Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Strach

07. 11. 2021
3
12
479
Autor
future

Strach

Sklenička vína... 

Čí je to vina? 

Kdo za to může? 

Že mě každý den strach svlíká z kůže.

Učím se žít s tímhle pánem.. 

Utéct se nedá někde zadem.. 

Vedu s ním v mysli hovory.. 

Poslouchat nechci jeho horory... 

Každý den ho líp a líp poznávám... 

Zadarmo mu svoji duši nedávám.... 

Říkají, že jsem holka statečná... 

Ke všem strachům zdám se netečná...

Táta mi říkával "nos rypák pořád nahoru"

I když Tvůj život nabírá znaky hororu... 

Tak s nosem nahoru, učím se žít s tímhle pánem... 

Od kterého nedá se utéct někde zadem... 

 


12 názorů

future
09. 11. 2021
Dát tip

:-))) muchas gracias:-) 


funguje!


future
09. 11. 2021
Dát tip

lll 


Toť otázka, já to beru (u svých) když se mi nepodaří, nebo nechce vytvořit daktyly, trocheje, jamb, když se mi to rýmuje a "rytmuje" jenom někde. Myslím si, že to hatlapatla je vystihující definice.

 


Safián
07. 11. 2021
Dát tip

Radovane, už nějaký čas přemýšlím, co je to vlastně zač, ty  smíšené verše. Znamená to, že kus básně je ve vázaném a kus ve volném nebo je to takové hatlapatla.


Safián
07. 11. 2021
Dát tip

Ať už bezděčně nebo schválně, povedla se tu soudobá lidová, trochu neohrabaná litanie, jejíž síla je právě ve směsici přijatelné neohrabanosti podepřené gramaticými rýmy. Rým pánem  / zadem je vlastně asonance a patří do kategorie tzv. nedokonalých rýmů samohláskových. Mezi nedokonalé rýmy ji zařazuje i nesoulad v kvantitě - délka hlásky a je rozdílná.  


future
07. 11. 2021
Dát tip

a mě se pánem a zadem rýmuje:-) a hlavně před ním se opravdu nedá utéct zadem, to mi věřte:-) 


future
07. 11. 2021
Dát tip

:-) dobrý večer a děkuji za kritiku. Minimálně rychle změním kategorii:-) já nikdy nenapsala ani řádku, natož básničku... vloni jsem prošla nemocí a najednou se mi v hlavě začaly rodit básničky a já si s nimi hraji a zapisuji:-) dneska jsem poprvé poslala sem... 


lencza
07. 11. 2021
Dát tip future

Pro mě je vlastně dost silná obsahově... a statečnost z ní čiší. Nejvíc mě ruší, že se pánem nerýmuje se zadem, i když (asi) mělo?


asi bych raději viděl dílo v kategorii smíšené verše a i tam by snesla úpravy, ale abych jen neryl, báseň má potenciál, děj dává smysl a jsou tam i povedené a nápadité pasáže


future
07. 11. 2021
Dát tip

:-) Gábi děkuji za názor, jsem moc ráda... Já básničky nikdy nepsala:-) Vloni jsem prošla nemocí a najednou se mi začaly objevovat v hlavě básničky... já prostě jen zapisuju:-) 

i proto jsem možná našla teď cestu sem, abych dostala názor lidí, kteří se vyznají:-) 

Děkuji moc 

L. 


gabi tá istá
07. 11. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

snáď sa neurazíš...viazané verše sú kvalitnejšie, keď je tam čo najmenej gramatických rýmov - hovory - horrory, poznávám - nedávám, statečná - netečná, je dobré vyvarovať sa aj používania rovnakých slovíčok - "se" máš hneď 5x


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru