Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ach Hospodine, ty naše hospodyně!

30. 10. 2021
10
18
510
Autor
Kamamura

Věnováno naší drahé kolegyni Alenakar, které to v poslední době tak pěkně veršuje

Z hospody vřava se ozývá

bez konce pitek a pranic,

šenkýřka tvář si zakrývá,

neb z ožralů jí je nanic. 

 

Chlapi si pěstí pár rozdají,

pak jdou spolu na pivo,

žena zatím léta potají

tká intrik svých předivo.

 

Světice věru jsou to samé, 

po nichž se jmenují svátky,

z dobra a světla jsou utkané

drahé naše literátky.

 

V hávu falešné skromnosti

(pýchy důvtipná skrýše)

mužské boule jsou radostí,

té jejich "apatyše". 

 

Hrdý ten hlásek mi ovšem nedal,

musím se na celé kolo smát,

že prý by Dante vedle ní sedal, 

vždyť to byl chlap - a literát!


18 názorů

Kamamura
01. 11. 2021
Dát tip

To je přesně von. Luxy značky Lux Perpetua, mělo to takovej chytlavej reklamní slogan:

LUX PERPETUA - Čistota až za hrob, a dost možná ještě dál, je rybníček Brčálník...

Dál si to nepamatuju, protože mi to rodiče vypli. 


Aru
01. 11. 2021
Dát tip

nebyl to ten co prodával ty luxy na koberce? :))


Kamamura
01. 11. 2021
Dát tip

Aru - já znám taky jeden:

Šli dva, a prostřední upad. A že při pádu nešťastně křísl hlavou o dlážnění, takže se mu v ní rozsvítilo tak jasně, že začal roznášet světlo pravdy a lásky po okolních chýších a pueblech, takže byl nakonec zvolen přednostou, starostou, Hlavním Lampářem v Lampárně na Smíchovském nádraží, a úplně nakonec předsedou Křesťansko Demokratické Unie - Československé Strany Lidové, a dovedl tu stranu k četným politickým vítězstvím. Ano, hádáte správně, jmenoval se Josef Lux, a i když si ho jeho nebeský Nadřízený povolal na kobereček dříve, než bývá obvyklé, dodnes si jeho jméno připomínají křížovkáři, když marně dumají, co jen to může být - "Had na tři"? 


Aru
01. 11. 2021
Dát tip

sejdou se u stolu takhle dva přátelé, nejdřív spolu sedí docela v pohodě, jenže pak jeden z nich něco plácne, až se začnou hádat, tak že si toho ostatní všimnou, čísník k jendomu takovému hostu přistoupí a řekne mu: "To je normální, je schizofrenik."

:D:D


Kamamura
01. 11. 2021
Dát tip

Dík, Venco, dík, Iví, jak říká klasik - "Je tam, slečno, můžeme si tykat!" ;-D


Tak tady máš ten desátý!


Kamamura
31. 10. 2021
Dát tip

No tak, přátelé, většinou o tipy nežadoním, ale když seženeme ještě dva, tak se tanto odvetný "katův šleh" dostane do nějaké privilegované škatule, a ty drzé ženské trefí šlak! No tak, vašnostové, nebuďte lakomci, dva tipy, Pámbu vám to voplatí na dětech!!!


Kamamura
30. 10. 2021
Dát tip

Velmi správně! To je jediný recept, jak nezešílet. 


Lili.
30. 10. 2021
Dát tip Kamamura

Mně je to taky už fuk,nesbírám vavříny.Budu prostě tvořit...a chrlit.


Kamamura
30. 10. 2021
Dát tip

FRMC (sorry, dnes bez teček ;-) - díky, hele, ale s tím Hospodinem jsem to trochu přeťápl, z místní křesťanské lobby mi asi nikdo tip nedá, takže to máme pro dnešek všechno ;-)

Což mě je samozřejmě jedno, jedu dál, jako parní mlátička, kombajn drtící stohy metafor, intertextových odkazů a paralel, a přetvářím je požehnáním výkonných drtičů, mělničů a homogenizátorů na amorfní literární plnivo, které spolehlivě zaplaví formu jakéhokoliv tvaru, náš zákazník, náš pán. ;-)

(Odcházeje, pro sebe si pohvizduji):

Haiku do každé rodiny

za cenu elektřiny, 

to je náš cíl a byznys plán!!!.....

.... seje kmán, pole lán, šikovný je pán, 

koleso se točí, tuchne Öttö-mann!

Nic naplat, špatně jsem spal, Vlad mi pleskal celou noc křídly do oken, proto mám dnes enormně zduřelé ego...


Lili.
30. 10. 2021
Dát tip

Důkaz že poezie autorů může nejen člověka dojmout,šokovat,vyděsit nebo znechutit, ale dokonce i pobavit.Velmi zdařilé dílo!


Aru
30. 10. 2021
Dát tip

vidíš, kdybys byl křesťan, tak ušetříš za PS3 a hrál bys to zadarmo :D


Kamamura
30. 10. 2021
Dát tip

Aru - já jsem to hrál ja PS3 jako akční pecku , a musím říct, že ty jednotlivé úrovně pekla byly hodně různorodé a evokativní. Hologram Vergilia byl taky docela dobrým vypravěčem. ;-)


Aru
30. 10. 2021
Dát tip

Dantovo Peklo jsem četl a že by to tam vylíčil v nějakých přitažlivých barvách, to se tedy říct nedá :))

a to jsem za tu knížečku utratil tenkrát málem celý svý jmění :D


:)*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru