Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - S T Í N . . .

21. 11. 2021
26
53
1078
Autor
blacksabbath

Konečně "padla". Už jen přepočítat peníze a uklidit ceniny do trezoru.
Na odpolední chodí vždycky v teniskách. Běží se v nich lépe než v lodičkách. Ani kalhoty neřeší. Venku je tma, přeběhne v těch od uniformy.
Musí chytit právě tenhle autobus. Další jede až za půl hodiny a doma čekají děti. Ještě bundu a hodit batoh na ramena. Zašmátrá v kapse. Jo, je tam.

Dneska se žádný zádrhel nekonal, tudíž má dobrý čas a mohla by to klidně vzít po druhé straně. Chodníkem mezi domy a silnicí. Ale je to delší, nemusela by to stihnout. Takže .....

Zpropadená cesta přes Sady. Jsou jen spoře osvětlené a není to právě příjemný pocit, jít takhle sama. Zhluboka se nadechne a nasadí rychlé tempo - spíš běží, než jde. Už je za polovinou cesty. Od kmene kaštanu odlepí stín. Ruka jí vklouzne do kapsy. Stín jde přímo proti ní. „Naval prachy a batoh taky!"
„Ty vole, má nůž," slyší varovný hlas uvnitř hlavy. Zaváhá jen na setinu sekundy.
Vystřelovák v její ruce se otevře bleskurychle - přesně jak ji to kdysi naučili kluci. Čepel má o poznání delší než kudlička „Stína“, jak si postavu s obličejem krytým tmou pojmenovala. Pojmenuj hrozbu – a hned se méně bojíš, uvědomila si.

"Máš problém, chlapečku!" Její slova zní tvrdě. Hlas se jí ani trochu nechvěje. Prostě nesmí!
Stín váhá, udělá krok dozadu, poprvé mu na obličej dopadne světlo a ona si jeho rysy vryje do paměti. Pak se mladík otočí a běží pryč.

Kolena, ruce a žaludek se jí začnou třást až v autobuse. Doma k sobě přitiskne děti. Když jdou spát, nalije si pořádného frťana. Byla to odvaha nebo blbost? Možná obojí. V peněžence má beztoho jen pár drobných.

O dva týdny později.
Zase běžný blázinec doma i v práci, útok „Stína“ je téměř zapomenut.
Nastoupila do stejné linky, která ji po odpoledních směnách vozí o pár zastávek blíž domovu. Bezmyšlenkovitě vystupuje.

Nočně osvětlený autobus se opět rozjíždí. Spíš náhodou si všímá postavy ve druhých dveřích, která si ji měří bodavým pohledem.
Ztuhne. Poznává svůj „Stín“!
Když ji autobus míjí, zahrozí jí tou svojí kudličkou!
Oplácí drzému lapkovi jeho výhrůžku neslušným gestem.
Potom vyndavá svůj telefon a už rozvážně vytáčí 158.


53 názorů

Chytli...Budějce nejsou zas tak veliký.....díky


Kytiii
30. 11. 2021
Dát tip

A chytli ho, hoši "Pomáhat a chránit"? Skvěle se četlo i prožilo. T.


Maruško....děkuji, že si to myslíš....ale....hlavně, že to dopadlo dobře...

F.M.R.C. ........stačí zavřít voči a popsat film:-))

Děkuji vám a užijte si hezký den!!!!!!!!


Lili.
23. 11. 2021
Dát tip

Příběh z oblasti kriminalistiky,zločinu,z detektivního prostředí či ze života,kdy se setkáš s takovými nepříjemnostmi je jeden z mnoha témat,které prostě neumím zpracovat.Tohle tedy uznale obdivuji.Líbí se.

 


To byla velká odvaha.


Zdravím a děkuju!


Majaks....ano......je to "nejake detske sprymovne vypravovani"


Luboši, tak to moc ráda čtu


pažadovaný............., nech svou fantazii běžet za autobusem......


Uličný...jeden může jenom doufat, že moment překvapení učiní své a víc nebude muset.....děkuji


Abakus....myslím, že takovej svazek klíčů by nadělal dost velkou paseku:-))))

děkuji za tvůj komentář


Kočkodan
21. 11. 2021
Dát tip

Na mně doufám neulpívá ani stín podezření, že jsem to byl tenkrát já...

A z příběhu si beru osobní ponaučení – k Blackie se vždy budu chovat co nejlaskavěji. (smajlík s ostře řezanými rysy)


Uličný
21. 11. 2021
Dát tip

Jako kluk jsem měl rád rodokapsy a tohle mi je trochu oživilo. Samozřejmě mnohem dokonalejší o skutečnost, že hrdinkou je žena a je to z našeho prostředí. Nůž je strašná zbraň, na blízko horší než pistole. Člověk pak neví který strach je horší, jestli ten že bude života zbaven, nebo ten že života zbaví.


Jako, myslím si, že to bylo utnuto těsně před tím, než mohl začít veselý smutný životní příběh. Totiž těsně před hovorem s policajtem. Fakt by mě zajímalo, co by policajti dělali. A co si vypravěčka myslela, že udělají. Třeba jestli pojedou nahánět autobus.


Abakus
21. 11. 2021
Dát tip

Ja teda pre tieto prípady nenosím nôž, ale svojím zväzkom kľúčov, od ktorých časť už netuším kam patrí, by som asi vedela narobiť dosť škody, alebo sa aspoň ubrániť.


Bene....máš pravdu......ve všem.....děkuji a měj klidný večer!


Benetka
21. 11. 2021
Dát tip

Naštěstí to dopadlo dobře. Ale nemuselo. Někdy ani odvaha nestačí...


Janino.....možná by(ch) se dnes ve stejné situaci zachovala opatrněji.......co by udělal "Stín", kdyby našel jen pár drobných a v batohu oblečení?


Jani...jojo....to víš....mládí:-))))))) teď bych to možná řešila jinak....ale kdoví:-))))

Děkuji a užij si klidný večer


Janina6
21. 11. 2021
Dát tip

Paráda, i když musím tiše připodotknout, že když to dobře dopadlo, tak se pak dobře hodnotí, že to bylo správné rozhodnutí... Ne každý by to zvládl dotáhnout do konce, kdyby to hošík nechtěl vzdát. Každopádně jsem ráda za ten happy-end.


vesuvanka
21. 11. 2021
Dát tip

Ivi, moc pěkně napsaný, napínavý příběh, obdivuji odvahu té ženy (možná Tvoji?), TIP


Andreino.....děkuji za podporu.....ale jsem ráda, že jsem nemusela....ještě bych ho pak musela ošetřit...:-)))))


Andreina
21. 11. 2021
Dát tip

Ivi, tak na takové týpky jsem alergická a díky letité péči kolegy v učení sebeobrany se jich bát nemusím, což jsem si už párkrát ověřila i v praxi. V každém případě ses zachovala správně a bez výčitek svědomí jsi mohla nůž i použít. Však by si to neřád zasloužil a příště by si útok rozmyslel. Típnutí přidávám.


Nina Lili .....stalo se to pár let zpět.....ale ten nůž i partu mám pořád:-))))))....děkuji a užij si klidný večer!


Nina Lili
21. 11. 2021
Dát tip

Dobra prace, holka!! Jen potvrzujes, ze stesti preje pripravenym. Takovy "kluky" co ti nacpou do hlavy spravny a pohotovy reakce by mela mit k ruce kazda zena! Nebo minimalne ten nuz :) fuj, ulevilo se mi za tebe!! 


Radovane.....děkuji, že jsi se zastavil:-))))))


MilanH
21. 11. 2021
Dát tip

Správně udělala a hezkou neděli 


blacksabbath
21. 11. 2021
Dát tip dievča z lesa

dievča.....na rovinu...s odstupem času si nejsem až tak jistá:-)))))).....P.S. u nás je mlhavo celý den...ale i tak ti přeji krásný den! Děkuji!!!


na rovinu ... bola to odvaha v pravý čas!!!***


Theo....však to také byla "rychlovka".....trvalo to kratší dobu, než napsání......:-)))))....děkuji a přeji ti... krásnou neděli!!!!!


Thea v tramvaji
21. 11. 2021
Dát tip Gora

To byla akce! Fakt odvážná žena! A máš to dobře napsané s rychlým spádem. 


Milane ... díky za nakouknutí:-))))


neeeee:-)))))))))))))))))))))))) to né!


lencza
21. 11. 2021
Dát tip Gora

jo, stačí, děkuji... já si představovala, že dělá nějaké bojové umění třeba, možná i tajné :)


blacksabbath
21. 11. 2021
Dát tip Gora

lenczo.....co má natrénováno???? odjistit a uchopit nůž v kapse tak...aby po vyndání vystřelil "z ruky"....kluci jsou kluci z party.:-))))....stačí???.....jjjj....děkuji


lencza
21. 11. 2021
Dát tip Gora

Mě zajímá, co má natrénováno a kdo jsou kluci? Čtivé a napínavé, držela jsem jí palce a obdivovala!


Nani.....srdečně zdravím z Budějc :-))))))) a děkuji


Nami 99
21. 11. 2021
Dát tip

Nnapínavé, akční a hlavně všechno dobře dopadlo.

Přeji hezký den.


Al. ....no co už...kůže zůstala nepoškozená....:-))))))).....děkuji a užij si parádní neděli!


Alegna
21. 11. 2021
Dát tip

napínavé čtení, nechtěla bych být  v tvé kůži .....


Nikolasi....díky, že jsi se zastavil a zhodnotil:-)))))

přeji ti/vám.....krásnou neděli!!!!!

 


Čudla
21. 11. 2021
Dát tip

Pěkné /*


Aru:-))))))....tos trefil lampu přímo na cylindr:-))))))))


blacksabbath
21. 11. 2021
Dát tip Gora, Nina Lili

Renato...přesně.....v takovém případě moc času na přemýšletní není...buď - anebo.....nedat na sobě znát strach je první krok.....

8hanka, Jarmilo.....kdybych neměla "natrénováno" s kluky....ani by mě to nenapadlo......většinou spoléhají na moment překvapení....ale jeden nikdy neví......

Jardo.....vyšlo to....pánbůhzaplať

Děkuji vám a přeji všem krásnou neděli!!!!!!

 

 

 


Aru
21. 11. 2021
Dát tip

tak proto dávají všude lampy, konečně to chápu, kvůli Stínům! :))


Jamardi
21. 11. 2021
Dát tip

To je super připravenost, mít v ruce nůž! Hodně lidí se bojí, ale připravených na obranu není.  Celkově mě to všechno potěšilo!


8hanka
21. 11. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath, Alegna

krátke, akčné, napínavé, veľmi dobré...

nikdy som nemala rada návraty večer, vždy nervózna, obzeranie na všetky strany...nôž som nenosila, skôr by som ublížila sebe ako inému...


revírník
21. 11. 2021
Dát tip blacksabbath

No proto! Poslední věta je nejdůležitější, když už to zatím (!) dobře vyšlo.

Ale je dobrá, holka.


bixley
21. 11. 2021
Dát tip blacksabbath

Byla to odvaha nebo blbost? Možná obojí. 

To je právě to, člověk často musí prokázat odvahu, když se předtím rozhodne udělat něco málo promyšleného. Hezký příběh.


blacksabbath
21. 11. 2021
Dát tip Gora

No nevím, Irčo, s odstupem času se mi zdá, že tam bylo obojí....ale přeci mi nějakej "Stín" nebude bránit chytit autobus:-))))))) .....děkuji ti moc... přeji klidný den!!!


Gora
21. 11. 2021
Dát tip

Ivi, to je krimi příběh! A o odvaze hrdinky nelze pochybovat!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru