Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DRKOTÁ . . .

07. 11. 2021
30
59
797
Autor
blacksabbath

Není klidný - kdo překročí
stopy větru před sebou

den má kožich šedých myší
chlad zastýlá do límců.

Osamělé barvy tlejí
zadupané do bahna

oči tuhnou v torzech stromů
závěť slunce drkotá  . . .


59 názorů

Děkuji za přízeň


Děkuji za zanechanou stopu...přeji krásný den!


Alenakar
11. 11. 2021
Dát tip

Proč ty bys taky něco mazala? Čtenáři tvoje básničky chtějí. Ty moje chtějí jen občas. Málokdy.


Vidíš....to já jsme nesmazala nic i když .....když se vrátím k těm prvním....leckdy se podivuju, že jsem je napsala......ale proč je mazat, když už jsou na světě?....No proč???.....

A ty už žádnou nemaž!!!!!!! Nech je žít a vracej se k nim. A po čase ...když si je přečteš... tak si řekneš....dnes bych to napsala takhle nebo takhle....nebo...jo...nic bych na ní neměnila.....................


Alenakar
11. 11. 2021
Dát tip

blackie,

je fajn, když některá básnička (Kouzelná flétna) stále žije. Ale 99 básniček smazaných a jedna stále živá, to není moc dobrá bilance. V roce 2017 jsem se už trochu polepšila. V loňském roce jsem byla pěkně rozjetá, jenže do toho přišel Covid, zavřely se knihovny a měla jsem utrum. A teď to hrozí zas. Proto dávám do placu víc básniček, než je zdrávo. Bojím se že každá z nich může být zase nadlouho poslední.


Než jsem stačila dopsat přišlo mi další avi:-))))))))....taky jsem se to jala kontrolovat:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


No...zůstala tam Kouzelná flétna......:-))))) a dostala dva výběry.....(a nejen tato báseň)..podle mě je parádní...ještě se k ní vrátím......nejsem sice odborník, ale mně se tvé básně libí!!!! a to ti fakt nemažu med kolen úst:-))))


Alenakar
11. 11. 2021
Dát tip

Ne - nezmizely! Zkontrolovala jsem právě svou autorskou stránku a z r 2014 tu zůstala Kouzelná flétna. Čtenáři ji chtěli, tak jsem ji tu nechala. U ní ale obrázek nebyl, protože je to taková dadaistická bláznivinka.


Alenakar
11. 11. 2021
Dát tip

Ano. Každé dílko v sobě něco nese. Některá dílka v sobě nesou hlavně důkazy o autorově neumětelství.

Moje obrázky taky časem zmizely, ale je mi to fuk, protože jsem stejně smazala všechny básničky z roku 2014. Aspoň doufám.


Zdravím Alenakar.....já jsem si před časem také črtala obrázky k dílků, ale po čase zmizely......:-(((...a proč píšeš, že "nepodařenou"??? Každé dílo v sobě něco nese!!!!

děkuji za tvá písmenka


Alenakar
11. 11. 2021
Dát tip

Já mám v počítači své fotky - velmi podobné... Kdysi dávno (rok 2014) jsem své básničky na Písmáku "ilustrovala" svými fotkami a grafikami. V mém případě by ale asi ty "ilustrace" příliš zastiňovaly mou nepodařenou poezii. Takže jsem od toho upustila.


Nani:-))))).....děkuji:-)))))


Peter....vďaka.....:-))))


Safiáne .... tvé kritiky si vážím.....děkuju moc!!!


Jane.....v metropoli to asi...zatím ... až tak znatelné není - co?...:-))))))


Maruško....studí - studí....když jdu ráno s psíkem jsem ráda, že ho mám na vodítku.....v té mlze ...:-))))))....odpoledne jsem vozila nejmladší vnouče v kočárku....ruce jako led....už budu potřebovat štuclík:-)))))

Zdravím z Budějc a přeji ti krásný večer!

 


ukrytá......ráda jsem se s tebou - ruku v ruce - prošla...:-)))))))))))))))))))

cassy........před chvílí jsem odevzdala tři vnoučata....to by se také mohlo počítat -co?

Děkuji moc za krásné komentáře a přeji vám pohodový večer!


j.f.j. .................netWoore.......děkuji za vaše stopy u dílka

Klidný večer!


AFRODITO.....to já děkuji....:-))))

Al. ......děkuji za souznění

Alenakar . jak jsem už psala vesuvance - nefotila jsem to já, ale tohle foto přesně zapadlo to toho rána

Přeji vám pohodový večer!


Krásné, ale už to studí.

V sobotu hladilo slunce vršky našich Lužických velehor a úpatí se povalovala v mracích.


Alenakar
08. 11. 2021
Dát tip

Skvělá básnička i fotka. Tos fotila? Taky strašně ráda fotím podzimní mlhu. Tip.


cassy
08. 11. 2021
Dát tip

jako Šeherezáda vyprávěla tisíc a jednu noc příběhy svému králi, tak kreslíš barvy podzimu...ale ona během toho času stačila porodit tři syny...tak nevím, asi zůstaneš jen u těch barev....................


Safián
07. 11. 2021
Dát tip Gora, Alegna, blacksabbath

Básnička se čtyřmi sedmnáctislabičnými strofami, majícími kořen v nepřiznaných haiku. Taková haikustrofa je pěkný stavební kámen.


Alegna
07. 11. 2021
Dát tip

Výstižná miniatura, cítím tu náladu .....


AFRODITA
07. 11. 2021
Dát tip

tak málo slov a tolik hloubky, děkuji za ně ***


Kočkodan
07. 11. 2021
Dát tip

Ano, přiznám se (i když mě kvůli tomu pořádně setřeš), že tohoto Matesa neznám. Mám však ještě v paměti Malé televizní sázení. A v dětství jsem dost škrábal sám sebe, protože jsem míval kopřivku.


Jani, dobrý večer......děkuji....bohužel tu fotku jsem nefotila já:-(((...ale přesně vystihuje dnešní ráno u nás....


vesuvanka
07. 11. 2021
Dát tip

Ivi, krásně a výstižně napsané, fotka je nádherná :-))) TIP

 


blacksabbath
07. 11. 2021
Dát tip Benetka

Bene......proč "Promiň" ?...vždyť tvůj první komentář mně potěšil....................


Benetka
07. 11. 2021
Dát tip

Promiň - Tvé verše jsou samo výtečné! Ale to už beru jako samozřejmost. Prostě to máš v sobě. Aneb komu není z hůry dáno... :)


Bene......dík, že jsi si zadrkotal se mnou:-)))...klidný večer přeji!


Benetka
07. 11. 2021
Dát tip blacksabbath

***NÁDHERNÁ FOTKA!!!***

A příběh k ní už si -s dovolením- prožiju svůj... ;)


Ty neznáš Matesa???...Stírací los Mates?

Je to asi takhle:

"Poškrábejte Matesa na uších. Pokud na obou uších najdete symbol Matesa, vyplazený jazyk Vám po setření ukáže částku"


Kočkodan
07. 11. 2021
Dát tip

Ivi, trochu jsi mi zamotala hlavu svými orgány. Teď mám na mysli ty v komentáři (viz „učima“). Pokud je však Mates zapomenutý čert, tak se kloním (pominu-li ocas) spíš k tomu, že měl velké uši. (smajlík s učima jako Hurvínek)


Děkuji, že jsi se prošel se mnou....přeji pohodový večer


Taky mám rada tu podzimní atmosféru.


Luboši, drkotala jsem zimou - páč mě jen tak něco nevystraší - protože jsem si nevzala čepici a šálu ani kožich - tudíž nemáš co prášit. Smajlík s učima jako Mates.

zelenda .... děkuji za zastavení se


blacksabbath
07. 11. 2021
Dát tip Gora

Irčo, dievča, Morticia, Renato....já ten podzim prostě miluju....i těma mlhama a sychravostí a drkotáním v časném ránu a pachy tlení .... podzim pohnojí a příroda si odpočine....aaa pak bude na jaře silná....teda ta příroda...jaká budu já - to se uvidí.....:-)))))))

Dales - hospoda....tam je hlasitě......šup do přírody - budeš zírat, jakej je tam klid....ale doporučuji do termosky čaj...:-)))))))

Děkuji, že jste se prošli se mnou a přeji pohodový zbytek neděle!!!!!


Kočkodan
07. 11. 2021
Dát tip

Ivi, ale no tak... nemusíš přece v hrůze drkotat zuby, vždyť já ti za tohle dílko vyprášit kožich nechci. Takže se klidně hoď do klidu. (tlejíc... pardon, tlemící se smajlík)


bixley
07. 11. 2021
Dát tip

Listopadový chlad...


....osamělé barvy tlejí zadupané do bláta...líbí. I ten zbytek. *


bŕŕŕ ... keď ja rada tajomnú hmlu aj tú sychravosť ... kráčať a vydýchať civilizáciu ... ale ak ktosi nemá kde hlavu zložiť ... ach!!!


Gora
07. 11. 2021
Dát tip

Podzim je pro tebe, Ivi, inspirace k tvorbě, kam se podíváš, a dělíš se s námi... 


Dales
07. 11. 2021
Dát tip

Plísně houby baktérie — mají hodokvas, barvy ani teplo k němu nepotřebují… A ty pachy… Vlastně jsi mě poslala do nějaké dobře osvětlené hospody.


blacksabbath
07. 11. 2021
Dát tip Aru

Aru....to nejsou písmenka z rukávů....jsou z mé kopfy....:-))))

Milane......ráno bylo prostě "brrrrrrrr"

Nikolasi...díky!

Pánové.....přeji vám pohodovou neděli!


MilanH
07. 11. 2021
Dát tip

Tajemně tajemná


Aru
07. 11. 2021
Dát tip

iví, já jenom zírám co ty hážeš za písmenka z rukávů ;)


Abakus.....vzpomínám.....

keď ja som naposledy púšťala draka.....tak mi uletel......možno doletel až k vám a možno sa tam zachytil na nejakom stromčeku...mimochodom...ďakujem krásne a prajem veľa vetra - pre drakov:-)))))))))))))

 

 


Gabiko....neviděla, ale.....asi nechce hrabat dvakrát...:-)))))


Abakus
07. 11. 2021
Dát tip

mimochodom dať tip za takéto hnusné počasie? ani náhodou!


Abakus
07. 11. 2021
Dát tip

teda tu je slnko a bezvetrie - to asi súvisí s  tým, že vlani deti namaľovali drakov - tento rok na jeseň som k nim spravila konštrukciu a  čakám na vietor...


môj sused včera oberal listy zo stromov! to si už videla? asi aby už mal pokoj

 


Gabiko - vítej...čekala jsem na tebe....:-)))))...prajem príjemnú nedeľu


Jarmilo....v lesíku, kam chodím brzo ráno venčit kamaráda....bylo dneska úplně takhle.....jsou tam osiky, břízy a javory.....na nich jen sem tam lísteček a ta krásná žlutá podestýlka, která ještě před pár dny žlutě zářila a šustila.....už nezáří a nešustí......děkuji ti a přeji krásnou neděli


Jamardi
07. 11. 2021
Dát tip

Bojí se a třese se, že vítr barvy vytřese. Vidím z okna asi to stejné co ty, šedou oblohu a foukající vítr. Ale na stromech je ještě listí, tak úplně šedý kožich to ještě není. Ale bude. (Bříza je tom už mizerně, ale jiné stromy ještě ne)

Pěkná náladovka.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru