Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PO OTAZNÍCÍCH . . .

12. 11. 2021
29
50
1054
Autor
blacksabbath

Člověk se narodil dobrý.
Nepřišel, aby naříkal,
to osud rozdal rozmarně.

Ruce chodníků se
natahují ze všech stran,
kroky prosí o milost.

Může odškodnit chlad
hlas varhan, vůně kadidla?
O jedno místo u stolu navíc?

           xxx

Co den vyprodá
noc schová do listí?

Z kruhu
točitými schody?
Nahoru, dolu?

Je pevný bod
pár tahů
sépií do skici?

 


50 názorů

En. ....obojí....děkuji!


Entropia
27. 01. 2022
Dát tip

Nevšední zamyšlenky inspirované možná ročním, možná životním obdobím...?


hele...to je zajímavé:-))))).....možná jsi právě učinil obrovský objev:-)))))


(( ..myslím, že ..člověk se narodil zrovna takový, v jakém stádiu vývoje ho porod zastihl :) ))


Markéto....děkuji za nakouknutí a zanechanou stopu....hezký večer přeji!


F.M.R.C.   jsi velice laskavý:-))))děkuji a přeji pohodovou neděli!


Lili.
13. 11. 2021
Dát tip

Hluboce působivé verše...zůstanou v paměti a k ničemu nenutí,jen se nesou v ozvěnách radosti nad přečtením.Krásně zvolená slova a precizní obraty.Tohle je na zlato.


vesuvanka
13. 11. 2021
Dát tip blacksabbath

Ivi, díky za sluníčko (u nás je zataženo) a též Ti přeji krásný víkend :-)))


Jarmilo...na některé otázky ani "stáří" nezná odpověď.....

Jitko .....jak se to dělá...to "zacyklení"?

Jani ..... děkuji za vypíchnutí.....:-))))

Přemku....každý si může dosadit své..nebo....nemusí a nechá proplout

Renato....děkuji za vypíchnutí toho co tě zaujalo....

Přeji vám všem krásné víkendové dny......u nás svítí slunce.....tak kdyby se ho někde nedostávalo.....pošlu:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Luboši, najust neopravím - ty zlobidlo

Nikolasi....něco do vínku jsme dostali všichni....ale žádné mimčo netuší - co mu osud nachystal a určitě nechce to "zlé"

dievča......pěkně jsi to chytla - po svém

cassy.......to už jsem někde četla.....je v tom moudro

F.M.R.C. .....:-)))))

 


Jiří, zdravím z Buděj....děkuji pěkně, že jsi se zastavil a přeji hodně krásných dní!!!


Děkuji pěkně všem, kteří nakoukli a zanechali svou stopu u dílka...přeji Vám krásný víkend:-)))))))))


Lili.
13. 11. 2021
Dát tip

Umělecké dílo,co říci.Stačí se začíst a každý je touto básní změněn.V pozitivním slova smyslu.


atkij
13. 11. 2021
Dát tip

Odpovím někdy příště. Až se odcyklím;)Takže možná nikdy. Nechci si s osudem zahrávat. Nechám se překvapit:)


bixley
13. 11. 2021
Dát tip

Ruce chodníků... Co den vyprodá noc schová. Krásné!


vesuvanka
12. 11. 2021
Dát tip

Ivi, moc pěkně napsané jsou všechny, obzvláště mě oslovily Ruce chodníků, jež  se natahují ze všech stran, kroky prosí o milost. Může odškodnit chlad hlas varhanvůně kadidla? Je pevný bod pár tahů sépií do skici? TIP


cassy
12. 11. 2021
Dát tip Gora

a tak mě napadá jeden řádek, jeden verš...Vladimír Holan, Noc s Hamletem:

"...dětem nestačí odpověď a dospělým otázka"


lastgasp
12. 11. 2021
Dát tip

Po otázkách lze odpovědět nejednoznačně, podmíněně, hloubavě, podle svých pocitů a bodu stvořeného sépií několika tahy do skici.


narodí sa ... prosí ... dostáva pevný bod v nekonečne ... kráča a kráča a ...***


Čudla
12. 11. 2021
Dát tip

Někde jsem četl, že 2% lidí se už rodí s předpokladem, že budou zlí a nevychovatelní. Nevím. /*


Kočkodan
12. 11. 2021
Dát tip

Ivi, oprav si lidský překlep v

„Může odškodnit chlap“.

Podrobněji si o tom pošpitáme, až zasednu na onom přichystaném místě u stolu a dojíme tebou skvěle temperované párečky s decentním nádechem svinibrodské zeleně. (jo, už táhnu...)


Jamardi
12. 11. 2021
Dát tip

To jsou velké otazníky.


annnie
12. 11. 2021
Dát tip blacksabbath

Taky přeju krásnej dlouhej nejmíň do pondělí :)


ann. ......... hezky jsi to napsala........děkuji....užij si hezký víkend


annnie
12. 11. 2021
Dát tip

Nahoru nahoru nahoru!!!

Každý se rodí s potřebou lásky... Zvrtne se to, až když ji nedostane a nemůže dávat...

Tip a.


gabi tá istá
12. 11. 2021
Dát tip blacksabbath, Gora

jako Kája slavíka, však? pozdrav opätujem


Gabiko....tebe jsem tady věru (ne)čekala...:-))))).......děkuji a zdravím na Slovensko


Maruško....žádné mimčo se nerodí s tím, že chce mít život bezútěšný....ale samozřejmě máš pravdu, že něco z rodičů podědí a další závisí na výchově....děkuji a přeji pohodový víkend!


Al.....trefila jsi mé pocity...stůl prostřený pro nenadálou návštěvu je u mě vždycky.....děkuji!!!


Něco zakódovaného má každý človíček a je na těch okolo, jak ho nasměrují.


Alegna
12. 11. 2021
Dát tip

vciťuje se mi dobře, po svém ..... měla jsem před očima chodník, chrám, bezdomovce i štědrovečerní stůl prostřený pro něnadálou návštěvu ....


Prosecký - nelze ani říct, že by se narodil bez zatížení....jak tedy jinak vyjádřit....že nepřišel na svět proto, aby byl zlý...ev. bez domova......máš nějaký nápad?????


fusko....zdravím z Budějc ....děkuji!


Aru
12. 11. 2021
Dát tip blacksabbath

ne ne, ulítlá ;)


Prosecký
12. 11. 2021
Dát tip

Podle mě nelze říci, že se člověk narodil dobrý.


blacksabbath
12. 11. 2021
Dát tip Aru

Aru.....kdybych běhala ....za tvýma myšlenkovýma pochodama....tak jsem totálně ulítaná.....:-)))))))))))))))


Aru
12. 11. 2021
Dát tip

já za to nemůžu, tak mi to přišlo do hlavy :))


Aru...ty jsi z toho udělal mišmaš.....:-))))

Ptakopysku....děkuji za tvou stopu u dílka

Přeji vám pohodový víkend!


lenczo...můžeš si to přeložit po svém.....buď jako sépiovou barvu....nebo.....že sépie mění barvu... v závislosti na okolním prostředí nebo v závislosti na své náladě...nebo že......je v nouzi vypustí do vody barvivo a to se rozplyne....tovévé bezvýchodno....

P.S. čoud už jsem nahradila.......díky za tvůj názor


Aru
12. 11. 2021
Dát tip

narodil se na chodníku a ještě si k tomu zahrál na varhany, zábava mladých ::D


Kamo....PUNTIK...A DÍK:-)))))))))


lencza
12. 11. 2021
Dát tip

Sedím tu nad ní a přemýšlím, o čem je... O vině? A jak z ní ven? 4. sloka přitahuje moje oči nejvíc, hned po ní druhá, třetí mi naopak nesedí, asi hlavně slovo "čoud" a celkově, jako by byla z jiné básně :) A zajímalo by mě, co se myslí tou sépií? barva, sépiová?


Kamamura
12. 11. 2021
Dát tip

Já to znám trochu jinak:

"A man is born to a woman crying. And when he has cried enough, he dies!"

Můj překlad:

"Člověk se rodí na svět v křiku a pláči. A když se dost nakřičí, tak zase umře!"

Nicméně - PUNTIK!!!! 

Máš to pěkné, skoro bych řekl, že se lepšíš, ale to bych byl asi drzý, nebo něco podobného. 


Irčo....to listí se tam samo nabídlo a když to tak znovu čtu šlo by to a bylo by to lepší.... bez .....máš pravdu.......děkuju


Gora
12. 11. 2021
Dát tip

Na tvé otázky si každý může hledat odpovědi podle svého, a ta variabilita, nedořečenost je pro mě zajímavá, Ivi... a zároveň vyvolávají poměrně silné obrazy, jak je u tvé poezie již zvykem. Silné jsou ruce chodníků, točité schody i skica... jediné, co se mi zdá obyčejnější, je smutek ukrytý do listí /to abych pouze nechválila/.

Je pěkné, kam jsi došla... jen dál...


Nani:-))))....díky


j.f.j. ..... já myslím, že platí...ale...může být, že to tak cítíš....přeji klidný den a děkuji


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru