Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

stařenka

Výběr: Gora
20. 11. 2021
27
22
929
Autor
atkij

 

 

 

 

 

stařenka - 

plivla na kapesník   a 

cídí Kristovu tvář 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


22 názorů

per_zay
11. 12. 2021
Dát tip

T!


atkij
26. 11. 2021
Dát tip

Přesně tak:)))


Abakus
26. 11. 2021
Dát tip atkij

A keby náhodou nie,

stačí kapesník

na jeden čistý advent.


atkij
26. 11. 2021
Dát tip Gora

Děkuji všem a přeji sněhově čistý první adventní víkend. 

 


Alenakar
22. 11. 2021
Dát tip atkij

Kristus jí to odpustí.   Moc pěkné freeform. Tip.


a2a2a
20. 11. 2021
Dát tip Gora, atkij, sveřep

Uličný, neumím to nejspíše vysvětlit, ale třeba doplním to, že haiku a senrju svými pravidly, např. povinnost zachytit přítomný okamžik a sdělit ho tak, aby to mělo významový přesah, vynutilo si to ve čtenáři spontánní asociaci, omezit slovesa na úplné minimum, nejvýše jedno, a co nejmenší počet slabik, neměly by přesáhnout počet 17, ale už toto není dogma a toleruje se mírná odchylka, smí mít i o dost méně, předěl v textu ve smyslu - označit místo, předmět, děj a pak k tomu vytvořit obraz, atd., nejsem zrovna odborník, to zde jsou vrchovatou měrou snake01 a Můřa73 - tedy svými pravidly kultivuje i běžné veršování. Kouzlo však spočívá v tom, když se podaří, že utkví, zasáhne tě jako duchaplný citát.

Ale jinak odkazuji zejména na některé statě zde od redaktora Snake01.


Uličný
20. 11. 2021
Dát tip atkij

a2a2a2 

děkuji za pokus o vysvětlen, idea řeknu A - řekni B, to je pěkné, já ale pořád nerozumím tomu proč ty japonské básnické útvary? Staré japonské básnické útvary. Ta básnička je třeba i pěkná, ale já se ptám, kdyby to nebyla Senrjú, tak by byla snad ošklivější?


Jako bych jí viděla. Ještě že se to u nás nikdy nedělalo.


Janina6
20. 11. 2021
Dát tip Gora, atkij

Skvěle odpozorované ze života a šikovně vyjádřené.


PavelK
20. 11. 2021
Dát tip atkij

Jedinné slovo:

Bezprostřednost.

Super!


sveřep
20. 11. 2021
Dát tip atkij

jó!


Abakus
20. 11. 2021
Dát tip atkij

bŕ.


Thea v tramvaji
20. 11. 2021
Dát tip Gora

To je moje prababička! Naprosto přesně! :)


a2a2a
20. 11. 2021
Dát tip

Uličný, nejde už o japonštinu jako takovou, ale o duchaplnou formu haiku, které se za vymezených pravidel snaží sdělit co nejvíc na malé ploše tím způsobem, že řeknou A, aby čtenář mohl říct spontánně B.


Uličný
20. 11. 2021
Dát tip Aru, atkij

Já jen pořád tak nějak nemohu pochopit, proč mají tyto japonské básnické tvary takovou popularitu zrovna v ČR? 

Máte nějaké zahraniční vzory? Tedy mimo Japonsko, nepředpokládám tu tolik japanologů se znalostí jazyka. 


a2a2a
20. 11. 2021
Dát tip

Kouzelné, ten zdánlivě odpuzující zvyk v nádherném souladu s celoživotním poutem. Opravdu nádherná s velkým přesahem, určitě pro vnímavé.


annnie
20. 11. 2021
Dát tip atkij

Matka i dcera Syna...

Moc pěkná momentka. Tip a.


Kočkodan
19. 11. 2021
Dát tip atkij

Jásá Mařenka

slyší slova Jeníka:

V dálce vidím zář


Silene
19. 11. 2021
Dát tip atkij

Člověčina. 


Gora
19. 11. 2021
Dát tip blacksabbath, atkij

Ze života... dobré!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru