Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vím, co je život!

07. 11. 2021
4
4
248
Autor
Delfín

Veršované drabble na slova: krk•orchidej•hloubka•vepřový•svíjet se.

Vím, co je krk či šál nebo vepřová kýta

a krkovice s kostí nebo bez,

všechno, co skot i brav, také drůbež nám skýtá, 

jak voní orchidej anebo sléz. 

 

Znám, jakou hloubku lásky cit nám skrývá,

lehounce projde naším žaludkem,

rád svíjívám se, když se připozdívá

s půvabnou milkou na kavalci svém... 

 

Život je láska, ač to problém bývá,

nechce-li nás ten, koho milujem,

dušička naše bývá zádumčivá

a zachmuřeně dalším dnům vstříc jdem. 

 

Naděje z dálky povzbudivě mává,

my nemůžem to jen tak provždy vzdát,

snad Fortuna k nám bude shovívavá

a v tomhle boji bude nám i přát...

 

 


4 názory

Delfín
07. 11. 2021
Dát tip

Blacksabbat: Měl jsem 3 povídky a 4 veršovaná drabblátka. A to jsem uvažoval o galantním dobrodružství v Chorvatsku na ostrově Krk. Chorvatsko je zemí orchidejí, hlavně na ostrově Vis jich je hodně druhů, viz Zbyňousovy stránky se spoustou krásných fotek. Ale i na Krku je jich pár, např. nějaká rudá, u nás na Moravě má žlutou příbuznou.

No, už na to nedošlo, zaspal jsem to. Přitom jsem tam chtěl zapracovat i chorvatské věty jako : "Já hoču spávat. NEMRDAJ!"  Ty ve skutečnosti neznamenají to, co bys čekala...

Přitom si s Chorvaty rozumíme. Já byl kdysi v Poreči a předtím jsem s jedním dělal v papírně jako seřizovač Obálkovacího automatu...


Delfín
07. 11. 2021
Dát tip

Čau Benetko! To druhé skrývá se ta dostalo omylem, když jsem to redukoval ze 109 na 100 slov a musel i změnit některá slova, nahradit je delšími,  abych něco vypustil. Jinak zpočátku to bylo inspirované melodií jedné Krylovky...

A psát to na mobilu je taky síla.


docela těžké - nesourodé zadání......vždyť....co má orchidej společného s masem?....možná fialovou barvu kravičky Milky...:-))))).........*/******


Benetka
07. 11. 2021
Dát tip

Protože sám nejlíp vím kolik úsilí jednomu dá stvořit báseň s rýmy tak se pak ani nedivím že ti to místy drhne a klopýtá. Určitě by se nad tím dalo ještě posedět a zapřemýšlet a něco změnit (ve dvou odstavcích za sebou je třeba slůvko skrývá) ale i tak se snaha cení.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru