Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dvě strany "očkovací mince" - otevřená diskuse

24. 11. 2021
13
133
2901
Autor
Alegna

133 názorů

Kamamura
01. 12. 2021
Dát tip

Hm, tak s Bubulínou jsem se fakt seknul, co se dá dělat.

Nicméně zoufalých zdravotníků z přeplněných nemocnic není málo. A skutečně vyzývali lidi jako kardiolog Pirx, aby jim přišli pomoci na jednotky intenzivní péče, a nikdo samozřejmě nepřišel. 

Je pravda, co píše Entropia, že prodělání nemoci dává člověku silnou imunitu, mám to potvrzené od svého zdroje UHKT. 

Nicméně původní argument stojí - pokud demokraticky zvolená vláda zvolí nějaký postup, jak pandemii čelit, je na místě to respektovat a podvolit se, zvlášť když jsou osobní rizika minimální. 


Marcela.K.
01. 12. 2021
Dát tip

Kamamuro, Bubulína není zdravotník, ale jak sama uvádí pouze amatérský samouk celostní medicíny. Takže je to přesně tak, jako u většiny odmítačů očkování. Než zase budeš na něco odkazovat, ověř si, prosím, fakta.


Alegna
29. 11. 2021
Dát tip

En. ráda jsem si přečetla tvůj komentář, že souhlasíš, že i očkování má své dvě strany ..... tvůj závěr zní optimisticky, přidávám se k němu


Entropia
29. 11. 2021
Dát tip

Přesně tak, dvě strany. Mě jen štve, že vakcínu vnucují těm, kteří covid prodělali. Těch je podle statistik na JIPkách nejmíň. Věřím v promoření. Ti, kteří onemocní i po očkování, budou mít díky nemoci silnější imunitu a díky očkování lehčí průběh. Tak snad se to tak nějak šťastně zkombinuje.


Alegna
28. 11. 2021
Dát tip

Jamardi, souhlasím, nic není samospasitelné a nefunguje stoprocentně, ale sníží to riziko, snacha je prodavačka, je jich málo, jsou teď v práci skoro 12 hodin, más celou tu dobu respirátor, ale bojí se upozornit zákazníka bez něho, protože se dočkala od několika  s velkou hrubostí ......


Jamardi
28. 11. 2021
Dát tip

Já si myslím, že důležité je nosit respirátor a mýt si ruce. Na jaře jsem četla výsledky nějakého průzkumu, kdy hledali covid v tramvaji na madlech i jinde a nic nenašli. Taky psali, že se někdo nakazil skrz jogurt - že dotyčná byla počád doma jen jednou šla do obchodu a koupila si tam jogurt a prodavačka z toho obchodu byla nakažená. To ale znamená, že si neumyla ruce.

Nosit respirátor celou pracovní dobu je otrava a lituju třeba prodavačky. Proto, i kdyby jsem viděla prodavačku bez respirátoru, tak mě tolik nevadí, jako když vidím zákazníka. Jsou alergici, kteří to nesnesou mít na nose, ale ne snad tolik, jak to vidím. Včera v televizi ukazovali záznam z kamery z obchodního centra, někteří dělali do kamery opičky a byli bez roušky a bylo jich dost. A taky, i když to není nařízeno, tak když jedu s někým ve výtahu a jsme bez roušky, tak se s ním nebudu vybavovat nebo se odvrátím - prostě nežijeme v normální situaci. Když potkám známého, nebudu strakat svoji hlavu k jeho hlavě - to pořád vidím jak se lidé baví a jsou těsně u sebe. Ale nehážu veškeré svoje oblečení do pračky ihned po příchodu domů a nesprchuju se i s hlavou.


Alegna
28. 11. 2021
Dát tip

Aru :-)


Alegna
28. 11. 2021
Dát tip

Kamamuro, pro mě nejlepší komentář od tebe, který jsem četla a jeden z nejlepších v této "diskusi", plně souhlasím


Aru
28. 11. 2021
Dát tip

to se nedělá, číst mi myšlenky :D


Alegna
28. 11. 2021
Dát tip

Aru, pravda jsou to čtyři tlusté knihy, je to jen fantazie nejen  o jedné dualitě, o cestování v čase a o dybukovi v amygdale a jak dokáže svého hostitele změnit ........


Kamamura
28. 11. 2021
Dát tip Alegna

Dovolím si sem postnout link na příspěvek od uživatelky "Bubulína", která je zdravotnicí.

https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=526425

Zaznívá v něm důležitý argument - jakýkoliv lékařský zákrok je možno odmítnout reverzem. Řeči o fašistech, totalitě, koncentrácích a podobné nesmysly tím tedy nadobro postrádají jakoukoliv relevanci.

Naslouchejme našim zdravotníkům, budeme je potřebovat, až nám bude do ouvej!!!


Aru
28. 11. 2021
Dát tip

nečet, ale umím si to představit ;))


Alegna
27. 11. 2021
Dát tip

Nevím jestli jsi četl Kde lišky dávají dobrou noc, autor Chaim Cigan (přezdívka), jsou to čtyři díly, možná by se ti to líbilo


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

já ti rozumim, ale tady jsme ve světě dualit, je to jenom o slovníku a z jaké sféry se na to díváme ;)


Alegna
27. 11. 2021
Dát tip Aru

Aru doufám, věřím, jsem pozitivně nakloněná,  jen to mám postavené jinak, nejsou oni, ale my všichni, vesmír se neptá na  entitu,  identitu, natož na postavení :)


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

má, já vím, to jenom přispívá k nemocem, stejně jako strach co šířila média hned jak explodoval r. 2020.

uvidíš, zlepší se to, chtějí abychom si to nemysleli a propadli depresím, ale to jim nevyjde


Alegna
27. 11. 2021
Dát tip Aru

no právě, teď je správný čas na pozitivum - pochopení, laskavost a tak ....

si zase tak jistá nejsem, zatím zápor má hodně navrch, jsem na to citlivá


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

ja vím Alegno, to je skvělý že to víš s těma energiema, dobrá zpráva je, že ta pyramida zla už jim všude praská, už jim přestávají stačit i podpěry.

záhuba se konat nebude, tím si můžeš být jistá. žádná noc netrvá věčně

koukni na poslední dva texty, ty jsou tak pozitivní jak jen umím :D


Alegna
27. 11. 2021
Dát tip

Aru, ano právě, každý má svůj rozum .... každou nemoc zvládájí různí lidé různě, proč by to u covidu nemělo být taky tak?

s politiky máš pravdu, ale to by byla diskuse dlouhá, dlouhá, dlouhá.....

jen taková douška pro tebe, ty tomu budeš rozumět, záporná energie na zemi má silně navrch, takže se řítíme do záhuby, je nezbytné část změnit na neutrální a následně na kladnou, aby mohla nastat rovnováha....jakmile jedna z energií hodně převažuje, dochází k zániku ...zákon vesmíru


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

já to nosím, jen jsem napsal co jsem prožil, plus jak rostou čísla navzdory tomu, plus jak se nám sami politici vysmívali do obličeje, když to sami porušovali, je na každém co si z toho vyvodí


Alegna
27. 11. 2021
Dát tip

Aru, nosit ho budu, teď v zimě tolik nevadí, naopak hřeje :-), když vezmu asiaty, ti  je nosí bezreptání

víš, můj syn opatroval vloni přítelkyni, jejich dceru a přítelkyně maminku, všechny měly covid, on nosil respirátor, jiné opatření nedělal, sundaval ho jen při jídle a spaní, nenakazil se ......


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

moje osobní zkušenost je taková: minulý jaro jsme s tím chodili úplně všude i venku a stejně to tatík dostal, on byl pozitivní, já s mamkou cely dva týdny co jsme byli doma negativní, potvrzeno pcr testy a to jsme doma nezavedli žádný opatření, jakože bysme se zabarikádovali v pokojích, nebo nosili nějaký protichemický obleky, ani ty respirátory, prostě nic, žádná desinfekce a byli jsme celou dobu zdraví, tudíž zkušenost ze života říká, že to asi bude fungovat jinak, než tvrdí vláda, ostatně pokud si vzpomeneš na minulý podzim na ty jejich skandály, tak dost to nasvědčuje tomu, že respirátory nosíme z jinýho důvodu


Alegna
27. 11. 2021
Dát tip

Hani, to, co se říká o nejnovější mutaci je dost děsivé a upřímně, když by se ten vir takto "zdokonaloval" tak to se mi ani nechce domyslet.....

Ti, co mají chuť ještě si užít život dělají správně, pozitivní motivace je dobrý lék proti všemu...


Alegna
27. 11. 2021
Dát tip

Aru, to, jak se zvedá počet nakažených je dost děsivé, nevím jestli respirátory nepomáhají, ale nejspíš je to také tím, že vloni byly přísnější restrikce, možná se lidé ze začátku děsily, pak se jen báli a teď už je to nebaví a nejsou tak opatrní? Upřímně já nevím.....


Alegna
27. 11. 2021
Dát tip

zzlatý, taky jsem toho názoru, že je dobré udělat maximum podle svého svědomí a vědomí a jak je vidět, máš kolem sebe lidi ze zkušenostmi, to se pak člověk na to dívá jinak


8hanka
27. 11. 2021
Dát tip Alegna

dnes som bola na tretiu dávku, správy o najnovšej mutácii omicron nie sú dobré, verím, že očkovanie zabráni najhoršiemu... je mi jasné, že nič nie je stopercentné, ani očkovanie nie, ale ak zmierni priebeh ochorenia, ak uchráni ľudí pred ťažkým stavom, tak sa oplatí...nespolieham sa na okolie, že bude zodpovedné...dnes mi bolo sympatické, o čom rozprávali ľudia okolo mňa v čakárni po dávke...boja sa ventilácie, chcú si ešte užiť život...


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

záraží mě, že jak od doby co se nosí respiratory od loňska, tak i letos na podzim se nosí respirátory, leč počet pozitivních roste i tak, tak buď se to přenáší a funguje jinak, nebo respirátory nefungují, je to dost zvláštní co se nám tvrdí a jak to funguje v reálu, dvě reality


zzlatý
27. 11. 2021
Dát tip Gora, Jamardi, Kytiii, Alegna

Také jsem se nechal očkovat. Patřím mezi rizikové lidi, všude nosím tu potvoru respirátor a brzy půjdu na třetí dávku. Neumím si představit, že bych byl příčinou neštěstí kohokoli. Vím, i očkovaní mohou onemocnět, či být přenašeči, ale chci mít čisté svědomí, že jsem pro tuto hrozbu udělal maximum. Jen pro úplnost. Včera zemřela mladá maminka (32 let) od ještě malých dětí. Lidová moudrost říká, že nejlepší škola je vlastní kůže. Nechápu, proč tolik lidí chce tuto zkušenost riskovat. Mám snachu lékařku a tři neteře zdravotní sestry a od nich vím, že zlehčovat situaci může jenom blbec. Včetně Klausů platí, jak jsem napsal ve své poslední knize: čím je trouba větší, tím je víc slyšet. 


Aru
26. 11. 2021
Dát tip

souhlas Alegno, vím o kom mluvíš


Alegna
26. 11. 2021
Dát tip

K3, je to bohužel tak ....  a taky je z toho člověku smutno


K3
26. 11. 2021
Dát tip Gora, Alegna, 8hanka

Jde o to, že zbytečně umírají lidi a ta troška oběti, ten milimetr nepříjemného, kterým můžeme pomoct nám vadí.

Někdy je mi stydno.


Alegna
26. 11. 2021
Dát tip 8hanka, Aru, Silene

Diskuse byla bez mého vědomí překategorizována do ostatních nezařaditelných a nemám již přístup k úpravám, chci se vám přesto tímto za to omluvit a dát vědět, že to nebylo mojím přičiněním.

Ráda bych poděkovala všem zúčastněným za jejich příspěvky, moc si toho vážím a  bylo mi ctí,  nezáleží na tom, zda byly příspěvky příjemné, či mírně jedovaté, či nas.ané, dali jste najevo, že diskusi registrujete a to není málo.

Snad si ještě neodpustím poznámku, že fanatismus je nebezpečný, ať se nachází na kterékoli straně dané mince, že říkat o někom, že umře, je jako mu smrt přát a přivolávat ji a doufám, že to bylo jen z nezvládnuté emoce ze zklamání.

Pevné zdraví a hodně inspirace

 


Alegna
26. 11. 2021
Dát tip

Hani, chápu tvé zaujetí Puškinovou básní, Puškina mám ráda ... nemyslím, že někdo nechá vyděsit.

Upřímě mě potěšilo, že ses ukázala a někdy třeba najdeš chvilku na vložení díla, bude se těšit, pokud to půjde......

Vše dobré


Silene
26. 11. 2021
Dát tip

Lído, když to je právě taky zdlouhavá věc na vysvětlování. 

Mám tuhle Puškinovu záležitost ráda z mnoha důvodů, právě jak je známá, leckde se učí, blablabla. Zkrátka a dobře: iks možností, jak ji vykládat. Taky bych k ní chtěla vědět všechno.

Za mým mlčením spatřuj hlavně nedostatek času a další. 

................................

A ehm, čistě technicky, nechystala jsem se vložit žádné soutěžní dílo nebo tak něco, prostě se mi jen sekl komp.  (Kdyby snad někomu z uživatelů dorazilo jakési záhadné avízo od smazaného "díla". Ne, to nesouviselo. Nerada bych tu kohokoli zbytečně poděsila.  

Oblíbené krédo neurologů: Nejhorší je smrt z vyděšení.

Není třeba reagovat.


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip Aru

Díky fusko .............

 

Taky sem chodím číst, nasávat krásu, ale spojení se mi zdá potrhané ...... chtěla jsem látat, neumím to, alespoň jsem se pokusila


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

tomu říkám příběh, Phil, to je vlastně tvůj švagr? zajímavý člověk


Philogyny
25. 11. 2021
Dát tip

Minulý týden dorazil ke tchyni syn z Rakouska, kdysi emigroval. Minula mu šedesátka, je státní zaměstnanec. Nedal se očkovat. Zakázal to i mamince. Ta potajmu šla. Nakoupil nekonečné, nekonečné balíky minerálních vod. Barely, do kterých napustil vodu z vodovodu. Plný balkon a potažmo sklep. Do špajzu konzervy, olej a jídlo. Řek jí, dvacátého pátého  si sednu na židli a přijde to. Pak odjel. Tchyně vyhodnotila situaci a začala tahat a vylívat barely s pomocí naočkovaného manžela ...


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

i z těchto veršů by se dalo něco použít pro dnešní dobu a diskusi

https://www.cesky-jazyk.cz/citanka/svatopluk-cech/jitrni-pisne.html#ixzz7DFmm31pf


Marcela.K.
25. 11. 2021
Dát tip

Luzz, tvá poznámka mě donutila se podívat, jak dlouho už tady na Písmáku jsem. A ejhle - tento měsíc to bylo už šestnáct let. :-) Já už tu byla tolikrát označena takovými přízvisky, že cenzorka by opravdu byla jen k úsměvu.

No nic - šestnáct let je opravdu už tolik, že o Písmáku vím dost natolik, abych se ubránila tomu, pouštět se do nesmyslných diskuzí ;-)


Luzz
25. 11. 2021
Dát tip Entropia

marcelo, chápu tě, nicméně o tom, jaká témata jsou v rámci písmáckých diskuzí vítaná a jaká jsou vítaná méně, se tady vedou spory už docela dlouho; obávám se, že tvůj povzdech nic nezmění... v lepším případě budeš označena za cenzorku, co omezuje práva diskutujících, jejich osobní svobody a podobně.

 


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

jj, fusko, tohle znám, Jirouse .....   už asi jsem jejich

měla jsem krásné citáty v tabletu ve wordu, teď by se hodily, jenže jsem ho dlouho neotevřela a při aktualizaci kamsi zapadly


Luzz
25. 11. 2021
Dát tip

přesně tak, pokud nechcete dostat od kamamury nevyžádanou soukromou zprávu plnou milých a přívětivých slov a nadto rozebírající váš psychický stav a vaši povahu vůbec, tak se držte tématu.


Kamamura
25. 11. 2021
Dát tip

Zkusme se prosím držet tématu. Znovu vyzývám osoby, které chtějí diskutovat o tom, o čem všem se smí a nesmí na Písmáku diskutovat, ať si na to založí vlastní diskuzi. Je to velmi jednoduchý koncept - diskutuje se o tom, o čem je nahoře napsáno, že se diskutuje. Občas mám pocit, že se bavím s malými dětmi, a pak není divu, že společnost jako celek není schopna řešit základní existenční otázky, když je potřeba pořád dokola vysvětlovat tak jednoduchý koncept. 


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

a je tu literární podnět k diskusi, díky fusko, nejsem si teď úplně jistá, jestli moje kořeny nesahají až do Polska



Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

Jamardi, díky za tvůj názor, taky mi prošly hlavou příbalové letáky u léků, to by se člověk musel bát se jakkoli léčit


bixley
25. 11. 2021
Dát tip

Marcelo, myslím, že podnětem k diskusi byl spíš můj fejeton proměny odvahy.


Jamardi
25. 11. 2021
Dát tip

Vím, že vakcína není dostatečně vyzkoušená, ale beru to tak, že v současnosti není jiná možnost vzhledem povaze covidu a jeho šíření. Když si třeba přečtu příbalový leták léku na cholestorol, tak je mi z toho zle - a sice to není povinné, ale nátlak na užívání je.(a to nemůžu nikoho nakazit)

Žádné očkování není úplně bezpečné. Třeba jedna dívka zemřela, když chytla infikované klíště a hned potom šli na očkování (nevím jaké). Nevěděla, že má klíště, to se zjistilo potom. Následně po této události se u nás pak očkovalo jen v zimě. 

U nás se třeba očkuje až měsíc po jiném očkování - například očkování proti chřipce (v nemocnici vás jinak nenaočkují). Takže snaží se, aby se pokud možno nic nestalo. Ale jak jsem psala, týká se to každého očkování.


Marcela.K.
25. 11. 2021
Dát tip

Já vím, že důvodů máš jistě víc, ale jelikož jsi diskuzi vyvěsila vzápětí po mém textu, nabízí se i ta možnost být částečkou z celku ;-) Nic ve zlém, ale takových diskuzí máš ve virtuálním prostoru tolik, že je snad zbytečné tím zahlcovat i Písmák. Mně nevadí, když někdo zmíní v komentech u "díla" svůj názor i na aktuální situaci, ale diskuze o Covidu už prostě nedávám.


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

Kdepak Marcelko, tvoje dílo nebylo příčinou, viz moje vysvětlení výše

ale díky i za tvůj názor


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

K3, díky za tvůj pohled, za to jak to cítíš


Marcela.K.
25. 11. 2021
Dát tip egil

Alegno, já si ale myslím, že takovéto diskuze na Písmák nepatří. Dokonce mě trochu mrzí, jestli mé poslední "dílko" bylo také jedním z důvodů, proč tě napadlo takovou diskuzi zde otvírat.

Písmák je literární server, sice amatérský, ale i tak by se měly i diskuze týkat psaní a ne očkování. 

 


K3
25. 11. 2021
Dát tip

Ztráta svobody? Povinná školní docházka, povinné dodržování předpisů silničního provozu, zákonů, povinné nošení roušek a očkování. Ztratil jsem svobodu? Ne, jsem pořád svobodný. Nic z toho by nemuselo být, kdyby...


Kytiii
25. 11. 2021
Dát tip

Mimochodem, nemám nic proti neočkovaným, pokud dokážou s plnou odpovědností dohlédnout následků a s hlavou vztyčenou je nést. Stejně jako se rozhodují lidé, že budou kouřit, chlastat jako dogy, přežírat se nezdravým jídlem atd., a určitě nejsou překvapeni (teda doufám) z následků (nemocí a brzkého skonu).

Takže pokud se neočkovaní jsou ochotni "ocejchovat" vyznáním: "Ano, nechci se očkovat, respektuji přírodu a její právo mě vyhladit, pokud se jí genetickým založením nelíbím. Nebudu zabírat místo v nemocnicích, když budou přeplněné. A nebudu se soudit, když budu mít trvalé následky a plíce na odpis." Pak jsem s nimi v pohodě a ať si dělá každý, co chce a nechť jsou všechny bytosti šťastny.


Kamamura
25. 11. 2021
Dát tip

Alegna - mě se rozhodně omlouvat nemusíš, podle mě diskuse na rozličná témata patří k tvorbě úplně jakéhokoliv druhu. Když v důsledku COVIDU selže zásobování, a kromě čipového sucha a energetické krize přibyde ještě hladomor nebo (občanská) válka, tak možná nebudeme mít pro koho psát, na čem psát, ani čím psát, protože nebudeme vůbec existovat. Proto mi připadají aktuální společenská témata hodná pozornosti, přemýšlení a diskuze. 


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip Gora, Aru, Kamamura

Nezaložila jsem diskusi, abych někoho soudila, posuzovala a odsuzovala, ale abych dala prostor všem k vyjádření a hlavně k pochopení těch "druhých", protože mi dané téma vzdaluje moje oblíbené autory.

Omlouvám se, že není dost literární, ale všichni autoři jsou pro Písmák důležití, stejně tak jejich koexistence zde, snad se nemýlím


Gora
25. 11. 2021
Dát tip

egile, dík za odkaz.


egil
25. 11. 2021
Dát tip

Nandals mi to, kamamuro! Jdu si kreslit kulaté nuly a čtvercové osmičky někam do houští. Nebudu rušit tvé zakladeteslké JÁ od další diskuze. Dobře zažívej. 


Kamamura
25. 11. 2021
Dát tip

egil - to nic nemění na tom, že tvůj příspěvek k tématu diskuze  je roven pěkné, kulaté nule. Kdyby sis diskuzi opravdu přečetl, což jsi zjevně neudělal a spokojil jsi se s povrchním dojmem, věděl bys, že se já, zakladatel diskuze a další snažíme právě o dialog, nikoliv o zakopávání se na vlastních pozicích, takže jsi vlastně prokazatelně docela mimo. Buď řekni něco relevantního, nebo prosím odsuň své verbální ekvilibristiky na jiné cvičiště. Osobně nechápu, co děláš na literárním serveru, když máš potíže s porozuměním psanému textu. Děkuji. 


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip Kamamura, lawenderr

aleši, nevím, jak to cítíš ty? jsi?


egil
25. 11. 2021
Dát tip

Kamamuro, diskuzi jsem si přečetl, i když přiznám se - zrovna tvoje výlevy jsem jen prolétl (nevím, jaké slovní projímadlo požíváš, ale fakt se to nedá). A svůj dojem - s jedním návrhem na okraj - jsem napsal výše.


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

egile, díky za tvůj řekněme "zásah" do diskuse, můj záměr nebyl tytvářet jakýkoli tábor, ale naopak, neříkám, že jsem to zvládla

na tvůj odkaz se jistě podívám


aleš-novák
25. 11. 2021
Dát tip Aru

jsem odpůrce očkování, ale chci jet na hory, tak jsem se nechal...je to dost odpovědné?


Kamamura
25. 11. 2021
Dát tip

egil - Než na něco zareaguješ, nebo ventiluješ svůj dojem (pochybné relevance), tak si to pls aspoň nejdřív přečti. Na diskutování o písmáctví si prosím založ jinou diskuzi, tohle je diskuze o COVIDU. 


egil
25. 11. 2021
Dát tip aleš-novák, lawenderr

Bylo by možná fajn pojmout (na lit.-serveru) příspěvek k tématu jinak, než jak aktuálně probíhají diskuse pod články na novinkách.cz. Je to pořád dokola. Točící se v několika kruzích, do sebe zakleslých (olympiáda verbální bezmoci).  Vax kontra antivax, očko proti neočko (alergie na větu jsem ne/očko!) - dokonce jsem někde četl členění populace na "původní" a ty s pozměněnou DNA. Polarizovat za každou cenu. Vytvářet tábory a rozdělovat. Tahle diskuze se na tom jen podílí. Je zde spousta nositelů těch svých, tedy správných názorů - jako aktuálně kdekoli jinde. Ale celkový přínos? Zero.

Zatímavé by bylo pojmout diskuzi třeba konceptuálně - vzít nějaký výživný hoax nebo úryvek odborné studie - a dát mu novým kontextem autonomní estetickou hodnotu. Vytvořit z původního textu recyklací či různým modifikováním motivů (...) autonomní artefakt. Nebylo by to nic nového, nicméně by to aspoň nějak souviselo s písmáctvím.

Doporučuju tenhle článek (který se mi v některých aspektech příčí, leč stojí za diskuzi):

https://www.psivino.cz/neoriginalni-geniove-soudobe-ceske-poezie/

 


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip lawenderr

law, díky, taky věřím, zatím asi nic jiného, než pozitivní mysl a víra nepomůže :)


lawenderr
25. 11. 2021
Dát tip

Alegno, udělalas nejlepší, cos mohla. I když člověk neví kudy kam, rozhodnout se kolikrát musí. Není, kdo by rozhodnul za tebe ... Přijalas zodpovědnost za vlastní život a šla do toho. Za mě super! :) Co na to nemoc, nevím. Pořád ještě věřím, že svět dokáže bejt vlídnej - a všechny nemoci patří do toho ranku - světa:)


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

zzlatý, díky za kultivovaný příspěvek


Kamamura
25. 11. 2021
Dát tip

Souhlasím s tím, co říkal (velmi stručně a jasně, narozdíl ode mě) zzlatý, ještě bych dodal - očkovaných lidí umírá naprosté minimum, jsou to mediálně zvýrazněné "třešničky". Přes devadesát procent lidí, co leží v současné době na ventilátorech na odděleních intenzivní péče, jsou lidé neočkovaní. 

Je podle mě pravdivá i teze o zhýčkanosti a zpovýkanosti té části světa, která žije dlouhodobě v dostatku. V rozvojových zemích čekají na vakcíny jako na smilování, považují za štěstí a privilegium, když se někdo k vakcíně dostane a je pak v bezpečí, zatímco v bohatší části světa, který si vakcíny nasyslil, se prošlé vakcíny vyhazují, a část zmatené populace dokonce vnímá očkování jako jakýsi "nástroj mocenské zvůle". 


Aru
25. 11. 2021
Dát tip

máš připravenej malej třísedadlovej koberec za králem bramborových lidí? bude se dost hodit :D:D

sedět ve vládě, koupil bych si nejvýkonější komp za státní uhrády a nikdo by mě už nikdy neviděl :))

samozřejmě, proč ne? notovat si můžeme ;)


Kamamura
25. 11. 2021
Dát tip Aru

Aru - nevím. Ještě štěstí, že ve vládě nesedíš ty, nebo já, a nemáme za nic zodpovědnost, jsme zdraví, máme co jíst, tak si můžeme notovat, ne? ;-D


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

Luzz, tohle je o očkování a na to svůj názor, když dovolíš mám, ne o celé problematice covidu, té nerozumím a nevím o nikom, kdo ji kompletně rozumí, vím jen o hodně lidech, kteří se snaží této situace využít k zviditelnění a co já vím k čemu všemu a v důsledku toho si lidé blízcí nerozumí, někdy si i navzájem ubližují ....... snažím se jen usnadnit pochopení a porozumění si navzájem ...  jsem naiva? ano


Kamamura
25. 11. 2021
Dát tip

Luzz, Majaks - já sem sračky nevylévám, na to máme vás dva trollí experty. 


Aru
25. 11. 2021
Dát tip

jak nám pomůže tahle diskuze?


Luzz
25. 11. 2021
Dát tip

kamamuro, buď tak laskav a nepiš mi soukromý zprávy, jo? klidně ty sračky vylej tady.

díky.

 


zzlatý
25. 11. 2021
Dát tip bixley, Alegna, Kamamura, Kytiii, K3

Každý má nějaký pohled na věc. Myslím, že nikomu není příjemné nosit roušku, jít na očkování, respektovat různá omezení, ale je to prevence, která nemá se svobodou nic společného. Vše dodržet je jen volba menšího zla. Já si pamatuji, když někdy v šedesátých letech běžela ve společnosti hrůzná obava, když přišla nějaká agresívnější chřipka, (byly obavy, že Španělská) jak se lidé chovali zodpovědně. Nakonec vše skončilo a všem se ulevilo. Chci tím říct, že člověk chytrý se učí z chyb cizích, moudrý z vlastních, jen blbec se nepoučí vůbec. Nechápu, že s někým ani nehne volání zdravotníků o pomoc, která se mnohdy skládá z toho, aby lidé dodržovali prevenci. Vím, i očkovaní se nakazí, ba i zrmřou, ale v drtivé většině jde o staré a jinak nemocné lidi, u kterých ani vakcína nedokáže nabudit odpovídající imunitu, protože už na to starý organismus nemá. Spravedlivé by bylo, kdyby při nedostatku lůžek dostávali přednost očkovaní před odmítači, protože navyužili možnost ochrany vakcínou.  


Kamamura
25. 11. 2021
Dát tip

Luzz a podobní - Další trolly už krmit nebudu, platí, co už jsem napsal.

Aru - relevantní to možná je, ale znovu, jak nám to pomůže vyřešit současnou krizi tak, abychom nakonec neskončili s prázdnými obchody a kručícím břichem, a by přitom nemuselo umřít zbytečně mnoho lidí?


Luzz
25. 11. 2021
Dát tip

alegno, a problematice covidu rozumíš?

 

ty jo, tohle je fakt panoptikum.


Luzz
25. 11. 2021
Dát tip lawenderr

kamamuro, ano, svými antipatiemi vůči tobě se nijak netajím. proto ani nevidím důvod, proč ti psát do zpráv.

co se týče toho tvého "nesouvisí s tématem" - to zní od člověka, kterej zahlcuje místní server sračkami všeho druhu, poněkud zbloudile. promiň, tebe fakt nemůžu brát vážně.


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

Luzz, chápu, ale tématu globálního oteplování, globalizace, nebo inflace nerozumím, založení takové diskuse ze mně nikdo nevymáčkne  .....


Aru
25. 11. 2021
Dát tip

Pokud vím, tak Radovid byl zabit rukou spiklenců v tom vedlejším úkolu v zájmech státu? a kdo byl charakter, tak zlikvidoval Djikstru a postavil se na stranu Vernona, protože jenom sketa to mohl udělat jinak.

tady je jinak naprosto fundovaný názor odborníků na celou současnou situaci ;)


Kamamura
25. 11. 2021
Dát tip Lady de Winter

Luzz - opět - nesouvisí s tématem. Výhrady vůči mé osobě, respektivě antipatie až zášť vysloveně emočního charakteru jsou zcela legitimní, ale opět - nesouvisí s tématem, Kdyžtak buď do pošty jako Majaks, nebo založ diskusi na téma o tom, jak korektně diskutovat, nebo že já osobně neumím diskutovat (všechno legitimní témata), nebo ještě lépe, napiš o tom báseň, povídku, nebo třeba epigram - já si je rád přečtu, a třeba něco napíšu v odpověď, a literatura bude bohatší - dík!

=================================================

Ale tady je tématem - COVID. 

A k němu bych chtěl říci toto - vyzývám odpírače očkování k malému myšlenkovému experimentu, ke kterému mě inspiroval monolog  krále Radovida z počítačové hry Zaklínač 3 (teze je to totiž zajímavá, s mohutným přesahem): 

Představme si na chvíli, že v nejsme řadoví občané (pěšáci) v současné situaci (protože jak Radovid správně postřehl, pěšák vidí vždy černobíle - stojí v šiku figur stejné barvy proti šiku figur barvy opačné, konkrétně zde - odpírači versus schvalovači očkování). Představme si na chvíli, že jsme těmi, co chod společnosti řídí a jsou za něj zodpovědni (a je teď jedno, jestli je to autokrat, který rozhoduje direktivně, nebo nějaká skupina lidí vybraná libovolně podle jakéhokoliv klíče), a řešíte klasická dilemmata typu nechám jet vlak jak jede, a zabije deset lidí (ale já budu z obliga), nebo přehodím výhybku a vlak zabije místo deseti jednoho, ale já budu vrahem?

Konkrétně - lze nařídit povinné očkování, a jestli ano, jak tvrdě lze postupovat proti těm, co ho odmítnou? 

1) Pokud nic vynucovat nebudeme, a necháme věcem "volný průběh" (laizess-faire), tak sice budeme vnímáni jako milovníci osobní svobody a libertariáni, ale choroba se bude nekontrolovaně šířit populací, bude mutovat do nových, potenciálně nakažlivějších nebo smrtnějších podob, staré vakcíny mohou být nakonec k ničemu, a nakonec dojde k tzv. "emergentnímu lockdownu" - totiž že lidé uvidí, že stát je nechrání, a začnou se živelně chránit sami - nebudou chodit nakupovat, nebudou chodit do práce, utečou někam na venkov, jako už tomu bylo v morových epidemiích minulosti, a výsledkem bude chaos, rozpad dodavatelsko - odběratelských vztahů, hladomor a chudoba (to už vidíme dnes - "chipové sucho", nedostatky různých spotřebních i industriálních artiklů, atd, a všechno to s pandemií souvisí). Před touto variantou důrazně varují jak všichni imunologové a virologové, tak i civilizovaní ekonomové. 

2) Pokud se rozhodneme očkování prosazovat/vynucovat (ať už hrozbou trestu, nebo finančními stimuly/pokutami), vždycky se najdou lidé, kterým se to nebude líbit, ať už jsou jejich argumenty více nebo méně racionální (teď ještě jsme naštěstí v situaci, kdy je racionálních argumentů proti očkování pramálo, a jsou slabé - co až budeme mít nemoc, která zabije třeba třetinu populace, ale vakcína bude mít pětiprocentí riziko, že zabije toho, kdo se nechává očkovat, a mrtví budou tam i tam? To bude teprve nelehké rozhodování! A my takové nemoci mít budeme, viz situace s ebolou, s rezistentními kmeny bakterií v Indii, atd). Problém s "odpůrci" je v tom, že jediný odpůrce může nakazit mnoho lidí, a hrstka odpůrců může například zcela zhatit celospolečenské úsilí o vymýcení nebo kontrolu nemoci, vzpomeňme třeba na úsilí i eradikaci dětské obrny v USA - a to bylo jiné drama (dívat se, jak vaše dítě ochrne a je do smrti mrzákem, to je těžká zkouška). Pokud máte tedy jako vládce takovéto hlasitě se projevující skupiny lidí, kteří vás stojí obrovské množství úsilí a zdrojů, nepřipadá vám pochopitelná snaha "řešit" tyto formy protestu stále silnějším nátlakem, aby se tyto menšiny podřídily?

Protože i v demokracii respektující práva jednotlivce (a i o kvalitě demokracie jako systému se dá polemizovat, ale to je zas jiné téma) je nutné, aby se menšina, která prohraje volby/hlasování podřídila vůli vítězné většiny (třeba s protestem), protože bez schopnosti hledat kompromisy nemůže demokracie existovat.

Závěrem - lidé, kterí společnost řídí, mají omezený čas a omezené informace k řešení krize s obrovskou dynamikou - infekční vlny odcházejí a přicházejí, lidé umírají, výroba a přeprava zboží a surovin stojí, logistika vázne, nůžky mezi bohatými a chudými se rozvírají rychleji (protože v krizi nebo v míru, bohatí vždy bohatnou a chudí chudnou, protože bohatí prostě hrají tuhle hru na peníze lépe, proto jsou bohatí), hrozí nepokoje, stávky, někde i povstání, nebo dokonce ozbrojené revoluce. Nemáte čas, a musíte dělat rozhodnutí s omezenými informacemi v omezeném čase - která se často ukáží jako suboptimální, ale po bitvě je každý generál.

Zkusme tedy i kromě vlastního, individuálního pohledu na věc (nechci a nehodlám ho bagatelizovat), zkusit při vyslovování svých soudů zohlednit i jiné možné úhly pohledu. 

========= EOF ===========


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

Sil, už jsem slíbila a2a2a, že si poslechnu celé ....


Markel
25. 11. 2021
Dát tip

teď jsem četla článek od Flégra, ačkoliv ho nemám ráda, v něčem bych s ním chtěla souhlasit. Prý se virus sám sežere. Na to téma i Japonci mají výzkum a vysvětlují, jak se věci mají. Lze dohledat na netu. Bylo by to fajn.


Luzz
25. 11. 2021
Dát tip lawenderr

jako takhle... brala bych příště nějakou diskuzi o globální změně, aspoň bych se dověděla něco nového... anebo že by inflace? ještě budu s láskou vzpomínat na debaty o počítačových hrách...

kamamuro, ty jsi obzvláště vtipný... bojuješ tady proti cenzuře (která ovšem cenzurou není), rveš se za to, abychom tu mohli svobodně diskutovat, hájíš demokratické principy - ale jakmile má někdo jinej názor na očkování nebo na to, jak má fungovat literární server, tak ho označíš za kverulanta, nevzdělance, cenzora... překrucuješ to, co tvoji oponenti říkají, dehonestuješ, absolutně nerespektuješ názor jiných... ale předpokládám, že tohle je dle tebe zcela v pořádku, takhle nějak se rozumná a konstruktuvní diskuze vede.


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

Kamamuro, díky za příspěvek, který je hoden diskuse, vím o sobě, že jsem špatný diskutér


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

Markel, taky děkuju, žes sem vnesla svůj pohled, mám Leidenskou mutaci, tedy vrozenou dispouici k tvorbě trombů, zjistili mi to najaře, potřebovala jsem ještě dovyšetřit na trombotickém centru, abych se ujistila, že moje rozhodnutí nechat se očkovat mě neohrozí, kvůli covidu způsobujícím trombózy mě objednali až na listopad, tak jsem si řekla, že když dostanu covid, budu nejspíš tromby ohrožená víc a nechala se oočkovat.


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

Janino, ano ohledně očkování se hádáme zbytečně, jen si myslím, že je dobré si ujasnit, kdo, co a jak myslí, někdy jde opravdu jen o nedorozumění


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

bixley, díky, máš pravdu, každý by měl být ohledulplný a nečekat na to, až mu to někdo nařídí.


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

Majaksi myslela jsem si to ........


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip

Kytiii, děkuju za tvůj pohled, je mi líto tvé ztráty a rozumím tvým obavám


Kamamura
25. 11. 2021
Dát tip bixley, Kytiii, K3, Nina Lili, Lady de Winter, 8hanka

Tady mi to nedá, abych se ozval - diskuzi vítám, je důležité vést o palčivých problémech současnosti, protože demokratická společnost nemůže existovat bez konstruktivní diskuze, ze které by mělo nakonec vzejít naplnění nutné podmínky existence reálné demokratické společnosti, a tím je nalezení celospolečenského konsensu.

Zároveň ostře odsuzuji volání po cenzuře lidí jako Majaks a Norsko1, a veřejně tímto prohlašuji, že pokud se někdo pokusí tuto diskuzi cenzurovat pod stupidní záminkou, že "nemá na literárním serveru co dělat" (koho vůbec může tak stupidní argument napadnout? Umělci všech dob trávili drahnou část svého času tím, že se scházeli v různých hospodách, kavárnách a barech, a donekonečna diskutovali o problémech jejich doby, což bylo podhoubí jejich umělecké inspirace a tvorby, tedy pokud bude někdy tuto diskuzi cenzurovat, tak napíšu stupidní povídku o tom, jak se pan Rambousek a pan Kolčava baví o COVIDu, fláknu to do kategorie Povídky, a diskuzi povedeme tam, "legálně a legitimně". 

Majaksi, proč je diskuze o zpolitizovaném odznáčku typu Nobelova cena (Nobelovu cenu za mír dostal i Arafat, Barack Obama a celá EU) důležetější než diskuze o palčivém problému dneška, který rozděluje celou společnost a týká se v důsledku přežití nás všech?

Dost, šlus, konec k tématu cenzůra, nechci se provinit hijackingem tématu, vraťme se ke Covidu.

========================================================

Já sám i žena jsme očkovaní, bez diskuze jsme šli na první termín, který nám nabídli (červenec tohoto roku), ačkoliv jsme Covid tenkrát prodělali všichni kromě dcery, která ho měla asi před 14 dny (delta varianta). Dost jsem se jako člen rizikové skupiny bál (obezita, vysoký tlak, problémy se srážilivostí krve), a když jsem COVID v lednu dostal, tak na mě přišla fakt nefalšovaná panika, ale pak jsem si říkal - žvaníš o filozofii, ukaž, jaký jsi filozof, na všechny jsem se usmál a řekl jsem, že to překonáme, rozloučil jsem se s kamarády po telefonu (některé jsem dost vyděsil), a pak jsem měl jedenáct dní dost šílené horečky a bylo mi fakt zle, ale s každým dnem, kdy mi slábl kašel a stav se nehoršil, jsem byl optimističtější a optimistištější, protože jsem věděl, že když do deseti dnů nebudu na ventilaci, mám vyhráno - a taky jsem to přežil, nikoliv tedy vlastní zásluhou. 

Nicméně i nadále bez řečí všude nosím roušku, dodržuji všechna opatření a snažím se být co nejohleduplnější k těm, které nemoc ohrožuje a které bych pořád ještě mohl nakazit. 

Kdo si myslíte, že je to rýmička, nebo že "pandemie není", nebo že je to spiknutí kohokoliv, vyzývám vás, jděte pomáhat na ÁRO, kde přepracovaní doktoři nestíhají a sami jsou v ohrožení života (ano, odpírači, i vaší vinou!)

Stejnou výzvu dostali i kardiolog Pirx, a další vykukové z řad lékařů, kteří problematice nerozumějí a přihřívají si svou politickou polívčičku, a světe div se - skutek utek, na ÁRO nikdo z nich pomáhat nepřišel!

Každého by měla přesvědčit svědectví bývalých odpíračů, kteří nakonec na nemoc vlastní vinou sami umřeli. Říkají většinou to samé. "Byl jsem pitomec, jak jsem si tohle mohl myslet, teď už je pozdě se zachránit". 

Hrozné jsou i případy z amerického jihu, kde někteří pomatení kazatelé prohlásili, že se choroba nejlépe léčí usilovnou motlitbou, a sešli se za tímto účelem v kostele, čímž šíření choroby významně napomohli. (POZOR - toto není argument proti křesťanství, nebo jakémukoli náboženství, je spousta věřících, co se chovají zodpovědně, s náboženstvím to NESOUVISí !) Souvisí to obecně s inteligencí, zodpověsností, a schopností i v okamžiku kriza a pocitu ohrožení uvažovat racionálně a ohleduplně. 



Alegna
25. 11. 2021
Dát tip Entropia

Majaksi, literární drsňák se přece nedovolává admina .... máš svůj rozum, tak tu "sračku" prostě nečti, název je snad dostatečně jasný


bixley
25. 11. 2021
Dát tip Entropia

janino, ukazuje se, že očkování chrání hlavně před těžkým průběhem covidu, očkovaný se může nakazit a chorobu roznášet. 

Markel, bohužel dnešní přecivilizovaná společnost je plná nejrůznějších chorob, kvůli kterým očkování u určitého procenta lidí není možné.


Markel
25. 11. 2021
Dát tip

Janina6: souhlasím, chaotickými opatřeními to nezachrání, měj se pěkně


Janina6
25. 11. 2021
Dát tip

Markel, kdyby aspoň očkovaní fakt mohli "všechno a všude", jak říkáš :-) Já očkovaná jsem, ale v práci a dopravě musím nosit respirátor zhruba 10 hodin denně. Doufala jsem, že třeba jako očkovaná bych aspoň mohla respirátor vyměnit za (trochu prodyšnější) roušku, ale nic! Jsem už totálně udušená... A přitom respirátorem vlastně chráním sebe, ne ty druhé, na to by stačila i rouška.

Ale hlavně že zrušili bezplatné testování, tím si fakt pomůžeme :-) 

Prostě ta nedomyšlenost, s jakou naše vláda "bojuje s covidem", mě vytáčí.

Já jsem se nechala očkovat, i když z toho extra dobrý pocit nemám. Vím, že vakcíny jsou málo vyzkoušené, dělané narychlo atd. atd. Na druhou stranu jsem znala lidi, co na covid umřeli, někteří i poměrně mladí. Takže jsem si řekla, že zkusím všechno. Máme málo informací - jak o covidu, tak o vakcínách, udělat si opravdu "vědecky podložený" názor je těžké, ne-li nemožné. Každý vycházíme ze zdrojů, kte kterým se zrovna dostaneme. Myslím, že se ohledně očkování hádáme zbytečně. Smysl by podle mě dávalo spíš tlačit na vládu, aby konečně začala dělat opatření promyšleně a pořádně...


Markel
25. 11. 2021
Dát tip

ještě malá poznámka. Myslím, že největší průšvih je ten, že očkovaní mohou všechno a všude, zdravý rozum říká, že je to špatně. Snad se odborníci vzpamatují a nebudou z očkovaných dělat nesmrtelné hrdiny. Na různých stadionech se řve, kapénky kovidu létají sem a tam, svět se zbláznil. Pak se divíme, že nevidíme světlo na konci tunelu.


Markel
25. 11. 2021
Dát tip Aru, Entropia

hm, já jsem neočkovaná, prodělala jsem nemoc v nemocnici na kapačkách, na jaře. Navíc beru kortikoidy, jsem revmatička. Lékaři, kterým věřím, mi vakcínu nedoporučují. Píši to proto, že píchat úplně každého hlava nehlava není rozumné. Lidé v nemocnicích zbytečně umírají, neboť se jim ucpávají cévy v těle, nejvíc v plicích. Stačily by léky proti srážlivosti. Patologové v poslední době objevili, že lidé umírají ne na zápal plic, ale na malé trombózy v plicích. Pokud jsou plíce ucpané, tak žádný ventilátor nepomůže. Nic není jen bílé nebo černé.



bixley
25. 11. 2021
Dát tip

Podle mě jde o infekční nemoc a řešit svobodu a demokracii není na místě. Za středověku při morové epidemii se prostě dům, kde se objevil mor, zabarikádoval, zatloukla se okna a dveře a ti lidi se tam v podstatě nechali chcípnout, aby to nešířili dál. Za morové epidemie v 16. století v Londýně hlídali ty baráky policajti nebo stráž, abyti postižení nevycházeli ven. Dnes, v 21. století, se tohle samozřejmě nedělá. Ale každý slušný člověk by si měl pro sebe říct: není mi dobře, radši nepůjdu ven, abych virus neroznášel, až bude vakcína, nechám se naočkovat. Budu brát ohled na své okolí. Lidská společnost se přece už někam vyvinula, měli bychom takto uvažovat i bez nařízení. 


Norsko 1
25. 11. 2021
Dát tip

Admin spí. Vše je dovoleno


Kytiii
25. 11. 2021
Dát tip Gora, 8hanka

Ohledně Covidu je názor úplně zbytečný, ony bohatě stačí fakta. Moje sociální bublina si stojí tak, že po očkování měly jednotky jedinců malé komplikace v podobě teploty a únavy. A z přibližné tisícovky lidí, které znám, jich asi 6 zemřelo na Covid nebo v jeho důsledku a to včetně osoby mě velmi drahé, která mi už rok (přesně) šíleně chybí!

Můj názor (který by pochopitelně ale neměl nikoho zajímat) je takový, že pro některé jedince je svoboda nebezpečným artiklem, neb se nedokáží objektivně rozhodovat. Pokud má někdo jako hlavní zdroj informací facebook nebo instagram, pak je okolí spíš nebezpečný. A protože košile bližší nežli kabát, tak se stávají (a budou stávat) i takové případy, že se senioři nenechají očkovat jenom proto, že jim to "mladí" zakázali (a když "mladí" nejsou úplně intelektově fit, tak je katastrofa nasnadě).


Silene
25. 11. 2021
Dát tip

Lído, kdo tě zařadil do stáda?

 


Alegna
25. 11. 2021
Dát tip 8hanka, Entropia

Hani i tobě děkuju za příspěvek, vážím si tě, tvých znalostí, tvých dobrých rad u mých i jiných děl a  tvoje díla obdivuju .....

Víš, vloni na podzim, když se covidová situace zhoršila, tak jsem si řekla, že jakmile bude vakcína, nechám se očkovat, bylo to moje rozhodnutí bez toho, abych věděla, jaká nařízení nás v budoucnu čekají, proto se mě dotkne, když mě někdo zařazuje do jakéhosi stáda, které se nechá manipulovat. A takových je nás hodně. Zatím nikdo, ani odpůrci očkování nepřišli s něčím lepším.

Další věc, která mě trápí je, že někteří lidé se nenechají očkovat, protože odpůrci očkování je přesvědčí, ona ta videa a různé studie dokáží člověka vyděsit. Jenže, co když měli jako očkovaní větší šanci? Možná ne, ale to ukáže až čas, jenže covid řádí teď, čas není.

Co se týče demokracie, tak ta vzala za své v mnohem demokratičtějších státech, nemluvím teď jen o covidu. A rozhodně nesouhlasím s mnoha věcmi, to by bylo na moc dlouhé diskutování.

Dobrou noc


Silene
25. 11. 2021
Dát tip lawenderr

Lído, z úcty k tobě, ale diskutovat již nebudu.

https://www.cesky-jazyk.cz/citanka/alexandr-sergejevic-puskin/vysel-jsem-driv-nez-hvezda-ranni-vysel-jsem-driv-nez-hvezda-ranni.html#axzz7DBAjMfu2

Vadí mi, že selhalo naše soudnictví, které má hájit skutečnou demokracii.  Soudy mají být záchranným pilířem demokracie a nikoli mrtvými brouky.  

Provoz státu je příliš nákladný na to, jak nízkou efektivitu a erudovanost vykazuje a jak při tom kastuje lidi.  

Přijde mi samo o sobě už absurdní, kterak takřka jeden každý diskutující musí podložit svůj názor uvedením skutečnosti, zda se dal, či naopak nedal naočkovat.  


Alegna
24. 11. 2021
Dát tip

Slečno, jsem ráda za tvoje zkušenosti, i když je mi líto, žes přišla o přítelkyni, pochybovat, vyslechnout si i názory proti není na škodu,  ale nesmí to dojít až k fanatismu, asi až čas ukáže všechny dopady nemoci i očkování


kvůli kovidu jsem přišla o nejlepší kamarádku, po třiceti letech jsme to neustály. Ona je na druhé straně barikády, čte hoaxy, Parlamentní listy, kopíruje a sdílí nesmyslná videa a texty o tom, jak je očkování špatný. Ovlivňuje další stovky kamarádů. Nedá si říci, logicky argumentovat, vysvětlit, je zabedněná a čekám, až umře.


Gora
24. 11. 2021
Dát tip 8hanka

Ještě přijde, nepochybuji... a o plácání po ramenou bych nepsala, jen je tu zatím víc lidí s podobným názorem.


Alegna
24. 11. 2021
Dát tip

Goro, děkuju za příspěvek,  chtěla jsem dát prostor, každý si zaslouží říct svůj názor, zatím to vypadá, že si tu statečně poplácáváme po ramenou, nepřišel nikdo, kdo by minci roztočil ......


Gora
24. 11. 2021
Dát tip 8hanka, asrar, blacksabbath

Hanko, držte se tam u vás... jinak - mám podobný názor jako ty, už jsem se u bixley vyjádřila. A jako zdravotnice, i když to zaměstnání již nedělám, jsem za vakcínu ráda...

Alegno, obdivuji, žes s podobnou diskusí začala.

Pevné nervy, co nejvíc očkovaných, ochráněných lidí přeju nám všem.


Alegna
24. 11. 2021
Dát tip

Jak tě znám a znám tě osobně,  Evženie, tak vlastní názor ti opravdu nechybí


Alegna
24. 11. 2021
Dát tip 8hanka

Hani, zdá se, že vás doháníme, přidávám se k tvému přání  a přeju tobě i všem pevné zdraví 


Evženie Brambůrková
24. 11. 2021
Dát tip 8hanka, Gora, asrar, Kytiii, blacksabbath, K3

Už jsem jednou vyjádřila svůj názor a byla jsem prý ,,hloupá bába, která si něco přečetla na FC, protože nemá vlastní názor".

Já názor mám a očkovaná jsem, abych nebyla nebezpečná ostatním. Kdyby to udělava většina populace, hlavně ti starší, byli bychom snad na tom lépe.


Alegna
24. 11. 2021
Dát tip 8hanka, Nina Lili, asrar

Nino, díky za tvůj příspěvek, já jsem se rozhodla svobodně, už do práce nechodím, ty s pocitem skryté povinnosti ..... Zatím má nemoc nad námi navrch, moc svobody nám nedopřává


Nina Lili
24. 11. 2021
Dát tip 8hanka, Alegna, Gora, Entropia

(jen dodatek: stihla jsem první dávku a chytla covid...ale mám natolik mírný průběh, že si říkám, díky za tu jednu...protože já sice nevím, jak bych na tom byla bez té jedné vakcíny, nejsem ohrožená skupina, nemám žádný rizikový faktor, ale...už se nikdy nedozvím, jestli bych měla nebo neměla lehký průběh i tak, ale jak říkám, jsem ráda, že jsem se rozhodla, jak jsem se rozhodla...)


Alegna
24. 11. 2021
Dát tip Aru

Aru, rozumím ....


8hanka
24. 11. 2021
Dát tip Nina Lili, Alegna, Gora, asrar

u nás v práci tiež nekonečná diskusia... dve zaočkované a dve nezaočkované...jedna z ne...každý deň príde s nejakou novou správou, čo dokazuje, že očkovanie nemá nijaký význam, nemocnice sú plné zaočkovaných a vakcína  zabíja...naša rodina mala od začiatku jasno - očkovať, nič lepšie zatiaľ nebolo vymyslené, keby áno, volila by som tú možnosť...Covid som prekonala koncom februára 2020, nič príjemné to nebolo, viac už nechcem...nechcem skončiť v nemocnici ani na cintoríne, v tom mám tiež jasno... polnocou začína lockdown, situácia kritická...neviem, či nechytáme utekajúceho psa za chvost, či to pomôže...nie je mi jedno, že ľudia trpia,  nie vždy umierajú "vlastnou vinou"...v sobotu idem na tretiu injekciu, netajím sa tým, som rada, že možnosť očkovania mám...všetkým  prajem pevné zdravie, pokojný život a rozvahu


Nina Lili
24. 11. 2021
Dát tip Alegna, asrar, Entropia

Já jsem se několikrát přesvědčila o tom, že mnozí takové diskuze neunesou. Já ráda diskutuji, snad pro mou přirozenou touhu najít pravdu nebo aspoň zlatý střed, nějaký bod na kterém se můžeme shodnout... Ale už několikrát se mi stalo, že jsem svými otázkami někoho vytočila doběla :D Tak nevím, zda se zapojovat :D Každopádně já jsem byla zprvu proti, ne tak, že bych šla demonstrovat bez roušky, spíš jsem si chtěla zachovat vlastní svobodu rozhodnout o svém zdraví. Nutno ale dodat, že jsem žila na vesnici a nepracovala mezi lidmi, šlo to tak dva roky. Pak přislo stěhování, nové koníčky, nové zaměstnání, testovala jsem se co týden. A ve chvíli, kdy bylo jasné, že pokud se nenechám očkovat, tak nebudu moct dělat nic, jsem to vzdala. Zkrátka nakonec převážila ta "pro" a na očkování jsem šla.... Co mi na tom všem vadí je ta skrytá povinnost, ta iluze svobody, která nám je předhazována. Je to skoro ponižující poslouchat lži o tom, jak se můžeme svobodně rozhodnout, když to tak vlastně vůbec není... Ale nechám-li stranou politiku a způsob, jakým nás do očkování nutí, tak musím uznat, že věc se vleče tak dlouho a tak zoufale se nelepší, že to očkování asi stojí za to zkusit, protože takhle se žít nedá a nic jiného už nefunguje, nijak se to nelepší...


Aru
24. 11. 2021
Dát tip

já se už nebu vyjadřovat, všechno co jsem chtěl říct, jsem řekl a skončilo to tak, že se debatovalo pro debatu, kde se debatovalo a tak by to mohlo jít donekonečna, takže mě to dokonale vyléčilo někoho na tohle téma nějak přesvědčovat, kdo se mnou nesouhlasí, nebude souhlasit i tak a kdo to vidí cca stejně to viděl i tak před tím


Alegna
24. 11. 2021
Dát tip

možná, že už jsou všichni diskutující unavení, ale pro vytrvalce ...třeba :)


Aru
24. 11. 2021
Dát tip Entropia

můj názor na téma k očkování: "a jéje", :D

(předchozí diskuze mě dokonale vyléčily)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru