Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slyší se, co říkají?

28. 10. 2021
14
29
370
Autor
Jamardi

Na rehabilitaci byla asi osmiletá dívka a doprovázela ji její matka. Dívka rehabilitovala na přístroji a matka seděla vedle ní. Já jsem seděla jako pacient opodál. Jejich tichý hovor jsem neslyšela, až jeho hlasitý závěr.

Matka řekla: „V tom případě končím. Až tě bude příště něco bolet, tak mě neobtěžuj a běž za svým otcem s jeho chytrými rozumy."

A odešla pryč z budovy.

 

                                                                    * * *

 

Bydlím v přízemí a když mám otevřené okno, slyším, co kdo říká na chodníku.

„Přestaň! Nedělej to nebo tě vykastruju!“

Šla jsem k oknu, abych se podívala, kdo má být vykastrovaný. Viděla jsem asi dvouletého chlapečka, jak něco zvedá z chodníku, možná vajgl, a hází tím. Dva metry od něho stála starší paní.

„Jestli to uděláš ještě jednou, tak tě vykastruju!“ 

Chlapeček se začal poohlížet po dalším vajglu, ale paní ho rychle vzala za ruku a odešli.


29 názorů

Jamardi
08. 11. 2021
Dát tip

Zeanddrichu E., děkuju :)


Hm, co k tomu říci. Smutné, jak píše Anka.. .


Jamardi
04. 11. 2021
Dát tip annnie

annnie, děkuju :)


annnie
04. 11. 2021
Dát tip

Smutné, smutné. Kdo asi předtím ublížil těm ženám... A kdo ještě předtím jejich viníkům... Ach jo. Jeden z plusů týhle doby je, že se nad tím aspoň víc pozastavujeme. Neboť nedělejme si iluze: hrubost a násilí jsou odvěký...

Velmi oceňuju téma i jednoduchost zpracování. Tip a.


Jamardi
29. 10. 2021
Dát tip

Renato, děkuju :)


Jamardi
29. 10. 2021
Dát tip

Abakus,  někteří lidé, když nemluví sprostě, mají pocit jako by jim něco chybělo.


bixley
29. 10. 2021
Dát tip

První příhoda mi něco připomíná. Druhá je mnohem drsnější. je dobré, že na takové věci poukazuješ.


Abakus
29. 10. 2021
Dát tip

zažila som svoju vlastnú šéfku, ako svojim ešte vlastnejším deťom nadáva do pankhartov. Logicky, keď  sa najvrchnejšiemu šéfovi mal prpeopjiť mobil s  mailami a  musel nám dať k tomu prístup, nejaký čas  sme usporadúvalu čajové popoludnia  a čítali v kruhu esemeskymedzi ním a mojou šéfovou. Niektoré výrazy a polohy obohatili môj slovník...


Jamardi
28. 10. 2021
Dát tip

Čudlo, děkuju :)


Jamardi
28. 10. 2021
Dát tip

Gabi, díky :)


Jamardi
28. 10. 2021
Dát tip

Dievča, doufám, že to  není až tak hrozné. Děkuju :)


Jamardi
28. 10. 2021
Dát tip

Theo, snad jo. Ale může to  mít důsledky i  jiné, ne  jen že se budou chovat divně k vlastním  dětem. Děkuju :)


Jamardi
28. 10. 2021
Dát tip

Evženie, v prvném použila slovo "neobtěžuj" a to nezapomene, i když se potom omluví, že byla rozčilená.... 

Díky :)


Jamardi
28. 10. 2021
Dát tip

Alegno, děkuju :)


Jamardi
28. 10. 2021
Dát tip

Luboši, jednak je to hrozné a jednak nebude věřit, že něco myslí vážně. Hnusné idiotské kecy.


Jamardi
28. 10. 2021
Dát tip Gora

Ireno, to taky, malé dítě a už z něj dělá nebezpečného pachatele. Děkuju :)


smutné *


oj! ... všade naokolo podobne ... a dedí sa to ... možno preto sa nepočujú ... a niet tej mladej generácie, ktorá by to prelomila ... až na ojedinelé výnimky


Ach jo. Smutné... Přála bych těm dětem, aby u svých dětí vystoupily z toho bludného kruhu.


Druhý výrok je neomluvitelný a ta osoba praštěná. 

V prvém bych nesoudila, neboť nevíme, co ví chytrý taťka.


Alegna
28. 10. 2021
Dát tip

to, cos slyšela je děsivé, určitě vůbec nejsou schopni uvažovat o tom, co a komu říkají......


Kočkodan
28. 10. 2021
Dát tip

Skoro to vypadá, že u paní již bylo amputováno výše – ze srdíčka cit, z mozku rozum. Nebo má tato ženština mezi předky babu Jagu, které vypadlo z huby ledacos nedušínovské. V každém případě jsem rád, že se nad mým dětstvím (alespoň tím schopným zapamatování) nevznášel temný mrak hrozícího vykleštění.


Gora
28. 10. 2021
Dát tip

Jarmilo, proti tomu je můj "zážitek" z Větřní - dětské čekárny u doktora legrace. Byla jsem tam víc než často se synem a paní vyhrožovala nemocnému děcku, které brečelo a řádilo, že na ně zavolá policajta...

Jak jsem psala dnes u gabi, násilí plodí jen násilí, i to slovní.


Jamardi
28. 10. 2021
Dát tip

Janino, možná že si paní v druhém  případě navykla vyjadřovat si svoje pocity, jak ji zrovna napadne. A asi s tím bude pokračovat dál do doby, kdy už si to bude pamatovat.

Díky :)


Jamardi
28. 10. 2021
Dát tip

8hanko, Benetko, Ivi, díky :)


Janina6
28. 10. 2021
Dát tip

U druhé příhody bych asi vážně uvažovala, že paní to nemá v hlavě tak úplně v pořádku... Vždyť to děcko ani netušilo, co to slovo znamená...

První příhoda je bohužel obrázkem, se kterým se setkávám poměrně často. Tedy ne do detailu stejným, ony ty věty, kterými se dá ublížit (a které by ve skutečnosti chtěly ublížit někomu jinému) mohou být různé, ale lidi tohle bohužel dělávají - že jsou naštvaní např. na svého životního partnera a přenášejí tu zlobu na dítě. A bohužel opravdu "neslyší, co říkají" - jsou přesvědčeni, že jsou v právu. To je na tom nejsmutnější.


neslyší - nevidí ani na metr před sebe....to je příkladný vzor do života......


Benetka
28. 10. 2021
Dát tip

Neslyší se. 

Nikdy nikdo se neslyší...

A po bitvě je každý generál.


8hanka
28. 10. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

ach, Bože...deti priskoro prefackované životom, či skôr dospelými, ktorí nevedia, ako sa správať k citlivej detskej duši...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru