Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Střípky z motivačních rozhovorů

Výběr: Santi€
05. 11. 2021
22
26
769

Jdi až tam, kde není temnota

bez ohlédnutí Lotovy ženy

 

Nebo umřeš na souchotě

přemožený

když odvlečou tě

 

Pustina už skřehotá

 

Pod všemi zdmi mlčí nářek

Ven se jde jen přes poušť

aby tam už nebyla

 

Jdi

vyndej z paty třísku

 

Raší

pupeny z písku

 

 


26 názorů

To je projev mé profesionální deformace - dotahovat (4 roky učitel, 30 let /dosud/ terapeut).


a2a2a
před 3 týdny
Dát tip

Opět hezká báseň, ale z mého pohledu cítím tvou potřebu nějak rádoby text dokončit a přitom k horšímu. Kdybys končil veršem pod všemi zdmi mlčí nářek, je báseň výrazně otevřenější, bez téměř doslovného dopovězení až návodu, navíc zřetelně poznamenaného snahou o rým, která vévodí a současně svírá předcjozí obsah. Škoda, protože umíš skvěle rozvinout myšlenku, ale nedůvěřuješ čtenáři. Že by profesní zkušenost?


Morticia, dělal jsem si trochu srandu ... zdí je opravdu spousta


Zeď hřbitova - nářek ztráty. Zeď Berlínská - nářek oddělení. Zeď Dachau - nářek smrti. ..... neviditelné zdi mezi lidmi jako odcizení ... kovid by se dal chápat jako zeď.... zdí je spousta.


sám bych to rád pochopil


Líbí se mi, pod zdmi mlčí nářek, to je přesné a dalo by se chápat různě. 


vůbec ne, naopak a bác! neřeknu ani omylem


Kamamura
07. 11. 2021
Dát tip

Vadí ti to? Jestli jo, tak já zase zmizím, dřív než bys řek: "Bác!"


doprčic, koukám co jsem to udělal, ... asi jedna ze střepin zasáhla i tebe, že tě to sem furt vrací


Kamamura
07. 11. 2021
Dát tip

Já se bavím představou, jak Radovanův poetický granát dopadl naslepo někam do toho makového pole, a šrapnel jedné z pregnantnějších metafor (možná přímo ostře nabroušné "t" z Lotova jména") zasáhl "ukrytou v máku", když se ukrývala v tom máku... přímo do srdce. Dá se takový zásah vůbec přežít? A pokud ano, může člověk zůstat takovou zkušeností nezměněn?


Holana mám dost načtenýho, ale tohle si nevbavuju, dík za komentář


cassy
06. 11. 2021
Dát tip

když nevíš kudy kam, dej se tím bludištěm...nebo tak nějak to napsal pan Holan...paměť škobrtá...možná i já...ale tohle se mi líbí...


Lili.
06. 11. 2021
Dát tip

Zasáhlo mne,v pozitivním slova smyslu.Elegantní.


Radovane dobře jste se s Ukrytou v máku sešli :) jeden vytahuje trn z paty, druhý třísku... :)))


kam?


Myslím, že Joba chápeš správně. I když o tento způsob milosti ani jako věřící zas tak moc nestojím.

To vyřezávání hrnečků pro vodníky z břeven ... je geniální, to použij!


Kamamura
06. 11. 2021
Dát tip

Klopýtavé tempo básně mě zaujalo, připomíná mi Joba stiženého tisícerou nemocí, které byly vlastně výrazem zvláštní Boží milosti a přízně. Ale nejsem věřící, tak tomu možná špatně rozumím. Každopádně dávám tip, protože se mi líbí experimenty všeho druhu (hlavně rytmické ve stylu Dana Bárty), a protože i díky této básni teď přemýšlím nad tím, že se kromě amatérského psaní a dalších zálib začnu zabývat i vyřezáváním hrnečků pro vodníky z břeven, která jsem během let vytahal z vlastních očí - mám malý byt, a už ty fošny není kam dávat! Cheers!



lastgasp
05. 11. 2021
Dát tip

Existencionální motivace ke svobodě. Výborné a povzbuzující. Tip.


a kdo v tom seš? umíráš a souchotě nebo vytahuješ z paty třísku?


slyším to až ve svým kéru v Šalingradu


Benetka
05. 11. 2021
Dát tip

Asisi to budu muset přečíst vícekrát.

Ale i na první dobrou: Nacházím se v tom čili chvalitebný!


Kočkodan
05. 11. 2021
Dát tip

Já také skřehotám – pochvalně.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru