Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Už letí

18. 11. 2021
20
43
684

Je čas odpolední procházky. Dopoledne ještě trochu mžilo, ale nyní je pěkně.

,,Dobrý den, tak jste si taky vyšli, " zdravíme se s dalšími pejskaři.

Ale co to je? Na poslední chvíli otáčím hlavu, abych zaznamenala neobvyklý pohyb.

Lesní pěšinou na kraji lesa se řítí cyklista.

Té paní, která tam jde s dvěma psíky moc šancí nedáváme.

Když tu náhle se jezdec vznese do vzduchu a letí! Těsně míjí vyvrácený pařez a za ním plachtí jeho oř.

,,Myslíte, že to přežil?" Ozývají se první hlasy. Zatím se nikdo nehýbe, jen ta paní s psíky jde blíž.

,,Ty blbá krávo, co se tady máš co motat!!!" Přežil.

Fešácký obeleček má trochu špinavý a ty pěkné zelené trenýrky navrchu vypadají trochu víc dohněda.

Paní ho jemně uchopila za loket a vedla několik kroků zpět. Podle toho, co ukazovala, říkala toto:

,,Tady všude jsou přes cestu kořeny. A tady jsou malé pařízky. A to všechno je překryto spadaným mokrým listím. A jelikož zde není žádná označená cyklostezka, jel jste na vlastní nebezpečí a kromě sebe ohrozil i mě a moje psy."

Pozorovali jsme, jak vytahuje zpoza pařezu kolo a doufali, že je aspoň odřené. Možná bylo, na těch 10 metrů to nebylo vidět. Nasedl a musel projet kolem naší skupiny, která již čítala asi osm důchodců.

,,Jeď, chlapče! Šlápni do toho! A hodně rychle, ať doženeš zpoždění! Přidej, musíš jet tak rychle jako jindy!!!" Takové a podobné povzbuzení se mu dostalo na cestu.

Byli jsme v přesile, všechny nás zajet nemohl. Spokojil se s neslušným zvoláním.

Pak jsme zavzpomínali na méně šťastné lidi a pejsky, kteří nevyšli ze setkání s cyklisty jako vítězové.

Rozešli jsme se postranními pěšinkami, které nejsou určené pro ,,kólisty", ale kudy oni stejně jezdí.

Musíme být obezřetní. Pokud chceme přežít nejenom v lese.

 


43 názorů

Možná klackem, Jarmilo :-)))


To ne, zabavula bych jim na týden kola.


Potřebovali by dostat po hubě. /*


a nenašel se nikdo, kdo by na něj přihrnul aspoň trochu listí? ))


K3
19. 11. 2021
Dát tip

Na chodce se kašle, jsou až ti poslední. Někdy mám dojem, že jsme národ sádrových trpaslíků.


Lído, jsou to ďáblové. Tedy jen někteří :-)))


Alenakar, to ti nepřeji, ale na chození to snad bude dobré. Uzdrav se.

Na stará kolena jsem si také zlomila nohu a dnes by to nikdo nepoznal :-)


K3 - jsem hlavně chodec. Pak řidič a i pejskař. Nevíš náhodou, jak upravuje vyhláška vzdálenost vozidla od chodce? No, 150 cm to asi nebude. Nedávno jsem raději čekala v příkopě.


Alegna
19. 11. 2021
Dát tip

dobře to dopadlo ...pěkně vtipně jsi nám to přiblížila, úplně to vidím :)


Alenakar
19. 11. 2021
Dát tip

Evženie,

ještě před pár lety jsem dokázala za sezónu dorasovat kolo tak, že nad tím můj cykloúdržbář kroutil hlavou. Ale byl rád. Aspoň na mě něco vydělal.

Nehody jsem ale nikdy žádné neměla, ani když jsem jezdila tak, že by to mnozí nejspíš nepřežili. Jenže loni jsem jen tak na zahradě uklouzla po dešti na mokré trávě a zlomila jsem si nohu tak, že je od té doby všechno jinak. ...Asi karma.


K3
19. 11. 2021
Dát tip

Hodně jich je primitivů, ale děláme si to sami. Dostávají výhody na všech frontách, zrovna tak ti s koloběžkami. Někam je zavede jejich asfaltová stezka a zbytek jedou hlava nehlava. Nemám rád, když se lidi dělí na pejskaře, kolečkáře, koloběžkáře, baťůžkáře a já nevím co ještě.


Je mi jasné, Renato, že teby by to ani ve snu nenapadlo :-))


Děkuji, Markel.


bixley
19. 11. 2021
Dát tip

Tak tak, tohle důvěrně znám z obou stran. Jako chodec i jako "kolista". Ale na tyto pěší stezky mě coby cyklistu zpravidla vede můj přítel... :-(


Markel
18. 11. 2021
Dát tip

líbilo, moc :-))


Evženie Brambůrková
18. 11. 2021
Dát tip dievča z lesa

Děkuji ti, dievča, my jsme tady samí laskaví lidé a nic špatného jsme mu nepřáli. :-)))


ešte že to dobre dopadlo ... pani s dvoma psíčkami je naozaj dobrotivá osôbka ... veľmi pekne napísané***


Poslední určitě nebyl a díky milá slova.


Lili.
18. 11. 2021
Dát tip

To byl jeden z posledních gentlemanů,zdá se.

Za ten hezky podzimně popsaný cykloparašutismus dávám tip:-)


Někdy je to o život :-)))


Čudla
18. 11. 2021
Dát tip

Někteří cyklisté jsou prostě hrozní. /*


Jak se má v takové situaci zachovat dáma, Jamardi? Praštit ho kabelkou, ve které jsou kameny.


To není špatné, Ivi. Mne by zazdil do stromu.


Umím jezdit na kole,  Alenakar, ale to je asi tak vše. Pomalu a s dětmi. Nejlépe tam, kde není nikdo.


Míváme i horší, Jardo.


Jsou i slušní cyklisté, Hanko, ale většina (a to i děti), by zasloužíli devítiocasou kočkou přes hřbet.


To mne taky, Annie, a hodně.


Ani Mirek Dušín to nebyl, Luboši.


Málokterý pes je tak drahý, Ireno,  jak ta jejich kola.


Evženie Brambůrková
18. 11. 2021
Dát tip blacksabbath

Jasně, Květoni, je to tak. Jsme chodci hned, jak se to naučíme. Kdybych měla po narození u zadnice kolo, mamka by si toho všimla.


Taky jsem se, Aru, plížila za mlhy houštím, ale stejně tam byli :-)))


Ono to bude, Gábi, všude stejné.


Jamardi
18. 11. 2021
Dát tip

Moc se mi líbí závěr. :) Jinak nevím jak bych reagovala, kdyby mně v této situaci řekl blbá krávo a byl schopný odejít.


Maruško....parádně jsi to napsala......tihleti "kólisti" jezdí i u nás......a to i tam, kde je značka s přeškrtnutým cyklistou......vlastně bych řekla, že nejraději tam......už se mi stalo, že do mě narazil, ale....já mám nízko těžiště....přes řídítka přeletěl on.....:-))))))....poučil se?


Alenakar
18. 11. 2021
Dát tip

Ještě nedávno jsem jezdila podobně jako ten pán, ale většinou v takovém terénu, kde žádní procházkáři nebyli. Nikdy jsem ale nikomu sprostě nenadávala, protože vulgární lidi nesnáším.  Mám ale tak trochu pochopení pro obě strany.   Tip.


revírník
18. 11. 2021
Dát tip

Vyrovnala ses s tím zážitkem opravdu skvěle.


8hanka
18. 11. 2021
Dát tip

podala si to krásne a pani, čo mu pomáhala, by zaslúžila medailu...ohrozil ju a ešte nadával? Tú blbú krávu by som mu nedarovala...

u nás je to podobné, česť výnimkám...pribudli krásne cyklotrasy, kde môžu cyklisti lietať ako na Tour de France, lenže oni si s TdF mýlia aj bežný chodník, cestičky popri Váhu, v lese...ohrozujú rodičov s deťmi, psíčkárov...


annnie
18. 11. 2021
Dát tip

Nic zlého mu nepřeju, ale trenýrky dohněda dva tři dny by mě škodolibě potěšily... Tip a.


Kočkodan
18. 11. 2021
Dát tip Aru

 

Myslel jsem si, že vstal z mrtvých Jan Tleskač. Ale jen na krátký okamžik, ten byl přece tichý a slušný .


Gora
18. 11. 2021
Dát tip

Evži, je to tak, že každý si hájí to svoje... hlavně vpřed, na oběti nehleďme!


Květoň Zahájský
18. 11. 2021
Dát tip Gora, 8hanka, gabi tá istá, Aru, Kočkodan, Alegna

Hehe, to je skvělá historka. Je to na světě už tak zařízeno, že chodce nesnášejí cyklisté, cyklisty zatracují automobilisté a ty zase posílají do pekel řidiči náklaďáků. A přitom jsme se všichni narodili jako chodci. I důchodci.


Aru
18. 11. 2021
Dát tip

Evži, dalas' do toho vtipu co šlo, to se ti musí nechat, já už jsem poučen, kde není žádná stezka a kde nejsou žádní chodci, tam logicky nejsou ani cyklisté, ideální jsou hluboké lesy, rokle, neprostupné kopce a strmé, ideálně kamenité svahy, břehy potoků a říček, tam všude lze cyklistu nevidět, také počasí hraje roli, např. déšť, pokud možno silný, nebo vytrvalý, mlha je perfektní, také silný vítr, kdy padají stromy v lese, to jsem naposled neviděl nejen cyklistu, ale ani nikoho jiného :D:D


pekne si to, s vtipom a nadhľadom, vidno, že nie si a nikdy nebudeš ufrflaná babka *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru