Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Moje buržoazie

12. 11. 2021
5
9
313
Autor
Norsko 1

 

 

Moje buržoazie 

 

Mám rád lidi, kteří holdují psanému slovu 

Mám rád lidi, kteří pijí alkohol 

Kouří trávu 

a pronášejí hlubokomyslné proslovy 

když je zrovna 

nikdo nevidí a neslyší 

Trubkami 

pak vyzváníme dobré ráno 

a je-li stav stálý 

pokračujeme 

v bohulibé činnosti 

která 

se do života nepočítá 

 

Lovíme ryby 

kdesi u břehů Jericha 

 

 

 

 


9 názorů

annnie
12. 11. 2021
Dát tip

Chvíli by mě bavilo si to zkusit...


Kamamura
12. 11. 2021
Dát tip

fuska - miluju hru na intertextové odkazy a reference!


Kamamura
12. 11. 2021
Dát tip

Ono bylo té buržoazie taky víc druhů. Podle Marxe je to společenská třída, která vlastní výrobní prostředky, což mi k Norskovi nějak nesedí. 

Etymologie hovoří o kořenech ve slově "burg", tedy město - "buržoust" je tedy vlastně měšťan, nebo měšťák, pokud mu chceme nadávat (chceme?). 

Norsko možná myslí spíše jakousi buržoazii ducha, která vychytrale zavře dveřmi svého obydlí všechen ten hemživý proletariát tam venku, "ve vnějším světě", zatímco se v příbytku svého ducha oddává hedonismu nazírání vznešených pravd. 

Buď, a nebo někdo Norskovi podstrčil Marxův kapitál, nebo něco od Lenina, třeba "Stát a revoluce".  ;-)


Kamamura
12. 11. 2021
Dát tip

To je, fusko, myslím Macháček, Mig21, "Snadné je žít", ne?


Prosecký
12. 11. 2021
Dát tip

Ty, Norsko, to je ale nějaká minulá buržoazie a to i v Norsku. Dneska už je jiná. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru