Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Po večerech s Arthurem

17. 11. 2021
6
7
366
Autor
Ucitelskej

"Měli bysme uzavřít dohodu, vy pomůžete mně a já pomůžu vám, jestli spolu odejdeme, tak zas budete dělat dobrý věci a až si od sebe vezmem kolik budem moct, tak si zas každý půjde po svých."

Nebudu někým, chci být všemi

stejně jak Art to prožít v těle

nikdy už nehrát nelže - lže mi?

po nocích křičet ochraptěle


Krajinou divokou se toulat

nevěstám cynicky blahopřát

při síle pouze z planých kdoulat

pro všechny ďábly být advokát



Našel jsem prazvláštní hodnotu

ve smyslu Danteho posledních vět

zasel jsem plamínek do knotu

bez pompy miluji mijivý svět!



7 názorů

Safián
17. 11. 2021
Dát tip Gora

Souhlasím s Atkij.  Rimbaudův vliv na to, čemu se říká obsah, je patrný. Škoda, že autor (k tomu Učitelskej) nestudoval stejně pilně, jak to mladý mistr dělá.


Jamardi
17. 11. 2021
Dát tip

Když někdo ví, že Rimbaud se jmenoval Arthur a toto řekl, tak ho to může napadnout. Já jsem to třeba vůbec nevěděla, tak jsem neměla šanci.


atkij
17. 11. 2021
Dát tip Ucitelskej

Vítej na Písmáku. 

První sloka nadadila vynikající rytmickou laťku. Skoda, že si ji neudržela. 


Ucitelskej
17. 11. 2021
Dát tip

Ahoj, mám na mysli poslední věty z Danteho Božské komedie. Co se týče toho "chci být všemi", tak to je parafráze na Rimbaudovo "Už mi nestačilo být jediný člověk, rozhodl jsem se být všemi, rozhodl jsem se být génius." Je z té básničky patrné, že se Arthurem a Artem myslí Rimbaud nebo je to zmatečné?

Jinak s tou smířlivostí jsi uhodila hřebík na hlavičku :)


Jamardi
17. 11. 2021
Dát tip Ucitelskej

Zaujalo mě to.

"Chci být všemi" je trochu přehnané tvrzení. Zavání to tím, že se dotyčný rozhodl být smířlivý s tím, s čím dříve nebyl, ale úplně se mu to nepodaří. 

Jaké Danteho poslední věty myslíš? Chybí mi vzdělání. Hledala jsem na internetu a našla jsem jen jednu a ta nebyla poslední.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru