Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ZÁZRAK RODINNÉHO KRBU

30. 11. 2021
2
1
168
Autor
Vatan

 

        Popri vynálezu internetu, mobilného telefónu, spaľovacieho motora, kolesa a systému volieb, bolo najdôležitejšou skutočnosťou v dejinách, objavenie spôsobu zapálenia ohňa.

       V prvom momente, keď dokázali naši prapredkovia založiť oheň, sa začalo to, čo dnes voláme „civilizácia“. Lebo kmeňový táborák znamenal univerzálne dobro. Priniesol totiž, nielen teplo a svetlo, ale aj možnosť, mať pri čom splietať prvé konzultované plány a kuť prvé pikle.

        Na ohni opekali kosti naše prapredkyne, lebo dobre vedeli, že chlap posilnený výdatným špikom, bude plný mužnej sily a isto s ním splodia silného potomka.

      Keď tak nad tým premýšľam, tak zisťujem, že pri ohni vznikli aj počiatky prvej zmysluplnej erotiky. Lebo lovec mamutov sa nemusel pri ohni obávať, že mu pri sexe namrznú kríže a skúseným lovkyniam stačilo, aby im pri ohni nenápadne skĺzla kožušina z pliec a pán tvorstva hneď videl všetko, nahrialo sa všetko a polovica milostnej predohry bola hotová.

        Pri táborových ohňoch sa utužoval bojový duch vojakov a preberali nalepšie spôsoby zabíjania pre všetkých vojakov Alexandra Veľkého, Gaiusa Iuliusa Caesara, Napoleona a aj Stalinovej Červenej armády.

       Aj vyučovací deň gréckych filozofov vždy končil rovnako. Je známou skutočnosťou, že každý učiteľ mal len jedného žiaka a vyučoval ho počas chôdze v olivovom háji. Menej sa už vie, že každý takýto deň končil posedením pri ohníku a vedeckou dišputou o všetkom. A tak vznikli základy dialektiky, logiky a demokracie. Vlastne všetko múdre, do čoho dnes načierame.

       Osobne som toho názoru, že v podstate všetky klasické diela svetovej literatúry a vedecké objavy boli napísané v mihotavom svetle géniovho kozuba. Da Vinci, Shakespere, Hegel, Kant, Nitsche, Feuchtwanger a Karol Marx sa do plamienov ohňa, v svojej pracovni, vždy pozerali vtedy, keď potrebovali inšpiráciu múdrosti, pekna a pravdy. U Karola aj utópie.

Teplo a svetlo rodinného krbu sa tak postupne stalo tou najdôležitejšou okolnosťou, ktorá ovplyvňuje náš život.

       Tam prichyľujú naše múdre mamy svojich chlapcov do mamahotelu, svoje dcéry, aby im osušili slzy z nenaplnených snov a tam ukazujú otcom rodín vtedy, keď treba priložiť peniažtek k dielu.

A tak je to dobre.

Lebo oheň v nás, ničím nenahradíš!

Lebo on najlepšie dokáže vyriešiť všetku hlúposť, ktorá nás obklopuje!

 


1 názor

bixley
30. 11. 2021
Dát tip

Zajímavý pohled.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru