Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Až přijdeš na svět

24. 11. 2021
13
16
390
Autor
Marcela.K.

Věděla jsem, že se mu nevyhnu. Ne, nešla jsem mu naproti. Naopak. 

Vím jak vypadá člověk v objetí nemohoucnosti. Tolikrát jsem stála u lůžka, kde oči prosí, když ústa nemohou. Často jsem svou hlavu pak držela na sesterně u stolu v dlaních a kousala se do rtů...

Už dva roky myslím na ty modrobílé holky, kterým jsem stávala po boku. Přemýšlím, jak bych zvládala tu únavu, která by mě doprovázela domů. Jak bych chránila své blízké, jak bych dokázala usínat beze strachu,  i když vím, že smrt není zlá. Co je zlé - to je umírání...

Také nerozumím zemi ve které žiju.

Ano jsem očkovaná zdravotní sestra v důchodu.

Když se mě můj lékař ptal, zda budu chtít oočkovat proti Covidu, řekla jsem mu : "Ano, na očkování snad neumřu. To, jak by to dopadlo, kdybych se nakazila bez očkování, tak tím si tak jistá nejsem."

Když jsem studovala na zdravotní škole, napsala jsem básničku, která dokonce byla jednou z těch, které můj češtinář poslal do soutěže, kterou jsem ve své kategorii v celostátním kole vyhrála.

Tady je :   

 

Až přijdeš na svět

Až přijdeš na svět

hned po čtvrtém dni tvého života

ti vpravíme do těla imunitu

pomoci očkovacích látek

 

Nemusíš se bát obrny

                          spalniček

                          záškrtu

                          tuberkulozy

                          černých neštovic

 

Snad

než dorosteš

vynalezne někdo i sérum

proti rakovině

a lhostejnosti

 

Pak ti zbude už jen strach

o lidi

se kterými žiješ

 

 

***

Nikdy by mě nenapadlo, že  jednou - za víc jak čtyřicet let - budu mít strach o lidi, kteří se nebudou chtít nechat naočkovat proti nemoci, která umí zabíjet.

 

 


16 názorů

Marcela.K.
08. 12. 2021
Dát tip

Bohužel...prostě to nechápu. Kolik lidí teď, především díky internetu, má patent na rozum. 


Janina6
08. 12. 2021
Dát tip

Smutné... ale hluboce pravdivé.


Marcela.K.
01. 12. 2021
Dát tip

F.M.R.C. díky.  Mám syna ve tvém věku. Naštěstí věří mámě ;-)


Lili.
30. 11. 2021
Dát tip

Toto dílo mluví,mluví mezi řádky.Je v něm hloubka.Myslím ,že si z něho můžeme něco vzít a pochopit.


Marcela.K.
30. 11. 2021
Dát tip

Bixley, kdybych nebyla naočkovaná, asi bych dnes byla jinde... díky očkování jsem v teple, doma.


bixley
30. 11. 2021
Dát tip

Moc hezký text spojující prózu a poezii s velkou výzvou. Máš pravdu, jsme očkováni za život proti mnoha nemocem, tak snad nás i toto očkování ochrání. Doufejme.


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

jeden čas mi jeden autor neříkal jinak :) o zlobení se nemůže být řeči


Marcela.K.
25. 11. 2021
Dát tip

Abakus, K3, díky za porozumění.  V šestnácti mě nenapadlo, že píšu až tak "nadčasový" text.


Marcela.K.
25. 11. 2021
Dát tip

Alegno, omlouvám se za zkomolení nicku. Mozek mi to "přečetl" jinak a jako staré zdravotnici mi snad tu Algenu odpustíš ;-)


K3
24. 11. 2021
Dát tip

Má to poselství poplatné době a je to i hezky napsané.


Lidé samotní by se možná víc stmelili, kdyby do nich pořád někdo neryl.

A také ta propagace hodně kulhá. A my, starší, bychom měli jít příkladem.


Abakus
24. 11. 2021
Dát tip

báseň sa mi páči a  asi je nepríjemné, že je aj po rokoch výsostne aktuálna. U nás očkovanie rodinu nedelí, ale nájdu s k tomu iné veci.


Marcela.K.
24. 11. 2021
Dát tip Alegna, 8hanka

Algeno, kdybych nebyla naočkovaná, asi bych teď neseděla u počítače... Mrzí mě také, jak otázka očkování rozděluje i lidi v rámci rodin. 

 


Alegna
24. 11. 2021
Dát tip 8hanka

Marcelko, díky za tvé dílo .... nikdo nevíme, co bude, ale zatím o ničem jiném, co by dávalo naději nevím .......


Marcela.K.
24. 11. 2021
Dát tip Alegna, 8hanka

Annnie, jistě, dokonce naočkovaného může přejet i auto.

Bůh nám dal rozum a ten bychom měli používat. 

Vím o čem píšu. Vím jak vypadá člověk s tracheostomií na kyslíku... 


annnie
24. 11. 2021
Dát tip Benetka

Marcelko, bát se můžeš i o lidi, kteří se naočkovat nechali. Není žádná záruka, že je očkování ochrání. Nemoc mutuje a je zcela nepředvídatelná. Pánu Bohu poručeno.

Báseň se mi líbí, tip a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru