Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anno - Re

12. 11. 2021
6
22
702
Autor
rebecca13/CM

 

 

 

Anno-Re

 

žlutočernou  propiskou  píšu     rozhodly boty

za  chvíli    obzor    osnova     dočká se noty

až  vyjde     jasná      pálivá        jak  tržná  rána

vzdálená       přece blýská mi.       Nemohu přestat,  Anno.

neznám tě     téměř    neznáš ty mě     jsme sobě cizí

míjí se oči     srdce     ač dozajista ryzí 

zřídka  se  kocouráváš   oblohou z indiga

tvé bílé prsty,  Anno,  vpíjím     jak kafe od Žida

hlasivky  spálilas  mi   se svižnou nonšalancí

před tebou, pussy    kámo   jen málokdy mám šanci

uniknout    schovat se    dát se do pohybu

(myslím to fyzicky, víš? )    uvnitř se ještě hýbu

blekotám.     Na molu pleskáš o mě     jsi celá slaná

vlníš se      nepřístupná.     Má nepřející  Anna.

 

Někdy se zdá,  že vnímá,  plotna že přece peče

stejně   zmírávám   suchem      má náruč nedoteče..

Tak velmi raná jsi, má pozlacená Anno,

jen polknu slova    dnes   před svátečním ránem.

 

 

Hurghada      Egypt      21.4.2008

                       


22 názorů

Alenakar
15. 11. 2021
Dát tip

rebecco,

s alexandrínem je to stejné jako se vším. Některými mými básničkami v a. byli čtenáři nadšeni, jiných si ani nevšimli.

Člověka ale potěší, když stará alexandrínová básnička, jako mé Nádražíčko Vyhnálov z 5.10. 2017, po letech obživne, což se stalo právě dnes. Po dlouhé době si jí všiml Ponocnej Venca.


atkij
13. 11. 2021
Dát tip

Výborná, navíc naživo slyšená...takže se mi čtení znovu vybavuje. 


Safián - díky moc za podrobnosti okolo hip-hopu. Hodně to poslouchá můj přítel. Tato báseň s tím neměla nic společného, až když o tom začala psát Alenakar.

Do toho rapování se nicméně pokusím proniknout. Já se za to nebudu případně stydět, já ne.


Safián
13. 11. 2021
Dát tip

Ještě dodatek. Tvou báseň bych rapovat neuměl. Ale můj rejstřík v tomto směru je omezený. Třeba ba to někdo pěkně počesku dokázal.


Safián
13. 11. 2021
Dát tip

rebecco, hiphop je rytmická záležitost, v podstatě skandování s větším či menším zdůrazněním těžkých dob. Obsah se netlumočí návodnou recitací, ale podobně jako v hudbě (také se tam obvykle řadí) rytmem, tempem, dynamikou. Do tohoto základu mohou být vkládány různé efekty. Nevín, jak dnes, ale ještě před pár lety byl zápis hiphopu problémem, protože neexistoval žádný adekvátní způsob. Základ se samozřejmě zapsat dá. Základem je vázaný verš. Napsaný by měl být tak, aby přímo sváděl ke skandování (podobně jako rozpočítadla, říkadla a pod). Rapovat se ale dá v podstatě každý vázaný (a správně udělaný) verš. Jak kdysi pravil jeden český hudebník žijící v L.A.  V  češtině s jejím normovaným přízvukem a sestupnou melodií se přirozeného spádu, samozřejmému v jiných jazycich, dosahuje obtížněji. Neustále prý  probublává ono m - ca- ca. Ale to je  i problém českého jambu. Nijak to nevyhledávám, ale občas, velmi zřídka, někdo předvede hiphop na čtení. Nedávno při čtení pořádaném Aloisem Marhoulem předvedla herečka Žádníková svůj vlastní (pěkný) milostný hiphop. Znám i vánoční hiphopy, zaříkání a pod. Autoři poezie se obvykle za tyto "úlety" stydí a jsou překvapeni, když jim je někdo pochválí. nezbývá, než to zkusit.


Alenakar - alexandrín jsem zkoušela, zkusím taky najít a obnovit znalosti, abych ti mohla odpovědět, už jsem to pozapomněla. Ale pamatuji se, že to bylo v češtině docela těžké, rozhodně jsem toho napsala málo, asi dvě tři strofy a měla jsem dost. Hlavně mě nehnalo žádné dlouhonosné téma.


Brácha, ty teda řádíš s tou Zyprexou :D  já zrovna byla pro léky v Pacově :) permanentně tady nemaj lithium...

Mám se báječně, Bořetice je parádní místo k žití - musíš někdy přijet, povyprávíme!


Danny
12. 11. 2021
Dát tip

a v "mentální annorexii" je skryt "rex" tedy "král" a je potřeba "zip rexa" čili zazipovat krále a proto se ten lék tak jmenuje :) ale už dám pokoj asi radši :)


Danny
12. 11. 2021
Dát tip

první co mě napadá je "mentální annorexie" ale já jsem v náběhu na manii tak teď trousím vtipy po celém netu a na jednom fóru už mě přirovnali k Rimmerovi z Červeného trpaslíka... ségra, jak se pořád máš?


Jj, indigovej :)


Alegna
12. 11. 2021
Dát tip

jj, to byl Písmák ještě modrej :)


rebecca13/CM
12. 11. 2021
Dát tip Gora

Alegna:  díky... už je to 13 let starý, ale taky si to ráda pročítám. Už se mi nepodařilo napsat něco podobnýho později.

zřídka  se  kocouráváš   oblohou z indiga = synonymum pro: málokdy jsi na Písmáku  :D


Alegna
12. 11. 2021
Dát tip

moc dobré verše ..... kocouráváš - to mě zaujalo a nejvíc uvnitř se ještě hýbu


Kamamura - ani ne. Anna je jen skrývačka. Mladší muž v ženské energii.


Kamamura
12. 11. 2021
Dát tip

Zřejmě nějaká ženská záležitost. 


Alenakar
12. 11. 2021
Dát tip

Jak se píše hip-hop? To se neptáš té pravé. Já jsem klasik a klasikové hip-hop nepíší. Pokud by ses mě zeptala, jak se píše alexandrín, ráda ti to vysvětlím. Tady je ukázka jedné z mých básniček v alexandrínu:

 

Jsou lesy rozlehlé a tiché jako moře,

než večer opře se vichřice do korun,

břízy se rozvlní a slunce začne hořet

a v hlučném soumraku se rozezní pláč strun...   

 

(ukázka z mého textíku Tajga blues)

 

...Být klasikem se ale dnes už nevyplácí. Být rapperem je naopak in.


Gora
12. 11. 2021
Dát tip

Taky bych si uměla představit, jak se text rappuje... je to fajn.


Počkej, on je toho stylu jen vášnivý fanda... A čeština nenį jeho mateřština...to asi nevyjde - ale škoda, zní to lákavě. Takhle se tedy píše hip-hop?


Alenakar
12. 11. 2021
Dát tip

rebecco,

nabídni mu to. Určitě to zarappovat půjde.


Annu jednu!


To mě nenapadlo! Tvl...proto teď chodím s hip-hopperem... přitáhla jsem si ho do života!


Alenakar
12. 11. 2021
Dát tip

Určitě hip - hop, ne? Miluju rapperky. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru