Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nápověda ke klubům

Výběr: Lyryk
26. 05. 2002
6
0
7082
Autor
Olda

Obsah:

  • Založení a správa klubů - Vytvoření klubu - Adminstrace klubu - Úprava klubu - Často kladené otázky
  • Členství v klubu - Seznam klubů - Přehled klubu - Často kladené otázky Pokud je něco dle tvého názoru nejasné, či chybí, napiš (přezdívka Olda), nebo doplň pod text. Dodávám, že pokud by se našel ochotník, který by takto nápovědou zmapoval některou z čístí Písmáka (sbírky, ..) velice to uvítám. O podrobnosti si piš (přezdívka Olda)

  • Založení a správa klubu

     

    Vytvoření klubu

    1.      V sekci klubů najdeš v záhlaví odkaz nový klub

    2.      Důležité je vyplnit pečlivě informace o klubu do nabídnutého formuláře.

    -       název klubu – pod tímto jménem bude klub vystupovat v seznamech

    -       stručný komentář – v širším seznamu klubů bude uveden tento krátký popis klubu (do 255 znaků)

    -       úvod – po otevření klubu se návštěvníkovi prvně zobrazí tento úvod k samotnému prohlášení klubu

    -       program klubu – obsáhlá charakteristika klubu, důvody založení, cíle. Podle tohoto textu bude Návštěvník rozhodovat o případném členství

    3.      Odesláním bude klub založen. Nalezneš jej v seznamu klubů (odkaz v hlavním levém menu). Autorovi doporučuji po úspěšném založení klubu napsat upoutávku, ve které na vznik upozorní a shrne hlavní body programu, cílů klubu.

    4.      Klub se zobrazí i v seznamu tvých klubů, v tabulce po přihlášení. Kliknutím na odkaz administrace můžeš provádět změny v klubu (úpravy odkazů, členů, atd.), kliknutím na úpravu klubu změny v textu a např. i změnu vlastníka klubu.

     

    Administrace klubu

    Umožňuje úpravu členů (mazání, povolení vstupu, založení administrátora odkazů), zasílání zpráv členům klubu, úpravy kategorií odkazů a samotných odkazů.

     

    1.      Administraci vyvoláš kliknutím na stejnojmenný odkaz z tabulky po přihlášení do Písmáka, nebo ze seznamu klubů (odkaz je umístěn vedle jména tvého klubu)

    2.      Seznam členů:

    -        Povolení vstupu - Každému členovi je po jeho požádání o vstup nejdříve nutné vstup povolit. To se provede kliknutím na odkaz povolit vstup.

    -        Odkazy - Je možné umožnit členovi spolu-administraci odkazů klubu, a to kliknutím na odkaz odkazy-povolit. Takový člen bude mít přístup k části administrace, která se týká odkazů, a bude je moci přidávat-mazat (stejně tak jejich kategorie)

    -        Zakázat odkazy – Pokud má člen povolenou spolu-administraci odkazů klubu, pak se toto právo zruší tímto odkazem.

    -        Smazat – Slouží ke smazání člena, pokud mu nechceš povolit členství, nebo pokud ho chceš z klubu vyřadit (např. na jeho požádání)

    3.      Zpráva členům klubu

    Umožňuje zaslat krátkou textovou zprávu všem členům klubu. Vlastníkům klubu doporučuji periodicky stručně upozorňovat na dění v klubu (nové odkazy, členy, atp.), aby udrželi kontakt i s méně aktivními členy.

    4.      Odkazy

    -        Vytvoření kategorie – vložením názvu a odesláním se založí kategorie, která bude dostupná pro vkládání odkazů a zobrazená návštěvníkům

    -        Smazání kategorie – odkazem smazat umístěným vedle názvu kategorie je možné ji odstranit (i se všemi odkazy, které jsou v ní uloženy)

    -        Vložení díla – vybráním kategorie, vložením čísla díla (otevřeš-li jakékoliv dílo (např. své), vedle data publikování je i jeho číslo, které je nutné přepsat sem, aby odkaz fungoval).

    Položka pouze v klubu dává možnost vložit dílo do klubu tak, že se nebude zobrazovat v žádných seznamech na Písmákovi, pouze jako diskuze pod klubem (po otevření klubu návštěvníkem pod textem klubu). To umožňuje vést interní diskuzi klubu především se členy.

     

    Úprava klubu

    Umožňuje změnu názvu, komentáře, úvodu, textu, či vlastníka, smazání klubu.

    Před smazáním klubu budeš vyzván k potvrzení. Ber na vědomí, že fungující klub je vhodné spíše než mazat nabídnut některému z členů k převzetí, popř. k úpravám.

               

    Často kladené otázky

     

    §         Jak vložit diskuzi do klubu?

    Diskuze (auditorium) je ideálním prostředkem jak komunikovat (nejen) se členy. Zobrazuje se pod textem klubu a disponuje všemi funkcemi, jako klasické auditorium.

    Nezobrazuje se však mezi klasickými auditorii. Viditelná je pouze z klubu a ze seznamu děl autora.

    Vložení: Založ auditorium s libovolným názvem. Do textu uveď téma diskuze. V administraci odkazů vlož dílo do libovolné kategorie, ale zaškrtni políčko Pouze v klubu.

     

    Členství v klubu

     

    Seznam klubů

    Výběrem odkazu kluby v hlavním levém menu se zobrazí aktuální nabídka existujících klubů. Je možné je řadit podle několika hlavních klíčů (datum založení, názvu, ..). Kliknutím na některý z názvů klubů zobrazíte bližší informace o něm.

     

    Přehled klubu

    1.      Hlavička – zobrazuje vlastníka klubu, seznam správců odkazů klubu, název a datum založení.

    2.      Seznam členů – odkaz nabízí přehled všech členů klubu (ve stylu přehledu autorů Písmáka)

    3.      Odkazy na díla – jedna ze stěžejních funkcí klubu. V otevřeném seznamu uvidíš kategorie a v nich jednotlivá díla, která nabízí klub k přečtení. Autoři děl nemusí být členy klubu, ale s uvedením díla v odkazech musí souhlasit.

    Odkazy se dají řadit podle názvu, data publikování či data vložení do klubu, podle jména autora.

    4.      Stát se členem – kliknutím se zapíšeš do seznamu autorů, kteří se chtějí stát členy. Vlastník klubu musí tvé členství potvrdit (což může chvíli trvat). Může tě také odmítnout. Po důvodu (popř. se snahou potvrzení urychlit) se můžeš ptát zprávou vlastníkovi.

    Teprve po potvrzení se tvůj nick zobrazí na seznamu členů.

    Pokud by ses chtěl(a) podílet na úpravě odkazů, napiš o tom vlastníkovi klubu.

    5.      Text klubu – informuje o jeho myšlenkách a cílích.

    6.      Diskuze ke klubu – jsou díla (převážně auditoria), která vlastník vložil do klubu, a které se ho úzce týkají a nabízejí možnost k diskuzi především členům.

    7.      Novinky – zobrazují poslední události v klubu, ať už nové odkazy, členy, atd. Je možné v nich zpětně listovat.

     

     

    Často kladené otázky

     

    §         Požádal sem o členství v klubu a stále nejsem v seznamu

    Vlastník klubu musí tvé členství nejdříve potvrdit. Chceš-li jej požádat o rychlejší reakci, napiš mu zprávu.

    §         Chci z klubu vystoupit. Jak?

    Napiš vlastníkovi klubu. Pokud by ti odmítl(a) vyhovět, napiš Oldovi (přezdívka Olda)

    §         Mé dílo je v klubu, mě se to nelíbí

    U díla se zobrazuje, v jakých klubech je zařazeno. Podívej se do klubu a přečti, kdo je vlastník. Napiš mu zprávu, s přaním o vyřezení díla. Tento krok ale zvaž. Před tím, než tak učiníš si klub prohlédni a ujisti se, že ti umístění tvého díla v odkazech skutečně vadí.

    §         Chtěl(a) bych přidat dílo do klubu, jak?

    Sám(a) tak učinit nemůžeš, napiš vlastníkovi klubu. Pokud bys ses chtěl(a) podílet na rozsáhlejší úpravě odkazů, uveď to ve zprávě.

     

     


    zelva
    11. 10. 2005
    Dát tip
    až si ho zkusim založit toš ti dám vědět jestli se mi to dle tvého návodu povedlo

    Silvita
    30. 06. 2005
    Dát tip
    avi!

    Silvita
    30. 06. 2005
    Dát tip
    omlouvám se moc! za nechtěné avi

    sgt_Hakon
    26. 12. 2003
    Dát tip
    jj tohle jsem právě teĎ potřeboval bezva díky

    lukysy
    24. 05. 2003
    Dát tip
    dobrý...

    Drago
    27. 04. 2003
    Dát tip
    pěkně zpracované... díky za všechny... avi.

    Seregil
    22. 11. 2002
    Dát tip
    Velmi dobře... všechno v kostce... Proklí: To nejni špatný a reklama to trošku možná je ale tady taková písmácká... :-)

    Prokletí
    11. 09. 2002
    Dát tip
    "Autorovi doporučuji po úspěšném založení klubu napsat upoutávku, ve které na vznik upozorní a shrne hlavní body programu, cílů klubu." - Vážně? Nebude to reklamní mišmaš? ;o))))))) Jinak báječný, dík m.

    Danny
    10. 08. 2002
    Dát tip
    mohlo by se napsat (zdůraznit) že vložit dílo tak, že je pouze v klubu může jen autor díla (zkoušel jsem takto vložit auditko napsané mým druhým nickem a nešlo to)

    Naso
    12. 07. 2002
    Dát tip
    Bomba vec! Hýriš dobrými nápadmI!

    Olda
    06. 06. 2002
    Dát tip
    Tak ještě odkaz na stránce výpisu klubů ;-) A hlavně tu nápovědu využijte, třebas ty "diskuze v klubech", .. ;)

    Vole
    28. 05. 2002
    Dát tip
    diky oldo!*

    Radost
    27. 05. 2002
    Dát tip
    *! super, diky!

    Krel
    26. 05. 2002
    Dát tip
    super:-)))

    Lyryk
    26. 05. 2002
    Dát tip
    hypersuper !!! :-)

    dablik008
    26. 05. 2002
    Dát tip
    do Vyberu :o)))) ba ne, uýz bych moc original nebyl ;o) ale je to dalsi z cinu za ktery je treba te vic nez pochvalit *!

    Atalanta
    26. 05. 2002
    Dát tip
    Skvělé!!! Díky, Oldo...

    Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
    Sdílení
    Nahoru