Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

úklid...

28. 10. 2021
23
27
598
Autor
atkij

původní verze:

úklid hrobu -
pod listem se probouzí
 
beruška 

 

 

 

 

 

úklid hrobu -

pod spadaným listím

probouzím berušku 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


27 názorů

per_zay
11. 12. 2021
Dát tip

hmmm ... T


atkij
15. 11. 2021
Dát tip

Milá Rebecco, díky za Tvou invenci a téměř vědecký přístup:) Tam, kde dochází ke střetu živého a neživého existují jiné dimenze...vzpomínky ožívají, hladí, trápí...a beruška je radost poznání, pozvání se k sobě...

Přitom situace a souhra okolností...

jinak co se týče zaznamenání ... Lze samozřejmě stále variovat do té nej podoby. 

Zdravím rebbelko;)


zapomněla jsem napsat, že je to úplně úchvatný nápad - ten protiklad hrobu a probouzející se berušky. Navíc tam vidím krásné kontrasty - šedivé hroby a barevná beruška, veliké kameny a mrňavý tvoreček... a taky že ta beruška s těmi krovkami (obsahuje slovo rov) je taky tvarově podobná navršené hromádce hlíny při pohřbení někoho..  fakt dokonalá věc.


viděla jsem že verzí je více, tak jsem taky přispěchala se svou troškou do mlejna

vzpomínám na krásný rozhovor o senrjú v Bořeticích a mávám!!


úklid hrobu -

pod spadaným listím        se

budí beruška


annnie
04. 11. 2021
Dát tip

Moc pěkné, tip a.


atkij
31. 10. 2021
Dát tip

cassy, doma se mě taky ptali, proč jsem užila...

I když je vzbouzím gramaticky správně, probouzím je asi opravdu přirozenější. Díky moc za názor. 


cassy
30. 10. 2021
Dát tip

slovo "probouzím" by mi sedělo víc...ale jinak krásný obrázek...


atkij
30. 10. 2021
Dát tip Gora

Děkuji za přízeň, slova pochopení a pomoc s uchopením. 

PavleK, děkuji mnohokrát. Na Tvou radu ráda dávám a upravila jsem. 

Všem přeji radostí a klidem naplněné procházky (i ty vzpomínkové) ke svým blízkým.


Alenakar
29. 10. 2021
Dát tip

Beruška přespává alespoň na hrobě, ale ploštice(ruměnice pospolná) dokonce přečkávají zimu i v hrobě. Kdysi jsem o tom napsala haiku, ale už si to nepamatuji. Tip.


Janina6
28. 10. 2021
Dát tip

Ano, něco takového se obzvlášť ve smutném období kolem Dušiček čte dobře.


PavelK
28. 10. 2021
Dát tip Gora, atkij

Máme hrob kousek hned vedle velkého stromu. Někdy, když tam přijdem jsem okouzlen krásou toho místa. Zbytku rodiny ten stom vadí. Listí, sem tam větev, lesk na pomníku tam nikdy dlouho nevydrží. Jsem tím ovlivněn. Je to zajímavé téma, které asi na hřbitově obzvlášť vyniká. kontrast živého a neživého. Živé a asi i krásné je pomíjivé.

První varianta se mi líbí nejvíc. Na prvním řádku popisuješ děj. Díky slovesu na třetím to je propojené, celistvé.

První je super.


atkij
28. 10. 2021
Dát tip

Děkuji všem za zastavení...a pěkný den. 


atkij
28. 10. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Ahoj Pavle, před chvílí jsem na mobilu psala dlouhý komentář a pak mi někdo zavolal  a můžu znovu:) Raději už na PC. 

Děkuji za podělení se s pojímáním textu. Odstup dalšího čtenáře bývá často hodně potřebný. Jak vidím, shodujeme se s viděním kontrastu živého a neživého, na hřbitově jak také jinak... Použil jsi umělé květy, listí...(spadané - ano...) Atribut neživého je vlastně už v listí samotném. Umělé květy jsou sice obvyklé, ale bez umístění už může být interpretačně složitější. Ale není list jako list a ne každý má hrob vedle listnatého stromu. Proto je použití spadané/suché? zřejmě dost potřebné. Půjčila jsem si k jedné z variant. Budu ráda za názor, jak nyní vidíš. 

A samozřejmě názory všech vítám a děkuji předem:)

 

úklid hrobu -

pod spadaným listím 

vzbouzím berušku

 

 

z hrobu jsem zvedla

suchý list i s beruškou -

do nebíčka?

 

 


zas na dušičky

není vůbec co dělat

Lazar vstal z hrobu


hezkýýý


Diana
28. 10. 2021
Dát tip

Dojemné...


sedm teček * * * * * * *.........


PavelK
28. 10. 2021
Dát tip atkij

Někde jsem tu četl, že my autoři haiku jsme na sebe moc hodní. První řádek by možná mohl být konkrétnější. Má to hodně velký potenciál, možná by se z něj dalo dostat víc použitím kontrastu živého a neživého. Možná nějak podobně:

umělé květy -

ve spadaném listí

žije beruška

Hrob by zůstal v nedořečeném. Ale je to Tvé dílo a můj pohled nemusí být správný nebo lepší. Tvá haiku jsou lehoučká jak pírko, moje zemitější.


Norsko 1
28. 10. 2021
Dát tip

Nech ji taky spát


lastgasp
28. 10. 2021
Dát tip

Bude zase hezky.


Krása je v detailech :)


Kočkodan
27. 10. 2021
Dát tip

Vyhlíd si skobu

až mu nervy doslouží

teen je dceruška


Kašle, kolem krku má šálu a drží hrnek s grogem. :-)


Gora
27. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

Podařené, Jitko.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru