Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Question

31. 10. 2021
6
16
328
Autor
Norsko 1

 

 

Question 

 

Nevím, jak ve středověku 

ale já básně skládám 

Zřídkakdy 

mě napadne čtyřverší 

Ale že by se celá 

najednou 

zjevila 

a spadla z nebe 

nebo 

jako panna 

se vynořila z vln 

to ne.

Jak to máte vy ?

 

 

 


16 názorů

Janina6
02. 11. 2021
Dát tip

Nee. Moje "rukopisy" vypadají tak příšerně, že se už nedají na nic použít... Ale co je zajímavý, radši takhle řádím na papíře, než bych psala na PC do texťáku a v klidu to přepisovala. Asi to škrtání potřebuju či co. Vzpomněla jsem si, že Stephen King údajně taky první verzi píše vždycky na papír (do linkovaných školních sešitů) - i když to teda není básník, no.


Norsko 1
02. 11. 2021
Dát tip

Papíry schováváš ?


Janina6
02. 11. 2021
Dát tip

Skládám, slepuju, rozbíjím, přemílám v hlavě a zase skládám... pak z toho poškrtaného papíru přepíšu, co zbylo, nechám uležet aspoň pár dnů, abych ji "zapomněla" a četla jako poprvé... a to je pak většinou tak drsný zážitek, že ji zahodím zcela :-)


Kamamura
02. 11. 2021
Dát tip annnie, Janina6

Ve věku postmoderní hrůzy, 

za mě píšou mé básně múzy,

zatímco ležím na kavalci,

popíjím rum a točím palci!



Norsko 1
02. 11. 2021
Dát tip

I cesta může být cíl ..


annnie
02. 11. 2021
Dát tip

To hledání je u mě v tom proudu. Nejdřív mi spadne do dlaní začátek, pak se to vine dál, samo si to řekne o tečku a vzápětí dopadne korektorská lupa. To je to hledání. Většinou. Někdy je hledání mnohem delší.

Je to zajímavá question, ale nakonec je to přece asi jedno, ne? Cesta je důležitá pro autora, výsledek pro něj i pro (některé) čtenáře...


Norsko 1
02. 11. 2021
Dát tip Janina6

O proudu nemluvím, proud být musí. To hledání. To hledání !


annnie
02. 11. 2021
Dát tip

Ale ano, ovšem, že pak škrtám a přepisuju. Ale většinou je to v jednom proudu. Ale jsou i věci, který potřebujou nechat odležet...


Norsko 1
02. 11. 2021
Dát tip

Prostě si sedneš a jedeš. Škrtáš vůbec ?


annnie
02. 11. 2021
Dát tip

Já to mám většinou vcelku. Ovšem existují oprávněné pochybnosti, zda jsou to básně :)


Norsko 1
01. 11. 2021
Dát tip

Mši za trakaře !


z nebe padají jen trakaře:-)))


Norsko 1
01. 11. 2021
Dát tip

Ani romantický sníh


Alegna
01. 11. 2021
Dát tip

Dřív padalo, jestli z nebe nevím, teď už nic nenapadá


Benetka
31. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

Oh! Ale vždyť středověk neskončil! Středověk trvá...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru