Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co je šeptem

11. 11. 2021
32
42
1178
Autor
annnie

 

Co je šeptem                                                                                              Matylda, čtvrtek 11.11.2021 ráno

 

Byl zajímavý

včera

ten náš noční hovor pod peřinou,

jako všechny naše nejdůvěrnější řeči

vedený tak tiše,

že pouhé uši by nestačily

 

Snad bylo vyšeptáno

vše důležité

 

Resumé:

 

Jsi dospělý

a víš, že některé věci už dělat nechceš

 

A já?

Téměř vše lidské

je mi snadné k pochopení

a každou bolest nakonec

jsem,myslím, schopna odpustit

Jsem ale Ta,

co radši s láskou pr-opouští,

než aby setrvala v lásce,

která bolí

 

A my?

Rozumět

Cítit

Milovat

 

Prsty mého srdce

ve tvé dlani


42 názorů

annnie
15. 11. 2021
Dát tip

Literární postavu si vždy dotváří čtenář. Ale chceš-li, zde odpověď:

Je to Bůh??? Je to milenec??? Je to Annino vyšší Já???

:)


Kamamura
15. 11. 2021
Dát tip

annnie - ale jak můžu vědět cokoliv o literární postavě, kterou jsem já nestvořil? Není logičtější se při pídění po podstatě takového fiktivního charakteru ptát spíše autora díla, a nikoliv jeho čtenáře? Řečeno slovy prostými (hřeším obšírností, vím), neměl bych tuhle hádanku dávat já tobě, podle stejné logiky, podle které můj učitel hudby učí hrát mě, a nikoliv já jeho?


annnie
14. 11. 2021
Dát tip

Kamamuro! Další hádanka pro tebe :)


Kamamura
14. 11. 2021
Dát tip

annnie - kdo je ten "na bílém", kdo Annu doprovází?


annnie
14. 11. 2021
Dát tip

DaneTM, děkuju! Já zas ráda čtu tvý texty. Přeju krásnou neděli a.


Dan TM
13. 11. 2021
Dát tip

Krásný!


annnie
13. 11. 2021
Dát tip

Atkij, děkuju... I za tu víru. Přeju krásnej víkend a.


annnie
13. 11. 2021
Dát tip

Bixley - někdy krásně, někdy míň krásně... Ale dokud se šeptá, je to furt ještě dobrý...

Díky, měj se též jako pod peřinou :) a.


atkij
13. 11. 2021
Dát tip

... tam kde vše začíná ... peřina ...paměť i zákon vztahu. Zatím nevím, co nastane potom...ale věřím...

 


bixley
13. 11. 2021
Dát tip

Pod peřinou se krásně šeptá...


dievča z lesa
12. 11. 2021
Dát tip annnie

stručné a milujúce resumé*******


annnie
12. 11. 2021
Dát tip Aru

Prostě hledají, jak umí... A při tom hledání se snažej pomáhat...

Já taky volím radši svobodu a Boha než církev. Ale je to součást mý cesty a mnichům i církvím fandím na jejich Velké Cestě za Láskou. A tobě taky :)


Aru
12. 11. 2021
Dát tip

nejsou církev, ale jsou tělo církve, tedy součástí církve, jelikož při vstupu slíbili věrnost a připoutanost ke společenství církvi a to natrvalo, podle nicejsko-konstantinopolského vyznání, které je platné od r. 451 jak pro západní, tak východní kresťany, kde slibují věrnost církvi samé, jakožto instituci, které je platné dodnes a dodnes se používá

nemohu souhlasit, že jsme na Zemi za trest, jakožto chybující bytosti. to si umím představit, že ji hledají, ne však, že každý kdo píše o lásce ji také ma.

církev? jakákoli instituce jež se rozhodla vzývat absolutní charakter, či aspekt absolutního charakteru podle schopnosti svého chápání/náhledu.

Aru je Aru ;))


annnie
12. 11. 2021
Dát tip

Mniši nejsou církev, nýbrž lidé, hledající Lásku...

A kdo je to vlastně církev??? Velké množství velmi chybujících lidí, hledajících Lásku...

A kdo je to vlastně Aru??? :) :) :)


Aru
12. 11. 2021
Dát tip Kamamura

tomu nevěřím, o lásce se až moc mluví :D

kdyby skutečně milovali, tak by to sdělili jen tomu, kdo je předmětem jejich lásky a veřejnosti by to sdělovali jen nepřímo a nechali posluchače/čtenaře si k tomu dojit samotného, jenže církve píšou veletucty stohů knih o lásce. když na desáté straně narazíš po dvacáté na slovo láska, tak to už je vážně definice šílenství :))


annnie
12. 11. 2021
Dát tip

Cassy, ty čteš vždycky dobře. Tedy - ještě toho hodně nevíme, ale učíme se...

Přeju krásnej čas, Pá a.


annnie
12. 11. 2021
Dát tip

Evženie, ano. A taky věci tak těžké a tvrdé, že potřebují obložit polštáři :)

See you! a.


annnie
12. 11. 2021
Dát tip

Benetko, tos vyhmát! Anna se málokdy bojí - a když: pokusí se krotit strach...

Měj se krásně! Pá a.


annnie
12. 11. 2021
Dát tip

Aru! :) :) :)

Mniši se toho vzdali pro Lásku...


annnie
12. 11. 2021
Dát tip

Black, moc děkuju! Přeju též teploněhu! a.


annnie
12. 11. 2021
Dát tip

Marcelko, dojalas mě... Děkuju! Abych řekla pravdu: Anna to měla těžký vlastně vždycky - ale Těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)?????? Každopádně to, co teď žije a šeptá a píše, je nádherný dobrodružství. Tak snad nespadne do propasti nebo neuvízne v skalní průrvě nebo nezabloudí... Dobré je, že kdosi na bílém... ji (většinou) doprovází...

Měj krásný dny, Pá a.


cassy
12. 11. 2021
Dát tip

možná, že jsem četl nepřesně...ale odnáším si...víme o sobě každou hlásku: e, i, á...h, ch, k, r...tvoříme slova, věty...jsme přece abeceda...


Miliuji noční hovory.  Dokážeme si říkat spoustu krásných věcí, které se za světla neříkají. :-)


Benetka
11. 11. 2021
Dát tip

...kto siaha po hviezdach

Ten musí skrotiť strach...


Aru
11. 11. 2021
Dát tip

rozhodně nesouhlasím, bez lásky je to mnohem lepší, nemusíš se o nikoho starat, ani nikoho hledat, odpadne všechno trápení s láskou a takový člověk může žít v zenových vlnách klidu a pohody, vem si ty mnichy jak na západě, tak východě, vzdali se všeho, aby mohli život trávit v modlitbách, nebo meditacích v cele 2×2 metry :))


Téměř vše lidské je mi snadné k pochopení......ať ta dlaň  prsty tvého srdce svírá teploněžně.....*/**************************


Marcela.K.
11. 11. 2021
Dát tip

Anna to nemá snadné.

Ví, že není první a asi ani druhá...no, není už nejmladší a každý máme svoji historii.

 Špatně se mi to čte, protože bych jí přála toho na bílém koni, jenže...


annnie
11. 11. 2021
Dát tip

Alegno, moc děkuju. Přeju krásnej večer, pá a.


annnie
11. 11. 2021
Dát tip gabi tá istá, blacksabbath

Aru, já myslím, že bez lásky je život stejně těžkej jako s láskou - akorát s ní je zábavnější... a někdy možná dokonce i šťastnější... Tedy - to samozřejmě mluvím o tý partnerský. Pokud mluvíme o lásce obecně, pak bez ní život nemá nejmenší cenu.

Přeju ti nečekaně romantickej konec týdne! Pá a.


annnie
11. 11. 2021
Dát tip

Prosecký, jak ty to děláš? Stačí dvě tvý věty a připadám si jak Virginie Woolfová :) Moc děkuju. Velmi ráda jsem tě tu zas jednou viděla. Měj se nepředstavitelně krásně, pá a.


annnie
11. 11. 2021
Dát tip

Gábi, geniální to asi není - ale velmi výstižné ano. Anna je stále připravena propustit, opustit i odpustit... Měj geniální den, pá a.


annnie
11. 11. 2021
Dát tip

Theo, děkuju! Šeptám ti na dálku: měj se dnes jak pod peřinou. Pá a.


annnie
11. 11. 2021
Dát tip

Kočkodane, děkuju. Chytám tě za palec jak malé děcko. Úsměv a.


annnie
11. 11. 2021
Dát tip Morticia Adams

Mortície, díky! I k tobě natahuju prst... a.


Alegna
11. 11. 2021
Dát tip

nemám, co dodat, jen tip


Prosecký
11. 11. 2021
Dát tip blacksabbath

Jak ty to, Annnie, děláš? Vlastně nám nic konrétního neřekneš a přesto vzbudíš tolik představ .... Tip.


Aru
11. 11. 2021
Dát tip

bez lásky je prostě život snažší, člověk holt nemůže být romantikem do 290 :))


Prosecký
11. 11. 2021
Dát tip

Jak ty to, Annnie, děláš? Vlastně nám nic konrétního neřekneš a přesto vzbudíš tolik představ .... Tip.


gabi tá istá
11. 11. 2021
Dát tip Benetka

pr - opouští - geniálne*


Thea v tramvaji
11. 11. 2021
Dát tip Prosecký

Parádní podpeřinový rozhovor a výsledek taky stojí za to! Intimita šeptání, lidké teplo, komunikace... to všechno tam je a je to dobře nejen pro báseň.


Kočkodan
11. 11. 2021
Dát tip Gora

 

Vztyčuji prst svého čtenářského srdce. Ne, není to obávaný prostředníček, jedná se pochopitelně o palec. (a přidávám lehce kanafasový smajlík)


Prsty mého srdce v tvé dlani. <3


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru