Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Holka modrooká

19. 11. 2021
12
19
583

senrjú doplněné o wakiku 7 7 7 7

holka modrooká

seděla u potoka -

zánět močových cest

 

 

v potoce se voda točí

podemlela převislý břeh -

holka valí oči

 

 

ta modrooká

seděla u potoka -

sedmnáct pstruhů

 

 

v potoce byl hastrman

neměl zájem o copan

tak ten místní pod vodník

svalil ji na otoman

 

 


19 názorů

jakej uzel?


Rajmund
15. 12. 2021
Dát tip

Jo. a nelepčí je uzel


já zas vím, jakej je rozdí mezi sekretářkou a citrónem.

Cítrón se napřed přeřízne a pak se olíže

a

sekretářka píše na stroji


Benetka
23. 11. 2021
Dát tip

 To mi připomnělo že prý jaký je rozdíl mezi holkou modrookou a čípkem?

Holka modrooká sedává u potoka

A

Čípek se dává do řiti...


Piš dál, u mně je to stejné, 

kritika mně naopak přivedla k důkladnějšímu učení se, k pořádnému zamyšlení, k prozkoumávání teorie zde a jinde a ke čtení klasiků (hlavně Bašó) i výběrů českých haiku, překladů anglických atd. Takže mi to naopak prospělo.

Z odstupem vidím, že mnohá má Haiku byly skutečně spíš miniaturami nabo Senrjů a to jsem se přel (nikoliv ve zlém), že tomu tak není. 

Ani teď nemám na pravá haiku patent, ale jsem na tom o něco lépe  právě díky výše popsanému snažení. 


Lili.
21. 11. 2021
Dát tip

Když tvořím haiku,píšu ty tři verše skoro týden a pak když je zveřejním,odborníci mi sdělí,že je tam něco špatně,navíc nebo tam naopak chybí,dopříště se zařídím, abych zjistil, že je to horší nebo stejné.A přitom se mi tenhle žánr líbí.No neudělám nic,budu se koukat,jak tvoří jiní a třeba to zase někdy zkusím.


mně dělají problémy taky, zvláště různé až protichůdné parametry uváděné v různých zdrojích ... dík za zastavení


Lili.
21. 11. 2021
Dát tip

Japonské básnické kodexy mi pořád dělají problémy,proto uznale kývám,když vidím,že to někdo fakt umí.Obdiv a tip!


tobě taky

jen doplňuji, teď doopravdy - jsou to samostatné 3 věci, i když inspirované ke glosám jednou písničkou

Wakiku jsou verše o sedmi slabikách, japončíci jimi prokládali haiku, doplňovalo to děj a připravovalo na další haiku, které se tak stalo další slokou. Tím vznikaly složené básně zvané renga. Měly až 10 000 (neuklepl jse se) slok. Já jsem postavil dvě wakiku za sebou samostatně. Ony taky měly funkci třeba dovykládání, vycpávky a tak. Mezi slokami měly dva verše 7,7.

 


atkij
19. 11. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Fakt nevyčíslitelnou:))

Provázanost dětské písničky dětským, dospělacky řečeno infantilním  způsobem. No tak jo. 

Až se potkáme, třeba na NT, tak se pak můžeme u piva poh...podiskutovat nebo se zasmát. Ale kdy to bude ...asi vyvěstí jen ta kartářka:))

Jinak je mi holky modrooký - se zánětem močáku, povalený na otoman vypoulenýma očima jak jeden ze sedmnácti pstruhů - fakticky líto. 

Mám obavu, že až písničku uslyším, vybaví se mi tenhle horor. Jo, rozhodně jsi dokázal zanechat stopu. Hlubokou. Na břehu...

Pěkný víkend a měj se prima:)

 


Naopak, všechny tři senrjú jsou opak zmatku

hračičkování je zde nevyčíslitelnou devizou

wakiku si nech vyložit kartářkou

Jinými slovy - od doby básníka básníků Li-Po nepoznala orientální poezie větší skvost (kromě kvítku sakury). A za to dám v azbestové rukavici ruku do ohně.


atkij
19. 11. 2021
Dát tip

Můžu si, prosím nechat vysvětlit wakiku? Děkuji. 

Zatím vidím jen pěkný zmatek, hračičkování, ale senrju moc ne...


Janina6
19. 11. 2021
Dát tip

:-)


zrovínka hodně pršelo, takže se tam mohla vejít manželská postel 


bixley
19. 11. 2021
Dát tip

Asi bych nechala jen ty první dvě, jsou nejlepší...


Janina6
19. 11. 2021
Dát tip

To by teda musel bej potok, aby se do něj vešel otoman :-) Kdo ví, jak to bylo! Možná ji svalil na převislej břeh, holka valila modré oči a byl z toho ten zánět močových cest (mimo jiné)...


jj...valím taky voči.....jasně........meze už jsou chladné...:-)))))))


že jo, dík


Alenakar
19. 11. 2021
Dát tip

Vida, jak lze propojit vzdálené kultury - českou a japonskou! Globalizace přináší zajímavé syntézy. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru