Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obálka

29. 10. 2021
26
42
832
Autor
Gora

Bloumám po domě. Mám intenzivní pocit, že je škoda jít už spát.

Mimořádná světlost úplňku působí až pohádkově a po zemi je vše zřetelně vidět. Kovová brána se zničehonic zdá obrostlá břečťanem, i plot kolem.

Kolik to je let, kdy jsem sázela jeho snítky ke kamenné zídce? Kolik let výhonky, dovezené z Bretaně v mokré utěrce, stagnovaly, odolávaly chudičkému podloží v kamenitém svahu – a teď za jedinou noc téměř zaplavily kopec? Plná pochybností a úžasu pozoruji ten noční, náhle zaktivovaný koloběh přírody.

Stojím v prosklené verandě domku a paralyzovaná zázraky, pozoruji, jak se růžový měsíc halí do krvavého oparu. Dole, na povrchu Země, ubývá onoho podivuhodně bledého světla… zvláštní pocit, že jsem svědkem "zázraku", je až tísnivý.

Pod větvemi okrasných smrků vystupuje na chodník cosi bělostného a živého. Přilepím se na sklo, abych si zatím jen obrys mohla lépe prohlédnout.

Okamžitě vycouvám zpět. Probůh, co to je? Tygr, obrovský bílý tygr vyšel zpod houští smrků a postavil se na dlážděnou pěšinu. Podíval se mým směrem a začal mrskat oháňkou, ale jeho postoj nebyl útočný. V bezdeché hrůze, která mne zmrazila, si všímám, že mandlové oči tvora jsou oranžové jako oči našeho kocoura!

Je to sen, není to sen? Běžím do pokoje a vzbouzím Petra, aby rychle šel se mnou. Otráveně vstává a cestou rozespale protírá oči.

Ukazuji mu přes sklo, růžovou polevou měsíce zabarvenou, kočkovitou šelmu. Stojí na stejném místě, jen si olizuje pokrčenou bílou tlapu a nás si již nevšímá.

Petr kroutí hlavou a prohlíží si namísto tygra mne, jako bych zešílela. Zívá, aniž by se to snažil skrývat a odchází do postele, cestou si něco mumlá.

Jak to, že šelmu nevidí. Proč nevěří naléhavému hlasu, kterým k němu hovořím? Nechá mne bez mrknutí oka v ohrožení predátora nebo co? Přeběhnu do vedlejšího pokoje a rozhrnu záclony. A další šok! Na dvorečku za rohem domu se vzpíná hnědý medvěd a zrovna přátelsky nevypadá!

Letím zas pro Petra a křičím: „Je tam i medvěd, honem se pojď podívat!“

On se však jen obrátí na druhý bok a mávne rukou.

Rozčílí mne! My dva jsme si vždycky věřili.

Ještě jednou se přesvědčuji, že jsou tygr i medvěd na svých místech. V šuplíku nočního stolku hledám svůj mobil, abych zavolala nějakou pomoc. No počkej, až ta divoká zvířata odchytnou, to mi už jistě dáš za pravdu!

Samozřejmě  - mobil nikde, jako vždy, když je třeba, jen na vrchu položená otevřená obsílka s modrým pruhem.

Vážený pane. Vámi podaná žádost o rozvod manželství byla dne x.y. přijata. 

Dál nečtu.

Je mi najednou špatně, tak strašně špatně. Lomcuji s Petrem a žádám vysvětlení. Ani se nezvedne a klepe si na čelo! Mám přestat vyšilovat a konečně spát. Naprosto vyčerpaná nakonec uléhám.

 

Ráno jsem zesláblá. Mobil leží nepochopitelně na desce nočního stolku!

S třeštící hlavou otevírám šuplík. Na papírech uvnitř se povaluje zalepená obálka od soudu.

Nepotřebuji ji otevírat, stejně není adresovaná mně. Přibouchnu zásuvku. Tentokrát nechci vidět já.

Rozednilo se.

Vařím do konvičky silnou kávu.


42 názorů

Gora
03. 11. 2022
Dát tip

Díky, Ichigo, klidné to "znamení" opravdu není...


Gora
04. 11. 2021
Dát tip annnie

annnie, díky za hezká slova!


annnie
04. 11. 2021
Dát tip

Život bez zrady je vzácný jak bílý tygr ve vlastní zahradě. Tak doufám, že tygr už je dávno ochočen... Tip a.


Gora
30. 10. 2021
Dát tip

Karle, děkuju, udělals mi radost.


K3
30. 10. 2021
Dát tip

Líbí se mi především poetický způsob zpracování. Moc dobře jsi to napsala.


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Markel, děkuju!


Markel
29. 10. 2021
Dát tip

pěkně jsem si početla :-)) *


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Něco na tom asi bude, Evži. Díky!


To dělá ten úplněk. Všechno je jiné a nevíš, zda spíš nebo bdíš.


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Ten by mi tak ještě chyběl ke štěstí, díky, vtipálku.


Kočkodan
29. 10. 2021
Dát tip

Tak aspoň že venku nestál ještě i Zikmund, ta šelma ryšavá. (mrk)


blacksabbath
29. 10. 2021
Dát tip Gora

:-)))))...posílám úsměv po větru z Budějc..:-)))))))))))))


Gora
29. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

Ivi, děkuju moc:-))) a nejen za komentář. Jsi dobrý duch Písmáku.


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Jarmilo, jsem ráda, dík:-)


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Čudlo, naštěstí se mi to zdá k ránu a pak se budím a vím... dík!


noční můra ( já nemám ráda ani ty létající potvory) tebou popsaná tak detailně horrorovo-mrazivě mi vytvořila husí kůži.....brrrr.... je to "silná káva".....*/***************************************************


Jamardi
29. 10. 2021
Dát tip

Vůbec jsem nedokázala odhadnout, jak to bude pokračovat. :) Nejistota na noční procházce dostala i mě. :)


Čudla
29. 10. 2021
Dát tip

Já si sny prostě nepamatuji. Kolikrát se v noci vzbudím a vím, co se mi zdálo a říkám si "to jsou ptákoviny", to si musím pamatovat. A ráno si stejně nic nepamatuji. /*


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Al, děkuju, potěšilo.


Alegna
29. 10. 2021
Dát tip

ano, čtivé napínavé vyprávění, místy mrazivé ....


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Theo, ať chutná-) a děkuji.


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Přemku, děkuji... zapírat, zapírat, to bývá krédo nevěrníků:-)... díky!


Dobře jsi to gradovala. Ten konec je jako sólo na tympán. Jeden silný tón znějící do ticha. Brrrr... káva teď bodne i mi :)


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

gabi, fantazii sice nemám, ale odžito dost!! Moc díky.


lastgasp
29. 10. 2021
Dát tip

Dobré reakce a kritiky k dvouvrstvému příběhu. Možný výklad snu nabízí pohled na setkání s nebezpečnými šelmami. Nebezpečí, nepříjemnost, modrý pruh na obálce. Velmi dobře zpracovaný příběh o tušeném, neblahém konci s obdivnou reakcí na konec. Silná káva. 


no paráda, sa nezdáš ,Gora! uržala si ma v napätí do poslednej bodky *


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Hani, obsah obálky není zcela autentický, ale téma zrady tam bylo... díky!


8hanka
29. 10. 2021
Dát tip

súhlas s Revírnikom...

sú sny, kedy sa človek dlhšie dostáva do normálu, po prebudení má pocit, že ešte sníva alebo naopak, sen je taký ako reálny život a po prebudení v ňom pokračuje...

mňa by podobná obálka svojho času potešila, musela som sa pričiniť sama...verím, že pre niekoho môže byť krutou, nečakanou realitou...


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Diano, děkuju!


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Jani, díky moc...


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Jardo, díky, pobavils komentářem!


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Honzo, děkuju:-)


Diana
29. 10. 2021
Dát tip

Všechny dojmy tu už byly napsány. Ano, mrazilo, napínavé, čtivé, výborné rozuzlení...


vesuvanka
29. 10. 2021
Dát tip

Irenko, skvěle jsi zpracovala svůj sen. Jeho nejnepříjemnější část byla s tou obálkou od soudu. Ještě, že to byl jen sen :-))). TIP


revírník
29. 10. 2021
Dát tip 8hanka

Ale kruciš! Polekalas mě doopravdy až tím koncem s obálkou. To předtím mi bylo od začátku jasné, že je sen, čili pro mě žádná hrůza. Pro tebe, snící, samozřejmě ano. Jsem už holt takovej skeptik. Ale zpracování fajn, proto jasný tip.


zeleda
29. 10. 2021
Dát tip

Sen i realita se prolíná v tvrdém zápase. I takový je někdy život. 


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Renato, kategorie snových horrorů se pro tvorbu občas hodí! Díky za ...


Gora
29. 10. 2021
Dát tip

Janino, děkuju, doufala jsem, že "zamrazí":-)


bixley
29. 10. 2021
Dát tip

Ireno, skvěle jsi zachytila průběh snění a jeho přechod do tvrdé reality.


Janina6
29. 10. 2021
Dát tip

No, pěkně jsi to zamotala :-) Ale fakt skvěle se to četlo. Atmosférické, až šel mráz po zádech.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru