Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kukýnka - Čtvrtý díl - Přežratá bříška

20. 11. 2021
7
32
633
Autor
Aru

Wårinnë - se vyslovuje Vórin a znamená to Jaro, jarní, nebo taky nic, nebo cokoli chcete, protože jsem to vymyslel a kde není jaro, tam je cokoli jiného :D

V tomto díle opět nebylo ublíženo žádné škole, pouze byly vystřeleny na Mars, od té doby jsou z Marťanů Marsovzdělanci.

Bylo zase ráno, Kukýnka se ani neprotáhla a už zmizela pod postelí, akurát včas. Do pokoje vešla Kukýnky maminka Snídanějeužnastole s vědrem vody a když neviděla Kukýnku, tak aspoň polila Copinku.

"Áaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, pomooooooooooooooooooooooc, povodéééééééééééééň." Křičela Copinka, kterou smetla obří vlna z postýlky do oceánu z vědra. Kukýnka ale chytila topící se Copinku za copy, těsně před tím, než se voda chystala udělat vodopád z okna.

"To u tebe normálně se v pokoji po ránu prohání oceán?" Ptala se zmáčená Copinka.

"Nééééé, to mě jenom tak budí mamka, abych měla čistý šatečky a zůstala otužilá." Copinka jenom zírala s vyvalenýma očkama, ale to už k nim vanula vůně ze snídaňky, pečený kanec na víně. Maminka Snídanějeužnastole věděla co je zdravý pro děti a zároveň co mají rády. 

 

Po snídani se nemohly absolutně odvalit od stolu a jenom trávily čas zahálkou.

"Tak děti," začala maminka Snídanějeužnastole, "dneska nemusíte do školy, kapánek to byla sytější snídaňka, běžte se svalit někam do lesa, do pokojíku nechoďte, ještě by se pod váma propadlo celý patro."

Snídanějeužnastole poslala zároveň datla, aby nadatloval učitýlovi omluvnej dopis: 'Pane učitýl, přežrali jsme se jak ty kaňouři, tak nechám dneska svoje už dvě děti doma, určitě vám chybět nebudou a jistě dojdou, v což pevně doufám i jiný děti, s přátelsky známým pozdravem momentálně Snídanějeužnastole a zase se někdy stavte, dlouho jste u nás nebyl na přes večer.'

 

Kukýnka s Copinkou zahučely do Začarovanýho lesa, kde bydlela Wårinnë. Copinka se vesela kutálela po kulatém bříšku od snídaňky. Kukýnka s hekáním šla za ní celá zelená v maskování lesa. Najednou se Kukýnka zastavila a už to z ní padalo, tři koroptve, čtyři kachny, dva čuníci, čtyři bažanti a jeden jelen, ale úplně malinkatej. To všechno Kukýnka vyblinkala. Zvířatka se rychle rozeběhla strategicky na všechny strany, aby je zas někdo nesežral.

"Už jsem čekala, že z tebe vypadne i slon, Kukýnko."

"Slony já nerada."

"My jsme vždycky po večeři chodili do finský sauny, postavil nám ji jeden moc šikovný Čech. Měli jsme ji i s tunelem v podlaze, tam vždycky chodil ten pán na výpravy."

"Finskou saunu s tunelem asi stavět nebudem', Pojďme za Wårinnë, je to čarodějka, když sem přišla, dala na kraj lesa cedulku, že je les začarovaný a od tý doby je les začarovaný a bydlí tady."

"Júúú, to bude skvělý, tak pojďme za tou začarovanou lesoslečnou."

 

Cesta vedla přes bažinu, protože čarodějka nebyla plátcem daní, ale provozovala svůj temný byznys na černo, chráněna tak před biřici s halapartnami, polínky v ruksáčku a pryskyřicí ve váčku co sebou nosili. Bažina už pohltila nejednoho výběrčího daní, proto byly u tohoto vybíravého řemesla značně nepopulární. Kukýnka vzala Copinku do ruky, zamířila a s výkřikem 'letí návštěva' přehodila Copinku přes bažinu oknem do domečku čarodějky, kam přistála s připlácnutím se na židličce. Kukýnka využila tahu poštovního holuba, který chrněl nedaleko, proto ho jenom zlehka nakopla, aby votevřel konečně ty vospalý voči, ospala jeden a bažinu víceméně přeletěla.

 

Čarodějka si věděla rady, na nechutenství, smrt, bolest bříška a otevřené rány měla specielní lék, lahev Estusky. Když to do sebe Kukýnka kopla, hned ji bylo líp a cítila se plná života. Čarodějka měla svoje zásady, mezi které patřilo s nikým se nevybavovat, protože okamzitě poznala co koho trápí, po té co ji to návštěvy, které neskončily v bažině sdělily. Mezitím doma seděla Kukýnky maminka Roztouženěočekávajíc čekala učitýlskou návštěvu na ehm, tento, čaj!

 

Ale to zas příště ;)


32 názorů

Aru
20. 11. 2021
Dát tip dievča z lesa

díky dievča, však to nevadí ;)


veselé aj s kritikami ... oplatí sa chodiť neskôr***


Aru
20. 11. 2021
Dát tip

však jsou to jenom žertíky Evži, díky ;)


Aru
20. 11. 2021
Dát tip

voda je zdravá Kočkodane ;))


Nedávno se mi zdálo, že mi spadla do záchodu celá pečená husa, ale na tebe nemám :-)


Kočkodan
20. 11. 2021
Dát tip

Šmankote, takhle se nebudilo ani u Priessnitzů!


Lili.
19. 11. 2021
Dát tip

Bavily,hlavně i ty nestandardní,tedy zejména ty nezprofanované,méně slavné,obvyklé,třeba smyšlené.


Aru
19. 11. 2021
Dát tip

díky ;)


Aru
19. 11. 2021
Dát tip

to víš, to jsou pohádky, tebe snad nebavily? :))


Lili.
19. 11. 2021
Dát tip

To je stejně nenapodobitelné...pobaví vždy,tip.


Aru
19. 11. 2021
Dát tip

už to vidím, máš tarotovy karty ;)

netrápí mě hodiny, ale ty depky :))

jo, náhody neexistují, na náhody jsem nevěřil už jako dítě a děti vědí, vždy je to shoda okolností, prostě skládají se do sebe všechny děje, které se k sobě přiblíží, ale protože člověk není schopen vnímat každou jednotlivou vteřinu plně ve všech vrstvách a své okolí v 360° (vlastně by to musela být koule) tak přišel s idiockou myšlenou, že se dějí náhody na základě svých nedokonalých smyslů a schopností vnímání času a prostoru


Kamamura
19. 11. 2021
Dát tip

Jenže jsi právě přiznal, že tě trápí hodiny, a víš jak se jmenují moje karty?

Tarot of the hours!

Každé božstvo, nové i staré, živé i mrtvé, je v mythosu hry Cultist Simulator nazýváno "hodinou". Může to být náhoda?

Řečnická otázka. Náhody neexistují, jak říkal Phil Marlowe. Nebo to byl Mike Hammer?


Aru
19. 11. 2021
Dát tip

já už mám dva paklíky karet, heč :D

vílí karty a karty bohyň, třetí paklík jestli bude, tak poslední, jsem rejdil po internetu jako šílenej a když se mi dostaly do vočí upírsky laděný karty a z temný noci, -něco takovýho- tak přišly depky jako prase :D

teď nevím, ty nemáš tarotový, ale vykládací karty, viď?


Kamamura
19. 11. 2021
Dát tip

Proto si ode mě nech zdarma vyložit budoucnost! ;-DDDDD


Aru
19. 11. 2021
Dát tip

já ho měl taky rád, ale letos Kamamuro, ten štír s tím svým bodcem, pomalu obden se chci zabít chvilkama, jsou hodiny, kdy ležím jako depresivní mrtvola :D


Aru
19. 11. 2021
Dát tip

no vidíš, hlavně očekávám jaro, pak se zase donutím jít ven, ostatně nebudeš tomu věrit, ale nechodím s baterkou v noci po lese :))

jinak my se letos rozhodli svátky oslavit neslavením :))

jako jeden den, co to je, mimochodem dárky nosí vánoční skřítek, nikdo jiný, jeho příbuzný Santa v Americe se jenom tak vyžral, že neproleze komínem :D:D


Kamamura
19. 11. 2021
Dát tip

Nechte můj listopad, podzim je moje nejoblíbenější roční období. Prosinec, Vánoce, svátek Všech Ušlapaných - prosím vás...


já už se také těším na prosinec.....


Aru
19. 11. 2021
Dát tip

nápadu je míň, to jo, ale to dělá ten listopad, vono se to zlepší ;)


Aru
19. 11. 2021
Dát tip

ivíí, že tobě se taky dobejvaj nějaký hlásky do hlavy? :D

jinak je to tím listopadem, na mě sedaj dočasný depky, kdy přemýšlím kdy a jak to skončit :))

očekávám prosinec, až se přehoupne do dalšího znamení, ten štír s tím jeho bodcem, letos je to masakr.

na mě obvykle sedaly deprese na zacátku roku, kdy to šlo pomalinku nahoru, na jaře to nabralo výšku a duben to byl masakr, pak to konečně opadlo do normálních depek :D

normálně depresivní Aru býval snesitelný Aru :))


Aru...já bych čmárala....ale nějak nestíhám.....a ani nemám nápady.....i řeč se mi proměnila...celý den říkám hlavně je...tyjó a brmbrm a haf a bébé a ham..a ee.....atak.......:-())))))))))))))))))))))...jak vyšetřím chvilku snažím se dohnat resty v avízech.....ale...ráda jsem se začetla do tvého pohádkomišmaše:-)))))


Aru
19. 11. 2021
Dát tip 8hanka

díky moc OsmiHanko, no možná jim nebylo úplně nejlíp a možná Kukýnky maminka není zrovna ta nejzodpovědnější, ostatně její metody výchovy jsou dost alternativní :)


Aru
19. 11. 2021
Dát tip

díííky, ahooooj ivíí, takys' mohla čmárat, bylo to votevřený ;)

to je hodná čarodějka ;)

já nevím proč všechny jména co vymyslím jsou z Norska :D


8hanka
19. 11. 2021
Dát tip Aru

to je také kúzelné rozprávanie, že ani neviem, čo skôr vypichnúť...

pod silným dojmom zo snídaňky som si naložila neskorý obed(už druhý) - koložvársku kapustu a po nej kávový perník, ach to bola mňamka...kanca na víne nemám, nie som už dieťa,  ani maminku už nemám, tá tiež vedela, čo je pre deti zdravé...


blacksabbath
19. 11. 2021
Dát tip Aru

"To se dělá, čmárat po zdi? Ty šiligan! Nedávno jsme malovali....".....:-)))))))...auauau...bolí mě bříško....za čarodějnicí nejdu, ale dám si, Aru, magickou žbrďolu........


Aru
19. 11. 2021
Dát tip

děkuju ;)


Andreina
19. 11. 2021
Dát tip Aru

Slova hodná dláta kameníka.


Aru
19. 11. 2021
Dát tip

děkuju, za mě magie do psaní prostě patří :))

protože psaní je samo magií ;)


Andreina
19. 11. 2021
Dát tip 8hanka

Dobrý, a hlavně se při čtení o čarodějnici už necítím tak osamocená.


Aru
19. 11. 2021
Dát tip

úplně není černá, spíš temná jako ta bažina :)

být chuligán, taky nedodržuju pravidla :))

ono se to jmenuje jinak, ale je to prakticky to samý, místo ohně z duše strážkyně, nebo jak to bylo, jsou to nějaký (krvavý?) slzy :D

jo Siegward byl takovej milej popleta, ty úkoly pro něj stály za to :D

 


Kamamura
19. 11. 2021
Dát tip Aru

Všechno do sebe dokonale zapadá - když už provozovat černou magii, tak jedině načerno, to dává smysl, jak jinak. Dítka noci si v Práglu v tramvajovém nexu v Lazarské také jízdenky neštípají - a když do takové noční tramvaje omylem nastoupí třeba revizor, skončí často s uštípnutou hlavou - snad proto jsem tam v noci nikdy žádného nepotkal. 

Jen ty Estusky už v Elden Ringu nebudou (všecičko bude přejmenované), škoda, líbilo se mi, jak žlutě a přátelsky světélkují. 

Sakra, dal bych si korbel Siegbrau.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru