I když uznávám, že měnit sám sebe není zrovna jednoduché.

Já to vlastně také neumím.

Kolik vět ještě vydržíš?

Lokni si něčeho ostřejšího a čti dál.

Martel nebyla nejhorší volba.

No vidíš, už se začínáš lehounce usmívat.

Okamžitě se culím i já.

Pak že je alkohol metla lidstva.

Queeni (pokud od nich něco máš) jako tichá khudební kulisa by ti mohli atmošku při čtení tohoto mého lakonického (humor) komentu možná ještě o další chloupek vylepšit.

Rozhodl jsem se, že tady svoje plky dotáhnu až do posledního písmene.

Snad toho nebudu po zbytek života litovat.

Těch vět už tolik nezbývá, to už oba vydržíme.

Určitě jsi mohla pod svou Abecedou najít ještě horší reakci.

Viď?

Wings Paula McCartnaye bych bral raději než Wagnera, to jen tak mimochodem.

Xindla X též.

YES rovněž.

Zdravím tě, Terezo. ;-)


Gora
24. 10. 2021
Dát tip

Docela napínavý text. Na to, žes je psala narychlo, je to dílo sugestivně podané...


tessie
24. 10. 2021
Dát tip

Moc děkuji za zastavení a zhodnocení :) překlepy už jsem snad opravila, byla to fakt rychlovka a já trouba jsem podcenila korekturu


Alegna
24. 10. 2021
Dát tip

jsem ráda, že jsem si přečetla, taky se mi líbí nápad


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru