Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

studánka

17. 11. 2021
17
15
463
Autor
Luzz

možná uprostřed lesů objevíš studánku

kterou jsi dosud znal jen z map

a vyprávění poustevníků

 

uslyšíš její ticho

napiješ se

vzácná synergie

poznání na dosah -

 

vtom na hladině cosi cizího lesklého

o kus dál mrtvá srna

- byla tam vůbec před chvílí?

 

a ty konečně vidíš odpověď na svoje věčný proč

 

chceš podpálit ty krásný a hluboký lesy

vysrat se na všechny sliby

i míle který jsi měl ještě před sebou

 

chceš zahodit mapy

a -

neutéct

 

 

 


15 názorů

Zajíc Březňák
22. 11. 2021
Dát tip Kamamura

I ta mrtvá srna do lesa patří. Se smrtí je třeba počítat. Když nějaký Pražák napíše, že Šumavu sežral kůrovec, vždy si vzpomenu na Josefa Váchala a jeho Šumavu umírající a romantickou... To už jsem asi hodně odbočil. Člověk očekává a je ve svém očekávání zklamán, i když mě by zrovna mrtvá srna nevyrušila. Spíše dav turistů, kteří neváhají se koupat v některém šumavském ledovcovém jezeru. Nebo ti magoři na motorkách, čtyřkolkách apod. Tip.


lawenderr
21. 11. 2021
Dát tip

nezměnila bych ani slovo:) - za mě skvělá


a2a2a
20. 11. 2021
Dát tip

Tady by se také nabízelo, že poslední verš ...neutéct... je doslovováním, ale já ho čtu, nebo je možné číst - jako totálně rezignovat, jako že stejně není místo, kam utéct.


a2a2a
19. 11. 2021
Dát tip

Pro mne z těch, co jsem od tebe četl, nejhezčí. Asi proto, že je snadno čitelná a přitom emotivně vyvážena několika otázkami, které ji rozprostírají daleko za hranici lesa. Její vygradování - věčný proč - zahodit mapy - neutéct jsou mezníky, kdy si je nakonec čtenář sám nucen odpovědět, neříkáš to za něj, ale přitom se hlásíš k tomu, co si přeješ navzdory.


Lnice
19. 11. 2021
Dát tip

na mě působí kompaktně, neklid, divokost lesa, divokost v člověku, díky


Luzz
18. 11. 2021
Dát tip

(avi, pardon)


Luzz
18. 11. 2021
Dát tip

theo, dík

jaký slovo bys tam dosadila?

(jedna z mých alternativ byla - "spát")

 

fusko, děkuji i tobě. mně to moc smířlivý zatím nepřijde - ale třeba se k tomu časem propíšu.


Zvrat uprostřed je parádní. Mne právě ta ladnost ze začátku textu docela překvapila, ale pak přišel ten kontrast a už jsi to byla ty!

Jen ten konec je takový... nevím no. Prostě to mělo dost slušně našlápnuto a konec mne minul. Konkrétně poslední slovo. Ale na tip každopádně! 


Luzz
18. 11. 2021
Dát tip Lnice

dík všem

safiáne, dík za čas a komentář, beru, ta ladnost v mých textech prostě chybí - a je to pravděpodobně i jakejsi limit, přes kterej se nedostanu - ale asi ani nechci. ale s těmi větvemi jsi mě docela potěšil... vnímám to tak, že čtení v tobě nevyvolalo nic moc příjemnýho, jak ses tak musel těmi větvemi prodírat... kdysi mi jeden čtenář napsal, že číst moje texty je jako přežvykovat list pily, to bylo taky fajn.

a teď mě dokonce napadlo (na základě tvé připomínky s větvemi) text graficky trochu upravit, zarovnat atd. - a voila, máme tu siluetu listnatýho stromu i s trčícími haluzemi.


Safián
17. 11. 2021
Dát tip

Námět zajímavý. Výsledek je ale spíše náčrtem, než básní. Slova se nekloubí. Všude trčí nějaká větev.


Silene
17. 11. 2021
Dát tip

Cítím se na noc taková příjemně otrávená.


Danny
17. 11. 2021
Dát tip

celý se to překvapivě postupně mění, dle mého dost originální báseň, dávám tip


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru