Na Písmáku publikuje 51 tisíc autorů, 457 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Odvaha
datum / id22.11.2021 / 526214Vytisknout |
autorAru
kategorieOstatní nezařaditelnéDalší dílo autora
zobrazeno591x
počet tipů9
v oblíbených0x
Prolog

Pojem odvaha, stejně jako svoboda se za necelé dva roky radikálně změnil. To co se považovalo za odvahu v minulých totalitách a kdykoli státy utiskovaly vlastní občany, nebo část lidí ve prospěch druhých teď poprvé v dějinách lidstva je jinak a neplatí.


Deklarace lékařů k nátlaku na očkování - Medicínský problém je v současnosti zneužíván k prosazování politických a ekonomických cílů za současného omezování svobody a diskriminování jedné skupiny lidí.


Pro Libertate – Institut práva a občanských svobod je odborným sdružením právníků, které hájí hodnoty, jako je lidská důstojnost, právo na soukromí, právo na soudní ochranu apod. Dlouhodobě vystupuje proti opatřením Vlády ČR i Ministerstva zdravotnictví, protiústavně omezujícím individuální práva a svobody, s cílem vrátit ČR k základním principům demokratického právního státu.

Odvaha

Odvaha je prý v dnešní době -

nevybočovat z řady,

mít stejný názor jak vedoucí představitelé,

a na nic se neptat.

Odvaha je prý nedělat potíže,

nebojovat a mlčet k ustrkování druhých

a dodržovat to co se řekne.

 

Odvaha už není chtít svobodu,

a nemít strach

za vlastní postoj.




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

02.12.2021 13:51:51dát kritice tipAru

naše vláda ví co dělá a hlavně co říká (video v odkazu) :D:D

30.11.2021 15:52:23dát kritice tipAru

kdo umí anglicky: Skutečné, ne Vzácné nežádoucí příhody 11/2/2021, čas ukáže že tyto experimentální vakcíny byly jeden velký podvod, ale to už bude pro mnohé pozdě, až si necháte dát 4., 5. a další dávky, protože s každou další dávkou budou na tom lidé hůř. jenom naivní lidé si mohou myslet, že experimentální vakcína, a nošení masek je tu pro vaše zdraví. je to psychologický experiment. myslíte si že farmaceutické koncerny to dělají pro vaše zdravi a proto se zřekli veškeré odpovědnosti za jakékoli nežádoucí účinky, které tato vakcína napáchá a to si buďte jisti že napáchá. o dlouhodobých účincích není známo vůbec nic a přesto mají být děti od 5. do 11. let se začít registrovat k očkováni už od 13.12., následky po takovém dosud neschváleném očkování si ponesou po celý život. apeluji na to si zjistit z různých zdrojů, nejen mediálně-vládních co si necháte vy, nebo svým dětem píchnout do těla. obviňovat se za nějaký čas nebude mít totiž už žádný význam.

informace k dispozici jsou, nevědomost a slepá víra ještě nikoho nezachránila

30.11.2021 13:18:10dát kritice tipAru

lawenderr, moc to komplikuješ, kdo se v tom má vyznat? :))

čas má jedno obrovský kouzlo, neustále se posouvá dopředu, minimálně teď a tady, na některý věci je potřeba čas a některý odstup :)

30.11.2021 13:04:51dát kritice tiplawenderr

Odvážné není nebát se :) odvážné je bát se a vědět a proto udělat to, co bys měl ... ať už máš pravdu nebo ne. Nejsem ta, co posoudí, jen chci být odvážná.

Jestli se nebojíš vybočit z řady a vybočíš, nejsi odvážný, jen přirozený.

Jestli se nebojíš nevybočit z řady a nevybočíš ... 

:)) to je docela odvaha

Odvaha je ...  jen takyslovo:) je odvážná, až když nad ní jazyk ztratí moc

Ty jo - doufám, že to není hlubší kritika čehokoli :D jen slova slova slova - neodvážná

 

30.11.2021 09:02:52dát kritice tipAru

náboženství a církev naprosto odděluju od víry. k víře nepotřebuješ náboženské systémy. to církve ale potřebují ke své existenci lidi s jejich vírou, proto bude každá náboženská komunita o sobě tvrdit, že ona je jediná pravá a s ní dojdeš do ráje/nebe (domysli si cokoli).

30.11.2021 08:27:41dát kritice tipSilene

Moc se do toho náboženským směrům nepletu. Jedinci může být upřímná víra oporou duše, lidstvu jako společenství funkčním nástrojem k uspořádání moci. Klidně připustím i pouhou práci přírody a jejího, řekněme plýtvavého principu. Evoluci, přírodní výběr, sobecký gen a tak.  

Děkuji za směnu slov, Aru, vážím si. 

30.11.2021 08:09:26dát kritice tipAru

ale je Silene a nemyslím toho Blízkovýchodního bůžka Jahveho z Kanaánu, jeden život nedává moc smysl

30.11.2021 08:02:56dát kritice tipSilene

Pozoruhodný závěr, Uličný.

Ani b/Bůh není pro každého.

29.11.2021 20:35:34dát kritice tipAru

v pořádku, sice tu v historii byly vlády a není to tak dávno, kdy se politici ukázali, že je lidé nezajímají.

bůh je tu pro každého, souhlas

29.11.2021 20:15:05dát kritice tipUličný

aru: nejsem lékař, neumím ty informace správně vyhodnotit, musím věřit.

Věřit v člověka, že to se mnou myslí dobře. Pokud mne člověk zradí, tak mi pořád ještě zbývá víra v Boha.

29.11.2021 20:11:28dát kritice tipUličný

Ano mezi Zahradníčkovou křesťanskou pokorou a Sileninou neomezenou pýchou je prostřena noc.

29.11.2021 19:44:57dát kritice tipSilene

Růžemi navštívený (dokument o Janu Skácelovi 1995) 

Na brněnském nebi

Zapomenutý hrdina oftalmologie (prof. MUDr. Jan Vanýsek) 

Tak jest, Aru. A nedostatek zájmu o kulturu a dějiny mi vyčítat? Se snad nas... urazím. 

29.11.2021 19:30:15dát kritice tipAru

zdraví máme jen to svoje, hazardovat s dosud stále neschválenou a experimántální látkou a mít ke všemu po ruce informace je na pováženou, doporučuju si tu deklaraci přečíst.

29.11.2021 19:26:201 tipů dát kritice tipSilene

Mezi nás prostřena je noc 

Širší souvislosti, Uličný. 

29.11.2021 18:55:31dát kritice tipUličný

Co vy jste to za BÁSNÍCI ?

Pro samá mudrlata nemáte čas už ani dýchat, natož psát básně.

Proč bych mudroval, zda se očkovat či ne? Já ještě chápu básníky, kteří se pro svou roztržitost a pohlcenost veršem, nestihli registrovat k očkování. Pokud však ovládá člověk zakladní počty, tak si prostě spočítá, že riziko očkování je oproti ostatním rizikům minimální. Já nevím zda očkování funguje, modlím se aby ano. Ale tahle sázka moc nestojí. 

Tak díky za připomenutí, že mi už před týdnem přišla výzva k registraci na třetí dávku. Pro samou roztržitost jsem na to zapomněl, stejně jako na placení složenek. Jdu to zaplatit a pak se zkusím zaregistrovat na tu třetí dávku. Držte mi  palce, ať to zvládnu.

29.11.2021 18:16:461 tipů dát kritice tipSilene

Jako sepsaný text:

http://deklaracelekaru.cz/deklaracelekaru.pdf

http://deklaracelekaru.cz/

 

24.11.2021 09:50:04dát kritice tipSilene

Historie této petice taktéž stojí za pozornost.

https://e-petice.cz/petitions/do-skoly-jedine-bez-podminek-bez-rousek-testovani-a-ockovani-proti-covidu.html

V útrobách historie této aktivity se také skrývá další, co vysvětluje mnohé.

 

24.11.2021 09:34:29dát kritice tipSilene

https://stavbeznouze.cz/

VYNIKAJÍCÍ PRÁCE STATEČNÉ PRÁVNIČKY VENDULY ZÁHUMENSKÉ.

Míře její nasranosti a mnohdy ironické či sarkastické dikci se vůbec nedivím a neodsuzuju ji.

-----------------

https://www.svedomi-naroda.cz/vedci/

24.11.2021 09:27:271 tipů dát kritice tipSilene

PĚT VĚT PRO FUSKU (I DALŠÍ ZÁJEMCE):

O tom, že nám selhala/vá demokracie nebo proces usilování o ni. 

O covidové šikaně, cenzuře a dehonestaci oponentních názorů. (Včetně záznamu v čase.)

O PLOŠNÉM vnucování experimentální vakcíny dospělým i dětem. (Bez ponechání kontrolní skupiny.)

O riziku roztočené inflační spirály.

O tom, co za tím vším asi stojí.

(edit. oprava řádkování, smazaný příspěvek obsahově totožný)

24.11.2021 09:25:15dát kritice tipSilene

RNDr. Karel Drbal, PhD. (vizitka)

Poznámka k vystupování slovenské prezidentky = hořká ironie.

 

 

24.11.2021 03:14:50dát kritice tipSilene

Co fascinuje nejen mě:

Podle zpráv je Slovensko i my na pokraji kolapsu. Přesto stačila slovenská prezidentka v kratičkém intervalu navštívit Spojené království, zuboženou Českou republiku i jejího těžce zkoušeného prezidenta, k němuž se pochoduje bez roušek naprosto standardně, jak se jeví. V SR samozřejmě navšívila taktéž uspořádaný pohřeb zpěváka Miroslava Žbirky. Občas se usmívala na fotofrafiích bez roušek, občas plakala s rouškou, občas bez.  

24.11.2021 03:04:32dát kritice tipSilene

Pět vět pro fusku:

O tom, že nám selhala/vá demokracie nebo proces usilování o ni. 

O covidové šikaně, cenzuře a dehonestaci oponentních názorů. (Včetně záznamu v čase.)

O vnucování experimentální vakcíny dospělým i dětem.

O riziku roztočené inflační spirály.O tom, co za tím vším asi stojí.

(edit. oprava řádkování, smazaný příspěvek obsahově totožný)

24.11.2021 02:51:52dát kritice tipSilene

https://www.chalankova.cz/wp-content/uploads/2021/08/Kulaty_stul_25_8_2021_Zah%C3%A1%C5%88-POZV%C3%81NKA.pdf

Aru, tu je pdf té srpnové pozvánky ke kulatému stolu, program se tehdy poněkud proměňoval. Z neuvedených byl přítomen např. i RNDr. Karel Drbal, PhD.   

23.11.2021 22:56:54dát kritice tipAru

fusko, došli jsme k tomu, že i když se lidé s různými názory neshodnou, přesto se nemusí nutně nenávidět

23.11.2021 22:43:02dát kritice tipAru

Kamamuro, ať je to jak chce, rozhodně neuškodí si zachovat klidnou mysl ;))

také vše co jsem chtěl říct, už jsem řekl nejméně třikrát, tudíž se nebudu již vyjadřovat, ostatně jak jsem seznal, veškeré diskutování je toliko dobré jenom k diskutování a kdo nechtěl slyšet stejně neslyšel :D

23.11.2021 21:45:37dát kritice tipEvženie Brambůrková

Mně, Kamamuro, nic nebrání říkat, co si myslím a také to dělám. Už hodně let. Z práce mne vyhodit nikdo nemůže, jsem svou paní. Pro házení cihel také není důvod. Jsem v kolektivu oblíbená. Dokonce jsou i lidé, kteří se na můj názor zeptají.

Pro mnohé tomu stále tak není, mají raději svůj klid a teplé místo.

Zřejmě máš nějaký problém ty.

Zeptám se tě tedy já, co ty děláš?

23.11.2021 21:31:04dát kritice tipF.M.R.C.

Zlaté roky, kdy jsme o tomhle novodobém "antitrendu" ještě nevěděli...respirátor jsem viděl v televizi,roušku v nemocnici,očkování jsem dostal tak akorát proti tetanu a mohl jsem jít kamkoli,pokud jsem zaplatil nebo dodržoval místní pravidla,která maximálně spočívala v cedulce se zákazem kouření!Požehnaná doba,kdy pozitivní neznamenalo být špatný.(Psáno s nadsázkou)

23.11.2021 21:25:51dát kritice tipSilene

Kamamuro, ani pro mě není tvá forma komunikace optimálně efektivní. Víc svého času ti již věnovat nemohu. Ano, zasypal jsi to tu, v tomto bodě se shodujeme. 

Jane Dvorský, Evženie, díky za vyjádření. 

23.11.2021 20:57:31dát kritice tipfuska

Kamamura: Ze tvé perspektivy? Rozum je moc složitej koncept. Dle mého - by každej měl myslet lokálně, ne globálně. A umět si odepřít. A koukat se na svý přímý okolí.

A pak, ať to klidně bouchne. A nebo ne, když nám na tom tak záleží. A když to bouchne, tak se veškerý (dosud vedený) spory - budou dávat do kelímku k výrobě penicilinu z tý velký lékařský bichle na starně 24 (v přeživší komunitě někde ve střední Evropě - nebo kde), na nějakou dobu - než to zas rozjedeme ve velkym. Třeba se ale něco zahojí. Můžem po sobě začít házet šutráky. Ne jen slova.

23.11.2021 20:45:57dát kritice tipKamamura

Aru, tobě se omlouvám, že jsem si neuvědomil, že jsi očkovaný - už jsi mi to říkal. Tím spíš se tvým postojům divím - kde se v tobě bere ten prevalentní pocit, že jsi utlačovaný, notabene nějakým spiknutím? Když se navíc jako adept taoismu můžeš proměnit v pěnkavu nebo obláček pampeliškového chmýří, nebo v cokoliv, v čem tě tví (domnělí nebo skuteční) nepřátelé nepoznají? Nebo si můžeš zavolat na pomoc Lindu, Ťapšlapa nebo Vrtišku, a společně něco vykoumáte. 

Neber to tak, že se posmívám - já sám znám depresi, úzkost, samotu, beznaděj, strach, a všechny tyhle kumpány velmi dobře, však to mám ve zdravotní kartě, a bral jsem na to svého času pilule. Ale tma pominula, a Thanatos roztáhl křídla a odletěl, a dnes je čas žít - a to znamená bít se po boku těch, co taky chtějí "žít a nechat žít", nebo ne?

23.11.2021 20:41:05dát kritice tipKamamura

fuska - V krizi rozum mlčí, i když je to naškodu. Křičíme na se be přes propast zjitřených emocí, ale já doufám, že se mi jí postupně podaří zasypat.

23.11.2021 20:39:10dát kritice tipKamamura

Silene - generál Andor "Andy" Šándor mi byl do dneška neznámou osobou, díval jsem se na bio, podle české wiki je namočený v nějaké aféře s DPP, kde je "konzultantem", a dopravní podnik odmítá prozradit, za co že bere dlouhé státní peníze - to mi připadá "chucpe", ale okay, třeba je to pomluva. Četl jsem jeho analýzu toho, proč NATO prohrálo v Afghánistánu, a s tím se dá souhlasit, ale není to nic světoborného, jsou to obecně názory kritiků celého Afghánského vojenského angažmá. Poslouchal jsem pět minut jeho proslovu - mluví rozvláčně a špatně (což mě u generála zaráží), zdůrazňuje dokola své letité zkušenosti s generálem Šedivým (od toho jsem už něco četl, dělal na mě dojem střízlivého profesionála), neustále přirovnává situaci s Covidem k válce, což lze u vojáka pochopit, ale může to být zavádějící, a pořád se opírá do Babišovy vlády, což samozřejmě není sám. Ani mě se nelíbilo, že Babiš díky inherentnímu populismu odborníkům naslouchal a nenaslouchal podle toho, jak to vyhovovalo jeho populistickému stylu. To mě utvrdilo v názoru, že pro doby krize není demokracie vhodným systémem, a že rozhodovací pravomoci v takové situaci patří do rukou odborníků (v této situaci virologům a imunologům, nikoliv ale kardiologům a neuroložkám), jen je třeba zajistit, aby po skončení krize předali moc zase do rukou osob kompetentních pro vládnutí v dobách klidu a míru. 

Jestli máš něco konkrétního, co pan Šándor říkal, tak to prosím ocituj - platí to obecně na tebe i Arua, ať se nemusím probírat hromadou materiálu. Já třeba, všimni si, se snažím citovat přesně, googluji sám, a přesný citát opatřuji linkem na relevantní zdroj, protože respektuji čas ostatních diskutérů stejně jako ten svůj. Děkuji předem za zvážení. 

23.11.2021 20:35:55dát kritice tipfuska

To je hrozně dlouhá šňůra, dáte mi někdo shrnutí k čemu jste došli v pěti větách?

K básni. Odvážný je nebát se.

23.11.2021 20:29:55dát kritice tipKamamura

Aru - povinné očkování už máme, proti záškrtu, tetanu, dávivému kašli, invazivnímu onemocnění vyvolanému původcem Haemophilus influenzae b, přenosné dětské obrně a virové hepatitidě B, proti spalničkám, zarděnkám a příušnicím a u rizikových dětí proti tuberkulóze. (citace z oficiálních zdrojů)

Hádám, že ti Aru nevadí, že ti v autobuse tuberák nenachrchlá pár bacilů do obličeje, nebo těm, co mají děti a vnoučata taky nevadí, že se nemusejí dívat, jak jejich dítě nebo vnučka ochrne a ne nadosmrti mrzákem? V USA to bylo v polovině minulého století celkem drama - pro ty, co v angličtině tápou, ale chtějí se přesto podívat na dobové záběry - obrna se řekne "polio". 

23.11.2021 20:25:35dát kritice tipKamamura

Jan Dvoský - to jsi řekl tak obratně, že z odpovědi ani nepoznám, jestli povinné očkování schvaluješ, nebo odmítáš. Nejsi ty náhodou politik? ;-)

23.11.2021 20:23:18dát kritice tipKamamura

A co ti brání, Evženie, říci nahlas tvůj názor? Vyhazují tě ze zaměstnání? Házejí po tobě cihly? Chtějí tě ukřižovat? Pověz, jsem na odpověď zvědavý. 

23.11.2021 20:19:552 tipů dát kritice tipEvženie Brambůrková

To, co dříve byla odvaha, měla by dnes být samozřejmost. Říci nahlas svůj     názor. Ale pořád to tak není a pravda není samozřejmost.

23.11.2021 19:14:42dát kritice tipAru

tak už se chystá povinné očkování, zatím jen pro vybrané skupiny, ale do budoucna to bude určitě povinné pro všechny, nastane tak zajímavý paradox, kdy zákon bude říkat, že do očkování nelze nikoho nutit, ale pandemické nařízení bude nařizovat, že očkování je povinné, geniální :D

23.11.2021 18:57:45dát kritice tipSilene

https://www.uzis.cz/res/file/registry/lpz/lpz-metodika-covid-19.pdf

Pokyny pro certifikaci a kódování mortality v souvislosti s onemocněním COVID-19 

23.11.2021 16:25:22dát kritice tipJan Dvorský

odvaha je říct debilovi, ať si netahá triko na malý děti, na holky a tak.. toto je, myslím, spíš o poslušnosti, i té slepé. Jednoduše se nechat vést a na obhajobu napsat neskutečně dlouhé texty ( na profláklých serverech, ne tady.. ) --  tak to vidím 

23.11.2021 16:17:48dát kritice tipSilene

Kamamuro, výše jsem již vysvětlovala, proč jsem čas neuvedla přesně. Jsi PC zdatný, sám si umíš absolutním fofrem dohledat na stránkách senátu program toho jednání, ne? Omlouvám se ti za ztracenou minutu, řečníkem je pak Andor Šándor. Počítám, že tvůj komp bude mít lepší výkon než můj, to jestli se mi časový odečet třeba sekl. Snažila jsem se, když jsem jej hledala, ale omyl tam být může.   

Proč dětská neuroložka? Relevantní jsou např. její znalosti ohledně následků vakcín z hlediska neurologického systému, případně . 

Relevantní to pro mne je, hovořím i o širších souvislostech. Prosím tě, jakýchkoli vakcín, ano? O důvodech, proč někdy může mít člověk k vakcinaci individuální výhrady. 

23.11.2021 16:06:10dát kritice tipKamamura

Které video si mám zase pustit. Bez ohledu na nepuštěné video si nemyslím, že bych té dámě nějak křivdil, protože není ani imunoložka, ani viroložka, a je tedy v kontextu covidové pandemie (stejně jako kardiolog Pirx, ředitel Bulovky, herec Nárožný, všichni instalatéři, slévači, potápěči, chirurgové, potápěči, ty, já, Aru, a další) v kategorii laická veřejnost. Pro laickou veřejnost, včetně paní poslankyně platí to, co jsem psal výše. 

Na video se podívám, když mi řekneš na jaké, ale pochybuji, že na tomto faktu něco změní. 

23.11.2021 16:02:59dát kritice tipKamamura

Silene - okay, 1:53:00 jsem si poslechl, nějaký pán tam spekuluje o motivaci toho, proč soudy nevymáhají přestupky proti covidovým nařízením příliš přísně - podle mě spekuluje chybně, buď záměrně nebo omylem, protože dochází k závěru, že soudy si jsou vědomy neoprávněnosti těchto zákonných požadavků, podle mého názoru tak soudy činí s ohledem na obecné blaho ve snaze nejitřit dál již tak značné společenské napětí (chudí lidé totiž, jako ostatně vždy v kapitalismu, nesou tato opatření bolestivěji, než bohatí, což je jádro zmíněného společenského napětí, to ale platí v širším kontextu než jen co se týký této pandemie). 

Řečník si v závěru správně všímá, že se na něj někdo přísně dívá, čemuž se nedivím, já bych šel ještě dále a nesouhlasně mručel, nebo tloukl lžící o stůl. 

Následuje upozornění, že se účastníci nemají těšit na svačinu, které nepovažuji za relevantní k této diskuzi. 

23.11.2021 15:46:21dát kritice tipSilene

Ad politické video s MUDr. Alenou Dernerovou. Kamamuro, jestli sis ho nepustil, není tvá reakce příliš fér. Na to, že sis nic nepustil, jsi toho opravdu hodně o mě usoudil, děkuji ti za ukázku brilantní pečlivé práce. 

Vložila jsem jej, že se mi zdálo sdělnější pro seniorní populaci. Zmínky Aleny Dernerové o šikaně ve školách ohledně nepovinného dětského očkování také pokládáš za nekompetentní?

23.11.2021 15:36:04dát kritice tipSilene

Aru, já jsem těch sedm hodin viděla, procházela některá rozhodnutí NSS atp. Kdo by v nich rád hledal výrokovou logiku, která se nezachvěje, ať se prosím nenamáhá. 

Kamamuro, můj čas videa máš uveden v komentářích. 1:53:00. Jen takový humor o zabezpečení našeho státu. 

23.11.2021 14:33:34dát kritice tipAru

psal jsem, že půjdu pro 3 dávku... myslel jsem, že z toho a předchozích komentářů je jasné, že já dávky už mám, ani ty nečteš moc pozorně :D

no jasně, v podstatě mi to může být jedno :D (bydlet úplně sám, asi bych se zabil dávno, není to tak dlouho co jsem v životě žádný smysl neviděl) ale přece jenom zažíváš bolesti na hrudi, křeče v ruce případně, nebo se ti špatně dýchá, to není přímo smrt, smrtí myslím samotný akt odchodu, víš? pro sebemučení/týrání, nebo v měsících odcházení si také zrovna nelibuju :))

s lidmi neumím navázat kontakt, to je pravda, rozhodně ale kontakt s lidmi není jen o zabíjení se :))

v podstatě jsem to měl odmala, ale naučil jsem se s tím žít natolik, že jak říkám s oblibou: jsem platný a plně funkcní člen společnosti, řádně platící daně z řádného zaměstnání :D:D

23.11.2021 14:16:18dát kritice tipKamamura

Aru - promiň, ale jestli se opravdu nebojíš smrti, tak tak ti může být jedno, jestli tě vakcína zabije, nebo ne... ?!

A jestli je ti to jedno, tak proč děláš kolem očkování takové drama, a proč se nejdeš očkovat z ohleduplnosti vůči nám ostatním, kteří se smrti bojíme?! ;-D

A hlavně - když se nebojíš smrti, proč máš tak zjevnou fóbii z ostatních lidí, kterou jsi ostatně sám a dobrovolně už několikrát verbalizoval? Co ti mohou ostatní lidé udělat horšího, než že tě zabijí, a toho se ale přece nebojíš, ne?

23.11.2021 14:11:57dát kritice tipAru

zzlatý, jestli si myslíš, že jsi zodpovědný za celý národ, mysli si to, ale tvoje činy, neudělá za tebe nikdo jiný, ale jen ty sám, ale jestli si myslíš, že rozhoduješ i za druhé, já ti to rozhodně vymlouvat nebudu

23.11.2021 14:07:34dát kritice tipAru

Kamamuro, po tom úvodu je to hned probráno a končí to -6:10:45, k sedmi hodinám jsem se nedopracoval zatím ani já :))

ne ne, neboj, až tady budu chtít zaklepat bačkorama, tak si dojdu pro třetí a jakoukoli další davku co bude v módě, abych měl jistotu, pak už mi fakt nebude záležet na vedlejších účincích vakcíny :D

23.11.2021 14:04:23dát kritice tipzzlatý

"Sám za sebe" ... tak se chová bezohledný sobec.

23.11.2021 13:59:27dát kritice tipAru

zzlatý, mysli co chceš, já si strachem ze smrti prošel jako dítě, věřit tomu nemusíš, to co lidi prožívají později já mám prostě za sebou, takže se mnou vlastní smrtelnost nemává. jestli tomi nechceš věřit, nevěř, je mi to jedno.

co se týče menšího zla, člověk by měl volit především dobro, pokud má tu možnost, samozřejmě opět si můžeš myslet co chceš, je to tvůj život, tvoje volba, ostatně nakonec je každý zodpovědný jen sám za sebe

23.11.2021 13:54:50dát kritice tipKamamura

zzlatý - nevím, kdo je Biyley, asi redaktor(ka) Bixley? A nevím o diskuzi, kterou založila, já diskutuju tady, protože Aru je můj kamarád a mám ho v oblíbených autorech. S odvahou nebo neodvahou to nemá co dělat. Selský rozum je podle mě na prd, protože selský rozum říká člověku i to, že země je placka, protože z našeho pohledu jako placka vypadá. Současný svět je tak složitý, že selský rozum už nemůže stačit ani samotným sedlákům. 

23.11.2021 13:51:42dát kritice tipKamamura

Aru, co se videa v prologu týče, tak má sedm hodin (!) a je to nějaká standardní senátní diskuze, náhodně jsem to pustil a zaslechl jsem větu: "... takže se tedy shodneme, že soudní moc zcela rezignovala na svou základní funkci, kterou je ochrana práva..." - tento výrok hodnotím jako nepravdivý, jako součást standardní politické exhibice, typický pro nevyzrálou českou politickou scénu (politik ve skutečně civilizované zemi by tohle nikdy neměl prohlásit). Pokud považuješ nějakou část toho videa za relevantní, tak prosím cituj, nebo uveď přesný čas. Sorry, ale sedm hodin nebudu hledat jehlu v kupce sena, notabene sena této kvality. 

BTW čtu diskuzi jednou, a chápu spráně, Aru, že zastáváš tu pozici, že když ti nakonec budou připadat státní represe příliš silné, tak že radši spácháš sebevraždu, než by ses nechal očkovat?! Tos myslel vážně, nebo je to nějaká nadsázka?

23.11.2021 13:47:55dát kritice tipzzlatý

Tato diskuze má název ODVAHA. Asi to svědčí o neodvaze pokračovat v již probíhající diskuzi, kterou tu založila Biyley. Také tu zaznělo huronské prohlášení nebojím se smrti. To tvrdí rádoby hrdinové, když se nic neděje.  Člověk občas musí volit menší zlo, což je prevence rouškami a vakcína. Vzpomněl jsem si na jednu lidovou moudrost a selský rozum bývá nejlepším řešením. "Člověk chytrý se učí z chyb druhých, moudrý z chyb vlastních, jen blbec se nepoučí nikdy". 

23.11.2021 13:25:15dát kritice tipAru

rozhodně, za pár let se ukáže pravda, ať už bude jakákoli

23.11.2021 13:23:24dát kritice tipAru

Kamamuro, o očkování dětí se už mluví, takže je jen otázka času, kdy se přejde k jejich očkování, ostatně v USA už je schválili pro děti od 5. let, a v EU je již ve schvalovacím procesu, je jen otázkou času, kdy to projde k nám

Kamamuro, doporučuji ti to video v prologu, o segregaci tam mluví advokát, já nevím co víc chceš?

přiznavám, že v téhle změti komentů je těžké udržet pozornost :))

a je to vysilující,

ale líbí se mi jak si držíš své ideje, že ústava i lidská prává jsou v této zemi nedotčena.

jak jsem psal, smrti se nebojím, tudíž je mi jedno, kdy to přijde, mučení by bylo mnohem horší, než samotný odchod, na tom nic není.

to souhlasím Alegno "ať každý udělá vše podle svého nelepšího vědomí a svědomí."

23.11.2021 13:04:43dát kritice tipKamamura

Už to, že jinak chytrý a rozumný chlap jako Aru najednou mluví o apartheidu a koncentračních táborech je pro mě dostatečně varovným znamením, že situace je vážná. Evženie Brambůrková tuhle nedávno někam napsala, že "pandemie neprobíhá", což je triviálně nepravdivé tvrzení, a přesto si nemyslím, že by to bylo z nedostatku inteligence. 

V okamžiku pocitu ohrožení přestávají lidé uvažovat racionálně a chovají se pudově. To je dávno vědecky prokázaný fakt, který má nebezpečné důsledky pro celý tzv. vyspělý svět. 

23.11.2021 13:01:48dát kritice tipKamamura

Alegna - ano, v tom spolu vpodstatě souhlasíme, o vládních opatřeních by měli rozhodnout odborníci, tedy virologové a imunologové, ale nepodceňuj ani potřebu tato rozhodnutí správně a transparentně zdůvodnit a komunikovat těm, kteří problematice nerozumějí, jinak se nám stane to, co se teď děje v USA, totiž že signifikantní část populace získá dojem, že je společenská smlouva "bere na hůl", že je jim křivděno, že je všechno o nich bez nich, a zvolí si nějakého šílence, jako byl v USA Donald Trump, nebo jakým je u nás poslanec Volný, Okamura, nebo oportunistu jako Babiš, a doplatíme na to všichni. 

Diskutovat, argumentovat, polemizovat je potřeba do posledního dechu, jinak to také může skončit i občanskou válkou, a to ze scela stupidních příčin.

23.11.2021 12:57:42dát kritice tipKamamura

Aru - znovu - Hospodářské noviny neberu jako "bernou" minci, psal jsem záměrně, že je nemám rád, nedáváš pozor. Ani redaktora Kubitu nemám rád, tentokrát s nám ale souhlasím, protože napadám vždy tvrzení, nikoliv toho, kdo ho pronáší (protože útok "ad hominem" je faul, pozor, na to je třeba nezapomínat!). Pokud ty s tvrzením nesouhlasíš, máš možnost předložit vždy protiargument - o tom každá diskuze je. 

Co se týká zákona, zákon nemůže a nepamatuje na všechno - proto máme také ústavu, deklaraci lidských práv, a podobné další dokumenty, a proto máme v ústavě mechanismy jako výjimečný stav a stanné právo, které umožňují jistě za cenu jistého snížení kvality a detailnosti demokratického rozhodovacího procesu získat schopnost operativně řešit výjimečné krizové situace, jako je právě probíhající pandemie. 

Proto jsou právě srovnání s fašismem, koncentráky nebo apartheidem naprosto mimo - pořád ještě se pohybujeme v intencích demokratické diskuze, pořád lze bez nebespečí nesouhlasit, veřejně prezentovat svůj názor, je možno založit politickou stranu a bojovat politickými prostředky, je možno stávkovat, demonstrovat, atd. V době fašismu, nebo ve státech, kde je praktikován reálný apartheid, nic takového možné není. 

23.11.2021 12:57:02dát kritice tipAlegna

Kamamuro, ano, dohody na řešení se dá dosáhnout diskusí odborníků a dalších kompetentních osob a pokud je někdo přesvědčený, že může něčím přispět, ať usiluje o takový post a udělá proto vše, jinak jsou to jen řeči ....

23.11.2021 12:49:31dát kritice tipKamamura

Aru, nikdo nepopírá, že vakcína má svá rizika, obzvláště u dětí, kde je potřeba nejméně deseti let, než se dají rizika posoudit. Děti ale nikdo zatím k očkování nikdo nenutí, pouze dospělé, a zde opravdu není moc o čem bádat - rizika vznikající z prodělání nemoci vyplývající pro jednotlivce, a hlavně rizika vyplývající pro společnost jako celek vyplývající pro společnost z dalších mutací a opakovaných nákaz ohrožených skupin obyvatel daleko převyšují individuální rizika z alergické reakce na vakcínu samotnou. Pro racionálního dospělého jedince z toho tedy musí nutně vyplynout, že by se měl jít bez prodlení nechat očkovat, pokud tak ještě neučinil. 

BTW mým zdrojem je vedoucí imunologického oddělení UHKT a můj spolužák z gymnázia, který je v tomto kontextu díky své specializaci členem odborné veřejnosti (narozdíl od neuroložky Dernerové, ředitele pražské Bulovky, kardiologa Pirxe a dalších, které vzhledem k jejich politické angažovanosti podezřívám z populistické snahy zneužít odborný problém boje proti pandemii v zájmu své osobní politické kariéry), jejíž radami by se všichni, včetně politiků, měli řídit. 

To je také obecná idea, na které měla stát původně zastupitelská (merito-|demo-)kracie - odborné otázky by měli řešit odborníci. Pokud problému sám nerozumím, měl bych poslouchat toho, kdo mu rozumí (v tomto případě imunology a virology, respektive konsensus vzniklý z jejich diskuze), pokud ho nedokážu poznat (v tomto případě Silene a Aru), měl bych poslouchat toho, kdo to poznat dokáže (v tomto případě mě, nebo kohokoliv jiného, kdo se snaží uvažovat racionálně).

Alegno, řeči samotné jistě nic neřeší, ale jak se různé strany s různými názory, cíly a agendami dohodnou na tom, co je to řešení, a jak jinak dospějeme k ideálu demokratického rozhodovacího procesu, totiž ke konsensu zůčastněných stran?

23.11.2021 12:00:062 tipů dát kritice tipAlegna

omlouvám se, nezvládám číst všechny texty a všechny názory vědců, shrnu tedy jen, co jsem pochopila, očkování je nástroj na ovládání lidí, v některých zemích očkování dobrovolné, v jiných už povinné,  je škodlivé, takže když se nebudeme očkovat, budeme zdravější .... možná je to pravda, politici na celém světě chtějí ovládat své občany pomocí vakcíny a časem se ukáže, že je škodlivější, než nemoc sama - osobně ničemu z toho nevěřím, ale ať každý udělá vše podle svého nelepšího vědomí a svědomí pro uzdravení lidstva, všechny články, studie beru tak, že do toho nevidím, neznám pravdu, ani pozadí jeho názoru, nedám ruku do ohně ani za toho nejinteligentějšího, nejvěrohodnějšího člověka, prada se ukáže až za několik let a i ta bude možná zkreslená .... smysl má jen přijít na řešení a opravdu účinnou pomoc, řeči  nevedou k ničemu

23.11.2021 11:47:18dát kritice tipSilene

https://cnn.iprima.cz/porady/partie/21112021-alena-dernerova-martin-kupka-karla-marikova-jiri-masek

Celý pořad, ale v cca 44. minutě hovoří dětská neuroložka MUDr. Alena Dernerová (senátorka) o vakcíně na příušnice (vakcína, která měla zkrácené řízení). 

Za pozornost stojí rozdílný postoj mužů a žen k časové ose vakcín v tomto pořadu. Lékařka, zdravotní sestra, ano, obě také političky, vím.  

Zjednodušeně: Obě ženy jsou zde obezřetnější.

23.11.2021 11:02:501 tipů dát kritice tipAru

Kamamuro, celou dobu obhajuješ pandemická nařízení, která jsou v rozporu se zákony

23.11.2021 10:26:27dát kritice tipAru

ok, pak nechápu jak lze poměřovat vědeckou studii, kterou jsem předložil s článkem z novin od tebe.

ten článek je schválně psán ironizujícím a zesměšňujícím tónem, proto ho nelze brát za bernou minci, tomu neříkám seriózní novinařina, ale kdy se redaktor podívá na téma ze všech úhlú a názorů - to byl měl být smysl psát články u myslícího redaktora

23.11.2021 10:20:25dát kritice tipKamamura

Btw přeháníš, Aru, přeháníš, a vkládáš mi do úst něco, co jsem neřekl. Nikdy jsem neřekl, že zločiny proti lidskosti jsou v pořádku, naopak, cítím se být humanistou. Proto jsem se nechal očkovat, abych chránil zranitelné skupiny před nákazou, ačkoliv sám jsem nominálně zranitelná skupina (nemocný tlusťoch), ale ukázalo se, že nemoc snáším dobře. Nechci, aby zbytečně umírali zdravotníci, nemocní a staří lidé, a tak jsem se nechal očkovat (a rovněž i moje žena), ačkoliv to vlastně sami striktně vzato nepotřebujeme. Jiné je to u dětí, tam je riziko těžko kvantifikovatelné, ale u dospělých není co řešit. 

23.11.2021 10:17:20dát kritice tipKamamura

V duchu pravidel akademické diskuze vždy posuzuji zásadně pokud možno výrok samotný, nikoliv jeho autora, výpady vedu vždy rovněž proti sdělením, nikoliv proti těm, co je pronášejí (sofisma zvané "ad hominem"), a od poslední četby Tao-Te-Ťing, ke kterému jsi mě ostatně inspiroval ty sám, se snažím přátelům měřit stejně jako nepřátelům, a tedy stejně jako sobě. Aktuálně jsem toho názoru, že to je maximum, o co se mohu snažit. 

23.11.2021 10:10:33dát kritice tipAru

Kamamuro, hlavně nechci aby se tu žlutilo a modřilo v komentářích. Hospodařské noviny bereš jako bernou minci, važně? zrovna tam věštili dva dny před volbami navýšení pandemie, která jistojistě po volbách vypukne.

v tom článku se zapomněli zmínit, že ostatní očkování jsou aspoň schválena.

Kamamuro, pokud chceš věřit, že všechna omezování osobních svobod a zločiny proti lidskosti jsou v pořádku je to tvoje věc, já si to nemyslím

23.11.2021 09:52:42dát kritice tipAru

Goro, fejeton to není zcela určitě : Fejetony: novinový útvar pojednávající vtipnou formou a s nadhledem o libovolné záležitosti...

kde je podle tebe ona vtipná forma, která k fejetonu patří od samého začátku, fejeton je zásadně subjektivní a naprosto nebere téma o kterém pojednává vážně.

Goro, nepsal jsem, že je to v článku, to teď ty překrucuješ moje slova. navzájem jste si tam notovali jak máte pravdu, já ty komentáře četl.

23.11.2021 09:51:07dát kritice tipKamamura

Hmmm... teď jsem si všiml, že Aru vlastně nestojí o hlubší kritiku. Nicméně život chystá svým uživatelům různá drobná veselá nedopatřeníčka, a kdekdo si až pozdě uvědomí, že s vaničkou v obchodě kupuje i dítě. Odříkaného chleba největší krajíc, a kdo seje vítr, sklízí bouři, jak by řekla teta Kateřina. Kdo žije ve skleněném domě, neměl by házet kamením. 

23.11.2021 09:49:00dát kritice tipKamamura

Zdar! Večerní termín platí, ale při pracovní prokrastinaci jsem narazil na článek pana Kubity z Hospodářských novin, který jsem si koupil za 19 Kč, jsa puzen zvědavostí, ačkoliv nemám rád ani HN, ani praktiku "paywallů", ale tentokrát to byla dobře investovaná dvacka. Porušuji tímto sice asi zákon, protože článek bude majetkem HN a/nebo pana Kubity, a cení si ho na tu dvacku, ale vzhledem ke společenské závažnosti tématu a vzhledem k tomu, že se hlásím k heslu "Information wants to be free", a jsem vlastně literárním teroristou, si ho sem dovolím copy-pastnout. Kdyby na vás přišla policie nebo kopyrajtkriegskommando, pošlete je za mnou, já už je, parchanty, srovnám. 

Jan Kubita - A co takhle poslat neočkované do Liberlandu?

"Nabízí se tu takový nápad: máme tu mnoho tisíc lidí, kteří si myslí, že je jasným výrazem svobody odmítnout očkování proti nemoci, která jiné zabíjí a ochromuje zdravotnictví. A teď, vzpomínáte, jak zhruba před sedmi lety vyhlásila skupinka výstředních podivínů z Česka nezávislý stát Liberland, ležící na jednom zapomenutém plácku kdesi na hranicích Srbska a Chorvatska? Nebylo by to pro ty tisíce výše zmíněných ideální místo k životu? Oni by se tam všichni asi nevešli, ale část ano a určitě by se jim tam líbilo, neplatí tam žádné zákony, dokonce se tam nemají ani platit daně. A nám ostatním tady by se moc ulevilo… Bohužel, Liberland je utopický nesmysl o sedmi kilometrech čtverečních, kam se z Česka nikdo nikdy hromadně stěhovat nebude. A už vůbec ne nedobrovolně. To by samozřejmě nebylo hezké ani v případě spoluobčanů, kteří sice svým chováním ohrožují ostatní na zdraví i životě, ale dělají to často jen proto, že jsou prosté mysli, a za to bychom nikoho trestat neměli.

Je také důležité říct, že není neočkovaný jako neočkovaný. Zde je ale řeč pouze o těch, kteří vakcínu proti covidu-19 odmítají jen proto, že si myslí, že je v ní schovaný čip z Bilderbergu nebo že pandemie vůbec neexistuje a samotný covid je něco jako nachlazení. Jako třeba mladá dáma jménem Iveta, která si na svůj Facebook nedávno dala inzerát ve znění: „Ráda bych si přijela vypít kafe k někomu, kdo je pozitivní. Po nakažení odměna. Pište do sz.“ To se skutečně stalo, i když je to ukázka neskutečné idiocie.

 

Faktem je, že v případě covidu-19 jde o čistou loterii. U mladých a zdravých je sice vyšší předpoklad, že vyhrají a nákazu přejdou bez velkých potíží a následků, ale není to žádná jistota ani u nich. Fakta tu ale nehrají roli. Kombinace pandemie a sociálních médií naprosto dokonale odhalila, že tu s námi prostě žije početná skupina lidí, kteří aby se vyhnuli vládním omezením, se raději nechají dobrovolně nakazit pro mnohé smrtelnou nemocí, než by si došli pro tisíckrát bezpečnější vakcínu. Musíme se smířit s tím, že tu jsou a do žádného Liberlandu neodjedou.

Je tu ale řešení. Povinné očkování. Pandemie nyní otevírá velmi důležitou otázku role státu a hlavně míry a síly, kterou užívá ve snaze ochránit své občany třeba před virovou nákazou. A Rakousko nám teď ukazuje v tomto smyslu velkou tvrdost. Ve snaze ochránit celou společnost namířilo prst na její neočkovanou a nechráněnou část a omezila jí svobody. To je ale obrovsky nebezpečné. V principu nežádoucí a diskutabilní bez ohledu na to, jestli kvůli tomu zrovna protestují na Staroměstském náměstí v Praze nějací velmi nesympatičtí lidé. Příliš silné a invazivní role státu se zcela oprávněně bojí i ostatní.

Naproti tomu bychom si mohli vzít příklad z povinnosti se očkovat, která se v Rakousku chystá. Měli bychom ji v Česku zavést také. Ovšem s předchozí maximální snahou přivést k očkování co nejvíc lidí přirozenou cestou a třeba i za pomoci finanční motivace, jak někteří navrhují. A zavést ji navíc jen dočasně. Do doby, než se vědci a lékaři shodnou, že už tu není riziko příliš velkých ztrát a ochromení zdravotnické péče.

Už dnes máme v Česku povinná očkování. Proti záškrtu, tetanu, dávivému kašli, invazivnímu onemocnění vyvolanému původcem Haemophilus influenzae b… Je jich dost, a i když i ty část společnosti odmítá, existuje obecná shoda, že nás chrání před sebezničením. Snadno se nakazíme kdečím a žije nás prostě příliš mnoho pohromadě, nic lepšího jsme zatím nevymysleli. Na těch, kteří dnes neumí dobře zvážit rizika nákazy a očkování, je to pořád menší násilí, než kdyby jim měly být omezeny možnosti žít jako ostatní."

23.11.2021 09:45:07dát kritice tipAru

mě fascinuje, že zatímco loni před "vakcínama" se brala v potaz "promořenost", letos se najelo už striktně na vakcinační étos, vzhledem k tomu, že je cca 60% očkovaných, tak bych čekal, že covid bude postihovat hlavně neočkované, což se neděje.

očkovaní, když jsou chránění vakcínou, nejen že musí i tak nosit respirátor, ale ještě se křičí, že neočkovaní ohrožují očkované, pokud by ta vakcína fungovala, pak by neočkovaní ohrožovali jen sami sebe.

rozhodně, ještě než umřel v r. 2020 ten 92. člověk, tak už se tady rozjela mašinérie strachu. dokonce masmédia měla radost, že konečně tady lidi začali umírat.

rozhodně je zajímavé, že pomocí testů se navyšují číšla pozitivních lidí. ostatně to je poprvé v dějinách lidstva, kdy člověk bez příznaků, není zdravý, ale jeho zdraví určuje test, nikoli vyšetření lékaře.

my jsme to taky zažili, byli jsme s tím doma, tatík měl horší průběh, nikoho absolutně nezajímalo co se s ním reálně děje, všechno jsme vyřídili telefonicky, to je normálně převrat v medicíně, léčit se izolací doma, hlavně jim šlo o to, abychom se internovali doma a nikoho nepotkali, za dva týdny, kdy jsme nepřijali vůbec žádná mimořádná/zdravotnická opatření se ta nemoc zázrakem nepřenesla na nás a to jsme byli s taťkou pochopitelně v kontaktu denně. ta nemoc funguje naprosto jinak a je o něčem úplně jiném, než se tvrdí, nám to navíc potvrdili pcr testy, byli jsme negativní po celou dobu, ačkoli tatík byl pozitivní, to je prostě naprosto fascinující, že stačil normální přístup, místo toho abychom rozdělili byt na válečné zóny, chodili v chemických oblecích s maskami a dezinfikovali se co 5 minut, prostě se z toho vyležel, jako při jakékoli jiné nemoci, když je člověk nemocný.

ne ne, toho ministra si nevybavuju

23.11.2021 09:33:231 tipů dát kritice tipSilene

Iren, ta zkratka je právě nebezpečná i tím, že zahrnuje a bagatelizuje např. i oprávněné protesty fundovaných lidí s vysokým IQ, znalostmi a informačním potenciálem. 

K medicínským riskům, jejich potřebnosti, následkům atp. se ještě ráda vrátím. Chápu, že těžko mám jak dát dostatečně jasně a věrohodně najevo, že není mým cílem napadat náročnou práci zdravotních sester, vyvraždit starší spoluobčany či děti nebo hazardovat s životy druhých befelem.  

23.11.2021 09:14:16dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Aru, ty sis mne na rozdíl od jiných ještě nezablokoval, tak jen poznámku - překrucuješ fakta, v  článku bixley není žádné poplácavání se po zádech, formou to je zcela jistě fejeton... k dalšímu se nebudu vyjadřovat, to je věc každého, jak zodpovědně přistupuje k životu.

Silene: možná je výraz "odpírač očkování" primitivní, já jej vzala jako zkratku - ovšem jak nazvat chování těchto lidí? Mně nijak sofistikované/moudré/ohleduplné nepřipadá... 

23.11.2021 09:06:25dát kritice tipSilene

Kamamuro, nenařkla jsem tě, zeptala jsem se, víc za tím z mé strany nehledej. 

23.11.2021 09:03:19dát kritice tipSilene

Za pozornost stojí i termín tunelové vidění.

Aru, ono je zatraceně těžké připustit si už jen trvale nepříznivou demografickou křivku. 

Zkrátím to. Máme velmi nepříznový poměr seniorní, juniorní a produktivní vrstvy obyvatelstva, což není dlouhodobě žádným tajemstvím.

Neefektivní blokování hrstky těch, co mohou pracovat na, ehm, růstu HDP, má prodloužit životy komu? Obávám se, že to je neprodlouží ani jedné ze zmíněných vrstev. 

Stát absolutně nemá kapacity, aby utáhl pomoc nám všem, ale bude citově vydírat přes strachovou clonu? Termíny typu "odpírač očkování" jsou hrubě primitivní. 

Nesouhlasím s popíráním přirozené imunity a veškerými obstrukcemi. 

Vybavíš si ještě sebevraždu Thomase Schäfera, někdejšího hessenského ministra financí? 

23.11.2021 09:03:00dát kritice tipAru

tvoje rodina není očkovaná??? myslel jsem, že to očkování je proti covidu.

 

23.11.2021 08:56:59dát kritice tipKamamura

Silene - napíšu, neboj se, zkusím dneska večer, jo? Chctěl jsem ti napsat už tenkrát, jak jsi mě nařkl z toho, že pohrdám demokracií, nebo co, neboj, nezapomněl jsem, nikdy nezapomínám, a nikdy z diskuzí neutíkám, ale je to teď hektické období.

Minulý týden jsem měli doma už po druhé Covid (proto říkám, dávejte pozor, fakt to teď řádí), čekal jsem, jak to dopadne, než budu psát, dopadlo to dobře, ale musel jsem i máknout v práci, dneska musím hnout s jednou migrací a na tahle vážná témata potřebuju čas na rozmyšlenou - všechno si hledám, všechno googluju, než napíšu něco na vážné téma, snažím se, aby to bylo pokud možno co nejkvalitnější, takže to zabere víc času než každodenní básnička, která mě napadne u snídaně nebo čištění zubů. Je to okay? Dneska večer, když ne večer, tak určitě v noci. Zatím čau!

23.11.2021 02:19:09dát kritice tipAru

tak v tom videu to zaznělo, vláda porušuje nejenom zákony, ale i listinu základních práv a svobod a to už od. r. 2020, ale to je podle mnohých zde naprosto v pohodě, nejvíc mě zamrzelo v TD Proměny odvahy od bixley, jak se tam všichni poplácavají po zádech, že plíživý nástup totality je naprosto ok a že ta největší odvaha je poslouchat tu vládu, která v této zemi zavádí totalitní praktiky, stejně jako psala bixley jedním dechem, že proti praktikám minulé totality bylo ok se postavit, ale proti nynějšímu zavádění totality je to špatně, ta se musí poslouchat, brilantně postavená úvaha, (fejeton to není, neboť typickými vlatnostmi fejetonu je psát o dané věci s nadhledem a vtipnou formou) 

zopakuju to znovu, za pár let, až skončí tato doba šílenství budou nynější politici stát před soudy za nynější porušování zákonů i ústavy a porušování základní listiny práv a svobod, stejně jako po válce byli před soud postaveni vedoucí představitelé bývalého nacistického německa.

souhlasím s tebou Silene, o budoucích (dlouhodobých) vedlejších účincích vakcín se neví zhola nic u vakcíny, kterou prý vyvinuli zazráčně za rok a je určena pro každého, zdravého, nemocného, dokonce i dítě, jemuž je 12. let, nepotřebuje logicky ve státě, kde neplatí zákony ani souhlas rodičů. psát to do TD nebudu, tam jsou naprosto všichni spokojeni s tím, jak se vracíme do komunismu, nebo ještě dál a s tím jak soustavně sama vláda porušuje zákony, je to naprostá neschopnost uvažovat utvrzená slepou vírou v zázračné vlastnosti vakcíny, která narozdíl od předchozích, jež se testovaly deset, dvacet let, tato se testuje rovnou na lidech, jak jsem psal po roce od jejího objevení.

23.11.2021 01:10:191 tipů dát kritice tipSilene

https://www.svedomi-naroda.cz/2021/08/17/rozhovor-s-vedcem-prof-rndr-jaroslavem-turankem-csc-dsc/

Kamamuro, tak prosím oponuj. Vysvětli mi ten nevkus.  

23.11.2021 00:10:51dát kritice tipSilene

errata: 1:53:00 (neboť sekundy přesně neuvádím) 

 

22.11.2021 23:29:502 tipů dát kritice tipSilene

Aru, moc ráda bych toho napovídala kvanta, s efektivitou krátkých sdělení je to žádná sláva a na dlouhá bohužel málokdo vyšetří čas. 

Ještě se s dovolením vrátím do léta, v čase 1:53 je k dispozici velmi zajímavý příspěvek.  

https://www.chalankova.cz/2021/08/25/zaznam-webex-kulaty-stul-sars-cov-2-jako-podnet-k-dalsimu-smerovani-politiky-cr 

22.11.2021 19:45:22dát kritice tipAru

Silene, ono je zajímavé, že čím víc žijeme ve sterilním prostředí a čím víc se používají antibiotika, tím víc se objevují naprosto absurdní alergie, jako na pyl, oříšky, atd., atd.

co vím, tak si malé děti instiktivně berou do pusy všechno, aby se tělo samo stalo odolné proti prostředí v kterém se pohybuje, sterilita prostě nedává smysl, pak se stáváme závislí na antibiotikách a vakcínách všeho druhu, čímž se stává lidsky organismus o to slabší, tím pádem je potřeba navýšit podpůrnou chemii...

22.11.2021 19:40:05dát kritice tipAru

Alegno, to víš, že jsem proti tomu, je to jeden z možných nástrojů jak ovládat lidi, což se děje, to už se vážně zapomnělo na praktiky minulých totalit? nechce se mi tomu věřit, že lidé opravdu věří tomu, že politici a televize pro ně chtějí jenom dobro, už jenom na základě chování politiků

22.11.2021 19:36:03dát kritice tipAru

je to tak jak říkáš Silene, ty hadry se válejí všude a nakonec to končí v oceánech, jako veškerý náš bordel, ale to už není vidět, oni ty ostrovy odpadků jsou daleko, nač si nad tím lámat hlavu.

když už přijmeme fakt, že nějaký "virtuální vir" existuje, tak jeho velikost je v mikrometrech, to jednak, takže těžko ujde sám i metr volného prostoru mezi lidmi, to je nesmysl, potom roušky/respirátory mají mezery v té látce v nanometrech, to je jak otevřít okno dokořán a čekat, že do něj pršet nebude :))

byl jsem v jednom z nákupních centerch, všude měli lidi náhubky na puse, kromě toho když si dávali jídlo, kde seděli bez náhubků až na chodbu, kde kolem nich chodili s náhubkama, nikdo si nevšim té absurdity, že to nedává žádný smysl.

stejně jako za roušek se tvrdilo, že jejich nošením chrání nositel druhé a doslova ze dne na den to přestalo platit, to co vláda a média valila na lidi x měsíců najednou neplatilo, roušky jsou o ničem, ale za to u respirátorů to konečně platí, což minulá zima/jaro absolutně vyvrátila, ty čísla stejně rostla, jednak se s těmi čísly manipuluje, jednak se tu vede psychologická válka strachu, stejně jako dnes, minimálně ve městech se respirátory nosí všude co tak vidím, ale podle masmédií ta čísla stejně rostou, tak jaký účel má tedy nosit masku?

díky ty ;)

22.11.2021 18:06:16dát kritice tipAlegna

promiň, Aru, myslela jsem, že brojíš proti očkování a rouškám ..... nevyhledávám na internetu žádné studie, žádné diskuse, i kdyby na nich bylo něco pravdy, není v mých silách to změnit, maximálně to může ve mně vzbudit obavy, zítra budou zase jiné a za pět let úplně jiné, na to je pro mě škoda plýtvat vzácný čas .....

22.11.2021 17:54:082 tipů dát kritice tipSilene

Zkusím rozvinout paralelu s brannými cvičeními civilní obrany. Každý, kdo je pamětník, může zkusit porovnat, jak na něj či jeho blízké v rámci doby a věku působily tyto povinné školní či podnikové akce. A porovnat tedy naivitu takto zvolené a s vážnou tváří propagované ochrany proti reálným dopadům jaderných výbuchů. 

Za pozornost, i když jde o pouhý střípek do mozaiky, stojí také současná základoškolská praxe. Opravdu je jedna usmolená rouška na den (a bůhví jestli) s nevyzpytatelným okamžikem utržení gumičky a přibližně jedno umyvadlo se studenou vodou na třídu a neustálý nácvik sundat/nandat, tou pravou prevencí a obranou proti viru s prezentovanou nebezpečností? 

Manévry s mísením dětí, předstírání, že sourozenci k sobě nepatří, že děti nechodí do škol ve skupinkách, že se nenavštěvují nebo nedojíždějí stejným autobusem atp. Vážně myslíte, že takto se děti funkčně chrání? Netrápí ony se tak spíš? 

Povalující se použité roušky a respirátory všude, myslíte, že z nich ta nákaza skáče takovým způsobem, že neprojdete živí kolem, nebo že jde spíš o ekologickou zátěž? 

Vážně je nutné předstírat, že je v dlouhodobých silách rodičů, dětí a škol vytvářet maximální hygienizované prostředí? Opravdu děti nepotřebují spíš něco jiného?  

Z mého pohledu to plošné očkování rozhodně není. 

22.11.2021 16:57:10dát kritice tipAru

jak jsem psal, já očkovaný jsem, i jsem psal v komentáři níže jak to se mnou cvičilo, nejdřív se psalo jak je to úžasná zázračná nebeská látka, dneska sami ti vládní tlučhunové říkají, že to nechrání vůbec proti ničemu, ale pouze to zabraňuje těžkému průběhu, než tu informaci opět změní a budou říkat něco jiného.

navíc jsou tu očividná fakta, v oficiálním tisku se psalo na jaře 2020, že na podzim přijde druhá vlna, ta přišla 1. září, nyní ta nemoc byla tak hodná, že zázračně počkala až bude odvoleno 8 - 9. 10., já jsem doma tvrdil, že to spustí po volbách, což se stalo, navíc 2 dny před volbami opět z oficiálního tisku se psalo, že po volbách nemoc udeří a skončí před létem, tak buď já i novináři umíme věštit, nebo jde o manipulaci skrze strach a celé je to podvod.

tipuju si, že před vánoci čísla zázračně klesnou, aby si lidi nakoupili dárky a od ledna to rozjedou nanovo, aby tak v půlce jara ty čísla opět klesala, aby lidi mohli na dovolený.

můžeš si to najít co ta vakcína dělá s krví, kde je jasné, že ta vakcína je svinstvo a že se tu hraje o víc, materiály k tomu existují, stačí se zajímat.

navíc pandemická nařízení odporují současným zákonům a dodržování oněch nařízení je čiště dobrovolné a pokud vím, tak ty vakcíny dosud nebyly plně schváleny, ale jedná se experimentální látku.

to souhlasím, lékaři a sestřičky ještě budou mít co dělat.

já se smrti nebojím, intenzivním strachem ze smrti jsem si prošel již v dětství, nemyslím si, že tu žijeme pouze jeden život, ale pokud by mě měl někdo internovat v nějakém táboře, tak jak jsem psal, to ukončím raději sám, takže mě nevystrašíš, že bych umřel, ostatně umřít mohu dnes, nebo zítra, nikdo neví kdy přijde jeho hodina - přesně opakuješ to říkají média, takhle se šíří strach a takhle se manipuluje s lidmi, aby udělali, to co chceš, hezká ukázka

22.11.2021 15:41:061 tipů dát kritice tipAlegna

odvaha je vnímána každým jinak, co je pro jednoho odvážné, nemusí být odvážné pro druhého ... takže pro mě jsou odvážní ti, co dali spoustu svého času k hledání léků a očkovacích látek proti celosvětově rozšířeném, nebezpečném covidu, jsou pro mě odvážní ti, kteří pracují v nemocnicích a snaží se zachránit životy .... tahle nemoc je tu krátce, nikdo neví, co udělá její prodělání, nebo očkování proti ní v budoucnu, třeba budeš mít pravdu a budeš jeden z mála, kteří přežijí a já ti to přeju, pokud ovšem neonemocníš a nebo nedejbože nenakazíš někoho jiného, nezpůsobíš sobě nebo jinému smrt, to ti opravdu nepřeju .... jestli umíš koukat do budoucna a víš jak lidem pomoc, tak tě úpěnlivě prosím, nenechávej si to pro sebe ... hodně štěstí

22.11.2021 11:04:101 tipů dát kritice tipAru

není to iracionální hysterie, ale sledování vývoje, který postupně přitvrzuje, myslet si, že politikům, nadnárodním chemickým koncernům, nebo nejbohatším lidem planety jde o lidské zdraví považuju za velmi naivní pohled.

čelní představitelé států opakovaně za historii prokázali, že jsou schopni zlikvidovat státy které vedli.

význam slova apartheidu je oddělení a to se děje - i v nacistickém německu nejdříve byli židé označeni a odděleni ze společnosti a až poté transportováni. dnes se znovu opakuje oddělení části obyvatel, kteří nekývnou vládě na každý nesmysl, který si zrovna vymyslí.

já jsem se nechal očkovat, takže vím jaké to je svinstvo, jestli to nevíš, tak oxid grafenu je zdraví škodlivý a poškozuje buňky, můžeš si na to najít studie a přesto ho dávají i do mRNA "vakcín".

ve svém vlastním příkladu s Itálií potvrzuješ, že oddělovaní části lidí ze společnosti je realita a že se politika apartheidu zavádí, že se postupně přitvrzuje a mizí lidská práva a vlastně na zákonech, které jsou soustavně porušovány už tak moc nezáleží.

někteří lidé pak budou zase tvrdit jak jsou překvapeni a jak nic nevěděli, stejně jako němci v poválečném Německu, když jim pouštěli filmy z koncetntračních táborů - historie se opakuje.

ale jak jsem psal, pokud tady dojde k takové formě totality, kdy vyhlédnutí lidé budou internováni v táborech pro jejich a zdraví nás všech, já k tomu jako blbec přihlížet nebudu.

jestli si myslíš, že se to zastaví na třech dávkách vakcín, tak jsi na velkém omylu, ty dávky se budou postupně navyšovat a s tím začnou být postupně také povinné, ale přitom povinost nošení respirátorů neodejde, jsou v tom až příliš velké peníze, než aby tento snadný byznys zmizel.

ta tzv.epidemie, kdy už dnes je uznána smrtnost na méně než 1% se postupně mění na epidemii očkovaných, čím víc dávek lidé dostanou, tím víc budou nemocnější, tím víc budou ve větších počtech v nemocnicích.

studie o škodlivosti vakcín existují, už jsem zde dával odkaz na Švédskou studii, která prošla oponenturou.

to jsi na velkém omylu, není to o tom, že bude lidem den dva blbě, ano, začíná to únavou trvajicí dva az tři dny, zároveň hned na začátku nejdou myšlenky na jazyk, to ale odezní relativně rychle, asi záleží i na věku, mě pak celý měsíc mezi první a druhou dávkou jsem měl takové křeče v ruce do které jsem se nechal píchnout (jaká shoda náhodiček, která vůbec nesouvisí s injekcí), že jsem ji nebyl chvílemi ani schopen ovládat, k tomu se přidalo horší dýchání a tlaky na srdci, to trvalo intenzivně několik týdnů, teď už skoro nekašlu a tlaky na hrudi mám jen občas. já jsem schopen uznat, že jsem udělal chybu, což mi došlo okamžitě.

22.11.2021 09:49:38dát kritice tipKamamura

Ale Aru, říkal jsi, že jsi taoista, a teď se propůjčůješ zcela netaoistické a iracionální hysterii. 

Srovnání s apartheidem je směšné, protože apartheid znamená segregaci na základě barvy kůže, a přesvědčení, že ti, kdo mají tu "špatnou" barvu, jsou lidmi horší kategorie než ti, co mají tu správnou. 

Zatímco to, co se děje teď se apartheidu, fašismu (a jděte do háje s těmi stupidními přirováními, zkuste ubrat na emocích a zapojte zase racionální myšlení) vůbec nepodobá, ani vzdáleně. 

Zatímco černoch nemůže změnit barvu kůže, vy jste se mohli nechat očkovat, a dokonce zadarmo. Pokud "trpíte útlakem", trpíte pouze následkem svého svobodného rozhodnutí nenechat se (zadarmo) očkovat, tak jakýpak fašismus?

Vaše přesvědčení, že očkování škodí / je výrazem totality a další nesmysly vychází z nepochopení toho, co to je svoboda v rámci nějakého společenského uspořádání, jehož vládci nemohou kvůli vrtochům rozmazlených jednotlivců pustit ze zřetele obecný zájem, jakož i z neznalosti toho, jak fungují epidemie, jaká jsou rizika a benefity jednotlivých opatření, a co je třeba udělat, aby se celosvětová pandemie nezměnila v celosvětovou katastrofu. Lidé, jako vy, si totiž neuvědomují, že stačí hrstka podobných kverulantů, a mohou způsobit v důsledku nedozárné následky, stejně jako na dřevěné galeoně stačí jeden truhlík se sekyrou, nebo nebozezem, a celá loď je ke dnu - a nečekejte pochopení nebo empatii, když posádka zjistí, že v podpalubí sekáte do dna díru. 

Marx kdysi napsal (nebo to byl někdo jiný, to je jedno) - "svoboda je poznaná nutnost", a vy jste zjevně ještě nedospěli k poznání nutností současné situace, a tak samozřejmě, logicky, ztrácíte část své svobody. Vyčítejte to ale jen sami sobě, a svému neinformovanému rozhodnutí, nikoliv imaginárnímu "spiknutí", které s největší pravděpodobností vůbec neexistuje. Vládcové tohoto světa mají důležitější věci na starosti, než se proti vám osobně "spikávat" - spikávání je nákladné a neefektivní. 

Je to celé jen takové "malé veselé nedopatření", viď Aru - ovšem s tím, že lidé z ohrožených skupin, kteří COVID od nějakého neočkovaného kverulanta náhodou dostanou, tak pro ty je to zasmání doslova poslední. 

Podívejte se na Itálii - tam nesmí neočkovaný člověk do práce už hezkou řádku dní. Rakousko taky hodlá přitvrdit - no a v Číně se s kverulatny nemazlili nikdy - taky tam byli v boji s pandemií nejúspěšnější. 

Jinými slovy, křivda je jen ve vašich hlavách. Děje se to, co se logicky nakonec dít musí, a může to být (pořád apeluji na každého, aby se vzdělával) mnohem, mnohem, mnohem horší.

Proto přestaňte blbnout a poslechněte ty, kteří věci narozdíl od vás rozumí - imunology, virology a další odborníky, a udělejte bez zbytečných řečí to, co po vás chtějí. Tentokrát ani nemusíte nic obětovat, ani dělat obtížná rozhodnutí - jenom se necháte píchnout do ramene a den, maximálně dva vám bude blbě. Co budete dělat, až bude třeba válka?

22.11.2021 07:15:28dát kritice tipAru

děkuju Andělko

22.11.2021 07:15:081 tipů dát kritice tipAru

i tobě díky annie, pokud by to došlo tak daleko, tak to ukončím osobně, než se nechat internovat

22.11.2021 07:07:32dát kritice tipAru

Kamamuro, politika apartheidu je stále zločinem proti lidskosti, jsem přesvědčen, že současní politici budou jednou stát před soudy za nynější porušování současných zákonů této země

22.11.2021 07:04:031 tipů dát kritice tipAndělka1

***

22.11.2021 07:02:26dát kritice tipAru

to jistě Silene, pro peníze lze asi udělat všechno

22.11.2021 06:38:491 tipů dát kritice tipannnie

Aru a Silene, zcela zbaběle :) se k vám přidávám. A vysvětlovat nic nehodlám, na to nemám čas ani chuť. Na shledanou v internačním táboře, a tobě, Aru, ještě tip a dík a.

22.11.2021 02:00:37dát kritice tipKamamura

Silene - tvůj popis zavání kýčovitou přehnaností. Jaké "dryáčnické zneužití" máš konkrétně na mysli?

22.11.2021 01:20:281 tipů dát kritice tipSilene

Ten popis... možná spíš poslušnost? 

Současná doba je jistotně současně dryáčnickým zneužitím medicinského problému k nekalým účelům. 



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Pismak.cz 1997 – 2021, provozuje Dobrý spolek, pravidla Školy v přírodě Letní dětský tábor