Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Fialka

14. 11. 2021
12
19
687
Autor
malykuba01

Rekviem za štěnátka z 2. vrhu

Jdu neobvykle hodně pozdě po ránu

s pejsky jak obvykle po hradebním parkánu,

unavený, v očích ospalky

a plnou hlavu Fialky,

tak jsme jí říkali podle barevného označení,

jak přišla na svět nečekaně

a stejně nečekaně už tu není,

na její sametové hebké tělíčko,

jak usilovně komíhala hlavičkou,

na tenký hlásek, kterým volala  teď vím, že o pomoc,

tak maličká, věru nevážila moc,

takový chroustík drobný, myška, krteček...

 

... odpoledne výkopu jí hrobeček,

nad něj pak vysadím jí chryzantémy

a budu dlouho skřípnutý a němý,

jen těžko budu v sobě sbírat k Osudu toleranci,

nevinná, krásná, malinká, proč nedostala šanci?

a ožral bych se, nejlíp do zmrtvení,

 

ale to nemohu, musím být silný pro krmení

těch dalších robátek,

jimiž nám skrze naší milovanou fenku

Láska, Štěstí a Příroda

poslaly navštívenku.


19 názorů

malykuba01
24. 11. 2021
Dát tip

Majaks: Aha. Takže o tom, koho potírat, teď bude rozhodovat nějaký samozvanýj majaks,  který netuší, že zdrobnělina jako výrazový jazykový prostředek je, například ve smutném povídání o stogramovém zvířátku, na místě. Stejně jako je na na místě i ve spisovné češtině občas použít vulgarismus. Takže jdi do prdele, chytrolíne..


malykuba01
23. 11. 2021
Dát tip

Majaks: kritika mluvnických chyb, byť spíše překlepů, je zcela na místě, a nemlouvá mě, že jsem text tvořil na mobilu, na který moc nevidím. Měl jsem se k tomu vrátit na počítači, což činím nyní. Děkuji za upozornění. Sebekontrola je důležitá, takže tuto výtku beru.

S tím potíráním čehokoliv opatrně, na to jsme my pamětníci předchozího režimu dost citliví.


Ahoj Kubo, abych mohl reagovat, je třeba v okénku Avíza kliknout na mé jméno, aby mi to dalo avízo, že mi něco píšeš. Našel jsem to jen náhodou.

PS

ano, některá ta jména mi něco říkají


Zbora
22. 11. 2021
Dát tip

Jirko, je to tak! Buď chceš nebo nechceš věřit. Je to jako se vším... Co je za tím ve skutečnosti je vlastně asi podružné. 


a2a2a
21. 11. 2021
Dát tip

Čtu znovu s odstupem a ačkoliv jsem byl v rozpacích, ovlivněn podobně laděnými třemi texty za sebou, tomu textu věřím. Zasloužil se o to i Zbora, který se mnou o tom polemizoval a díky jemu jsem se vrátil a rád svůj názor opravuji.  A mám i radost, že tak čistá emoce našla cestu ke mně.


malykuba01
21. 11. 2021
Dát tip

Radovan Jiří Voříšek: Vyhledej si v archivu brněnské regionální redakce MF Dnes z let 1995 - 1997 články s mým jménem nebo s domicilem -puk-. A nebo se zeptej Luďka Navary, Lenky Snášelové, Radka Bartoníčka, Jiřího Hrdiny apod., s nimiž jsem sdílel redakci. Nebo Karla Škrabala z Vítrholce, který mi dělal brněnského editora, popřípadě Jiřího Kubíka, který byl editorem pražským. Jestli ti ta jména něco říkají.


a2a2a
19. 11. 2021
Dát tip

Já jsem i kvůli diskusi, která se vedla nad Zborovou reflexí tvé básně ...malinký tvoreček..., a poté kdy jsem si dnes napříč tvou tvorbou přečetl nejméně dalších 5 textů, v rozpacích. Ta forma posledních tří textů za sebou, přičemž ...malý tvoreček..., který jsem četl jako první mi přijde nejlepší, vzbuzuje potřebu vědět něco víc o autorovi samém, o jeho zdrojích inspirace a motivaci. Ale to prostě nejde, a tak se musím obírat otázkou ...věřit mu to nebo ne. A opravdu nevím. Ten projev je natolik, a nechci to pojmenovat, protože stejně dobře může jít o vyjádření, které vyvěrá z nejhlubších pocitů, ale ta forma, zvláště když se opakuje ve třech textech za sebou, mne činí rozpačitým, protože bych rád věřil.


K3
19. 11. 2021
Dát tip

Kubo. moc se mi líbí u všech tří ta něha, s jakou je to psané.


Kubo, nedehonestuji tě jako lháře - napsal jsem ti, že novináře ti nevěřím. 

Třeba se mýlím. Četl jsem už lecjaké noviny a znám se osobně s pár novináři. Píší jinak. A z toho vyšly mé pochyby o tvém novinářství.

Tolik k vysvětlení. A moc moc rád se omluvím, když zjistím, že jsi novinářem byl. Uznám a jak rád, že jsi mě dostal!

Vážná kritika je text po první tvé sloce. 

 


Zbora
17. 11. 2021
Dát tip

Radovanova reakce je tady skutečně krajně nevhodná, ale ruku na srdce, Kubo, Ty jsi v životě nikdy nepřestřelil? Radovan je totiž jinak docela fajn.


malykuba01
15. 11. 2021
Dát tip

Voříšek: Pokud má vážná kritika spočívat v tom, že mě dehonestuješ coby lháře, tak o ní nestojím. Byl jsem tři roky redaktorem Mladé Fronty Dnes v době, kdy se za to člověk nemusel stydět. Očekávám omluvu a myslím  tě by redakce měla zvážit, kdo za ni bude vystupovat a vynášet soudy.


Alenakar
15. 11. 2021
Dát tip

Tahle básnička mi připomíná milý obrázek od nějakého naivního malíře.

Líbí - tip...


Zbora
14. 11. 2021
Dát tip

Za mě velmi něžné a zpracované lehce a hravě, což není vzhledem k tématu vůbec běžné.


Dát tip a2a2a, Gora

Jakube, je vidět, že píšeš rád. Odhlédnu od citlivého obsahu pro milovníky psů.  Píšeš mimo jiné o sobě, že jsi byl kde čím. Jediné co ti moc nevěřím, tak toho novináře. Pokud je to pravda, je tvé dílo recese a nemá význam přistupovat k hlubší kritice.

Pokud to recese není, máš tam spoustu zdrobnělin a některé části se díky tomu stávají infantilními. 

Např.: na její sametové hebké tělíčko,

jak usilovně komíhala hlavičkou,

... ale je toho tam o dost víc

Zvážil bych, jestli se na dílo nepodívat z otázkou, zda jej vůbec publikovat.


annnie
14. 11. 2021
Dát tip Alegna

Už se krmí

ve psím nebi...

Je to smutné - ale člověk neví: kdoví, před jakými těžkostmi a hrůzami třeba unikla??? Foukám bebí celé vaší pejsko-partě a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru