Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dva sviatky v jednom

17. 11. 2021
12
20
499

17. novembra si každoročne pripomíname Svetový deň predčasne narodených detí. Tento deň bol založený európskymi rodičovskými organizáciami a rodičmi predčasne narodených detí v roku 2008. Cieľom bolo informovať o problematike predčasných pôrodov.

Viete, že dnes je Medzinárodný deň predčasne narodených detí? Je to tridsať dva rokov, čo som v oranžovej deke sedela pred telkou a triasla sa strachom o bábätko v brušku. Takto si pamätajú november 1989 moje staršie dcéry. Oranžová deka a ustrašená mama. Dvadsiateho ôsmeho som už bola v nemocnici. Petra sa narodila na Mikuláša, o tri mesiace skôr. Práve pozerá v telke Brumtelesa, priniesla som jej obed do obývačky. S ním domáce medovníčky.

„Čím som si to zaslúžila?“ pýta sa prekvapene.

„Dnes máš svoj deň. Je Medzinárodný deň predčasne narodených detí.“

„Ako si spomínaš na to zlé, čo si vtedy so mnou zažila?“

„Zlé som vytesnila.“

„Dá sa to?“

„Dá.“


20 názorů

môj milý a2a2a, hovorím si, že som drsňačka a neviem prečo, sa mi práve teraz zarosili oči...ĎAKUJEME!


a2a2a
20. 11. 2021
Dát tip gabi tá istá, Gora

Chtělo se mi zaskočit a znovu laskavá Gábi. Mimochodem, nedávno jsem si u příležitosti odhalení památníku nenarozeným dětem v Českých Budějovicích  vyměnil pár emailů s ředitelkou tannější organizace "Dítě v srdci", která pomáhá maminkám, které nedobrovolně potratili. Na jedné straně člověk čte o šílencích, napadající hygienické stanice či očkovací týmy a na druhé straně jsou ušlechtilí lidé jako třeba v téhle organizaci. Vybudovala nádherný, smysluplný památník. Je to sice trochu jiné téma, ale ty maminky usilovaly o své děťátko stejně usilovně jako ty. A tak ti, Gábinko, pošlu svou nejčerstvější básničku. A vám s dcerkou dlouhý život, už tak ji, a vlastně oběma Pánbůh přidal 3 měsíce jako bonus.

Nenarozeným

 

Sevře-li mráz strom, působí odevzdaně

a zdá se, že i nejmenší větvičky

ponechal osudu.

 

Ale, když nahlédnu do koruny, spatřím

protékat nebe se stříbřitými úhoři.


gabi tá istá
19. 11. 2021
Dát tip Gora

ďakujem, bixley...sú aj lepšie mamy, aj horšie, ale vždy som sa snažila a snažím, najlepšie, ako viem


bixley
19. 11. 2021
Dát tip

Tak to jsem nevěděla, že 17. listopadu je i tento den. Kéž by všechny předčasně narozenéděti měly takovou mamu jako jsi Ty!


black :)


Zlé vytesnit!.....pojídat mňamičky...ozaj .....nejobím si sjandičky...:-))))))))))))


gabi tá istá
18. 11. 2021
Dát tip annnie

annnie, ďakujeme!


áno, Evženie

Ľuboš, dobre, že si ďaleko, obávam sa, že by si nám viac zjedol, ako priniesol...jobím si sjandičky


annnie
18. 11. 2021
Dát tip

Opožděně blahopřeju k svátku! Tip a.


Kočkodan
17. 11. 2021
Dát tip 8hanka

Gabi a Petra, zkuste z hlaviček vytěsnit, že jsem se nestavil i já, ale mám to fakt trochu z ruky (nohy). Snad vám ten Hančin pěkný počin stačil. (a jenom mi to dobré mínění o ní zase potvrdil)


To je vlastně dvojí vzpomínka. Hlavně, že ta dobrá zvitězila.


8hanka
17. 11. 2021
Dát tip

dievčatá  a Jarko, som celkom na mäkko...ďakujem

 


krásne***


gabi tá istá
17. 11. 2021
Dát tip Alegna

Petrina reakcia na Hankino prekvapenie - keď si budem spievať - Proč mně nikdo nemá rád, tak ma zastav


revírník
17. 11. 2021
Dát tip

No to je krásná reakce! Zlatá Hanka.


gabi tá istá
17. 11. 2021
Dát tip Alegna

všetkým ďakujem za komentáre a 8hanke aj za  to, že nečakane zazvonila pri našich dverách a priniesla každej zákusok na oslavu nášho výnimočného dňa mňaaaam, už ich máme v brušku


Alegna
17. 11. 2021
Dát tip

všechno nejlepší


Lili.
17. 11. 2021
Dát tip

Zajímavost,kterou jsem netušil,za což se trochu stydím.Tyhle věci mne dost zajímají,ale měl jsem mezeru.


revírník
17. 11. 2021
Dát tip Alegna

Je mi líto, Gabi, žes ty chvíle prožívala úplně jinak než my ostatní. Ale, jak říkáš: "Dá sa to." Tak hlavně, že dá. Přeju vám vše nejlepší.


8hanka
17. 11. 2021
Dát tip Alegna, Gora

veru dá...mamina láska dokáže všetko...pozdravujem obe oslávenkyne...

dnešný deň je od roku 2003 aj  dňom ochrany čiernych mačiek, ktoré sú stále nezmyselne zabíjané len preto, že sú čierne a vraj nosia smolu...

takže dnes má sviatok aj naša Piuška, netuší o tom, pokojne spinká pri mne na gauči, mám z nej radosť nielen dnes...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru