Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

a oni řešili covid

01. 12. 2021
11
29
552
Autor
Luzz

očko nebo neočko?

z jaké strany loupeš banán?

čistíš si zuby před snídaní nebo po snídani?

star wars nebo star trek?

jsou chytřejší kočky nebo psi?

volíš losnu nebo mažňáka?

 

odpověz! ale rychle!

" - - - "

špatná odpověď! za pět!

 

věděl jsi že neočkovaní přenášejí covid?

věděl jsi že neočkovaní přenášejí rakovinu?

věděl jsi že neočkované přenášejí fraktury lebky?

věděl jsi že neočkované přenášejí?

věděl jsi že očkování je celosvětové židobednářské spiknutí?

věděl jsi že daniel panda může zabránit zhroucení sítě krajských hygienických stanic?

 

můj kamarád byl na testu na covid

pak se mu spustila krev z nosu z té dírky z níž dělali stěr

a když si do ní sáhl vytáhl nanočip!

spatřil ho na vlastní oči!

 

když uznáte covid jako příčinu smrti

dostanete prémii

a pohřeb zdarma

parlamentní listy to tak psaly

i aeronet.

a věděli jste že vždycky

když aeronet nemluví pravdu

tak zemře koťátko?

 

věděli jste že se stáváte součástí vědeckého experimentu?

když vás naočkují proti covidu

stane se z vás hulk

tato proměna je velice pomalá

nejdříve vám narostou svaly

potom začnete zelenat

ani si toho nevšimnete

protože kolem vás se lidé budou měnit stejným tempem

 

očkování je přece banalita; nechte se naočkovat!

ať už máme všeci klid!

tečka. nebo trojtečka?

konečná tečka za covidem se bude dělat každé tři měsíce

 

vždyť každý má v rodině někoho kdo umřel na covid!

no… já ne… já taky ne… já taky ne…

já jo… prababičku, která měla cukrovku a dvěstěpadesát kilo

a už asi třicet let prohlašovala, že chce zemřít

 

proč to vlastně neuděláme jako v číně?

tam si s kverulanty vždycky poradili!

pro vyšší dobro je třeba přinášet oběti… jakékoliv

ach ano

někteří z vás sice kvůli těmto vznešeným cílům zemřou

ale to je oběť kterou jsem ochoten postoupit.

 

a jaký bude rok 2022?

covid?

necovid?

omikron?

omega?

mega?

mela?

 

To nám poví astroložka Esmeralda.

 

 

 


29 názorů

CHT
14. 01. 2022
Dát tip

Každopádně tip za odvahu a práci na tvaru.

Mně osobně se zdá, že to přesně napodobuje diskurz, v němž se všichni vezeme. Proč ale Písmáci dětem? No protože se v tom mácháme jako děti všichni. Takže ani ne tak "hotová literatura", ale jako satira a aktuálnost.


Luzz
01. 12. 2021
Dát tip Lnice

podivně sterilní poetika... něco tak krásnýho o mé poezii snad nikdy nikdo nenapsal.

vřelé díky, zboro.


Zbora
01. 12. 2021
Dát tip

Poslední dobou je čím dál složitější poznat, co je myšleno skutečně vážně a co je recese. Kolikrát si říkám: "to je dobrej fór" a pak zjistím, že to ten dotyčný myslel smrtelně vážně.

Je šílená doba a internet k tomu přispívá dost podstatně. Ani tady není z textu jednoznačně poznat, jestli jde o humor. Nebo to možná spíš působí, že někde ano a někde ne. To je nekonzistentní. Text místy působí jako ironie a místy jako angažovaná agitka. Kdyby byl zasazen do kontextu podobně laděných básniček, asi by měl svůj význam. Takto vytrženě působí spíš rozpačitě, a to hlavně při prvním čtení. Pak už je to lepší, jak čtenář přistupuje na hru autorky. Autorka je v tom myslím ale vlastně nevinně. Na vině je spíš to, že už fakt nevíme, jak kdo co myslí, pokud se to nenapíše fakt hodně polopaticky. Navíc není zaručeno, že pokud jsou podány věci tak, že je to na hraně, že to bude i vtipné.

Mě osobně text docela bavil, už jenom tím, že se v něm autorka odklonila od své podivně sterilní poetiky posledních měsíců. 

S těmi neutuchajícími nekonečnými debatami o ničem souzním. Je to únavné. 


Abakus
01. 12. 2021
Dát tip

Luzz - "tipují a dokonce výběrují se tady mnohem větší kraviny než je tato (prosím, nechtěj po mně příklady)" - myslím, že som vychádzala z tvojich myšlienok.


K3
01. 12. 2021
Dát tip

Shrnutí toho všeho kolem v kostce. Téma pro ODBORNOU, nebo dětskou diskusi.


Alegna
01. 12. 2021
Dát tip

přemýšlela jsem, jestli je vhodné, abych se k dílu vyjádřila ... jestli jsem dobře pochopila je to jakýsi "protestsong" proti diskusím o covidu, možná o zabývání se covidem vůbec - zkráceně řečeno ... možná i kategorie má hlubší význam

nesleduji žádné diskuse na internetu, nechodím na sociální sitě a poslechla jsem si pár vystoupení odborníků v rozhlase a v televizi, koukla na nějaký článek v novinách...

a založila zde diskusi o dvou stranách očkování se záměrem dát prostor  zdejším autorům k vyjádření a vzájemnému pochopení  ...

kvůli situaci v rodině musím denně řešit covid a jeho následky, proto asi nedokážu mít ten správný náhled na toto dílo, jakkoli si tě pro tvoje schopnosti básnířky vážím


Marcela.K.
01. 12. 2021
Dát tip

Jo a tip dávám za myšlenku díla ;-)


Marcela.K.
01. 12. 2021
Dát tip

Jo ať má každý takovýho redaktora, jakýho si zaslouží, ale já ho nevolila ;-))


Luzz
01. 12. 2021
Dát tip

abakus, já moc nerozumím tomu, co jsi chtěla tím posledním komentářem říct. ale pokusím se to rozebrat: někdo dal tomuto textu tip. ty nechápeš proč. dle tebe není text ani líbivý, ani nemá žádnou myšlenku. ok, proč by ne, tvůj názor, respektuji. a potom odskočíš a napíšeš, žes netušila, že motivace k tipování je různá... 

omlouvám se, možná je v tom sarkasmus, kterej nedokážu rozpoznat, možná jsi to myslela úplně jinak.


Luzz
01. 12. 2021
Dát tip

majaksi, to je skvělý nápad!

kamamura do redakce!

kamamura na hrad!


Abakus
01. 12. 2021
Dát tip

Ahoj Luzz, to som netušila, vždy tipujem to čo sa mi páči, alebo má nejakú myšlienku, netušila som, že motivácia k tipovaniu je rôzna.  


Luzz
01. 12. 2021
Dát tip

abakus, proč o tom přemýšlíš? co je na tom divnýho?

tipují a dokonce výběrují se tady mnohem větší kraviny než je tato (prosím, nechtěj po mně příklady)

 

 


Luzz
01. 12. 2021
Dát tip

tak dobře, kamamuro, speciálně pro tebe:

text není o covidu a už vůbec ne o snaze řešit situaci.

je zejména o těch nekonečných debilních diskuzích, který se o covidu vedou a který nikam nevedou, k řešení situace rozhodně nepřispívají, ale kde každej zastává svůj silnej názor - a který poslední dobou zasírají i písmák - to snad není jasný z toho úvodu?

prosím tě, aspoň trochu přemýšlej, než něco napíšeš.

jinak "slovní karfiól" je docela dobrý - to budu používat. slovní květák se to řekne česky?

a ambigiózní matlanina - ambigiózní jako ambiguous? nebylo by lepší říct "dvojznačný"? anebo nám těmito zpatlanými slovy dáváš najevo, že umíš anglicky a že jsi vzdělanec obohacující českou řeč o nové výrazy?

ale za pozornost stojí, že ti asi nějak vadí, že ten text je dvojznačnej.

 

ad avíza: no já nevim, od normálních lidí mi avíza chodí jedenkrát. ale to je fuk, neřeš.


Abakus
01. 12. 2021
Dát tip

prvý krát som so záujmom pozrela kto dal tip a márne rozmýšľam prečo.

Inak pôvodne som mala napísané ako psíček varil mačičku, ale vraj je to pre  deti...nemôžem sa  diviť, keď momentálne zháňam Ruda Morica a knižnice  sú zatvorené.

 


Kamamura
01. 12. 2021
Dát tip

Nevím, je to strašná ambigiózní matlanina, nevím vůbec, co si o tom mám myslet, a co tím chceš vlastně říci. Slovo covid máš v každém odstavečku, tak snad asi nebude náhoda, že čtenář dojde k závěru, že se snažíš (amatérsky) covit řešit. 

Představ si, že napíšu:

 

"Zmrzlina, zmrzlina 

už to zas začíná.

 

Zmrzlina, zmrzlina, zmrzlina,

to je ale kravina.

 

Proč se všichni ženou

za zmrzlinou?

 

Vyletěla z komína,

v plynném skupenství

tavená zmrzlina."

 

Mohla bys někomu zazlívat, kdyby došel k závěru, že text výše se týká zmrzliny? S tvým textem je to podobné. 

 

Když si vybíráš citlivé téma (máme pandemii a umírají na ní lidé, mimo jiné zdravotníci, kteří se snaží ty umírající zachraňovat, zatímco hrstka "odmítačských" kverulantů jim to kazí), tak se nediv, že vyvoláš vzrušené reakce, ale to jsi chtěla, ne? Jinak bys psala třeba o sedimentech nebo o metamorfovaných horninách, protože geologie je každému (neprávem) ukradená. 

 

S avízy si stěžuj u nějakého Oldy, já jsem v tom nevinně. Internetové spojení s tím nemá co společného. 


Luzz
01. 12. 2021
Dát tip

kamamuro, řeším snad v textu stávající covid-situaci?

zaujímám snad nějakej jednoznačnej postoj vůči očkovaným/neočkovaným a podobně?

a že lidové vrstvy nekecají do stavby jaderných elektráren? fakt?

prosím tě, vzpamatuj se.

a udělej si něco s internetovým připojením, ať mi od tebe nechodí avíza třikrát.


Kamamura
01. 12. 2021
Dát tip

Zmatenější slovní karfiól už jsem dlouho neviděl. Kdyby tak někdy autorka pala o něčem, čemu rozumí - třeba o geologii, a řešení aktuálně probíhající pandemie nechala imunologům a virologům

Vidíme lidové vrstvy kibicovat do stavby jaderných elektráren nebo konstrukce kosmických lodí? Sotva. Lidové vrstvy chápou, že tématu nerozumějí. Ale na změny klimatu a Covid-19 je expert každý instalatér, podavač malty a pediatr! Vždyť je to směšné a trapné!

Chudáci děti!


Luzz
01. 12. 2021
Dát tip

abakus, no ano, psíček s mačičkou - ostatně takto vypadají skoro všechny diskuze o covidu, ne?


Abakus
01. 12. 2021
Dát tip

pripomína mi to keď psíček varil s mačičkou. 


revírník
01. 12. 2021
Dát tip

Něco z toho jsem ještě nevěděl, dík za odborné poučení.


lawenderr
01. 12. 2021
Dát tip Gora

jaký? - pro mě úžasný :) ráda vidím, že máš přehled!

 ... teda doufám


Gora
01. 12. 2021
Dát tip

Losnu.

španá odpověď! za pět! - špaTná


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru