Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nedělní chvilka poezie . . .

31. 10. 2021
27
57
746
Autor
blacksabbath

Celkem pohodové
panelákové dopoledne
mám založeno
to už je tolik? za chvilku by tu měli být
na nedělní oběd

králík protažený špekem odpočívá
je to spousta let - od králíkárny
šel rovnou do komína
děd krájet špek
v kolik jsem dala vařit ty knedlíky?

Pod okny zas nějaký trouba troubí
bum - teď zabouchnul dveře
asi se už dočkal
odjíždí
do toho štěká pes.

U sousedů je teprve začali mlátit
budou mít oběd dost pozdě
jen jestli ta polévka není přesolená
brr kyselé
jo, když já jsem ho šlapala.

Na chodbě je slyšet rámus
á - už jsou tady
a zítra ráno
mě vzbudí popeláři . . .


57 názorů

JJJJj.....všude dobře - doma nejlépe:-)))))).......děkuji za návštěvu u nás....přeji krásnou neděli


lastgasp
06. 11. 2021
Dát tip

Verše a myšlenka, jako u nás doma. Zde vyzdobeno a zjemněno do podařeně procítěných slok. Bezva. 


Alenakar
05. 11. 2021
Dát tip blacksabbath, Gora

Palička na maso v metalovém rytmu? Tak to musí být obzvláště dobře naklepané řízky! A k tomu ještě ta vonná pára, která pak při smažení zahalí celou kuchyň! ...Jako na pódiu!


Alenakar..... já když mlátím do řízků... tak je to v rytmu metalu:-))))... (tom-tom, basový buben, malý buben, hi-hat činel, činely crash a ride, dvoupedálové bicí, splash činely a extra crash činely a někdy i kravské zvonce).....:-))))))))).....děkuji a užij si hezký den!


annnie
04. 11. 2021
Dát tip blacksabbath

Netřeba vysvětlovat, Anna svůj světonázor nikomu nevnucuje! Líbilo se mi to i s králíkem :)

U nás již umyto, brhlík na krmítku, Anna má volný den a večer jede na koncert CHARLIEHO SOUKUPA!!!!!!!!! Posílám pozdravení jemné jak králičí ouška... pá a.


Alenakar
04. 11. 2021
Dát tip

Naklepávání řízků by mohlo pěkně nahrazovat bicí při biedermeierové písničce o krásách rodinného života.


ann. ..... nekupovala -dostala....děkuji a přeji hezký den! U nás sice prší od rána - ale dýchá se pěkně


annnie
03. 11. 2021
Dát tip

Velmi velmi velmi pěkné! Přesně tak by to ráda napsala Anna :) Teda až na toho králíka :) Tip tip tip a.


Biskupe....osobní prožitek mě ouplně uondal....a hodilo mě to večer hodně brzo na postel...:-))))).....přeji krásný den!


Hezké.. ze života, ale s osobním prožitkem, který to hází zase někam jinam (do subjektivna) :-)


Maruško....:-))))....děkuji a užij si hezký den! u nás je nádherně....


Myšlenkové pochody jsou vyjádřené skvěle.


Jasně...škoda, že se zelí už nešlape.....to by bylo předávání návodů:-)))))))

Děkuji a užij si príma večer!


A diskuse pod dílem je taky lahůdková.


Zeanddrich.....takovejhle....manažerskej oříškem louskám už od 19, kdy jsem začala vařit po táborech:-)))....děkuji a užij si parádní den!


Kamamura
01. 11. 2021
Dát tip

Zeannddrich - a to ani nemluvíme o tom, jak se vyrábí proslulý vysoko-esterový rum na Jamajce, protože k melasovému "washi" se přidává obsah z takzvaných "dunder pits", kde se rozkládají všeliké pohozené věci - oblíbená tradiční ingredience jsou kozí hlavy. Jenže pak - a to jsi zapomněl zmínit - pak se celá ta břečka destiluje, to toxické, bahnité a hnusné zůstane vzadu v měděném kotli, a pouze vznešené výpary ethanolu a dalších alkoholů, jakož i příbuzných organických látek s dostatečně lehkými molekulami projde alembikem až do konečné jímky, kde se v kondenzátoru sráží Aqua Vitae spolu s exotickými aromaty připomínajícími perník, rumové pralinky, přezrálé banány, papáju, a podobně. 

Destilace alkoholu a destilace lidské duše - jaké to nádherné alchemické paralely! ;-D


Zeanddrich E.
01. 11. 2021
Dát tip blacksabbath

Jinak jsou zde opět velice obohacující i komentáře v diskuzi :)


Zeanddrich E.
01. 11. 2021
Dát tip blacksabbath

Cassy, ale ..to všechno prokvasí:)

To bys potom nemoh pít víno či pivo, ..., cider či   ani -dokonce-  slivovici :) apod., kdybys viděl, co ..všechno se tam, při jejich výrobě, dává kvasit :) (a nepochybuji o tom, že očistné -ale především předmět výroby zkvalitńující- kvasné procesy jsou běžné (a nutné) snad ve všech oborech lidské činnosti :)

(jen tak mimochodem -to zatím nepochopili Piráti u nás, že dávat na netu nahlédnout široké veřejnosti na kvasné procesy ve straně může sice i imponovat, celkově je to ale asi dlouhodoběji neudržitelné, a partaji škodlivé :) ) )

((...)).


Jó., uvařit ..veliký oběd může být i  dost ..manažerský oříšek :)

    smazat (ještě 15 minut)

 

 


blacksabbath
01. 11. 2021
Dát tip Gora

jj...teď už se zelí nešlape...tedy alespoň ve velkovýrobě.....no nohy bylo třeba pořádně vydrbat a i ručník byl na utření zvláštní - bílý - po utření musel zůstat čistý...běda tomu, kdo ho předal špinavý....."alou a znovu!"..zavelela babička...nikdo si nedovolil neposlechnout...:-)))))))).....děkuji a přeji pohodový večer!


cassy
01. 11. 2021
Dát tip

Zelí jsem nikdy nešlapal, bohužel, ale viděli jsme (s bráchou) u toho babičku...jediná chvíle kdy jsem ji slyšel zpívat...ovšem, asi týden poté, když jsme u babičky obědvali, můj bratr maso a brambory snědl, ale zelí obcházel obloukem...mě bylo 10 a jemu 5...o mnoho let později mi pak vyprávěl, že coby učitel češtiny tuto příhodu dával ve škole žákům k dobru...jedna mladá slečna prý vykřikla "to je nechutné"...časy se mění...ale tip zůstává...


Alenakar.....a ještě když se míchá do taktu....a sousedi nanarušují rytmus při mlácení řízků....to je pak koncert:-)))))))))))))))))))))))))))....díky moc a měj krásný den!


Alenakar
01. 11. 2021
Dát tip

"Reportáž" krásně ladí s názvem.  Ale věřím, že nedělní oběd může být chvilkou poezie. Třeba ten tvůj.   Tip.    


Kamo....tvá kritika je dlouhá a obsáhlá....a na mě moc spletitá:-)))).....ale děkuji!!!!!!....spánek tě jistě posílil:-)))))


Renato ..... :-)))))....přesně....děkuji a měj pohodový den!


Milane...jasně.. ždycky je to idylka....:-)))))....díky!


Al. .... jo ...tak nějak:-)))))) a když odjedou odpadnu:-))))))


blacksabbath
01. 11. 2021
Dát tip Gora

Irčo...máme to podobné...králík u nás byl také bio....:-))))))


Děkuji všem co tiše ochutnali :-))))))


bixley
01. 11. 2021
Dát tip

Poezie ze života. Prima!


MilanH
01. 11. 2021
Dát tip

Velice idilicke :-)


Alegna
31. 10. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

stihneš toho hodně, vařit, vnímat, vzpomínat, těšit se :)


Kamamura
31. 10. 2021
Dát tip

Kdybych byl profesionálním recnzentem, asi bych napsal, že báseň je vlastně kulinárně-mysliveckou kukýnkou do králičí anatomie, s oblohou každodenních audiovizuálních výhonků všedního činžákového života. Obzvláště se mi líbí narativní kóda v podobě příjezdu popelářů, v závěru básně, neboť kdo jiný je takový popelář, než alegorií na anglosaského Grim Reapera, ruského Kostěje Nesmrtelného, či našemu čtenáři dobře známou, ryze českou Zubatou? Fakt, že autorku básně zmínění popeláři přijedou právě vzdbudit, a nic jiného, umocňuje optimisticky durový akord v závěru básně, který je autorčiným svědectvím, že ať na světě tomto, nebo onom, vždycky je potřeba sehnat něco do úst, všude musí někdo vyklepat koberce, a že v žádném ze známých vesmírů Hawkingovského superstruného multiverza, na něž hraje všemocné Špagetové Monstrum svou nadčasovou serenádu, není činže zadarmo!

Naštěstí ovšem profesionálním kritikem nejsem, takže nic z výše uvedeného psát nemusím, půjdu radši spát, protože jsem po dnešku děěěěsně vorvanej...


Gora
31. 10. 2021
Dát tip

No vida, u vás oběd a u nás teď vnoučata na polívku a biokuře:-)))

Všestranná Ivi, máš můj obdiv... a nejen kvůli kuchařskému umu:-).


blacksabbath
31. 10. 2021
Dát tip Gora

jasnačka:-))))))) čakala....:-))))))).......letěl přes hranice a to se cení:-)))))))


gabi tá istá
31. 10. 2021
Dát tip Gora

ty detektív, tip som dala až po druhom prečítaní a neušlo to tvojej pozornosti :) čakala si na mňa čooo? 


Aru
31. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

vidíš!!!! v Lídlu prostě nemají všechno!! :D u cibule je akorát blbý že vracíš slupky :D:D


Gabiko.....:-))))).....děkuji!


Aru...od sósedky jsem si musela půjčit cibuli...zapomněla koupit:-)))))


Aru
31. 10. 2021
Dát tip

Lídl? tam by mě nikdo už nedostal, při poslední návštěvě vyžadovali v rámci pandemických nařízení, abych si vzal ten giga obří vozík co byl větší, než já. radši od selky koupím tucet vajiček, od stréce kachničku a od sosédky si půjčím pytlík mouky :D:D


Jarmilo....a nezůstalo mi ani na zítra:-))))zbytky si odvezli.....:-))))

děkuji a užij si klidný nedělní večer!


blacksabbath
31. 10. 2021
Dát tip Gora

Jardo.....šrumec už odjel......a je všední večer

Aru........do trhu jsem to nestihla....jistil to Lídl:-)))

Bene.....želňačka a šťouchačky...mňam

Luboši...zelí brát povoleno usmívající se smajlík

Děkuji pěkně i za tiché tipy a že jste si se mnou chvilku panelákové poezie ochutnali:-))))))))))))))

Všem přeji krásný nedělní večer!


Jamardi
31. 10. 2021
Dát tip Aru

Furt někdo mlátí, troubí a bouchá a není klidu na přípravu oběda. :) Ale když to pěkně voní a chutná a s příjemnou návštěvou se to sní, tak je to bezva. :)


8hanka
31. 10. 2021
Dát tip Benetka

Benetka, kapustnicu môžem kedykoľvek  v akomkoľvek množstve, škoda, že nie si sused:)

P.S.: Som ideálna susedka, ráno nezarachotím, ani nevrznem:)


Benetka
31. 10. 2021
Dát tip 8hanka, dievča z lesa, Gora, Alegna, Kočkodan, Zeanddrich E.

..."sousedi" v bytě nad začali dnešního rána dupat vrzat rachotit už v šest. I když vlastně bylo sedum. To je jako s VŘSR. Soudruzi chtěli zmást nepřítele a tak namísto v říjnu zaútočili až v listopadu. Slávek dnes nevařil. Všeho zbylo od včera. Mimojiné taky zelňačka (kapustnica) z kysaného Tuřanského zelého. Svatosvatě si slíbil že uvaří jen úplně malilinkato. Jenže... A není nikoho kdo by pomohl. Návštěvu neměl už více než 8 měsíců......

A tak teda celkem pohodové bytovkové dny?


Aru
31. 10. 2021
Dát tip

s plným žaludkem nejlepší poezie, neb hladový ani brk nemá, jelikož husu koupil na trhu někdo jiný :D:D


Kočkodan
31. 10. 2021
Dát tip

Ivi, nechci rozhodně snižovat výsledky tvého šlapání, avšak veden příkladem vedoucího autoservisu Karfíka volám: „Zelí nebrat!“

Ale na tvoje dílka takto nepovykuji.


revírník
31. 10. 2021
Dát tip

Jedna ženská všední neděle, tak co.


blacksabbath
31. 10. 2021
Dát tip dievča z lesa

dievča, polievka sa sama miešala...:-)))).....kdybys to věděla předem....mohli jste mít řízky - bez klepání:-)))))....vďaka ti....hezký nedělní podvečer!


dievča z lesa
31. 10. 2021
Dát tip Benetka, Alegna

u nás cez obed všade na okolí zvučne a hromovo kosili ... a k tomu sused udrncával akýmsi valcostrojom kamene pod dlažbu ... triasol sa mi celý domčúrik, šporák chytil vibráciu a polievka sa sama miešala ... ináč nedeľná pohoda***


blacksabbath
31. 10. 2021
Dát tip 8hanka, Gora

Hani....úplně přesně...:-))))).........jo, když já jsem šlapala......:-))))))))))))))


8hanka
31. 10. 2021
Dát tip Benetka, Gora, Alegna, Zeanddrich E.

 musela som čítať dvakrát, prvý raz to bolo - jo, když já jsem šlapala...

Takéto nedele mám rada, chystať obed pre rodinu, tešiť sa na nich, podľa zvukov sa orientovať, či už...

*****


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru