Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kukýnka - Pátý díl - Bubáci!!

27. 11. 2021
8
27
564
Autor
Aru
Tak už to chodí, po dni nadchází večír a učitýl se nesmírně těšil na pozvání ke Kukýnky mamince, aby dodal svému obličeji vznešenost a vážnost, nalepil si na něj táákhle obrovský knír od smetáku. Po té si asi hodinu dělal ve vlasech pěšinku, kterou zamaskoval kloboukem. Na zahrádce otrhal všechny jahody, naložil je na kárku a vyrazil.

Kukýnka po meducíně přímo svítila jako světluška s kterou si ji světlušky pletly, když se chytili do kroužku za malinkaté ručičínky a tančily kolem Kukýnky.

Maminka Kukýnky Coasibude? zatím schovávala všechno jídlo, protože se dočetla v jedné moc chytré knížce, že návštěvy bývají neuvěřitelně nenažrané a že hostitelům vyžerou celý dům, načež hostitelé až do nejbližší vejplaty bývají ouplně o hladu a mohou se najíst pouze ve snu, což není moc dobrý na bříško se futrovat v noci.

Učitýl si to štrádoval lesem jako opravdový štramák se svým výstavním knírem, který zabíral celou šířku cesty a tak si nevšim', že jeden rošťácký strom mu před něj na cestu položil bludnej kořen! Učitýl ho už už nevědouc překračoval, jenže kořen se pořádně nakrčil, učitýlovy se zamotaly nohy do jeho kníru a plácl sebou na cestu, jak širokej, tak dlouhej.

Kukýnka se zatím snažila co nejmíň svítit, aby unikla světluškám, ale dařilo se jí to jenom zčásti, když tu se ozvalo, 'mňauíí', tak hlasitě, že všechna zvířátka se dala na úprk a i světlušky přestaly strachy svítit a Copinka se rychle chytila za bříško, protože to vycházelo z ní.

Maminka Coasibude? když všechno poschovávala si spokojeně sedla k prázdnýmu stolu a začala usilovně čekat na učitýla, koukajíc při tom pozorně na kukačky jak se neskutečně pomalu posouvá minutová ručička a tak ji co chvíli začala posouvat dopředu, aby urychlila příchod učitýla.

Učitýl se sebral ze země, jenže jeho sváteční knír zapadl mezi ty bludný kořeny, který ale už byly větší než on sám a tak se mu nepodařilo knír z nich vydolovat a musel se i kousínanáček vrátit po cestě a vzít to horskou zkratkou přes skály, kudy nikdo normální nechodil, protože se říkalo, že tam straší strašidla a bubákují bubáci.
 
"Břiško má asi hladíka," Prohlásila Copinka a zoufale se dívala na Kukýnku.
"Tak to musíme napravit," vytáhla Kukýnka z cestovního příručního zavazadla, který měla jako z udělání sebou šišku Turistova salámu, která celá zmizela v cuku letu v Copince, jakmile ji spatřila, protože po ní skočila jako malá pumička, načež se Copinka začala blaženě usmívat a hladit si bříšinko.

Maminka Užkonečnějde? zatím třikrát kolem dokola protočila obě ručičky po ciferníku, ale učitýl nikde! Náhle v Užkonečnějde? ouplně hrklo, napadlo ji, že takhle ho mohli zdržet jedině bubáci a tak rychle vyskočila oknem a vydala se na 'zkratku', kde ti bubáci a strašidla byli.

Učitýl si kráčel, tak že spořádaně kladl před sebe nejdříve levou nohu, ale pak hned zas pravou a tak to střídal, říká se tomu chůze a používá se to mezinárodně. Náhle se vedle něj ozvalo 'Bubu'.
"Pěkně zdravím", odpověděl učitýl a smekl klobouk.
"Měl jsi se leknout," posteskl si bubák.
"To se omlouvám, ale ztratil jsem knír a převelice spěchám."
"Tak snad příště." Zakončil bubák a učitýl se rozeběhl se svojí kárkou rychlostí jednoho učitýlskýho běhu.

Zatím Kukýnka s Copinkou dorazily domů. Jídlo nikde! A maminka taky nikde a to prohledaly každý kout i každé šuflátko.
"Maminku unesli bubáci!!!" Pronesla vyděšená Copinka.
"Panebóžééé!!!!!!" Lekla se Kukýnka, obě vyskočily oknem a utíkaly jako závodníci k medaili na maratonu neznámo kam.

Maminka Konečnějsemhonašla se srazila s učitýlem, který se nenormální rychlostí řítil po cestě s kárkou, která se převrhla a zasypala je jahodama, když je sesbíraly, došli ke Konečnějsemhonašla domů, kde byly všechny šuflátka pootvíraný a Kukýnka s Copinkou byly pryč.
"Unesli je bubáci!! Ty moje holky zlatý." Zakřičela maminka Konečnějsemhonašla na celej barák, když spatřila domovní nadělení.
"Ale houbeles, bubáci jsou úplně neškodní, jednoho jsem dneska potkal."
"No jo, ale co budem' dělat?"
"Dáme si jahody a počkáme na pokračování." Mrknul učitýl očkem.

27 názorů

Andreina
21. 01. 2022
Dát tip

Jo, nudit se příští dny fakt nebudu.


Aru
21. 01. 2022
Dát tip

dobře ;)

tak to máš tak 10 000 avíz? :D


Andreina
20. 01. 2022
Dát tip

Já vím, ale beru díla vložená v době, kdy jsem tu nebyla, postupně, abych nikoho neošidila.  


Aru
20. 01. 2022
Dát tip

díky Andreino, 6. už je napsaná, je ve sbírce nahoře ;)


Andreina
20. 01. 2022
Dát tip

Tak se budu těšit i na další díly. Početla jsem si s chutí a radostným pocitem, že aspoň někde je svět ještě v pořádku.


Aru
27. 11. 2021
Dát tip blacksabbath

Kočkodane, ještě neskákej, budou další díly :D:D


Kočkodan
27. 11. 2021
Dát tip

I já bych při tčtení tvého díla nejraději vyskočil z okna, čtvrté patro mne však přece jen odrazovalo, tak jsem vydržel a přežil až do konce. ;-)

 

Ivi, rachejtle do dílek zařazovat nedoporučuji, hrozí nebezpečí případné kritiky za neúctu k seniorům.


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

ale pak se stejně ty mandarinky a banány koupí :))

já naštěstí banány nerad


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

přesně tak OsmiHanko, tak to je s jejím jménem, to ani není žádné jméno :D


8hanka
27. 11. 2021
Dát tip Aru, Alegna

Aru, áno, máme jesť to, čo je sezónne a to, čo sa urodí v našom podnebnom pásme, najlepšie aj niekde blízko nás...takže jablká, hrušky, cibuľa, cesnak, zemiaky, mrkva...citrusy vôbec nie sú vhodné do zimy,  ochladzujú organizmus, pritom ho potrebujeme zohrievať...


8hanka
27. 11. 2021
Dát tip Aru

nooo, moment, i ja som si všimla, že maminke sa mení meno podľa toho, čo robí, o čom premýšľa... tu je toľko rôznych akčných, rýchlo sa meniacich divov, že človek nemôže vypichnúť všetko, to by sa upísal:)


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

tak to jsme asi nakupovali v tom samým krámu Evži, my je máme taky takový :D

co jsem slyšel, tak se má jíst sezoní ovoce, což dává docela smysl, takže mandarinky v zimě jsou kravina, pak jsou z toho ty jarní únavy, když se cpeme kravinama


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

dievča, čekal jsem kdy si toho někdo všimne, v každék díle má jiné jméno :))

děkujuu


Máme mandarinky doma, ale jsou děsně kyselé. Dala jsem se do rýmovníkového sirupu místo citrónů :-)


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

jahody, ale teď nerostou, dej si radši mandarinku, ty rostou v obchodě i v zimě, Evži :D:D

děkujuuuuuuu


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

tak poběž OsmiHanko, mají jich plnou kárku :))

děkuju


dievča z lesa
27. 11. 2021
Dát tip Aru

maminka má krásne premieňajúce sa meno ... to sa mi páči***


Já bych si dala ty jahody :-)


8hanka
27. 11. 2021
Dát tip

počkajte na mňa s jahodami, lebo urobím bububu oveľa hlasnejšie a ešte aj zahrkocem zubami...nemám ručičínky ani brušínko o to viac zožerieeem:)


Aru
27. 11. 2021
Dát tip blacksabbath

no,... tak... jsem... to úplně nemyslel :))


takže budou rachejtličky:-)))))))


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

díky iví, přiští díl bude možná trochu jiskřivý a možná taky ne :))


blacksabbath
27. 11. 2021
Dát tip Aru

Aru......jako dycky je to hravé....bubácíííí jsou neškodní.......tak sí dáme ty přes kořeny vezený jahodýýýý,,,,, a počkáme na pokračování." Mrknul učitýl očkem....a já  mrkám takýýýý.....:-)))))


Aru
27. 11. 2021
Dát tip

jo jo, chyba v matrixu ;)


Kamamura
27. 11. 2021
Dát tip

"Unesli ho bububáci." možná měkké i, protože životné podstatné jméno rodu mužského, vzor "pán"...?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru