Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NOPKY na STŘEDOKLUBKU . . .

28. 10. 2021
20
40
600
Autor
blacksabbath

 

L.P. 1957 přistálo, přesně v poledne, u mé dětské postýlky "středoklubko". Určitě nejlepší by bylo dostat do vínku takové, jako dala Ariadna Theseovi! To by přeci každému, vždycky pomohlo dostat se z životních labyrintů. Ale mně ho tam položila asi sama Polednice. Jinak si totiž neumím vysvětlit proč - proč na něm je tolik nopků.

Tak tedy - to moje nopkovaté se pohodlně usadilo a začalo se odvíjet. Nejdřív bylo vlákno tenké a heboučké. Asi tak jako moje blonďaté vlásky. A nitka byla hladká a růžová. Jak šel čas sílilo. Barva se postupně měnila.
Z růžové na světle červenou...časem až do bordó.
 
A přibývaly nopky!
Ne, že by byly nějak veliké. Byly spíš drobnější, ale zase jich bylo hafo. V pubertě byl jeden vedle druhého. Ty nopky. A taky průšvihy. Tak to asi za ně.
 
Asi tak v jedné třetině se uzlíky z vlákna vytratily. Dokonce se i vyhladilo. To mi dodalo odvahy a že se tedy podívám, kde je začátek a jak se daří odvinutému dílu.
Ale konec už byl v nedohlednu. Zahlédla jsem jenom jeho malý kousek. U stodoly na bodláku. Bavlnka byla celá ušpiněná a potrhaná. Chudinka. Měla jsem se po ní podívat dřív. Teď už nešla zachránit.
 
"Budu se pečlivěji starat o zbytek. Aby mi dlouho vydržel!"
Jak jsem si řekla, tak jsem i udělala a podstrojila jsem středoklubku košíček s vyšívaným polstrováním. Zdálo se, že se mu tam líbí. Jenže - bum a bác.
Nopek jako pingpongový míček. Nedlouho za ním druhý a třetí. Za tím třetím bylo náhle vlákno tenounké jako vlas.

"Šmarjápano!"  Ouplně ve mně zatrnulo. "Ještě aby se mi tak přetrhlo."

"To chce klid a nohy v teple", říkávala moje první vedoucí, když všechno hned nešlo tak jak se patří.

Ono se to lehce řekne, ale.....

"Cožoto" - teplé bačkory jsem našla hned, ale ten klid ne. Ať jsem hledala jak hledala, nemohla jsem ho najít. Všechno chce svůj čas. I to najít klid. Našla jsem ho. Seděl schoulený v rohu postele a bojácně vykukoval. Pohladila jsem ho a vzala do náruče. Od té doby mě neopouští. Z bojácného klídečku se stal velký kliďas. Jsem ráda, že je tady se mnou. I když si občas odskočí na pánskou jízdu, vždycky se vrátí. Je to kamarád!

Moje středoklubko je už za polovinou a je furt menší a menší. Jasně, občas se na něm ještě nějaký ten uzlík udělá. Kdyby bylo pořád jen hladké  - byla by to k smrti nuda.

Vlastně jo! Tedy ano!
Chci aby to byla, do středu středoklubka, ještě pořádná jízda a na každý nopek se těším . . .


40 názorů

KUDY - TUDY .... cesta do minulosti:-))))) Děkuji!!!!


blacksabbath
04. 11. 2021
Dát tip annnie

ann. ...... ty uličnice:-))))))) kdo to má pak rozšmodrchávat?:-))))))))))))))))))))


annnie
04. 11. 2021
Dát tip

Jsem ráda, že mé klubko žďuchlo do tvého, jak si to tak kotoulejí a cestou se šmodrchají... Tip a.


Přemku :-)))))....smysl pro vývrtky mě dostal:-)))))).....děkuji a užij si krásný zbytek neděle!!!!!!!


lastgasp
31. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

Perfektní alegorie životního cyklu podaná v optimistické rovině se smyslem pro vývrtky.


Lili.
30. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

Příběh s hlavou srdcem i patou,vlastně další část příběhu.Myslím že si vedeš úplně skvěle.

Nevzpomínám si na nic podobného,co jsem kdy četl...no tak přeji úspěch a vyhlížím další podobné počiny...:-D


Jani.....to nikdo neví...ale tvůj komentář mě těší:-))))...přeji krásný víkend!

U nás bylo dneska krásně slunečno a bezvětrno.


vesuvanka
30. 10. 2021
Dát tip

Ivi, moc hezky a poeticky jsi to napsala. Přirovnání života k odvíjení klubíčka  s nopky mě zaujalo :-))) TIP. Tak ať se v pohodě odvíjí dál a nit je hodně dlouhá :-)))


Děkuji za nakouknutí:-)))))))))))))


Renato...za pokus to vždycky stojí.....děkuji a přeji hezký den....

Milane....tobě též


bixley
29. 10. 2021
Dát tip

Taky bych se měla poohlédnout po svém středoklubku. Ale to je jistě tak zanopkované, ža už nemám šanci ho rozplést ani kousek... Hezké přirovnání.


Nikolasi.....děkuji!!!!!!


dievča......také si myslím.......děkuji.....krásný večer


veľký kľudas a poriadna jazda ... celkom dobrá kombinácia ... šťastnú cestu***


Maruško.....tvůj komentář mě rozesmál :-)))))......hlavně je nepočítej...ty nopky.....děkuji a užij si pohodový večer


To tam budu mít těch nipků taky požehnaně. Ale ten kliďas by u mne musel sedět na lustru. V posteli není bezpečno. :-)))


Bene.....HAFo je prostě hlína....díky:-)))


Benetka
28. 10. 2021
Dát tip Gora

Mám to tak nějak podobně... Téda až na to L.P.

A výraz HAFO je ouplně boží! :)


Jarmilo ....děkuji....prostě klid a bačkory a sem tam nějakej ten nopík....vlastně je to tužba docela skromná...:-))))))...přeji pohodový večer


Kočkodan
28. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

Nuže dobrá, i já přebírám označení „kauza přehazovačka“, i když mi spíše evokuje taktické přesuny zbylých vlasů u mužů, postižených procesem plešatění. A vybaví se mi taktéž součást mého kola značky Eska, jež vždy nefungovala naprosto bezvadně. (smajlíkové, přesněji řečeno závorkové kouty přehazuji lépe působícím směrem nahoru)


8hanko dohlížej......mám mladicím:-)))).... je toho třeba:-))))))


Jamardi
28. 10. 2021
Dát tip

Gratuluju k  nalezení klidu. :)

No jo, máš pravdu, hladká niť je nudná. :)


8hanka
28. 10. 2021
Dát tip

deti, deti, ešte, že je tu ročník  1956, ktorý na Vás dozrie...

mám doma iba jednu mačku, tretiu v poradí, klbká sú vysoko v skrini v bezpečí, poriadne sa zašmodrchali  aj bez zásahu mačacích labiek...

veľmi sa mi páči spôsob písania o živote, asi viaceré máme podobný... na staré kolená hlavne ten klídek a nohy v teple...nemám veľké nároky:)


Nani, kdoví kolik vlákna a nopků ještě zbývá......posílám pozdrav na Plodný kopec!


Abakus.....honem klubíčko někam do košíku a na skříň....já ho musím také uklízet...před vnučkama...:-)))))

Al. tosipiš......kontrolovala jsem ho ráno.....trošku s sebou házelo:-)))))

 


Alegna
28. 10. 2021
Dát tip

a jízda to bude ještě bude, to si piš :)


Abakus
28. 10. 2021
Dát tip

ja mám dve mačky, takže osud klbiek je dopredu spočítaný.


Nami 99
28. 10. 2021
Dát tip

Přeji dlouhou, krásnou cestu plnou zážitků.


blacksabbath
28. 10. 2021
Dát tip Gora

Irčo....d ě k u j i !!!.....jsem ráda, že dílko pobavilo.....klidný podvečer!!!!!


Gora
28. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

Ivi, bezvadná metafora zašmodrchaného klubka ve tvém příběhu! 

Napsáno s elegancí a vtipem.


Kamo.....a už je to tady zase...kukýnko rozhélá se???!!!.....:-)))))))


Kamamura
28. 10. 2021
Dát tip

Takové hezounkaté klubínko, sotva žuchlo na podlážku, už dělá kukýnky na celou planetku! ;-)

*/*****


Děkuji za tvé zastavení se.....:-)))


Luboši, prý aféra. Irča to nazvala decentněji. "Causa přehazovačka"....ráda bych u tohoto zůstala. Je-li tedy možná. Ale stejně se toho asi  nezbavím....nojono jeden rád pobaví.

Děkuji za tvůj vtipný komentář


Kočkodan
28. 10. 2021
Dát tip Benetka

Black, po aféře u minulého dílka ve mně zatrnulo, jestli neměly být na středoklubku vlastně bobky. Ale po dočtení jsem s úlevou zjistil, že tentokrát každé písmenko souhlasí. A to uchopení cesty žitím pomocí klubíčka se mi líbí.

Já v roce 1957 narazil na jakýsi zárodek klubka při svém chození po houbách. Už jeho podivný vzhled mne měl asi varovat, abych ze hvozdu plného hříbků a lišek nikdy nevylézal. Já to však v dubnu následujícího roku přece jen udělal. No a co z toho pak všechno vzešlo, to už nechávám raději bez komentáře... (kompilát rozličných emotikonů)


Aru...hezky se to z tebe klube:-)))))))))))))))))))))))))))))....díky!!!!!


gabi tá istá
28. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

usmievam sa...už od toho čísla 1957...vďaka tebe som si až teraz uvedomila, že sa vtedy rozdávali klbká...tých nopkov, čo tam odvtedy bolo! pořádná jízda - 3,2,1, štart!


Aru
28. 10. 2021
Dát tip Benetka

hezky jsi to podala iví, nopky, klubky, středonopky hubky, středoklubky,... eeee cože? :D


Gabiko....doufám, že ten smajlík znamená, že se směješ.......děkuju a přeju hezký den!


:)*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru