Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo jsem? IV.

24. 11. 2021
2
2
163
Autor
Nina Lili

...a zas odpověď hledám...

Jsem zrezivělý klíč od ukrytého zámku

v něm zamykám tě na tři západy.

Svou ranou řeznou popisuji stránku

a krev se valí skrz mé přehrady.

Jsem tupá dýka, o kterou ses říz

tak už možná cítíš, jak to všechno bolí.

Jsem mdlý nářek tekoucích všech stromů míz

když do rány přidáš další dávku soli.

Jsem otazníkem za každou tvou větou

vřelé díky za všechny ty výčitky!

Pozpátku jdu vpřed, leč nohy se mi pletou

a na verdikt svobody já vznáším námitky.

 

Jsem ta, co za ruku tě vzala nad ránem

dnes smyčku kolem krku spolu utáhnem.


2 názory

Nina Lili
24. 11. 2021
Dát tip

Děkuji děkuji, mistrovi se těžko vyrovnám, i když sní se o tom hezky....Tentokrát o narušeném rytmu vím a po dlouhé úvaze jsem se rozhodla jej zatím nechat jak je, asi to musí dozrát.. Ale určitě se k tomu vrátím časem, až si to trochu "sedne" a napadne mě něco lepšího. Musím říct, že sonety jsou mým (možná příliš ambiciózním) cílem a zatím se asi jen hledám a zkouším (vždyť ještě ani nevím, kdo jsem :D )...


Uličný
24. 11. 2021
Dát tip

Moc pěkně, moc pěkně. Sonet skoro jako od toho Shakespeara. Aby to bylo  lepší než od něj, tak by  si to ještě chtělo pohrát s rytmem  - zvláště ve střední části. Já tam hned vidím pár možných úprav. Zkus si s tím hrát. Je to paráda, že se pouštíš do těchto útvarů. Je to dobře hlavně pro tebe - básnířku. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru